بازدید 10801
۴

شکست دیپلمات‌ها در انصراف اردوغان از اخراج سفرا

منابع خبری از ناکامی دیپلمات های ترکیه در منصرف کردن رئیس جمهور این کشور از عنصر نامطلوب خواندن سفرای ۱۰ کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 25 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، منابع خبری از ناکامی دیپلمات‌های ترکیه در منصرف کردن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور از اخراج سفرای ۱۰ کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری ANKA ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که دیپلمات‌های وزارت خارجه ترکیه سعی بر منصرف کردن اردوغان از عنصر نامطلوب خواندن سفرای این کشورها داشتند اما تلاش آنها با شکست مواجه شد.

گفتنی است که رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی سفرای ۱۰ کشور مرتبط با پرونده «عثمان کاوالا» را عناصر نامطلوب اعلام کرد و خواستار اخراج آنان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی خواستار اخراج سفرای ۱۰ کشور شد.

اردوغان در این خصوص گفت که طبق دستوری که به مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور ابلاغ شده است، ۱۰ نفر از سفیران کشورهای خارجی به عنوان عناصر نامطلوب شناخته می‌شوند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه ترکیه چندی پیش سفرای آمریکا، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد، کانادا، نروژ و نیوزلند را به دلیل اظهارنظر در مورد پرونده «عثمان کاوالا» به این وزارتخانه احضار کرده بود.

سفرای این ۱۰ کشور در حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی خواستار آزادی «عثمان کاوالا» شده و بازداشت وی را «سایه‌ای بر دموکراسی» خوانده بودند.

در همین ارتباط، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته و در واکنش به اظهارات سفرای برخی کشورها در خصوص پرونده عثمان کاوالا در توئیتر نوشته بود: قوه قضائیه در ترکیه مستقل است و ترکیه یک کشور کاملاً مستقل است. کسانی که مایل به مداخله در امور قوه قضائی هستند می‌توانند در کشورهای خود این خواسته‌هایشان را انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
دلش به چهارتا اف ۱۶ و اف ۳۵ خوشه توهم برش داشته که ژاندارم منطقه است و دچار خودبزرگ بینی هست یکی باید بنشاندش سر جاش
چه فایده با این کار فقط ارزش پول آمریکا در برابر ترکیه رفت بالا ! و اقتصادش و اعتبار بین المللی اش ضعیف تر شد ، سیاست های دیکتاتورانه اردوغان حاصلی جز بدبختی برای مردم ترکیه که قابلیت پیشرفت و زرندگی بهتر رو دارند ، نخو.اهد داشت
اردوغان خیال کرده سلطان سلیمانه
مینی دیکتاتور قرن21
کار خوبی کرده.
اصلا ترکیه نیست فرض کنید ایرانه
به سفیر یه کشور چه ربطی داره که یه نفر تو زندان هست یا نیست.
کار سفارت رسیدگی به امور هموطنانشان در خاک کشور دیگه هست. نه دخالت در امور داخلی و زندانیان کشور میزبان

امروز به این سفیرها رو بدی و به حرفشون گوش کنی فردا برات رییس جمهور هم انتخاب میکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان