بازدید 10400

تاکید‌امیرعبداللهیان‌برحمایت‌ازتمامیت‌ارضی‌همسایگان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان و عدم اجازه به شیطنت بدخواهان برای ایجاد مشکل در روابط همسایگی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ 22 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات افغانستان، برگزاری نشست سران فرمت آستانه، برگزاری هفتمین نشست راهبردی دو کشور و سفر مقامات عالی دو کشور تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از گسترش حملات تروریستی به نمازگزاران در افغانستان و انتظار از کشور‌های اسلامی در ایفای نقش موثر در این خصوص، به برگزاری نشست هفته آینده وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در تهران اشاره کرد و آن را فرصتی برای تبادل نظر کشور‌های همسایه افغانستان در راستای تسهیل شرایط برای افغانستانی باثبات و عاری از تروریسم و خشونت در راستای تحقق اراده مردم افغانستان دانست.

مولود چاوش اوغلو نیز در این‌ارتباط با ابراز نگرانی از افزایش حوادث تروریستی در افغانستان بر ضرورت اقدام عملی برای جلوگیری از اعمال تروریستی، تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان و تجمیع اقدامات برای تقویت روند مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و بویژه کمک کشور‌های همسایه برای مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این تماس بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان و عدم اجازه به شیطنت بدخواهان برای ایجاد مشکل در روابط همسایگی تاکید کرد.

دو طرف ضمن اشاره به اهمیت نشست سران اکو برای همکاری بیشتر منطقه‌ای، بر تداوم مشورت و رایزنی و سفر مقام‌های دو کشور در خصوص مسایل مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

همچنین طی این‌تماس، وزیر امورخارجه کشورمان همتای ترکیه‌ای خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به گفتگو‌های هسته‌ای قرار داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی