بازدید 4412

طرز استفاده از ماسک صورت ورقه‌ای

اگر نحوه استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای را نمی‌دانید، با این مطلب از موتن رو همراه ما بمانید.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 25 October 2021

طرز استفاده از ماسک صورت ورقه‌ای

اگر قصد آرامش بخشیدن و تغذیه پوست صورت را دارید، بهترین گزینه این است که به سراغ استفاده از ماسک بروید. ماسک‌ها انواع مختلفی دارند اما ماسک‌های ورقه‌ای به دلیل استفاده راحت محبوب‌تر هستند. ماسک‌های ورقه‌ای اکثرا پارچه‌هایی هستند که به حالت صورت بریده شده و به مواد مغذی آغشته شده‌اند. این ماسک‌ها همانند یک مانع عمل کرده و با جلوگیری از خروج مواد مغذی، تاثیرات مثبت ماسک را به حداکثر می‌رسانند. اگر نحوه استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای را نمی‌دانید، با این مطلب از موتن رو همراه ما بمانید.

تاریخچه ماسک صورت ورقه‌ای

منشا ماسک ورقه‌ای به ژاپن و کره جنوبی برمی‌گردد. مردمان این دو کشور از همان ابتدا به روتین‌های منظم رسیدگی به پوستشان بسیار وفادار بوده‌اند. امروزه این ماسک‌ها در همه کشورهای دنیا توسط مردم، اسکین کرها، سالن‌های زیبایی و سلبریتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از ماسک‌های صورت ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه‌ای دارای تاثیرات فوری بوده و بلافاصله بعد از استفاده، وضعیت پوست را بهبود می‌بخشند. مواد مغذی قرار گرفته روی این ماسک‌ها، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. ورقه‌ای بودن این نوع ماسک باعث شده است مواد مغذی بهتر به درون پوست نفوذ کنند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ماسک‌های ورقه‌ای استفاده راحتی دارند و به نسبت رفتن به سالن‌های زیبایی، برای آبرسانی پوست بسیار کم هزینه‌تر هستند.

ماسک صورت ورقه‌ای مناسب انواع پوست

به سراغ خرید ماسک‌هایی بروید که در ترکیبات آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد و کاملا ارگانیک و طبیعی باشند. علاوه بر این از خرید ماسک‌های حاوی رنگ‌های مصنوعی، پارابن و روغن‌های معدنی خودداری کنید و آن‌هایی را بخرید که حاوی عصاره‌هایی همچون آلوئه ورا یا کیوی باشند.

ماسک صورت ورقه‌ای مناسب پوست خشک

افراد دارای پوست خشک بهتر است به سراغ ماسک‌هایی بروند که در ترکیباتشان ماده‌ای به نام هومکتانت (جاذب رطوبت) وجود داشته باشد. هومکتانت منجر به هیدراته کردن پوست شده و بروز چین و چروک‌های روی پوست را به تعویق می‌اندازد. از دیگر ترکیبات موثر در ماسک‌های ورقه‌ای برای پوست‌های خشک می‌توان به اسید هیالورونیک، بوتیلن گلیکول و گلیسیرین اشاره کرد.

ماسک صورت ورقه‌ای مناسب پوست معمولی

بهترین ماسک برای افراد دارای پوست معمولی، ماسک ورقه‌ای ژله‌ای حلزون است. افرادی که پوست آکنه‌ای دارند نیز می‌توانند از این ماسک استفاده کنند؛ زیرا مواد تشکیل دهنده آن منجر به حفظ رطوبت پوست و تسکین آن می‌شود.

ماسک صورت ورقه‌ای مناسب پوست چرب

افراد دارای پوست چرب می‌توانند از ماسک ماست استفاده کنند؛ این ماسک منافذ پوستی را تنگ کرده و تولید چربی پوست را کنترل می‌کند. علاوه بر این به عنوان یک سم‌زدای طبیعی عمل کرده و منجر به پاکسازی منافذ می‌شود.

ماسک صورت ورقه‌ای مناسب پوست حساس

بهترین گزینه برای این افراد، استفاده از ماسک‌های ژله‌ای شفاف است. این ماسک‌ها نقاط ملتهب را مرطوب می‌کنند و پوست تحریک شده را تا حد زیادی تسکین می‌بخشند. ماسک‌های ژله‌ای شفاف برای پوست‌های دچار اگزما نیز مناسب هستند.

چگونه از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کنیم؟

برای استفاده از ماسک‌های صورت ورقه‌ای لازم است مراحل زیر را طی کنید:

1-تمیز کردن صورت

قبل از استفاده کردن از ماسک، صورتتان را تمیز بشویید و خشک کنید تا اثربخشی ماسک چندین برابر افزایش پیدا کند. افراد دارای پوست چرب باید از پاک کننده‌های مخصوص این نوع پوست استفاده کنند تا کانال‌های پوستی‌شان تمیز و PH پوستشان کنترل شود.

افراد دارای پوست معمولی یا خشک بهتر است از پاک کننده‌های حاوی آبرسان استفاده کنند تا آلودگی‌های روی سطح پوستشان به طور کامل از بین برود. افراد دارای پوست حساس نیز برای کنترل PH پوست خود، باید به سراغ استفاده از پاک کننده‌های کرمی و فاقد الکل بروند.

2-استفاده از تونر مناسب پوست

تونرها محصولاتی هستند که علاوه بر تنظیم PH پوست، منافذ پوستی را از انواع آلودگی‌ها و گرد و غبارها پاک می‌کنند. از تونرهای مناسب انواع پوست می‌توان به تونر حاوی عصاره بابونه، خیار، آلوئه ورا، ساقه گیاهان و اسید هیالورونیک اشاره کرد.

افراد دارای پوست چرب بهتر است از تونرهایی استفاده کنند که حاوی عصاره چای سبز یا صندل هستند. تونرهای حاوی عصاره گل همیشه بهار، گل رز و ویتامین E، بهترین گزینه برای افراد دارای پوست خشک هستند.

3-باز کردن بسته بندی ماسک و مالش مایع درون آن روی پوست

ماسک را با احتیاط از بسته دربیاورید و مایع درون بسته را به آرامی روی صورت و نواحی مورد نظر ماساژ دهید.

4-قرار دادن ماسک روی صورت

ماسک را به طور صحیح روی صورت قرار دهید و برای مدت یک دقیقه آن را روی پوستتان فشار دهید تا کاملا به پوست بچسبد. بهترین زمان برای قرار دادن ماسک روی پوست 20 دقیقه است؛ زیرا قرار دادن طولانی مدت آن ممکن است پوست را خشک کرده و باعث شود پوست رطوبتش را از دست بدهد.

5-برداشتن ماسک از روی صورت

بعد از گذشت 20 دقیقه، ماسک را از ناحیه چانه بلند و به طرف بالا بکشید تا از پوست جدا شود. بعد از این کار، مایع اضافی روی پوست را با دستتان به آرامی ماساژ دهید تا ترکیبات مایع مغذی ماسک به طور کامل جذب پوست شوند.

6-حفظ خاصیت ماسک به کمک آبرسان و مرطوب کننده

بعد از جذب مایع اضافی روی پوست، مقداری کرم، سرم یا لوسیون مرطوب کننده را روی پوست صورتتان ماساژ دهید تا ترکیبات مغذی ماسک به خوبی حفظ شوند. افراد دارای پوست تیره و چین و چروک‌دار بهتر است از یک سرم آبرسان استفاده کنند. افراد دارای پوست خشک نیز باید از یک کرم مرطوب کننده بهره بگیرند.

توصیه می‌شود جهت اثربخشی بیشتر و حفظ نتایج به دست آمده، یک تا دو مرتبه در طول هفته از ماسک ورقه‌ای استفاده کنید.

چرا خرید ماسک صورت ورقه‌ای از موتن رو؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامتی و شادابی پوستتان بسیار اهمیت می‌دهید، می‌توانید برای انتخاب یک ماسک باکیفیت برای صورت به وب سایت موتن رو مراجعه کنید. موتن رو نام یکی از بهترین فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی است که ماسک صورت‌های اورجینال و طبیعی را با نازل‌ترین قیمت در سبد محصولاتش جای داده است. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید. برای مشاهده انواع ماسک صورت اینجا کلیک کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی