بازدید 152989

دوره کوچینگ چیست و مناسب چه کسانی است؟

کوچیینگ که در زبان فارسی به معنای مربیگری است، اصطلاحی پرتکرار در این روزها می باشد. کوچینگ فرآیندی است که در جهت بهبود عملکرد افراد به کار گرفته می شود و به فرد کمک می کند هدف های خود را مشخص نموده و در جهت رسیدن به این اهداف گام بردارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 21 October 2021

دوره کوچینگ چیست و مناسب چه کسانی است؟

در حقیقت کوچینگ نقش یک تسهیل گر را ایفا می کند تا فرد بتواند در زندگی خود کارایی و عملکرد بهتری داشته باشد. دوره کوچینگ دکتر مظاهری برای تمامی افراد از جمله مدیران، مشاوران، معلمان، روانشناسان و سرمایه گذاران که کسب و کار شخصی خود را دارند و می خواهند علاوه بر زندگی شخصی سطح کسب و کار خود را نیز ارتقا دهند مناسب می باشد.

به عبارت دیگر، کوچینگ مجموعه مهارت هایی است که هدف آن بهبود عملکرد فرد، توسعه استعداد و توانایی های شخصی، دستیابی به بهترین عملکرد و حداکثر بهره وری در زندگی شخصی و حرفه ای می باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر با ما همراه باشید.

دوره کوچینگ چیست و چه گرایش هایی دارد؟

دوره کوچینگ یک روش دستیابی به اهداف است که به افراد کمک می کند تا از طریق گفتگو استعدادهای درونی خود را آشکار نموده و بهترین راه را برای دستیابی به هدف خود پیدا کنند. مربیگیری در واقع، به جای آموزش دادن، به افراد کمک می کند تا یاد بگیرند. دوره کوچینگ باعث افزایش آگاهی می شود و قدرت انتخاب را در پی دارد که در نهایت منجر به تغییر خواهد شد.

دوره کوچینگ، دوره مدیریت زمان، دوره مذاکره و دوره های دیگر بخشی از دوره آموزش mba در موسسات مختلف هست. کوچینگ یک ابزار مفید در دنیای امروز می باشد و به افراد در جهت رسیدن به تغییرات مثبت در زندگی کمک می کند. کوچینگ یک روش متداول برای توسعه کارکنان است که نتایج مثبتی را در تجارت ایجاد کرده است. کوچینگ گرایش های مختلفی دارد که مشهورترین آنها به شرح زیر است:

لایف کوچینگ

یکی از اثربخش ترین گرایش ها در دوره کوچینگ، (لایف کوچینگ) می باشد که امروزه در سراسر جهان در حال برگزاری است. لایف کوچینگ از افراد حمایت می کند تا در زندگی خود پیشرفت کنند و به رضایت بیشتری برسند. در واقع کوچینگ زندگی، به مشتریان خود در راستای بهبود روابط، شغل و زندگی روزمره کمک می کند.

دوره کوچینگ چیست و مناسب چه کسانی است؟

مربیان زندگی می توانند به شما کمک کنند تا اهداف خود را مشخص و سپس موانع را شناسایی کنید و در نهایت راهکارهایی برای غلبه بر هر مانعی ارائه دهید. مربیان زندگی، مهارت ها و استعدادهای منحصر به فرد شما را هدف قرار داده و حمایت های لازم را در راستای بکارگیری حداکثری از نقاط قوت شما برای دستیابی به تغییرات ارائه می دهند.

افراد برای ایجاد و هدایت تغییرات بزرگ در زندگی (مثلا شروع یک حرفه جدید) یا صرفا برای ایجاد یک زندگی شادتر و معنی دار تر به مربیان زندگی مراجعه می کنند.

سلف کوچینگ

سلف کوچینگ یا کوچینگ خویشتن، مهارت مدیریت خود، برای مشخص کردن اهداف، شناسایی موانع و مشکلات، به حداکثر رساندن قابلیت ها و بهبود عملکرد برای رشد شخصی بدون نیاز به فرد دیگر است. در دوره کوچینگ (سلف کوچینگ) می آموزید که به جای بهره گیری از نظرات مربی، می توانید به غرایز خود اعتماد کنید و قضاوت خود را داشته باشید.

چند روش آسان برای خود مربیگری وجود دارد:

  • علایق خود را مشخص کنید
  • برای خود هدف تعیین کنید
  • یک برنامه توسعه شخصی ایجاد کنید
  • خود را آموزش دهید
  • خود را مسئول بدانید

کوچینگ کسب و کار

مربیان تجاری معمولا کارآفرینان با تجربه و خود صاحبان مشاغل هستند که تصمیم می گیرند از استعدادهای خود برای ایجاد و توسعه یک کسب و کار ، به منظور کمک به سایر صاحبان مشاغل برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

یک مربی کسب و کار به صاحب مشاغل در راه اندازی یک کسب و کار کمک می کند و او را راهنمایی می کند تا چشم انداز کسب و کار خود و همچنین چگونگی مطابقت آن با اهداف شخصی خود را مشخص کند.
پس از مشخص شدن اینکه صاحب مشاغل مایل است کسب و کار خود را در کجا انجام دهد ، کوچینگ کسب و کار به برنامه ریزی و اولویت بندی اهداف و استراتژی های مورد نیاز برای کمک به پیشرفت کسب و کار می پردازد.

بهترین دوره کوچیینگ ایران

بهترین دوره کوچینگ ایران کدام است؟ کوچینگ، امروزه طرفداران زیادی دارد و موسسات آموزشی گوناگونی به ارائه دوره های کوچینگ پرداخته اند. از این رو لازم است معتبر ترین مرکز آموزش کوچینگ را انتخاب نمایید و همچنین درک کاملی از هزینه دوره کوچینگ داشته باشید.

توصیه می شود، قبل از شرکت در دوره های کوچینگ، به بررسی دقیق سرفصل های کوچینگ و قیمت دوره ها در موسسات مختلف بپردازید و با در نظر گرفتن کلیه موارد، برترین دوره آموزشی کوچینگ را انتخاب کنید.

دوره های کوچینگ و مدیریت کسب وکار ثروت آفرینان

دوره کوچینگ چیست و مناسب چه کسانی است؟

کوچینگ یک ابزار مفید در دنیای چالش برانگیز تجارت امروز به افراد کمک می کند تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنند. یک مربی به شما کمک می کند، اهداف خود را شناسایی کرده و در دستیابی به آنها متخصص شوید. باتوجه به آنکه موسسات مختلف اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوچینک می نمایند، یافتن یک موسسه آموزشی معتبر، ممکن است کمی چالش برانگیز باشد..

دوره های کوچینگ ثروت آفرینان شامل دوره های آموزشی کامل می باشد و می تواند شما را در راستای رسیدن به هدف راهنمایی نماید. موسسه ثروت آفرینان علاوه بر برگزاری دوره کوچینگ اقدام به برگزاری دوره های آموزشی هوش مالی، اصول و فنون مذاکره، دوره هوش مالی، دوره ام بی ام و بسیاری از دوره های آموزشی دیگر می نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با دوره کوچینگ دکتر مظاهری، می توانید به نشانی https://pms.ir مراجعه کرده و یا از طریق راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن: ۲۶۴۰۳۷۴۰ ۰۲۱

ایمیل: info@amirmazaheri.com - info@pms.ir

اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.amirhosseinmazaheri/

تلگرام: https://t.me/servatafarinan

لینکدین: https://www.linkedin.com/in/amir-hossein-mazaheri-seif-5729a836/

واتساپ: 09038539004 - 09038539005

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار