بازدید 4054

رایزنی وزیران خارجه روسیه و اسرائیل درباره برجام

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درخصوص برجام و برخی موضع‌های منطقه‌ای گفت و گوی تلفنی کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷ 23 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر خارجه روسیه به ابتکار طرف اسراییلی با وی گفت و گوی تلفنی کرد و دو طرف باتوجه به اینکه در این روز‌ها سی مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و اسراییل و نیز در ادامه گفتگو‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نفتالی بنت در شهر سوچی، تبادل نظر کردند.

وزیران خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی بر علاقه مندی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرده و به آهنک بالای تماس‌های مقام‌های دو طرف در سطوح مختلف اشاره کردند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف و لاپید درخصوص برخی مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای ازجمله سیر اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و برجام تبادل نظر کردند.

به عقیده کارشناسان، رژیم صهیونیستی با وجود داشتن زرادخانه هسته‌ای و انبار بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای که تهدیدی برای کشور‌های منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، ادعا‌های بی اساس در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی مطرح می‌کند و از مخالفان سرسخت برجام است و برای شکست و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای احیای این توافق بین المللی مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل تلاش می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: در گفت وگوی تلفنی همچنین به اهمیت تلاش‌های مشترک برای مقابله با تحریف نتایج جنگ دوم جهانی و واقعیت‌های تاریخی ازجمله تراژدی هولوکاست اشاره شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل