بازدید 8441

مجوز تغییر کاربری عصر جدید، صادر شده است؟!

با توجه به الزامات قانونی، یک امتیاز محسوب می‌شود و تغییر سینما از کاربری فرهنگی به کاربری تجاری صرف، دستاورد مالی قابل توجهی برای مالکان و البته ضایعه‌ای برای اهالی فرهنگ رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 20 October 2021

تغییر کاربری سینما عصر جدید تهران در حالی بحث برانگیز شده که ظاهراً صدور مجوز تغییر کاربری این سینما، جزو آخرین مجوزهایی است که رئیس پیشین سازمان سینمایی صادر کرده است؛ مسئله‌ای که با توجه به الزامات قانونی، یک امتیاز محسوب می‌شود و تغییر سینما از کاربری فرهنگی به کاربری تجاری صرف، دستاورد مالی قابل توجهی برای مالکان و البته ضایعه‌ای برای اهالی فرهنگ رقم می‌زند.مجوز تغییر کاربری عصر جدید، صادر شده است؟!

به گزارش «تابناک»؛ سینما عصر جدید یکی از سینماهای خاطره انگیز تهران است که همچون بسیاری از سالن‌های سینما مخاطبان گذشته را ندارد و فروش سینماها عمدتا در پردیس‌های مدرن سینمایی متمرکز شده است. در این میان جمع آوری صندلی‌های این سینما و به میان کشیده شدن خطر تخریب این مجموعه سینمایی، واکنش‌های فراوانی در پی داشت؛ از آن جمله اینکه محمدحسین فرحبخش یکی از مالکان این سینما به تندی به منتقدین واکنش نشان داد و گفت که اگر منتقدین دلسوز این سینما بودند، به این سینما می‌آمدند و فیلم می‌دیدند تا چرخ این سینما بچرخد.

اکنون شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مجوز تغییر کاربری این مجموعه سینمایی جزو آخرین دستورهایی بود که توسط رئیس پیشین سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است. این در حالی است که تغییر کاربری اماکن فرهنگی به اماکن تجاری، منجر به افزایش سریع و شدید قیمت ملک در یک دوره زمانی کوتاه می‌شود. با توجه به آنکه بسیاری از صاحبان سالن‌های سینما در مناطق اطراف خیابان انقلاب و مناطق پایین‌تر در تهران علاقمند به دریافت چنین مجوزی هستند، مشخص نیست مبنای ارائه چنین امتیازی صرفاً به یک سالن کم فروش، چه بوده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل