بازدید 4635

تظاهرات اهالی حلب سوریه علیه اشغالگری ترکیه

مردم سوریه در شمال حلب با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج نیرو‌های ترکیه از خاک کشورشان شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲ 23 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی منطقه تل رفعت واقع در حومه شمالی حلب روز جمعه در اعتراض به اشغالگری ترکیه و محکومیت حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان تظاهرات کردند.

معترضان با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حمایت از ارتش آن خواستار پایان اشغالگری خاک این کشور شدند.

اهالی تل رفعت با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «نه به دخالت‌های ترکیه» و «تا خاک وطن آزاد نشود آرام نمی‌گیریم» به اشغال خاک سوریه توسط ترکیه اعتراض کردند.

پیش‌تر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در خصوص موضع کشورش در سوریه گفته بود که نبرد ما در سوریه در آینده به صورت متفاوت‌تر ادامه خواهد یافت.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهر‌های الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر