بازدید 26036

خبر خوش برای متقاضیان مسکن؛ جزئیات ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن

دولت سیزدهم در برنامه‌های خود بر لزوم ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال آتی تاکید داشته و معتقد است در این مسیر می‌توان کسری مسکن در کشور را جبران کرد. از سوی دیگر، مجلس نیز در قانون جهش تولید مسکن، دولت را به ساخت سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور موظف کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 20 October 2021

خبر خوش برای متقاضیان مسکن؛ جزئیات ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن

سرانجام پس هفته‌ها بررسی کارشناسی دولت و مجلس، امروز اجرای قانون جهش تولید مسکن اولین گام خود را برداشت.  

به گزارش تابناک اقتصادی، پس از یک ماه از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن از سوی دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور، از امروز ثبت نام متقاضیان مسکن در سامانه ثمن آغاز شد.

بر اساس متن قانون جهش تولید مسکن، دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات «طرح جامع مسکن»، در مناطق شهری و روستایی تامین و به نحوی برنامه ریزی و اقدام کند تا در چهار سال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷/۲/۲۵ و آیین نامه‌های مربوطه عرضه شود.

بر اساس این گزارش؛ در قانون جهش تولید مسکن، دولت در اولین گام با راه اندازی سامانه ای، قصد دارد تا متقاضیان مسکن را تحت شرایط و ضوابطی مشخص، شناسایی و در مرحله بعد برای ساخت مسکن آن‌ها برنامه ریزی و اقدام کند؛ بنابراین اولین گام در اجرای این قانون، ثبت نام متقاضیان مسکن است.

برای ثبت‌نام باید به کجا مراجعه کرد؟

در این باره محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد: از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰) برای یک ماه ثبت‌نام متقاضیان جهش تولید مسکن در سامانه saman.mrud.ir آغاز می‌شود.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دوره از ثبت نام که اولین مرحله ثبت نام قانون جهش تولید مسکن است، در شهر‌هایی که تاکنون امکان تامین زمین وجود نداشت و شرایط احداث پروژه‌ها مهیا شده، ثبت‌نام آغاز خواهد شد.

چه کسانی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند؟


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام برای متقاضیان مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن همان چهار شرطی است که در طرح اقدام ملی مسکن نیز مورد تاکید بود، افزود: داشتن فرم ج سبز (عدم استفاده از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات)، نداشتن مالکیت خصوصی، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن، و داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبات موجود، خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و معلولان جسمی - حرکتی بالای ۲۰ سال با تأیید سازمان بهزیستی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند؛ اما برای باقی گروه‌های جمعیتی، امکان ثبت نام مجردها فراهم نیست. هر چند پیشنهاد مربوطه ارائه شده، هنوز اصلاح نشده است.
 

پالایش سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا

 
محمودزاده با تاکید بر اینکه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن از امروز ۲۸ مهر در ۳۱ استان و شهر‌هایی که زمین برای آن‌ها تامین شده، آغاز خواهد شد، توضیح داد: اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی که دارای شروط چهارگانه اعلام شده هستند به همراه شهر مورد تقاضا، باید توسط متقاضیان در سامانه وارد شود. بعد از پالایش اولیه و بعد از آنکه متقاضیان، واجد شرایط شناخته شدند، از پذیرفته شدگان برای مراجعه حضوری به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مجری از جمله بنیاد مسکن، دعوت می‌شود تا سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا پالایش شود. بعد از کنترل سابقه ۵ سال سکونت پذیرفته شدگان و واجدان شرایط در استان‌ها، در نهایت نایید نهایی به متقاضی داده می‌شود.

به گفته وی، متقاضیانی که صحت مدارک آن‌ها تایید شده است به نظام بانکی برای تشکیل حساب سپرده مسدودی به نام خود معرفی می‌شوند و متعاقبا به پروژه‌های شروع شده و یا در حال احداث معرفی می‌شوند.

محمودزاده تصریح کرد: به محض تامین اراضی در شهر‌هایی که زمین برای آن‌ها در این مرحله تامین نشده است، ثبت نام دوره دیگر آغاز می‌شود. همچنین متقاضیانی که شهر مورد تقاضای آن‌ها در این دوره از ثبت نام در لیست شهر‌ها نیست، باید منتظر باشند تا اراضی در شهر مورد تقاضای آن‌ها تامین شود.

تکلیف کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند؟

به گفته محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند، نگرانی نداشته باشند، زیرا تمامی مزایای موجود در طرح قانون جهش تولید مسکن نیز مشمول آن‌ها خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق زمانیندی در صورت مشارکت، پروژه‌ها، تحویل متقاضیان می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و حداقل تا یک ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه اجرای قانون جهش تولید مسکن (saman.mrud.ir) وجود دارد؛ بنابراین واجدان شرایط بدون دغدغه، ثبت‌نام را انجام بدهند. طبیعتا بعد از یک ماه از زمان ثبت‌نام، توقف و پیرایش در اطلاعات خواهیم داشت.

متراژ واحدها چند متری است؟

محمودزاده درباره متراژ واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۷۵ متر مربع متراژ مفید و با مشاعات متعلق، هر واحد ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر مربع مساحت دارد. وی در خصوص قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن یادآور شد: بر اساس فهرست بها، هزینه ساخت قیمت گذاری می‌شود؛ طول دوره ساخت اگر تغییری کند و تابع تورم عمومی باشد، این نرخ‌ها تغییر می‌کنند.

تسهیلات بانکی اجرای این قانون

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پیشنهاد‌های وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی مسکن، برای افزایش تسهیلات بانکی اجرای قانون جهش تولید مسکن در تهران، کلانشهرها، مراکز استان‌ها و سایر شهرها، پیشنهاد‌های وزارت راه و شهرسازی مطرح شد، توضیح داد: بر اساس قیمت تمام شده و دشواری انجام کار از نظر تراکم و ارتفاع در شهر‌های مختلف یک جدول متغیر از نظر میزان تسهیلات پیشنهاد به همراه کارمزد تسهیلات، پیشنهاد شده است. چنانچه پیشنهاد‌های ارایه شده با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تایید و مصوب شود، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد. محمودزاده تاکید کرد: تلاش کردیم تا در افزایش تسهیلات پیشنهادی، ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت‌وساز تامین شود که این تسهیلات در طی دوران ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پیشنهاد وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن

بر اساس این گزارش، هرچند معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد پیشنهاد‌های ارایه شده در خصوص میزان تسهیلات چنانچه با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تایید و مصوب شود، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، اما رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پنج روز قبل، گفته بود: پیشنهاد وزارت راه در شهر‌ها تا ۴۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت است، این مساله کاملاً محاسبه شده است... برای قشرهای ضعیف هم سود کاهش یافته است و هر سال بازپرداخت افزایش خواهد یافت. دولت به این قشرها از طریق صندوقی که پیش‌بینی می‌شود، کمک خواهد کرد. 

اقساط وام چند ماهه خواهد بود؟

تبصره ۳ از ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن در این باره تاکید دارد: «تسهیلات مربوط به ساخت واحد‌های این قانون پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به خریدار منتقل می‌شود. مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی، بیست ساله می‌باشد. در صورتی که افزایش طول دوره ساخت ناشی از قصور و کوتاهی سازنده باشد، سود دوران مشارکت مدت زمان افزایش یافته با تایید وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازنده است.»

تفاوت رقم تسهیلات در مسکن ملی و طرح ۴ میلیون واحد مسکونی چقدر است؟

میزان آورده اولیه در طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان و میزان وام دریافتی متقاضیان ۱۵۰ میلیون تومان بود که به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در این طرح این است که عدد تسهیلات و کارمزد آن متفاوت باشد و بر  اساس گروه درآمدی و توان خانوار‌ها تنظیم شود.

متقاضیان در طرح مسکن ملی، سود ۱۸ درصدی بعد از دریافت وام پرداخت می‌کردند؛ اما آنچه تا الان از منابع غیر رسمی عنوان شده این است که سود تسهیلات در وام مسکن ۴ میلیونی بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است؛ بنابراین، قرار است پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره میزان آورده متقاضی و تسهیلات اعطایی ۴۰۰ میلیون تومانی در شهر‌ها در  شورای عالی پول بررسی شود.  

قسط خانه‌های طرح جهش مسکن چقدر است؟

هرچند تا لحظه نگارش این گزارش، به طور رسمی نتیجه پیشنهاد‌های وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات بانکی این قانون از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اعلام نشده است، چند روز قبل، در این خصوص اقبال شاکری ـ عضو کمیسیون عمران مجلس ـ مبلغ اقساط تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی واحد‌های این طرح که به سازندگان پرداخت می‌شود را بین ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۱۸ تا ۲۰ سال اعلام کرد. شاکری این را هم گفته بود که در این خصوص از لحاظ پرداخت تسهیلات و تامین مالی مشکلی وجود ندارد و بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی همراهی لازم را در پرداخت تسهیلات داشته باشند. همچنین در اجرای این پروژه از سازندگان حرفه‌ای و بخش‌های دولتی مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استفاده می‌شود.

تامین مالی پروژه چند هزار میلیارد تومان است؟

آن طور که در متن قانون جهش تولید مسکن ذکر شده است، تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات در سال اول اجرای قانون از حداقل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های موضوع این قانون نباید کمتر نباشد. همچنین برای سال‌های آینده نیز حداقل منابع تسهیلاتی مذکور با افزایش درصد صدرالذکر مطابق با نرخ تورم سالانه افزایش یابد.

در این باره رستم قاسمی به عنوان رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به اینکه در شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت قانون جهش تولید مسکن در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان‌ها و سایر شهر‌ها تعیین خواهد شد، گفته است: واگذاری زمین و تاکید شورای عالی مسکن به واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه برای احداث مسکن و همچنین تامین ابزار‌های مالی، ایجاد صندوق ملی مسکن، راهکار‌هایی است تا قانون جهش تولید مسکن اجرایی و عملیاتی شود. وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: خط اعتباری مسکن مهر و بازگشت اقساط آن به صندوق ملی مسکن می‌آید. همچنین منابع مختلف دیگری که در قانون پیش‌بینی شده است به این صندوق می‌آید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۷
احسنت . درود بر دولت رئیسی. خداقوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
جو گیر نشو.آخر پاییز معلوم میشه
مرد مجرد بالای 35 سال را هم باید شامل بشه قاعدتا
این خیلی ظلمه که به مردها اجازه ثبت نام نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
زن بگیر تا خونه بدنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
ناشناس محترم پول داشت زن میگرفت احتیاج به افاضات شما نبود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
اول متاهلا که بیشتر پول و حمایت نیاز دارن بعد اگه امکانش بود مجردا که خرجشون کمتر ار متاهلاست
قسط 5 میلیونی تو تهران یا 3میلیون و 750 تومانی تو شهرستان ها برای اقشار کم درآمد خیلی ناچیزه! به نظرم بکنند 10 میلیون تومان در ماه تا زودتر تموم بشه!!! واقعا خسته نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
مجانی که نمی شه! می شه مدتشا زیاد کنند تا 35 سال که می شه مثل کشور های اروپایی. به نظرم این قدر قانون بانگداری باید دقیق بشه که بانکها ارزوشون بشه برای رهایی از مالیات نگه داشتن پول از خداشون بشه که وام به خونه بدن.
سلام من وام مسکن گرفتم ولی ساختمان مال برادرکوچکم شد الان خودم مستاجر هستم من چکارکنم
تاریخی بازگشایی سایتی که وعده داده بودند در حال اتمام است و هنوز باز نشده.
فولدرها را الزاما باید پر کنی ولی اجازه پر کردن نمیده.
یعنی سرکاریه
اونوقت قسط نزدیک 4یلیون تومن را چطور باد بدیم؟؟؟
این طرح دو تا نقص ساسی داره،
اول اینکه زمینهای مرغوب تو بعضی شهرها مثلا زمینهای شهرک قدس تو قم، به چه گروهی تعلق میگیره؟
دوم، برای یک خانواده با چهارتا فرزند، واحد75 متری خیلی کوچکیه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
حالا اون خانواده خونه دار بشن ان شاالله در مرحله بعد بزرگ کنند خونشون را
قم به این بزرگی میگن زمین نیست میشه داخل قم یک تهران ساخت
قبل از دادن این خبر خوش یک گزارش از قول های بجا مانده از مسکن مهر تهیه کنید . مسکنهایی که آماده واگذاریست ولی مشتری ندارد و مسکنهایی که صاحب دارند و لی مدتهاست آماده نشده اند و هر سال به بهانه ای هزینه های مازاد رو به صاحبانشون تحمیل می کنن .مثلا مسکن مهر پردیس . ضمنا از کیفیت مسکنهای تهیه شده هم گزارش مصوری تهیه کنید لطفا
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
دقیقا مسکن مهر را از دیگران بپرسید جه بلایی سرشان
اوردن ان هم ان زمان که وضع بد نبود وای بحال الان
....... حالا بدوید پول واریز کنید و بعد بنالید
طرحی که حداکثر به نفع ۲۰٪ مردم است ولی دود آن که از گران شدن مسکن ناشی خواهد شد به چشم همه مردم خواهد رفت چون تا زمانیکه چرخ اقتصاد نچرخد همه این طرحها در حد یک مسکن عمل خواهد کرد
چقدر تابناک شبیه اخبار صدا و سیما تیتر میزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
اگه مثل رسانه های انگلیسی تیتر میزاشت
(مردم بدبخت ایران باید ساخت خانه توسط دولت را تحمل کنند)
اونوقت راضی بودی
شما میخواید 360 هزار میلیارد تومن پول چاپ کنید از جیب همه ملت به مردهای مجرد بالای 30 سال خونه ندید ولی به پسرهای متاهل 16 ساله خونه بدید، خوب بابا من اگه خونه داشتم که زن میگرفتم، میری دنبال کار میگن متاهل باشید میری زن بگیری میگن شاغل باشید، ببخشید اشتباه کردیم ایران بدنیا اومدیم،
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
بخدا،اصلا نمی‌فهمم چرا پسرای مجرد بالای ۳۵سال نباید مشمول باشن؟مضحکه
فکر کنم قرار جیب مردم خالی کنند دوباره‌، چون با خزانه خالی کاری از پیش نمیره
چهار میلیون خونه خیلی زیاده دولت از تعداد کمتر شروع کنه، با این حجم نقدینگی این طرح از تحریمها بدتر نشه ، دیگه جا نداره باورکنید
چون مردم استقبال نکردند الان اومدند گفتند دخترای مجرد بالای 35سال سرپرست محسوب میشود میتونه ثبت نام کنه ویا پسراس هم همنیطور درضمن معلوم نیست زمین کجاست ط چندم وچندمتری و...... روهوا پول بدهید اخرش میگن امین اباد تهران بغل تیمارستان خخخخخخخخخخخخخخخ
در باره طرح مسکن خبری در محیط های اجتماعی وجود دارد؛ دال بر این که برای ساخت مسکن در این طرح با چین قرار داد بسته شده است و به ازای آن نفت داده خواهد شد. البته درستی و نادرستی خبر را نمی دانم. ولی اگر درست باشد؛ جای بسی تاسف دارد. در حالی که با بحران بیکاری مواجه هستیم, سپردن کار به چینی ها, کاری نادرست خواهد بود. با اجرای این طرح کارآفرینی زیادی برای جوانان کشورمان و شرکت های ایرانی مهیا می شود.
البته دولت هم باید توانایی تامین مالی شرکت ها را نیز داشته باشد.
چرا به دختران بالای 35 سال اجازه ثبت نام دادن اما پسرهای مجرد بالای 35 سال که می بایستی منزلی تهیه کنند تا بتوانند ازدواج کنند نمیتوانند ثبت نام کنند . واقعا تصمیم های عجیب و غریب می گیرن .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
خوب پسرای مجرد می تونند با اونا ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدن
اینم مثل بورس پولو از مردم میگیرین و میخورن و یه آب زوش
وقتی مردم با حقوق دریافتی نمی توانند یک هفته زندگی کنند آنوقت چطور می توانند از پس وام مسکن دربیایند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
تو نگران مردم نباش که اه ناله می کنند وقتش برسه پولاشونا رو می کنند می گی نه ببین
زمانی مردم می توانند دلشان خوش کنند که همه چیز دلرند که اوضاع برگردد زمان محمد خاتمی که نه تورمی بود نه ارزش افزوده نه گرانی انرژی ارزانی بودو ارزانی و دل خوش نه حالا که تورم گلوی مردم را گرفته و دارد خفه می کند و هیچ کس عین خیالش نیست دولت های احمدی نژاد و روحانی در خفه کردن مردم نقش،اساسی داشته اند و این خفه کردن ها ادامه دار خواهد بود واقعا این چیزی بود که مردم می خواستند؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
زمان محمد خاتمی؟ اول دولت خاتمی 15 هزار تومن اجاره خونه می دادیم آخر دولتش 120 هزار تومن. نون سنگگ اولش 20 تومن بود و آخرش 100 تومن. مثل اینکه جنابعالب جزو طبقه کاسبکار تشریف دارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
به خاطر همین بود که فردای رای اووردن احمدی نژاد خاتمی گفت از معیشت مردم غافل شدیم و انتخابات رو باختیم؟
به مردم ۴۵۰ میلیون میخوان وام بدن ولی ۹۰۰ میلیون پس بگیرن. با ۴۵۰ میلیون که خونه ساخته نمیشه، در نهایت مردم میمونن و خونه نیمه ساخته و بدهکاری ۹۰۰ میلیونی.
آقای رییسی با 21 سال سابقه کار 5200دریافتی دارم من چطور بیام 3500 قسط بدم پس هزینه خانواده ام واجاره رو جی کار کنم میشه دولت مردان یه راهکار بدن من اونجوری زندگی کنم
دولت نباید همش به فکر خونه دار کردن مردم باشه ، اونم به هر قیمنی و چه بسی که رانت در دادن این خونه ها ورود کنه به هر شکل و باز حق به حق دار نرسه ..
بهترین کار دولت اینه که قوانینی در مجلس تصویب بشه که خونه دار بودن ( احتکار املاک بنام یک فرد یا نهاد به هر شکل و یا لاکچری نشینی ) سخت بشه و به عذاب الیم تبدیل بشه ...
مالیاتهای تصاعدی و مولتی میلیونی سالیانه ( نه این مالیات کمی که الان به تصویب رسده !! ) باید به نوعی باشه که اونایی که چند ملک دارند ( حقیقی یا حقوقی ) نتونن از پس مالیات سالیانه اون حتی با افزایش قیمت در فروش یا اجاره ، بر بیان و زودتر از شر املاک اضافی بخوان خلاص بشن ..
در مورد املاک نجومی و لاکچری هم همینطور ، باید برای هر کارت ملی تا یک سقف معینی از مالیات تعیین کرد و مثلا اگه کسی بنامش یه خونه دویست میلیاردی هست باید مالیات سالیانه اون تا حتی حدود 20 میلیارد تومن باشه ... !!!
این قوانین اگه همین الان تصویب بشه و ابلاغ بشه برای اجرا در 3 سال آینده ، همه این املاک طی همین سه سال یا کوچکتر میشن یا خرد میشن و یا بنام مثلا 10 یا 20 نفر باید بشن ...و کلا این طرح از زمان ابلاغش ، باعث میشه قیمتها به طرز وحشتناکی پایین بیاد ...
در اصل ، مالیات باید بر اساس تصاعد هندسی بالا بره
1 درصد ، 3 درصد ، 7 درصد ، 12 درصد و .....
باید با مالیات در دل اونایی که سرمایه رو در مسکن و یا خودرو میبینن ترس و وحشت انداخت ..
باید فئودالها و زمینخوارها و دلالهای ملک و ماشین رو نابود کرد ..

ممنونم تابناک
والا من رفتم ثبت نام کنم گفت فرم ج قرمز هست حالا چرا؟ چون یه سهام زمین تعاونی دارم که 100 میلیون هم نمیشه و فقط به خاطر اون نمیشه ثبت نام گرد. لطفا اطلاع رسانی کتید
با حقوق ۳۵۰۰ چجوری ماهی ۳۵۰۰ قسط بدیم از کجا بخوریم کرایه خونه دوملیونی رو چکار کنیم قسطای دیگمونو چکار کنیم
سلان دوستان ببینید فرق دولت قبلی با دولت جدید را . دولت قبلی می گفت خانه خالی را باید بگویید تا مالیات بگیریم یعنی بنده که بعد از ۴۰ سال کار کردن یک آپارتمان ۵۰ متری ۳۰ سال ساخت خریده ام که پسرم را با ۲۸ سال سن شاید داماد کنم و حتی پول بازسازی ان را ندارم با چنان کسانی مواجه بودم. ولی دولت جدید می گوید آنهاییکه مسکن ندارند بیایند ثبت نام کنند. تفاوت این دو دولت از زمین تا آسمان است.
دولت باید قیمت تمام شده خانه را تا زمان تحویل مشخص کند و بعد از ان حق ندارد به عنوان هر چیزی از خریداران درخواست پول اضافی کند. در ضمن زمان تحویل مشخص شده و چنانچه در ان زمان نتوانست تحویا بدهد باید خسارات را جبران کند در غیر این صورت خریداران مواظب کلایشان باشند؟! درج در قرارداد....
خیلیها برای وام ۴۵۰ میلیونی امکان تامین ضامن را ندارند .تعداد زیادی هم امکان پرداخت اقساط را ندارند . بنابراین مردم از این طرح مزخرف استقبالی نمیکنند . و. بعدش دولتمردان میگویند ما میخواستیم مسکن بسازیم ولی استقبال نشد . به جای این طرحهای مزخرف و پوپولیستی اقتصاد مملکت را درست کنید مردم خودشان مشکلاتشان را حل میکنند
حقوق من کارگر رو 10000000کنید تا بتونم ثبت نام کنم
آخه بااین حقوق کارمندی وگرونیهایی لحظه ای چطوری میشه ماهی ۳/۷۵۰ تا ۵ تومن قسط داد....
سلام کسی که حقوقش ۴ تومانه چه جوری ۳تا۵ تومان قسط بده واقعا مسولین این حوزه چه جوری فکر کردن و تصمیم گرفتن
اگه شماها واقعا میخواین ساختمان بسازید مثل احمدی نژاد وام ۴ درصد بدید نه ۱۵ درصد وام ۱۵ درصد بانک هم میده دیگه نیازی به شماها نبود
جوانا الان خودشون هزار قسط و قرض دارن این قسط ها هم بخواد بهشون اضافه بشه چیزی برای زندگی کردن نمیمونه براشون، شما مثلا میخواهید کمک جوانان باشید این چه کمکیه که فقط برای افراد با حقوق بالاست و جوانای که حقوق یا در امد ماهانشون نمیرسه باید سرگردون و بی هیچ امیدی باقی بمونن
طرح بدی نیست تا دوسال دیگه که قسطهاش شروع بشه بلاخره افزایش حقوق هم هست فقط بزرگترین مشکلش اینه که متقاضی از کجا آورده داشته باشه که هرچند ماه یبار واریز کنه...
تو دوخدا چوب در این طرح لای چرخ نگذارید بگذارید مردم صاحب خانه بشوند
کارگر الان مستاجرهاز کجا بیاره هر ماه چهار میلیون ....
شرایط وام 200 میلیونی برای مددجویان بهزیستی چقدر چندتا ضامن میخوان اقساطش چقدره اورده اولیه چه قدره
اولا آورده اولیه مسکن روازکجا بریم ثانیا با ماهی 3500میلیون تومان حقوق بنظر شما قسط مسکن رو با اینهمه سود میشه داد یه طرحی ک میخواهید انجام بدید خداوکیلی قبلش کارشناسی کنید
سلام شما رو به خدا آورده رو حذف کنید
ملت آورده را ندارند شما هم که از ملت خبر ندارید جوانها نمیتونند ازدواج کنند شما میگید بچه دار شوید پیدا کنید پرتقال فروش را
سلام رفتم شرکت عمران ثبت نام کنم گفتند باید ۲۵۰ میلیون نقدی پرداخت کنین اخه یه مستجراز کجا بیاره
سلام و عرض ادب طرح خوبیه ب شرط اینکه بهش پایبند باشید و سخنش نکنید آخه ی کسی ک شغل آزاد داره و ممکنه ی ماه کار کنه دو سه ماه تو این اوضاع بد اقتصادی بیکار باشه چطور میتونه قسط سنگین پرداخت کنه با همینطور ی کارگر
تو خدا ب فکر ما مردمی ک بعد از ۳۰ سال زندگی مشترک هنوز نتوانستیم برا خودمون ی سرپناه بخریم '''شکممون سیر کنیم خیلیه ' بخدا خسته شدیم از وضع معیشتی ' تو جان امیرالمومنین ی کمی مردم و درک کنید ' خسته ایم خسته
از دست کرایه های سرسام آور صاحب خونه ها ب ستوه اومدیم
سلام من 3سال از تهران اومدم شهرستان زندگی میکنم بره این طرح 5سال سابقه سکونت میخان تکلیف ما چیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر