بازدید 11378
پیمانه اقتصادی

بنزین لیتری ۱۴ هزار تومان، تکذیب شد/ كنترل قيمت مصالح در توافق وزارت راه و صمت/ مقام مسئول: به هیچ وجه افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل نداریم؛ اعلام افزایش قیمت ۴۰ درصدی تایر، اتفاق نادرستی بود!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پلمب بورس تهران، پُرتراکنش بورس مشخص شدند، قیمت جهانی نفت خام پایین آمد، پوتین: تولید اوپک پلاس اندکی بیشتر افزایش پیدا می‌کند، سهمیه بنزین آبان امشب واریز می‌شود و دنده عقب بیتکوین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 22 October 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پلمب بورس تهران، پُرتراکنش بورس مشخص شدند، قیمت جهانی نفت خام پایین آمد، پوتین: تولید اوپک پلاس اندکی بیشتر افزایش پیدا می‌کند، سهمیه بنزین آبان امشب واریز می‌شود و دنده عقب بیتکوین را در بر دارد.

انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پلمب بورس تهران

 محمدرضا پور ابراهیمی درباره پلمپ ساختمان بورس تهران، گفت: با وجود حق قانونی شهرداری تهران و رأی دیوان عدالت اداری، نحوه برخورد در پلمپ بورس تهران قابل قبول نیست زیرا پرونده تعهدات شرکت بورس تهران از طریق مکاتبه با وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای عالی بورس در چارچوبی منطقی قابل حل و فصل بود. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع به زودی در نشست ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ابعاد دیگر آن مشخص شود. وی با بیان اینکه در صورت تخلف در بورس تهران بابت عدم ایفای تعهدات نسبت به شهرداری، مسئولیت برعهده مجموعه‌ای است که باید براساس قانون عمل می‌کرد، ادامه داد: از وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود و تصمیم‌گیری کند تا شاهد وضعیت کنونی یعنی تضعیف ارکان اقتصادی کشور نباشیم. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت رعایت قانون، ضوابط و مقررات و ایفای تعهدات بورس به شهرداری تهران، اضافه کرد: علی رغم وجود تعهدات شرکت بورس تهران، انتظار می‌رفت شهرداری با روش منطقی‌تری نسبت به این موضوع برخورد می‌کرد زیرا این برخوردها برای کشور در فضای بین المللی اثر منفی دارد و از سوی دیگر موجب نگرانی در داخل کشور می‌شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ضمن اینکه مطالبات شهرداری تهران از شرکت بورس تهران باید کامل پرداخت شود اما روش برخورد قابل قبول نیست و شهرداری باید در نحوه برخورد خود بازنگری کند.

پُرتراکنش بورس مشخص شدند

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای معدنی دماوند (کدما)، آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، بورس کالای ایران (کالا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت چند رشته ای صنعتی، اطلاعات و ارتباطات، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، هتل و رستوران، لاستیک و پلاستیک، شیمیایی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، مخابرات، استخراج زغال سنگ، دارویی، استخراج سایر معادن، رایانه، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، خودرو و قطعات، سرمایه گذاری ها، بیمه و بازنشستگی، دستگاه‌های برقی، سیمان، آهک و گچ، بانک ها و موسسات اعتباری، زراعت و خدمات وابسته، فعالیت مهندسی، تجزیه و تحلیل و آزمایش فنی، محصولات فلزی و استخراج نفت، گاز جز اکتشافات جزو صنایع مثبت بازار بودند.

قیمت جهانی نفت خام پایین آمد

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، جمعه تحت تأثیر افت قیمت‌های گاز و زغال‌سنگ پایین آمد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۹:۴۹ به وقت تهران، ۰.۷۳ درصد افت کرد و به ۸۳.۹۹ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین وست تگزاس آمریکا هم تا این لحظه ۰.۷۰ درصد افت کرد و به ۸۱.۹۲ دلار رسید. قیمت نفت خام برنت در معاملات دیروز پس از ثبت رکورد ۳ ساله ۸۶.۱۰ دلاری سقوط کرد و در پایان ۱.۲۸ دلار پایین‌تر از قیمت بسته شده روز چهارشنبه معامله شد. قیمت‌های نفت خام در اواسط این هفته تحت تأثیر نگرانی از کمبود احتمالی گاز طبیعی و زغال‌سنگ در چین، هند و اروپا به رکوردهای چندین سال اخیر رسیده بودند. استراتژیست شرکت کارگزاری کالای آی‌ان‌جی، در یادداشتی می‌نویسد: افت قیمت‌های گاز طبیعی و زغال‌سنگ باعث شد تا بازارهای نفت خام عامل حمایتی مهمی از رشد قیمت خود را از دست بدهند. با این حال انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان می‌داد میزان ذخایر انبارهای نفت و بنزین این کشور بیش از حد انتظار افت کرده است، باعث شد کاهش قیمت‌های نفت محدود شوند.

پوتین: تولید اوپک پلاس اندکی بیشتر افزایش پیدا می‌کند

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تولید نفت اوپک پلاس اندکی بیش از میزانی که توافق شده بود، افزایش پیدا می کند. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد همه کشورهای تولیدکننده در شرایطی نیستند که تولیدشان را سریعا افزایش دهند. در همین حال محمد الفارس، وزیر نفت کویت اعلام کرد این کشور افزایش تولید نفت را مطابق با توافقی که بین اوپک و متحدانش حاصل شده، آغاز کرده است. کویت قصد دارد تولید نفت را افزایش دهد که شامل تولید میادین منطقه مشترک با عربستان سعودی خواهد بود.

سهمیه بنزین آبان امشب واریز می شود

سهمیه بنزین در آغاز هر ماه در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود، بر این اساس سهمیه بنزین آبان ۱۴۰۰، امشب در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد. این سهمیه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود و تغییری نیز در میزان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت ایجاد نشده است. سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد. بر اساس سهمیه‌بندی بنزین، هر لیتر بنزین یارانه‌ای، یک‌هزار و ۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین آزاد سه‌هزار تومان قیمت‌گذاری شد. قیمت بنزین سوپر نیز سه‌هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. امشب بیست و پنجمین سهمیه بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت واریز خواهد شد.

بنزین لیتری ۱۴ هزار تومان، تکذیب شد

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است. کاهی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال حذف یارانه بنزین در بودجه ۱۴۰۱ و واقعی‌سازی قیمت‌ها وجود دارد، گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده دولت بوده و مجلس هم تصویب آن را بر عهده دارد. شرکت پخش تنها مجری مصوبه‌های دولت است.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین به لیتری ۱۴ هزار تومان شنیده شده و در فضای مجازی این طور بیان می‌کنند که قرار است قیمت بنزین سال آینده به ۱۴ هزار تومان رسیده و درآمد حاصله از آن صرف افزایش یارانه نقدی مردم شود. احتمالاً این همان طرح پیشنهادی است که قبل از انتخابات و به شکل بسته‌های مختلف در محل اتاق بازرگانی تهران رونمایی شده بود.

دنده عقب بیتکوین!

قیمت بیتکوین با یک ریزش سنگین به ۶۲ هزار دلار رسید. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بیتکوین پس از رکوردشکنی تاریخی جدید خود با یک ریزش سنگین مواجه شد و در این ریزش بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم دیگر را نیز به همین سرنوشت دچار کرد. در خلال معاملات صرافی بایننس یو اس، قیمت بیتکوین به یکباره از ۶۷ هزار  به ۶۲ هزار دلار سقوط کرد و هر چند اعلام شد که این اتفاق در نتیجه یک اخلال سیستمی بوده اما بازار را دچار هراس زیادی کرد.  کارگروه ویژه اقدام مالی،  راهنمای بازبینی شده خود در مورد ارزهای دیجیتالی را منتشر خواهد کرد. به گفته مارکوس پلیر- رییس این کارگروه،  این راهنما مبتنی بر سنجش ریسک دارایی های مجازی و سرمایه گذاری در آن ها خواهد بود.  پیش از این شماری از کشورهای عضو گروه هفت از جمله ژاپن خواستار ایجاد یک چارچوب قانونی بین المللی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی فعالیت های مجرمانه و تروریستی از طریق ارزهای دیجیتالی شده بودند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۵۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۷۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۸۴۷.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۱ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۱۰۷.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۰۴ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۷۶.۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۵ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۲.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۳ درصد افزایش

۷- سولانا

قیمت: ۱۸۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۳.۹۹ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۳.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۹ درصد افزایش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۴ درصد افزایش

كنترل قيمت مصالح در توافق وزارت راه و صمت

كنترل قيمت مصالح در توافق وزارت راه و صمت

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن چندین مولفه دارد که تلاش کردیم برای همه آنها راهکار داشته باشیم. در خصوص مولفه زمین برای یک میلیون واحد مسکونی در سال، زمین‌های دولتی را باید در اختیار داشته باشیم و سهم زمین را برای مردم کاهش بدهیم که این موضوع در دستور کار است. تا امروز اراضی ۹۰۰ شهر متعلق به دولت، شناسایی شده است و بانک زمین در حال ایجاد است.

عضو کابینه دولت سیزدهم دومین مولفه را تسهیلات عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اختصاص پیدا می‌کند. در حال نهایی کردن سقف تسهیلات هستیم. تسهیلات جهش تولید مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرها۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در روستاها ۳۰۰ میلیون تومان است كه در حال نهايى شدن است. همچنين بازگشت اقساط نيز ٢٠ ساله است و براى دهک‌های پایین، کم‌بهره خواهد بود. سود تسهیلات از سوی شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد پیش‌بینی شده و مابه‌التفاوت را وزارت راه از محل صندوق ملی مسکن به دهک‌های پایین کمک خواهد کرد.

به گفته وی، سومین مولفه ساخت است که امروز بسیاری از پیمانکاران، تعاونی‌ها و انبوه‌سازان منتظر هستند تا طرح اجرا شود. از سوی دیگر با وزیر صمت جلسه‌ای داشتیم که مقرر شد تا تامین مصالح ۴ میلیون واحد مسکونی و در گام نخست ۲ میلیون واحد مسکونی در کارگروه مشترک ساماندهی و تامین شود که حداکثر تا اواسط هفته در این خصوص اقدام می‌شود.اینکار برای کنترل تورم قیمت مصالح انجام می‌شود. وی وضعیت مصالح اصلی ساختمان به ویژه سیمان و فولاد را در کشور مناسب برشمرد. قاسمی از تمامی متقاضیان مسکن اعم از شهری و روستایی دعوت کرد تا در سامانه جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

مقام مسئول: به هیچ وجه افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل نداریم؛ اعلام افزایش قیمت ۴۰ درصدی تایر، اتفاق نادرستی بود!

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در یک برنامه تلویزیونی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: در لوازم خانگی تولید داخل به هیچ وجه افزایش قیمت نداریم و کالاها با قیمت ثابت عرضه می‌شود، اما قیمت کالاهای قاچاق افزایش یافته که مقرر شده برخورد با کالاهای قاچاق تشدید شود. درباره افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی نیز به نتیجه نرسیدیم. وی از شهروندان خواست که در کنار سازمان‌های مربوطه، در زمینه مقابله با کالای قاچاق همکاری کنند و هنگام خرید کالا، گارانتی محصول را در سامانه جامع گارانتی کنترل کنند و از صحت آن و قاچاق نبودن کالا مطمئن شوند. وی همچنین در واکنش به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت تایر، با اشاره به دعوت درخواست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از نماینده انجمن لاستیک برای ارائه مستندات افزایش قیمت تا روز شنبه، تصریح کرد: ظرف ۴۸ ساعت قیمت‌ها برآورد می‌شود و اگر دارای شرایط افزایش قیمت نباشد، درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود و قیمت‌ها باید تغییر کند. اتفاق نادرست این بود که همه بنگاه‌ها افزایش قیمت یکسان ۴۰ درصدی اعلام کرده بودند؛ اما افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند یکسان باشد. رئیس سازمان حمایت همچنین با بیان اینکه "افزایش قیمت‌ها هنوز در بازار اجرایی نشده است و قرار بود از شنبه لاستیک‌ها با قیمت جدید عرضه شوند"، گفت: با عرضه‌کنندگان لاستیک اتمام حجت کردیم؛ اگر به هر دلیلی محاسبات سازمان حمایت به عددی که افزایش داده‌اند نرسد، به اندازه تولید، فروش و تخلفشان با آنها برخورد می‌شود. /ایسنا

حذف قیمت دستوری و سهمیه از محصولات پتروشیمی در دستور کار است

مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص توقف سهمیه بندی محصولات پتروشیمی گفت: این طرح با نام مدیریت بازار تعریف شده و هدف آن حذف قیمت‌گذاری دستوری و رقابتی کردن بازار است؛ با توجه به اینکه قرار است از قیمت‌های دستوری پرهیز کنیم، تنها راه اجرای این موضوع رقابتی کردن بازار و بهترین ابزار رقابتی کردن بازار، بورس کالا است چراکه قیمتی که در بورس کشف می‌شود قیمت منطقی و واقعی است.

محمدصادق مفتح در این خصوص توضیح داد: ساز و کار اجرایی حذف سهمیه‌ها در دست برنامه ریزی است و با تکمیل این ساز و کار جزئیات آن هفته آینده از طریق بورس کالا اعلام می‌شود. بر مبنای این طرح از این پس عرضه محصولات پتروشیمی و فولاد بر اساس نظامات بورس انجام می‌شود. به گفته مفتح این پروژه با نام مدیریت بازار تعریف شده و هدف آن تنظیم بازار است. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قرار است از قیمت‌های دستوری پرهیز کنیم، تنها راه اجرای این موضوع رقابتی کردن بازار و بهترین ابزار رقابتی کردن بازار، بورس کالا است چراکه قیمتی که در بورس کشف می‌شود قیمت منطقی و واقعی است. در این ساختار همه عرضه کنندگان در مقابل همه مصرف کنندگان قرار می‌گیرند و قیمت واقعی با ساز و کار عرضه و تقاضای حقیقی مشخص می‌شود که این موضوع نیز هفته آینده از طریق بورس اطلاع رسانی خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص ساز و کار حذف سهمیه‌های مواد اولیه با بخش خصوصی مشورت شده است، گفت: این تصمیم با هم اندیشی فعالان اقتصادی گرفته شده و پس از تکمیل ساز و کارها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز در جریان جزئیات قرار خواهند گرفت و از نظرات آنها استفاده خواهد شود. مفتح همچنین در خصوص اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر حذف دلار از قیمت پایه محصولات پتروشیمی خاطر نشان کرد: یکی از موارد غلط در قیمت گذاری، تاثیرپذیری همه کالاهای اساسی اعم از پتروشیمی و فولاد از دلار است در حالی که این موضوع نادرست بوده و باید اصلاح شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
فقط حرف الکی افزایش قیمت لوازم خانگی نداریم؟ یه سر برو بازار میفهمی. افزایش قیمت لاستیک اشتباه بود؟ خب چکار کنیم؟ میخوای ما ارزونش کنیم؟
اول شایعه در رسانه ها، بعد تکذیب توسط مسئولان، سپس افزایش قیمت کالای مدنظر.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگر دولت یک ریال بنزین را گران کند کنترل همه چیز از دستش خارج میشه
البته راحت ترین راه افزایش درآمد شرکت نفت هم هست روزی 70میلیون لیتر بنزین مصرف میشه و پولش نقد دریافت میشه ولی گرانی بنزین و گازوئیل روی همه چیز تاثیر میذاره
پس بزرگترین اشتباه دولت خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خدا پدر روحاني را بيامرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
اگر وضع بدتر هم بشه هيچوقت نمیگم روحانی خوب بوده
باتجربه ایکه درچنددهه اخیرداریم تصمیماتی که گرفته شده اول
همان تصمیم اززبان کسی اعلام میشودوبلافاصله ازطرف کس دیگری تکذیب میگردد ولی بعدازمدت کوتاهی اجرامیشود این نوعی واکسیناسیون است که درکشورما خوب جواب میدهد درست مثل بنزین سه هزارتومانی دوسال پیش ومثل اخیرا عمدم اجازه وروداتومبیل خارجی بدون انتقال ارز که تصویب شدبعدمتوجه‌شدند چه گرانی شدیدی درهمه چیز پدیدمیآیدبعد موافقت نشد ویواش‌یواش داردبه مرحله اجرامیرسد همینطوردر
مورد دلار۲۰۰ تومانی که انتظارآن میرود علی ایحال اگر
میخواهید چنین کنیدوهمزمان یارانه هارابیشترکنید کارخرابتر ازخراب میشود دوراه منطقی وجوددارد اولی تعامل وبه سرانجام
رساندن برجام بصورتیکه بنفعمان باشد ودوم تغیر واحد پول یاحدف چندین صفر بیقابلیت از روی واحد پول نحیفمان وتغیر اسم آن به چیزدیگری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خدا پدر روحاني را بيامرزه
بنزین ۳۰۰۰ تومانی هم اولش شایعه بود
دلار ۲۵۰۰۰ تومانی اولش تو مخ هیچکس نمی رفت
پراید ۱۳۵ میلیونی را هیچکس باور نمیکرد
برنج ۵۵ هزارتومانی از محالات بود


دیگه باور نمی کنیم
هر حرفی از دهان مسئولان بیرون بیاید حتما اجرا خواهد شد

وضع از این هم بدتر خواهد شد
به تیم اقتصادی دولت هیچ امیدی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
خدا پدر روحاني را بيامرزه
مردم دیگه به شگرد های جمهوری اسلامی آشنا هستند
بنزین 14 هزارتومنی تکذیب می شه ، بنزین 13900 تومنی تایید می شه و همه هم خوشحال می رن خونه هاشون
همه چیز اول تکذیب می شه
بعد می بینی صحت داره
منتظر ۱۴۰۰۰تومان قیمت بنزین هستیم،!!!!
ملت ایران آماده باشید که فقط تا آخر سال بنزین 3000 تومان است! هیچ کاری هم از دست هیچکس برنمیاد! خودمون انتخاب کردیم اینطور زندگی کنیم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
متاسفانه ما پارادایم اصلی انقلاب اسلامی فراموش کرده ایم مگر انقلاب شد که وضع اقتصادی بهتر شود یا پاسپورت معتبر تر یا دلار ارزان بشود انقلاب شد که اسلام و ارزشهای اسلامی در این کشور حاکم بشود وگرنه همان حکومت خودفروخته دست نشانده پهلوی که اینکارها را می‌کرد مشکل این است برای نسل بعد از انقلاب درست تبیین نکردیم که انقلاب برای چه بود که الان خودشان را در قالب جوانان کشور ایکس و ایگرگ می‌بینند و مقایسه نادرست میکنند و قدر موهبت الهی را نمی‌دانند و فقط دنیا را میبیند و رسالت خودشان را فراموش کرده اند مگر شهدا نمی‌دانستند و متوجه افزایش قیمت ارز نمی شدند یا متوجه تغییر شرایط زندگی و جامعه نبودند چرا بودند ولی برایشان روشن بود که مساله اینها نیست.کدوم شهیدی در وصیت نامه اش نوشت که بخاطر ارزان شدن دلار آمده ام که شهید بشوم یا کدوم انقلابی گفت من انقلاب کردم که بعدا از ما جایی ویزا نخواهند ؟ ما عزت و عظمت این نهضت و انقلاب را فراموش کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
در پاسخ به ناشناس 15:42 افرين افرين درست ميگي كاملا باهات هم نظرم اماااااا فقط يك نكته منافق گونه عظيمي هست كه چرا زمانيكه روحاني سر كار بود شما ارزشي ها اين گراني ها را به دولت نسبت ميداديد و اونجا يادي از اين معارف و حقايق نمي كردين؟؟
اقایان این شگرد ها و ترفندها نخ نما شده که به مرگ بگیرید مردم به تب راضی بشوند شما اولش یه عدد بالا از قیمت ونرخ بنزین رو به خبرگزاری ها درز میدهید وبعد تکدیب و نتیجتا قیمت پایین تر از قیمت اول که مد نظر تون رو در مورد بنزین تصویب ونهایی میکنید
مردم ایران در ۴ دهه آنقدر پخته شدن تا با ایندشعارهای تو خای خوشحال نشوند
اگر قصد دارید اطرافیان و آشنایانتان را بخندانید امری است صلاحده
بنزین بکنید ازاد پنج تومن عادی سه و برای خودرو های بالای شیشصد میلیون ده تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
احسنت به این مخ اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
چهار سال دیگه قطعا پراید کارکرده ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود میکی نه برو ببین
تکذیب افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش قیمت بنزین
آقای محسن رضایی که بیش از 40 سال هست در انتخابات شرکت میکنید و هر بار هم طوماری از کارها و اقدامات اقتصادی خودتون را ارائه میکنید پس برادر الان که مشاور اقتصادی رئیس جمهور شدید بفرمائید اون طومارها را اجرائی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
بهترینهای دنیا را هم بیارید کاری نمیتوانند بکنند
همیشه اول تکذیب می کنید.
تازه بعدشم میگین بخدا من خودم صبحش فهمیدم
ملت مسخره شما نیستند
از آقای دکتر رضایی انتظار داریم برنامه های اقتصادی دولت را طوری تنظیم نماید که دلار به حدود 15 هزار تومان برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
دلار 15 تومنی صنایع داخلی را ورشکست میکند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
تنها راه بازگشت به برجام و امضای اف ای تی اف است یعنی عادی شدن روابط خارجی که از این دولت برنمیاد ! اینکاره نیستن.
از جان مردم چه می خواهید؟ تا کی این گرانی ها و بدبختی ها ، اینطوری مردم داری می کنید؟
ریزش سنگین رو خوب اومدی
همین ماه پیش بیت کوین 30 هزار بود الان شده 60 هزار بعد میگه ریزش سنگین...
آقایون دولتی بجای گرون کردن همه چیز و بدبخت کردن مردم .......دزدها ی بیت المال رو بگیرید .اموال نامشروع مسولان رو مصادره کنید ..دست آقازاده ها رو از رانت دولتی کوتاه کنید .قیمت ارز رو برگردونید به 5 سال پیش همه .....نظارت ها رو درست انجام بدین...سدها رو خراب کنید و پروژه های ویرانگر محیط زیست رو متوقف کنید.متاسفانه هیچ اراده ای برای نجات مردم و کشور رو شاهدش نیستیم....داره دیر میشه فکری کنید مردم در حال نابود شدن هستن .
اگر تکذیب شده پس حتما گران میشود
وقتی خبر افزایش از هزار تومن به سه هزار تومن هم را در رسانه تون پخش کردید بلافاصله بعدش تکذیب کردید ولی بلاخره صبح جمعه خبردار شدید که افزایش یافته...
بلاخره هزینه بزنین های ارسالی به ونزوئلا لبنان و ... را باید از جیب مردم بکشند بیرون دیگه
با سلام خیلی زشت است که یک خبرگذاری بیاید حرفهای بی ریشه و بی سر و پا را در خبر بیارد و باعث پخش شایعه باشد همه مردم می دانند که سوبسید بنزین را می خواهد بر دارد چون مبلغ زیادی بابتش پرداخت می شود ولی چگونه سوبسید را برداشتن مهم است چون روی تمام قیمت اجناس تاثیر دارد ...
با این دولت و اون‌ مجلس باید منتظر بدتر از اینها باشیم!
یک سناریوی تکراری برای بنزین
اول یکی میگه بنزین قرار بشه 14000 تومن
بعد یک نفر دیگه میا تکذیب میکنه
بعد یک کارشناس میاد قیمت بنزین تو آمریکا را میگه
یه کارشناس دیگه قیمت بنزین تو کشورهای همسایه را بررسی میکنه
بعد میان از مردم گزارش میگیرن که بنزین بشه 14 هزار تومن چقدر خوب میشه
بعد یه کارشناس دیکه میاد میگه بنزین سه تومنی اقتصاد ما را فلج کرده ما صادرات نداریم
هیچی دیگه صبح میشه میبینم شده 14 تومن
رییس جمهور هم که خبر نداره قراره بهش بگن
افزایش قیمت بنزین تکنیکش اینجوریه که اول شایعه گرانی را تکذیب میکنند در حالی که اصلا" شایعه ای در کار نبوده ، بعد چند بار دیگر تکذیب میکنند تا گوش مردم با قضیه انس بگیرد بهد چند بار تایید و تکذیب میکنند بعد بالاخره گران میکنند و اسمش را میگذارند واقعی سازی ،ولی نمیدانم چرا حقوقها را هیچوقت واقعی سازی نمیکنند
به مرگ گرفتنمون که تب راضی بشیم

شایعه بنزین 14 هزار تومنی راه انداختن که مردم به 7 یا 8 هزار تومن راضی بشن تازه بگن خدا پدرشون بیاموزه 14 نکردن
یه همچین جایی زندگی میکنیم
هر چه مسٸولین گفتند شما درست برعکس ان را حساب کنید؟ تجربه 42 سال....
همه اجناس گرانتر شده ، آقای رئیسی کجاااااایی ؟ هنوز در سفرهای استانی تشریف دارند انگار ؟¡¡¡¡
برای تولید نفت ارزان و بدون پالایشگاه می‌توان با مخلوط کردن حلال نفتا با اکتان ۷۰ و متانول،بنزین با اکتان ۸۳ تولید کرد و قیمت تمام شده بسیار پایین تر خواهد بود و میشود از کشور های منطقه نفتا را خرید و با متانول داخلی مخلوط و یک ماده بالا برنده اکتان نیز اصافه و اکتان را تا ۸۶ بالا برد.
قابل توجه وزارت نفت که ما را استخدام نکردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار