بازدید 31360
ادعای جنجالی غلامرضا رفیعی خشم داوران فوتبال کشور را در پی داشت

کدام داور در سفر خارجی توپ بازی را دزدید؟ / تهمت دزدی به داوران بین‌المللی ایران از سوی مشاور حقوقی رئیس فدراسیون!

داوران فوتبال ایران که هنوز از وعده رئیس فدراسیون برای افزایش چندبرابری دستمزد قضاوت در بازی‌های داخلی چیزی ندیده اند، حالا یک اتهام عجیب مبنی بر سرقت در سفر‌های خارجی را هم از سوی مشاور عزیزی خادم تحمل می‌کنند. دبیرکل و عضو هیات رئیسه فدراسیون که خود داور هستند، برابر این اتهام سکوت کرده اند!
کد خبر: ۱۰۸۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 20 October 2021

حرفهای غلامرضا رفیعی در یک برنامه تلویزیونی از شبکه سوم سیما اعتراض شدید و واکنش داوران فوتبال ایران را در پی داشته است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران یک داور و البته کمک‌داور بازنشسته به عنوان دبیرکل فدراسیون منصوب شده و یک داور دیگر هم در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حضور دارد، مشاور حقوقی رئیس فدراسیون، اتهام سرقت به داوران بین المللی ایران زده است.

کدام داور در سفر خارجی توپ بازی را دزدید؟ / تهمت دزدی به داوران بین‌المللی ایران از سوی مشاور حقوقی رئیس فدراسیون!

ادعاهای عجیب رفیعی مشاور شهاب عزیزی خادم که در برنامه زنده تلویزیونی مدعی شد به حدی اوضاع ایران خراب است که داوران و کمک داوران بین المللی ما وقتی به رقابت های خارجی می‌روند باد توپ را خالی می‌کنند و آن توپ را داخل کیف خود می گذارند و به ایران می آورند، عصبانیت داوران و کمک داوران بین‌المللی را به دنبال داشته است.

رفیعی که خود یک حقوقدان و وکیل رسمی است، حتما برای ادعایش سند و مدرک محکمه پسندی دارد تا بتواند این حرف با عواقب سنگینش را ثابت کند اما حتی اگر موفق به این کار شود، چرا باید مشاور رئیس یک نهاد، آبروی داوران کشور را که در مشکلات مالی دست و پا می‌زنند علنی کند؟ رفیعی چه سودی از این کار می‌برد و دنبال چیست؟

در همین خصوص علی میرزابیگی، یکی از کمک داوران جوان و بین المللی ایران از غلامرضا رفیعی خواست بابت این حرف های عجیب و متهم کردن جامعه داوری به دزدی و کارهای سخیف از جامعه داوران عذرخواهی کند.

 

کدام داور در سفر خارجی توپ بازی را دزدید؟ / تهمت دزدی به داوران بین‌المللی ایران از سوی مشاور حقوقی رئیس فدراسیون!

همچنین علی خسروی داور بازنشسته نیز در پستی خواستار عذرخواهی سریع این مقام فدراسیون فوتبال از داوران شد.

کدام داور در سفر خارجی توپ بازی را دزدید؟ / تهمت دزدی به داوران بین‌المللی ایران از سوی مشاور حقوقی رئیس فدراسیون!

 

از وعده افزایش چندبرابری دستمزد و تغییر اسپانسر تا انگ دزدی

داوران فوتبال ایران که در بدو ورود عزیزی خادم به فدراسیون فوتبال وعده های بسیاری از رئیس جدید شنیدند تا امروز نه تنها آن وعده‌ها را عملی نمی بینند بلکه حالا بار سنگین اتهامی عجیب را نیز با خود حمل می‌کنند.

آیا عزیزی خادم موافق صحبت های مشاور خود در تلویزیون است که در این مورد سکوت کرده؟ اگر مخالفتی با این ادعاهای جنجالی دارد، چرا تا امروز اقدامی درباره اصلاح یا برخورد با آن نکرده است!

وعده افزایش سریع دستمزد قضاوت داوران که بعدها با ‌ورود افشاریان ملغی شد و دیگر اثری از آن نیست. مذاکرات با شرکت نفتی که اسپانسر داوران کشور بود هم به جایی نرسیده و با شروع لیگ مشخص نیست که آن قرارداد حمایت به کجا کشید! عزیزی خادم اصرار داشت که قرارداد قبلی را قبول ندارد و مبلغ آن بسیار بسیار کمتر از حق داوران است؛ اما تا امروز هیچ خبری در مورد فسخ و عقد قرارداد جدید با چندبرابر قیمت اسپانسر قبلی دیده نشده است تا این هم به طرح‌های اقتصادی بی‌ثمر رئیس جدید فدراسیون اضافه شود.

 

کدام داور در سفر خارجی توپ بازی را دزدید؟ / تهمت دزدی به داوران بین‌المللی ایران از سوی مشاور حقوقی رئیس فدراسیون!

حالا بدون افزایش دستمزد وعده داده شده، تهمت دزدی در سفرهای خارجی به داوران برجسته فوتبال ایران هم زده می‌شود که برای این قشر تحمل پذیر نیست.

 

داوران ایران بدون ابزار روز دنیا در معرض اتهام تبانی و فساد

امکانات پیشرفته کمک به داوران در فوتبال دنیا معمولا با چند سال تاخیر به ایران می‌رسد؛ از ماجراهای هدست و گوشی برای ارتباط رادیویی داوران گرفته که مشکلات گمرکی را بهانه عدم ورود آن کرده بودند تا سیستم کمک داور ویدئویی که هنوز به شکل شو و نمایش در ورزشگاه آزادی نشان داده می‌شود و باعث شده با هر اشتباه داوران، موجی از انگ تبانی و فساد دامن داوران داخلی را بگیرد.

به نظر می‌رسد قضاوت در بازی‌های داخلی، جز خطر حمله هواداران افراطی، مربیان و بازیکنان عصبانی از شکست، اتهام جانبداری و تبانی و سرانجام ماه‌ها حقوق معوقه چیزی برای داوران به همراه ندارد و اگر هم به سطح بین المللی برسند، هم یک مقام رسمی فدراسیون کشور علنا به آنها اتهام دزدی می‌زند و با وجود دو سه داور بازنشسته در ترکیب مدیران ارشد فدراسیون فعلی، باز هم صدای این جماعت به جایی نمی‌رسد.

نویسنده: صادق لودریچه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
این حرف ها عین حماقته اگر هم کسی اینکار رو کرده پیگیری کنید نه اینکه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
چرا یک حقوقدان و یک وکیل باید دروغ بگه در حالی
که از تبعات کارب که می کنه در صورت اثبات جرم مطلع هست؟ وضع معیشتی مردم افتضاحه!لطفا آقایان پنبه ها رو از توی گوششون دربیارن تا بشنوند که چه اتفاقات اسفناکی داره می افته!این تازه خوبش هست!
این مشکل فرهنگی کسانی است که در ایران به پست و مقامی میرسند که برای دیده شدن به همه انگ میزنند و بجای کار کردن فقط بلندند تئوری و نظریه پردازی کنند و بقیه را نقد کنند و گناهکار اوضاع نشان دهند...
راه حل فقط محاکمه و توبیخ شدید دروغگویان و انگ زنندگان هست...
انگ دزدی نزد به داوران، از مشکلات واردات توپ اورجینال گفت و راه حل دور زدن تحریم. شما انگ دروغگویی زدین جناب نویسنده
کافر ؛ همه را به کیش خود پندارد .
کار‌ ملت‌ بزرگ‌ و اصیل‌ ایران‌ بجایی‌ رسیده‌ که داورش‌ بخاطر‌ یک عدد توپ‌ اوریجینال ابروشو‌ بخطر‌ بندازه‌ ؟!!
کسیکه اینکار را کرده‌ بدون‌ فوت‌ وقت کلا‌ باید از مجموعه‌ ورزش‌ کشور هم‌ حذف‌شه‌ چه برسه‌ به بین الملل !
ایران در سطح دنیا کم دشمن دارد که هر روز به بهانه ای علیه کشورمان شانتاژ کنند حالا این مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال هم بهانه به دستشان داده تا ابروی داوران فوتبال کشورمان را ببرند.
به این اقای محترم بفرمایید بدون اینکه با شرکت وابسته به رژیم صهیونیستی ارتباط بگیریم پول ریالی صد هزار توپ را بدهند بنده وارد میکنم از کدام تولید کننده خواسته اند که نه گفته باشد با ابروی افراد ونظام ومردم شریف ایران اینگونه برخورد نکنند حداقل میگفتند میخرند وبه ایران میاورند یک سوال دارم اینگونه حرف‌ها آیا در فیفا بدون التفاوت میماند ؟چون آقایان آب خوردن را هم منوط به نظر فیفا میدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
ای ول داش کاظم برقرار باشی
خدا عمرت بده دلاور
چیز عجیبی نیست. یادمه چند سال یبش تنیسورهای تراز اول دنیا اعتراف کردند که ساک خالی میارن و حوله های با کیفیت رو توش میچپونن و میدزدن
نباید اینجوری زحمات یه سیستم رو زیر سوال برد مشکل معیشتی دارند درست ولی ابروی بندگان خدا نباید برد
مشکل مملکت ما اینه که هرکه تریبون میگیره دست میاد سطلی صحبت می کنه
من یک ایرانی از شما که تو این شرایط سخت زحمت می کشید عذر خواهی می کنم ببخشید خودم شرمنده شدم از صحبتهاش
ایشان بسیارجوگیر و حاشیه ساز است تعجب می کنم فدراسیون ایشان را به عنوان مشاور انتخاب کرده است.
اگه نمی تونی چیزی رو ثابت کنی بهتره مطرحش نکنی
جالبه چطور خبر را جعل می کنند!!! ایشان نگفت توپ می دزدند ایشان گفت بخاطر تحریم ها مجبور یم برای ورود توپ به کشور بصورت چمدانی توسط داوران اقدام شود
چقدر سخت شده بیان واقعیت ها
اگر این شخصی که این تُحمتها را به داوران ایران میزنه نتواند حرفش را ثابت کند باید به شدیدترین مجازاتها محکوم بشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
تهمت
خادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
تحمت یا تهمت
بردن توپ فوتبال یا لباس و ... دزدی نیست و حتی توسط بازیکنان صاحب نام نیز به عنوان یادبود انجام می شود. گاهی وقتها تماشاگران نیز برای بردن آنها سر و دست می شکنند. برای این آقای حقوقدان بسیار متاسفم.
متاسفانه این آقا با اینکه دکترای حقوق دارد اما به عواقب سخنش توجه نکرده است. شاید این مورد مصداق داششته و تنها یک فرئ مبادرت به این کار کرده باشد اما نمی تواند به همه چنین تهمتی بزند. اگر یک مشاور حقوقی در جایی دزدی کرده باشد آیا همه مشاوران حقوقی دزد هستند.
از فردا داران ایرانی که به مسابقات اعزام می شوند کشور میزبان باید در ساک آنها به دنبال توپ فوتبال و سایر ملزومات باشد تا احیانا داوران ایرانی چیزی ندزدیده باشند واگر هم به این بی احترامی اعتراضی صورت پذیرد خواهند گفت مشاور حقوقی خودتان گفته. متاسفانه عده ای برای دیده شدن هر حرف و هر کاری را انجام می دهند
اتفاقا این آقا سعی کرده یکی از خاطرات دوران دانشجویی اش رو تعریف کنه و بهمین علت دیواری کوتاهتر از داور پیدا نکرده!
يعني كسي كه گوشي سامسونگ ، تلويزيون فيليس قاچاق ميكنه ، نمي تونه توپ بياره
به نظرم باید گفته شود و باید مردم بدانند که وضع چقدر وخیمه که یک داور برای یک توپ ده دلاری این کار را می کند. مایه خجالت است که یک داور بین المللی باد یک توپ را خالی کرده و بدون اجازه با خودش می اورد. بله ممکن هست هدیه بگیرد که خیلی هم خوب است. ولی اگر هدیه نیست بدون اجازه حق این کار را ندارد و باید اعلام شود تا نتیجه یک کار احمقانه را همه ببینند و ابرو ریزی ببار امده مشخص باشد. تاکی باید مخفی کنید؟
دزدی دزدی است فرقی ندارد. در نگاه اول فرقی ندارند بعدا اثرات سو ان باید بررسی شود.
اتفاقا حرفش درسته گفته وضع خراب است توپ را چمدانی می آورند نه که بدزدند
چرا این آقا راجب چند تا توپ صحبت میکند؟ چرا اذهان عمومی را منحرف میکند و اصلا چرا راجب قرار داد ننگین ریئس فدراسیون قبلی (آقای تاج) با ویلموتس هیچ صحبتی نمی کند .؟
نگفته توپ میدزدیم. نحوه ورود توپ های با کیفیت رو توضیح داده که احتمالا درست است.
حقیقت تلخه خودتونو اذیت نکنین
سلام اول قبل از اینکه مطلبی را بگویید مستندات به همراه داشته باشید و همراه باگفته هایتان ارایهکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان