بازدید 18493
پیمانه اقتصادی

میرکاظمی: ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان اقساط اوراق بدهی سال‌های قبل را می‌دهیم/ کسری بودجه ۶۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا/ هشدار اسنپ ۹۴ میلیارد دلار آب خورد/ قیمت دلار اول آبان ۱۴۰۰ چقدر شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بورس در شروع دومین ماه پاییز، تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا دو هفته دیگر تعیین می‌شود، قیمت جهانی نفت خام با کاهش ذخایر آمریکا جهش کرد، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، ریزش دلار در معاملات خارجی و سقوط بی‌پایان نرخ لیر را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 23 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش بورس در شروع دومین ماه پاییز، تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا دو هفته دیگر تعیین می‌شود، قیمت جهانی نفت خام با کاهش ذخایر آمریکا جهش کرد، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، ریزش دلار در معاملات خارجی و سقوط بی‌پایان نرخ لیر را در بر دارد.

ریزش بورس در شروع دومین ماه پاییز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳۱۲۵ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۷۲ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت بیش از ۲۷هزار واحدی مواجه شده است.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا دو هفته دیگر تعیین می‌شود

محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص جاماندگان از سهام عدالت تصریح کرد: در بخش اول افرادی هستند که در ابتدا فرم پر کرده و ثبت نام هم کرده بودند اما الان جزو مشمولین نیستند که حدود دو میلیون نفر می‌شوند. در بخش بعدی طبق آمار سازمان بهزیستی و کمیته امداد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از سهام عدالت جا مانده اند. وی افزود: برآورد ما این است که در کل حدود ده میلیون تن از جاماندگان سهام عدالت هستند. پورابراهیمی بیان کرد: جلساتی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان این سهام در مجلس داشته ایم و بررسی برخی جزئیات باقی مانده است. پیش بینی می‌کنیم تا دو هفته دیگر تکلیف جاماندگان سهام عدالت روشن شود. دولت از محل همین سهام عدالت این توانایی را دارد تا به جاماندگان سهام عدالت هم سود بدهد، چراکه ۴۸ درصد از مجموع سهام شرکت‌های قابل واگذاری در زمان اجرای سهام عدالت مشمول واگذاری ۱۰۰ درصد بودند که الان دولت ۴۸ درصد از مالکیت آن‌ها را تصاحب کرده است.

هشدار اسنپ ۹۴ میلیارد دلار آب خورد

ارزش سهام اسنپ پس از هشدار مدیرعامل این شرکت درباره تاثیر منفی مقررات جمع آوری دیتای اپل و محدودیت های زنجیره تامین جهانی بر هزینه تبلیغاتی، بیشترین سقوط را از ماه مه سال ۲۰۱۸ تجربه کرد. به گزارش ایسنا، ارزش سهام اسنپ ۲۲ درصد ریخت و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت که اکنون حدود ۹۵ میلیارد دلار قرار دارد، پاک کرد. دورنمای محتاطانه ای که از سوی اسنپ چت مطرح شد، بر سایر همتایان این شرکت که به درآمدهای تبلیغاتی متکی هستند نظیر آلفابت، فیس بوک، توییتر و پینترست سایه افکنده و ارزش سهام هر یک از این شرکتها بین دو تا چهار درصد سقوط کرد. در مجموع هشدار اسنپ باعث ریزش ۹۴ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت و همتایانش در روز جمعه شد.

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در جلسه پس از اعلام درآمدها با تحلیلگران گفت: مقررات جمع آوری دیتا که از سوی اپل معرفی شده است، سنجش و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی را برای تبلیغات کنندگان دشوار کرده است. اسنپ درآمد خالص بین ۱۳۵ تا ۱۷۵ میلیون دلار را برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ پیش بینی می کند که بسیار پایینتر از ۲۹۹.۳ میلیون دلار پیش بینی شده از سوی وال استریت است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اوایل امسال همه اپلیکیشنها در پلتفرم iOS ۱۵ را ملزم کرد برای ردیابی کردن کاربران به منظور اهداف تبلیغاتی اجازه آنها را دریافت کنند. تحلیلگران هشدار می دهند، تاثیر این مقررات ممکن است ادامه دار باشد، در حالی که محدودیت های زنجیره تامین در شرکای تبلیغاتی اسنپ احتمالا موقتی خواهد بود.

میرکاظمی: ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان اقساط اوراق بدهی سال‌های قبل را می‌دهیم

سیدمسعود میرکاظمی صبح امروز شنبه یکم آبان در همایش روز ملی آمار در خصوص ثبات شاخص‌های اقتصادی گفت: کشوری که همه شاخص‌های اقتصادی آن هیچ گونه ثباتی ندارد، بخش خصوصی نیز علاقه‌ای به سرمایه گذاری نخواهد داشت. وی افزود: ما در این دو ماه ایجاد ثبات را پیگیری کرده‌ایم علیرغم اینکه ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان تا چهار سال آینده باید اقساط اوراق بدهی سال‌های گذشته را پرداخت کنیم اما اجازه ندادیم پایه پولی افزایش یابد. این در حالی است که پرداخت اقساط اوراق بدهی قدرت مانور ما را کم کرده است. معاون رئیس جمهور ادامه داد: با وجود اینکه ۴ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، برای تأمین مالی هیچ گاه هیچ پولی نیست. باید کاری کنیم این نقدینگی به سمت تولید و صنعت هدایت شود.

میرکاظمی با اشاره به اینکه حتی خود بانک‌ها هم برای سرمایه گذاری رغبتی ندارند و نمی‌آیند، گفت: چون مجمع عمومی دارند و مجامع عمومی آنها اجازه نمی‌دهد در طرح‌هایی که سودآوری ندارد سرمایه گذاری کنند. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: تا پایان ۱۴۰۰ این بی ثباتی را کنترل می‌کنیم و ثبات فعلی ادامه دار خواهد بود. به گفته میرکاظمی سازمان برنامه و بودجه اجازه نمی‌دهد لایحه بودجه ۱۴۰۱ با کسری بسته شود تا نیاز به خلق پول و استقراض از بانک مرکزی باشد، مجلس نیز در این زمینه با سازمان برنامه همکاری می‌کند. معاون رئیس جمهور گفت: در دو ماه اخیر پیش بینی پذیر بودن اقتصاد را پیگیری کرده‌ایم. رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نیز وظیفه کنترل نقدینگی را از سازمان برنامه پیگیری می‌کنند و می‌خواهند.

کسری بودجه ۶۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه سپتامبر به ۶۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم، ۶۲ میلیارد دلار کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بوده است. با توجه به بهبود شرایط کسب و کارها، مخارج دولت رو به کاهش است؛ اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات ها برای بسیاری از مالیات دهندگان فرا رسیده که این مساله به نوبه خود موجب افزایش محسوس درآمد دولت شده است. طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، درآمدهای دولت در ماه فوق با افزایش قابل توجه ۲۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۴۶۰ میلیارد دلار رسیده، در حالی که میزان مخارج به ۵۲۱ میلیارد دلار رسیده است. با در نظر گرفتن ده ماهه نخست سال مالی جاری، کسری بودجه به دو تریلیون و ۷۷۰ میلیارد دلار رسیده که هرچند نسبت به کسری دو تریلیون و ۸۰۷ میلیارد دلاری سال مالی قبلی کمتر شده، همچنان در سطح بسیار بالایی مانده است. به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، اصلی ترین دلیل کسری بودجه ماهانه مربوط به مخارج کرونایی دولت بوده به ویژه آن که وزارت کار مجبور شده است تا حدود ۳۱۰ میلیارد دلار مزایای بیکاری پرداخت کند. خبر خوب در این بین آنکه کسب و کارهای آمریکایی به تدریج در حال احیا هستند و ۳۲۴ میلیارد دلار مالیات به دولت در این زمان پرداخت کرده اند. تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود هفت تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است، در حالی که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از قشرهای آسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

قیمت جهانی نفت خام با کاهش ذخایر آمریکا جهش کرد

قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات دیشب، بامداد شنبه به وقت تهران، علی‌رغم افت قیمت‌های گاز طبیعی و زغال‌سنگ، تحت تأثیر افت ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، جهش کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۹۲ درصد یا ۱.۰۹ دلار جهش کرد و به ۸۵.۵۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، وست تگزاس، هم ۱.۷۹ درصد جهش کرد و به ۸۳.۹۸ دلار رسید. هر دو شاخص نفت در جلسه معاملاتی قبلی تخت تأثیر افت قیمت‌های گاز طبیعی و زغال‌سنگ، بیش از ۱ دلار سقوط کرده بودند. بازار نفت خام در این هفته تحت تأثیر افزایش قیمت‌های جهانی گاز طبیعی و زغال‌سنگ و نگرانی از کمبود انرژی در اروپا، هند و چین که باعث شد برخی نیروگاه‌های برق از گاز طبیعی به سوی نفت سوئیچ کنند، رشد کردند و قیمت نفت برنت به رکورد ۳ ساله ۸۶.۱۰ دلار رسید. شاخص‌های نفت خام این هفته توانستند به رشد هفتگی ۰.۹ درصدی دست یابند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم اعلام کرد میزان ذخایر نفت و بنزین این کشور هفته گذشته بیش از حد مورد انتظار افت کرده است. ذخایر نفت مرکز کوشینگ در اوکلاهاما به ۳۱.۲ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین سطح از اکتبر ۲۰۱۸ تا کنون است.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) تحت تأثیر افت ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر، افزایش یافت و توانست به رشد هفتگی دست یابد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۵۴ درصد افزایش یافت و به ۱٫۷۹۲.۴۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۶۳ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۹۳.۱۰ دلار رسید. قیمت طلا در این هفته به کمک افت ارزش دلار توانست به دومین رشد هفتگی متوالی خود دست یابد. قیمت طلا در این ماه در بازه گسترده ۱٫۷۴۹ تا ۱٫۸۰۰ دلار نوسان کرد. در این ماه رشد قابل‌توجه سود اوراق قرضه آمریکا باعث شد تا حرکت رو به بالای قیمت‌های طلا محدود شود. عامل دیگری که این هفته قیمت طلا را تحت تأثیر خود قرار داد این بود که کریستوفر والر، یکی از رؤسای فدرال‌رزرو اعلام کرد، بانک مرکزی آمریکا در سال‌های پیش‌رو از ترازنامه (ذخیره اوراق قرضه) ۸ تریلیون دلاری خود خواهد کاست. در معاملات دیشب قیمت نقره ۰.۷۲ درصد رشد کرد و به ۲۴.۳۲ دلار رسید.

قیمت دلار اول آبان ۱۴۰۰ چقدر شد؟

بر اساس جدیدترین قیمت‌ها در بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور در حال حاضر به نرخ ۲۶۲۱۱ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۶۷۴۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

ریزش دلار در معاملات خارجی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم کاهش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۶۱۲ واحد بسته شد.

سقوط بی‌پایان نرخ لیر

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی: به دنبال تصمیم غافلگیرکننده بانک مرکزی ترکیه برای کاهش شدید نرخ بهره، ارزش پول این کشور بیش از ۱ درصد سقوط کرد و به رکورد پایین تاریخی جدیدی رسید. بانک مرکزی ترکیه در تصمیمی که بر خلاف نظر اقتصاددانان و برخی نمایندگان مجلس این کشور انجام شد، علی‌رغم افزایش تورم نرخ بهره را تحت فشار رجب طیب اردوغان ۲۰۰ صدم درصد کاهش داد و به ۱۶ درصد رساند. این اقدام کاملاً برعکس روند اقدامات بانک‌های مرکزی جهان که در حال افزایش نرخ بهره خود می‌باشند صورت گرفت. لیر ترکیه که حالا یکی از بدترین عملکردها را در بین ارزهای کشورهای در حال توسعه به خود اختصاص داده پس از اینکه برای چند لحظه تا نرخ برابری دلاری ۹.۶۶ واحد سقوط کرد، در نرخ ۹.۶۳ واحد تثبیت شد. نرخ لیر در معاملات روز قبل هم ۳.۴ درصد سقوط کرده بود و حالا تا به اینجای امسال ۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است. سقوط نرخ لیر باعث شد تورم ترکیه به حدود ۲۰ درصد برسد و بخشی از درآمد خانوارهای ترکیه را از بین ببرد.

انتقاد بایدن از اوپک برای قیمت بالای نفت

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا محدود نگه داشتن عرضه از سوی اوپک را عامل قیمت های بالای نفت خواند اما این ایده که ممکن است تلاش کند این گروه را برای افزایش تولید متقاعد کند را رد کرد. به گزارش ایسنا، بایدن گفت انتظار دارد قیمت بنزین در آمریکا پس از سال جدید رو به کاهش بگذارد. وی در یک رویداد سی ان ان گفت: انتظار ندارم در این فاصله اتفاقی بیفتد که قیمتهای بنزین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. رییس جمهور آمریکا گفت: گزینه های کوتاه مدت معدودی برای ملایم کردن قیمتهای بالای سوخت دارد و عربستان سعودی توانایی آرام کردن بازار را دارد. بایدن به تولید آمریکا که حدود دو میلیون بشکه در روز پایینتر از رکورد ۱۳ میلیون بشکه در روز در نوامبر سال ۲۰۱۹ پیش از شیوع ویروس کروناست، جنگ قیمت سال ۲۰۲۰ و فرار سرمایه از صنعت نفت صحبتی به میان نیاورد.

کاخ سفید از ابتدای امسال تاکنون چندین بار با اوپک و همچنین جداگانه با عربستان سعودی تماس گرفته تا این گروه را برای افزایش بیشتر عرضه نفت به بازارهای بین المللی مجاب کند. با این حال تلاش های مذکور ثمری نداشته و بعید است جدیدترین ادعای کاخ سفید درباره مقصر بودن اوپک برای قیمت بالای بنزین در آمریکا، همکاری این گروه با واشنگتن را افزایش دهد. دولت آمریکا همچنین با صنعت نفت این کشور برای درخواست تولید بیشتر تماس گرفته اما صنعت نفت به این درخواست کاخ سفید اشتیاق چندانی نشان نداده است.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۵۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۰ هزار و ۹۹۴.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۹۸۹.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۰ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۷۹.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۳ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۲.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۵ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- سولانا

قیمت: ۱۹۷.۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۳.۷۷ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۴ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۳.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۸ درصد افزایش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۲ درصد افزایش

دولت به ذخیره‌سازی سیب و پرتقال ورود نکند!

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان میوه و تره‌بار مرکزی گفت: از دولت خواهش می‌کنیم امسال به ذخیره‌سازی سیب و مرکبات برای شب عید ورود نکند. به نقل از صداوسیما، مصطفی دارایی‌نژاد افزود: وضعیت سیب و مرکبات امسال بسیار عالی است و در حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نارنگی و پرتقال مازندران و حدود ۴ و نیم میلیون تن سیب در نقاط مختلف کشور تولید شده است. وی گفت: امسال در شهرهای دماوند، نقده، اشنویه، مراغه، سمیرم و مشهد سیب با کیفیت بسیار خوبی تولید شده است. دارایی‌نژاد افزود: به دولت قول می‌دهیم که اگر به موضوع ذخیره‌سازی میوه ورود نکند قیمت‌ها بالا نرود و اتحادیه صفر تا صد را رصد خواهد کرد و اجازه ورود دلالان را به قیمت‌گذاری میوه نخواهد داد. وی گفت: امسال با هماهنگی خوبی که با باغداران انجام گرفته عرضه میوه را بسیار زیاد خواهیم کرد تا قیمت‌ها به همین روال تا آخر سال جلو برود و شاهد افزایش قیمت نباشیم. رئیس اتحادیه بارفروشان میدان میوه و تره‌بار مرکزی گفت: نارنگی ژاپنی امروز در میدان مرکزی کیلویی ۸ تا ۹ هزار تومان به فروش می‌رود و همچنین سیب قرمز از کیلویی ۸ تا ۱۲ هزار تومان و سیب سفید از ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. وی افزود: به همین روال پیش برویم برای شب عید قیمت‌ها بین ۱۰۰۰ تا ۲,۰۰۰ تومان بالا و پایین خواهد شد، اما اگر دلالان ورود کنند دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود.

 

 

 

 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
شما به فکر خودت باش نگران امریکا نباش
جناب میر کاظمی الان هم شما دارید اوراق می فروشید ضمن اینکه بازار بورس را خراب می کنید بدهی های جدیدی برای دولت ایجاد می کنید بعد ادعا می کنید از بانک مرکزی استقراض نمی کنید
جناب میر کاظمی عزیز بدون حذف یارانه های انرژی شامل بنزین،گازئیل،مازوت،نفت سفید،قیر،برق،اب،کاز هیچ فرجی در کشور حاصل نمی شود و کل ثروت ملی ما تباه می شودکه حدود 250 میلیارد دلار در سال است.مثلا ما روزی 100 میلیون لیتر بنزین می سوزانیم که قیمت جهانی ان 100 میلیون دلار است و نرخ فروش به مصرف کننده 200 میلیون دلار است خوب برادر خروجی این مصرف چیست؟کارمندانی که سوار ماشین برای رفتن به سر کار این بنزین را می سوزانند ،اگر در خانه بمانند و سر برج حقوقشان را بگیرند بیشتر به نفع مملکت و خودشان است چون 75 درصدشان زیادی هستند و اینطوری می توانند دنبال یادگیری یک حرفه مفید هم بروند.دولت و شبه دولتی ها باید تا یک پنجم کوچک شوند و با حذف یارانه انرژی مصرف ان را به یک سوم کاهش دهیم بعدش انرژی صرفه جویی شده را صادر کنیم و وجه ان را صرف توسعه مملکت کنیم.
کشور خودتون در فلاکت اقتصادی دست و پا میزنه اونوقت بین این همه کشور از کسری بودجه آمریکا میگید خیلی مایلید فروپاشی آمریکا رو ببینید شما شناخت درستی از واقعیت جهان ندارید و غرق در توهماتید.
این مشکلات از عوارض تحریمند. تا تحریم برداشته نشه، اقتصاد قابل پیش‌بینی نمی‌شه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
من میدونستممممممممممممم، ما موفق نمیشیممممممم.
همه دولت ها تا هستن چون تریبون دارند از خودشون دفاع میکنند و دیگران رو نفی میکنند وقتی که رفتند تازه معلوم میشه چه شیرین کاریهایی کردن و کسی خبر نداشته .شمام یکی از همونا
سقوط بی پایان ارزش لیر وافزایش بی پایان ارزش ریال
اره دیدیم هرسال اتحادیه چه شاهکاری میکنه
جناب میرکاظمی پس بدهی دولت قبل را چه کسی می بایست بدهد یقین ترامپ این چه حرفه بی منطق است که می زنید خوب دولت قبل کار انجام داده بدهی هم داره خانه که نبردن جوری صخبت می کنید که انگار بدهی شخصی را می خواهید پرداخت کنید
وقتی ایشان پست قبول می‌کردند مگر مطلع نبودند . مسئول این شرایط کیست ؟ منت اینکه ماهیانه ۴ هزار میلیارد تومان بدهی را پرداخت میکنند و پول خلق نکرده اند را چرا اینقدر تکرار و بر سر مردم میگذارند؟ اگر اینکار را نکرده اند - این بیان با بخشی از بیانات ایشان که هیچ پولی نداریم - در تضاد است و بهتر است لطفاً بگویند از کجا این مبلغ و حقوق‌ها را پرداخت میکنند؟ تورم که بالاتر رفته و نفس مردم از گرانی بریده است . پس جی ؟ با حلوا حلوا کردن نه دهان شیرین میشود و‌نه این کار قابل ادامه است .
این آقای میرکاظمی نه تنها یه سابقه اجرائی درست توی کارنامه کاریش نیست بلکه هرجا بوده، خرابکاری هم کرده
بجای درامد حاصل فروش نفت و صادرات مواد نفتی دولت پول چاپ میکند و تورم ایجاد میکند این تورم به خود دولت منتقل میشود و کسری بودجه بیشتر میشود و مردم را هم به روز سیاه نشانده.
من مثل بخش زیادی از نیروی کار جامعه بیکار هستم و بی خانه و تعجب میکنم از اینکه دولت به فکر گران کردن بنزین و افزایش حقوقها است آیا فکر افراد بیکار هم هستید؟ فکر میکنید من که یارانه بگیر هم نیستم چه راهی برای زنده ماندن دارم؟
جناب میرکاظمی جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعته تعداد کثیری از کارمندان دولت را می شود با یه بخشنامه بازنشسته کرد بالاتر از 15درصد درحال حاضر سابقه کارشون از سی سال بالاتره خیلی از کارمندان هم که سابقه بالاتر از بیست وپنج سال دارند رو میشه با درخواست خودشون با همان میزان سال کارکرد بازنشسته کرد مثلا با 25سال سابقه با 25 روز حقوق مشروط به درخواست خود فرد لااقل یه کمی از چاقی وناکارآمدی دولت کم میشه خیلی از کارمندان دولت بدون ضابطه دارن یک سری مزایا میگیرن که حقشون نیست طرف فقط به دلیل اینکه عنوان یه پست را یدک می کشد مدیریت دریافت می کند درصورتی که اصلا چیزی را مدیریت نمی کند و نه کسی را مدیریت می کند سختی کار ,بدی آب وهوا ,محرومیت از تسهیلات, حق جذب یه شهر دیگرو میگیره درحالی که داره تو تهران با بهترین امکانات موجود زندگی می کنه ,توولنجک تهران توخونه سازمانی بیست ساله که ساکنه داره 134هزارتومان ماهی کرایه میده توخونه ویلایی که تو این منطقه حداقل بالای سی ملیون کرایشه این موارد رو بررسی کنید واصلاح کنید دولت بدهکاریش کمتر میشه راهکار برای کم کردن بدهی دولت زیاده به شرطی که بخواهید کار کنید به قدری تو سیستم دولتی پول حیف ومیل میشه که مشخص نیست یه مدی خودش زنش بچه هاش همگی از امکانات دولتی استفاده می کنند و....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل