بازدید 13597
۷
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه/ درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن/ رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه/ افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه، درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن، رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه، افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط و بیانیه حزب‌الله در ارتباط با انفجار تروریستی در دمشق از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 21 October 2021

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه/ درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن/ رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه/ افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه، درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن، رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه، افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط و بیانیه حزب‌الله در ارتباط با انفجار تروریستی در دمشق از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه

منابع امنیتی عراق مرتبط با ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا چهارشنبه گفتند، پایگاه التنف در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با پنج پهپاد هدف قرار گرفت.

 این منابع به شبکه روسی آرتی گفتند، این حمله از داخل خاک سوریه انجام شد نه از خاک عراق.

به گفته منابع، نیروهای ائتلاف بین‌المللی اطلاعاتی از این حمله داشتند. در حال حاضر تحقیقات درباره این حمله در حال انجام است.

مسؤولان آمریکایی شب گذشته از وقوع انفجار در مقر نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه خبر دادند. این در حالی است که تاکنون گزارشی از تلفات در این حملات منتشر نشده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا صبح امروز، اظهار کرد: آمریکا حق دفاع از خود در خصوص حمله التنف در سوریه را محفوظ می‌داند و پاسخ به این حمله در زمان و مکان مناسب انجام می‌گیرد.

این فرماندهی همچنین تاکید کرد، هیچ تلفاتی در صفوف نیروهای آمریکایی وجود ندارد.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه/ درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن/ رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه/ افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

کاپیتان بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: براساس گزارش‌های اولیه می‌توانیم تاکید کنیم که منطقه پایگاه براساس عملیات بررسی شده و حمله‌ای هماهنگ هدف قرار گرفته است. همچنین استفاده از پهپادها منجر به آتش‌سوزی غیرمستقیم شد.

اوربان اشاره کرد، نیروهای آمریکایی با شرکای خود در "مغاویر الثور" (شورشیان سوری) تلاش می‌کنند تا از وجود تلفات این حمله مطمئن شوند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان نیز آماده باش امنیتی نیروهای مغاویر الثوره در منطقه ۵۵ کیلومتر در نزدیکی پایگاه التنف را رصد کرد.

این پایگاه نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۶ به بهانه مقابله با داعش ایجاد شد.

درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در یمن و حل اختلافات از طریق گفت و گوی فراگیر شدند.

 اعضای شورای امنیت چهارشنبه شب به وقت محلی، مطابق قطعنامه ۲۵۶۵ (۲۰۲۱) خواستار آتش بس فوری در تمام یمن و حل اختلافات از طریق گفت وگوی فراگیر و مخالفت با خشونت برای دستیابی به اهداف سیاسی شدند.

آنها بر ضرورت کاهش تنش از سوی همه، از جمله پایان فوری پیشروی انصارالله در مارب تأکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن اعلام حمایت از "هانس گراندبرگ" ‌نماینده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن، از تمام طرف‌های درگیر در این کشور خواستند که زیر نظر سازمان ملل با حسن‌نیت و بدون پیش‌شرط با گراندبرگ دیدار کنند.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه/ درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن/ رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه/ افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

اعضای شورای امنیت سازمان ملل مدعی تعهد قوی خود به وحدت، حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی یمن شدند و از عدم پیشرفت در روند صلح که می تواند توسط تروریست ها در یمن مورد سوء استفاده قرار گیرد، ابراز نگرانی کردند.

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود مدعی لزوم رعایت تعهدات از سوی همه طرف ها و بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله تعهدات مربوط به تامین دسترسی بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان از جمله فعالان حقوق بشر و سلامت و تأسیسات آنها شدند.

اعضای شورای امنیت همچنین مدعی نگرانی شدید از وضعیت وخیم بشردوستانه از جمله گرسنگی طولانی مدت و افزایش خطر قحطی وسیع که با وضعیت وخیم اقتصادی یمن تشدید شده است، شدند.

 سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد کمک های بشر دوستانه در سواحل غربی یمن جایی که ادامه درگیری ها نیازهای جوامع آواره شده را تشدید کرده است، افزایش خواهد یافت.

این سازمان افزود کمک های بشر دوستانه سازمان در درجه اول بر دو استان تعز و حدیده متمرکز شده است. در این دو استان جبهه های فعال همچنان باعث بی ثباتی می شود و خانواده ها را مجبور به فرار می کند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت از سال ۲۰۱۷، هنگامی که آوارگی دسته جمعی در این منطقه آغاز شد، ده ها هزار نفر در مناطق صعب العبور که خدمات عمومی و کمک های بشردوستانه بسیار محدود به آنها می رسد، به سختی برای بقا تلاش کرده اند.

بیش از ۱۷ هزار خانواده آواره در حال حاضر در بیش از ۱۴۰ اردوگاه در یمن زندگی می کنند، در حالی که درگیری های مداوم ادامه دارد. اخیرا، درگیری ها در منطقه التحیتا در شرق یمن باعث آوارگی بیش از ۲۰۰ خانواده و مهاجرت آنها به غرب شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

جیمز الدر سخنگوی یونیسف گفت: جنگ یمن به سطح جدید و شرم آوری رسیده است. در حال حاضر ۱۰ هزار کودک معادل چهار کودک در هر روز از مارس ۲۰۱۵ کشته یا آسیب دیدند.

رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه روز چهارشنبه با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ژنو، درباره آخرین وضعیت بحران سوریه، به ویژه شرق فرات و ادلب، رایزنی و گفتگو کرد.

وی با اشاره به برگزاری دور ششم کمیته قانون اساسی سوریه، ابراز امیدواری کرد که این نشست به نتایج خوبی برسد.

خاجی در این دیدار با اشاره به رویکرد مثبت برخی کشورها نسبت به دولت و ملت سوریه، ابراز امیدواری کرد که این‌ امر موجب تسریع در ارسال کمک های بشردوستانه، بازسازی و بازگشت آوارگان به کشورشان شود.

خاجی در ژنو همچنین با نمایندگان ایتالیا و قطر و نماینده دبیزکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در دیدار نماینده ایتالیا با بیان این‌که آرامش سوریه موجب ثبات در منطقه خواهد شد، گفت که سیاست تحریمی آمریکا و اروپا کمکی به حل بحران سوریه نخواهد کرد.

افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

مقام‌های ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی از افزایش مذاکرات تل آویو با ریاض دربرقرار روابط دیپلکماتیک خبر دادند.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «گلوبز» مقام‌های ارشد آمریکایی روز چهارشنبه تایید کردند که مذاکرات پیشرفته‌ای بین اسرائیل و عربستان سعودی در زمینه برقراری روابط دیپلماتیک وجود دارد. این منابع گفتند که مشخص نیست عربستان سعودی به «توافقنامه ابراهیم» ملحق می‌شود وعادی سازی کامل را برقرارمی‌کند یا با روابط تجاری تجاری سطح پایین بسنده می‌کند.

«ایلان اشتولمان» سرکنسول اسرائیل در دبی به گلوبز گفت که اخیراً مذاکرات دیپلماتیک بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در چارچوب توافقنامه ابراهیم تشدید شده است.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه/ درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن/ رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه/ افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

منابع اسرائیلی نیزاین موضوع را تأیید کردند اما افزودند که هنوزهیچ توافق نهایی صورت نگرفته است. گفته می‌شود یکی از گزینه‌ها، امتیاز رژیم اسرائیل به فلسطینیان است تا سعودی‌ها بتوانند روابط خود را برقرار کنند

عربستان قبلاً با پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز حریم هوایی خود موافقت کرده و مسیرهای خلیج فارس، هند و دیگر نقاط آسیا را کوتاه می‌کند. به گفته منابع ارشد آمریکایی، دولت بایدن برای کمک به دولت بنت-لاپید بر کشورهای عربی فشار می‌آورد.

یک منبع اسرائیلی که در روابط تجاری بین رژیم اسرائیل وعربستان سعودی دخیل است گفت که توافقنامه ابراهیم در ماه‌های اخیر منجر به برخی معاملات ​​بین اسرائیل وعربستان سعودی از طریق امارات متحده عربی و به ویژه بحرین شده است.

افتتاح بازار درعربستان با 33 میلیون نفر جمعیت و قدرت خرید بالا، اهمیت زیادی برای شرکت‌ها و صادرکنندگان صهیونیستی خواهد داشت.

عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، در مصاحبه با پایگاه اماراتی «ارم نیوز» به مسائل مختلفی از جمله عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو پرداخت.

این وزیر صهیونیست در ارتباط با اقدامات تل‌آویو برای امضای توافق‌های عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه مدعی شد: «با هر یک از کشورهای عربی خاورمیانه حتی کشورهای متخاصم روابط و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داریم».

فریج، مردادماه، نیز در مصاحبه با شبکه آمریکایی «الحره» اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود و گفته بود تل‌آویو تماس‌های مستقیمی با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج [فارس] در خصوص ایران دارد.

این وزیر صهیونیست در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد: «همانطور که امارات، مصر و اردن وارد [توافق] شدند، ممکن است سلطنت عمان، تونس، قطر و مالزی و تمام کشوها نیز وارد صلح با اسرائیل شوند».

مقامات رژیم صهیونیستی از سال گذشته تاکنون بارها اظهاراتی در خصوص احتمال عادی سازی روابط با کشورهای عربی از جمله قطر مطرح کرده‌اند؛ اما در پی این ادعاها، کشورهای مذکور به‌ویژه قطر رسما تأکید کردند تا زمانی که مسئله فلسطین بدون حل‌وفصل باقی مانده،‌ عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در کار نخواهد بود.

عیساوی فریج همچنین از «تحرکاتی مثبت» برای حل اختلاف میان امارات عربی متحده و تشکیلات خودگردان فلسطین سخن به میان آورد؛ روابطی که پس از عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با تل‌آویو متشنج شد.

بیانیه حزب‌الله در ارتباط با انفجار تروریستی در دمشق

جنبش حزب‌الله لبنان، عصر چهارشنبه، در ارتباط با انفجار تروریستی در دمشق بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه «المنار»، حزب‌الله اعلام کرد: «دستان خیانتکار تروریسیم بار دیگر به سوی امنیت و ثبات پایتخت سوریه دراز شد و با انفجار دو بمب، یک اتوبوس حامل نظامیان در نزدیکی پل "الرئیس" در مرکز پایتخت سوریه، دمشق، ده‌ها نفر را در این کشور شهید و مجروح کرد».

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در مرز عراق و سوریه/ درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در یمن/ رایزنی دیپلمات های ایران و روسیه در ژنو درباره تحولات سوریه/ افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی جهت برقراری روابط

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ «حزب‌الله بدین وسیله به سران سوریه، ارتش این کشور و خانواده‌های شهداء تسلیت می‌گوید و با آن‌ها ابراز همدری می‌کند و از خداوند متعال برای شهدای بی‌گناه رحمت و برای مجروحان شفای عاجل مسألت می‌کند. از خداوند می‌خواهیم که به ملت برادر سوریه پیروزی و ثبات ارزانی دارد».

حزب‌الله همچنین این انفجار را جنایتکارانه خواند و خاطر نشان کرد که گروه‌های تروریستی و به‌وجودآورندگان آن‌ها در جهان و منطقه در پس این اقدام قرار دارند.

این جنبش در پایان تأکید کرد که تمام تلاش تروریست‌ها برای متزلزل کردن ثبات و امنیت سوریه نه‌تنها به موفقیت نخواهد انجامید بلکه عزم و اراده ارتش سوریه را برای پایان دادن به عملیات آزادسازی مناطق اشغالی این کشور دو چندان خواهد کرد.

منابع رسمی سوریه، صبح چهارشنبه از وقوع یک انفجار تروریستی در دمشق خبر دادند.خبرگزاری رسمی سوریه در این خصوص گزارش داد که در مسیر یک اتوبوس حامل یگان‌های مهندسی خنثی‌سازی بمب در دمشق بمب منفجر شده است.

طبق این گزارش، به دنبال این انفجار، چهارده نفر از نیروهای سوریه جان خود را از دست دادند و چند تن دیگر مجروح شدند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
ما خواهان تجزیه تورکیه به دو کشور مستقل ترکستان و کردستان هستیم

پاینده باد ایران عزیزمان
مرگ بر روسیه عامل بدبختی ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
البته دوستان و. دشمنان هر کشوری در حال تغییر است ولی روسیه در حال حاضر دوست ایران است و ضمن حمایت سیاسی تجهیزاتی که غربی ها ندادند روسیه داد مثل نیروگاه اتمی ‌ زیر دریایی ‌ موشک های پیشرفته و آمریکا. داعش را برای ضربه به ایران ایجاد نمود با حمایت صهیونیست ‌ بهاییت و ‌هابی ‌ولی روسیه با حملات هوایی ۲۰۰ هزار از آنها را در سوریه نابود نمود.
هروقت در حال شکست باشند مذاکره بدون پیش شرط مطرح است هروقت در حال پیروز باشند مذاکره با پیش شرط مطرح است خدا قوت یمن خدا قوت محور مقاومت حامی مظلومان جهان حامی برابری. خدا قوت.
درخواست شورای امنیت در مورد یمن باز هم افشا کننده ی در خدمت بودن سازمان ملل و شورای امنیت برای تامین منافع کشورهای مستکبر جهان است .
کم کم تمام کشورها با اسراییل رابطه برقرار می کنن چه بخواهیم چه نخواهیم
هر وقت کفه نیروهای مقاومت و انقلابی ، سنگین میشه ؛ شوربای امنیت دشمنان بشریت ، به تکاپو میفته و درخواست آتش بست میده ! حاکمیت قانون جنگل !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر