بازدید 4221

کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول قرار دارد

کد خبر: ۱۰۸۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ 23 October 2021

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبح امروز (اول آبان ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است، اما حاکمیت جو نسبتاً پایدار در طول روز تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش میزان، یش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (اول آبان ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت، اگرچه با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر در برخی مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت جو نسبتاً پایدار در طول روز تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت همچنین عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه (اول آبان ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲ آبان ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و انتظار می‌رود با کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

رشد ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۲ آبان ماه)، کاهش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی اکسید گوگرد» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر