بازدید 12653
آخرین تحولات خاورمیانه

دیدار گروسی با سناتور‌های آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران/ کشته شدن چهار فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷ / دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

دیدار گروسی با سناتور‌های آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، کشته شدن چهار فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله، آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷، دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات و دیدار عبدالمهدی و امیرعبداللهیان برای توسعه مناسبات ایران و عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 20 October 2021

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران/ کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷/ دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: دیدار گروسی با سناتور‌های آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، کشته شدن چهار فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله، آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷، دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات و دیدار عبدالمهدی و امیرعبداللهیان برای توسعه مناسبات ایران و عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با "باب منندز" رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتورهای عضو این کمیته در واشنگتن دیدار و درباره برنامه هسته ای ایران گفت و گو کرد.

 مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه شب به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از سناتور منندز و (جیم) ریش برای دعوت از من جهت سخنرانی در کمیته روابط خارجه سنای آمریکا تشکر می کنم.

گروسی افزود، ما یک بحث تعاملی و عمیق در مورد مسائل عدم اشاعه داشتیم و من از اعضای کمیته برای حمایت قاطع آمریکا از آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکر کردم.

سناتور ایالت ایلینوی" دیک دوربین" نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت امروز با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردم.

وی با تکرار ادعاهای دیگر مقامات واشنگتن همسو با رژیم صهیونیستی مدعی شد، با گروسی دیدار کرده تا در مورد "تهدیدهای اتمی" ایران و کره شمالی صحبت کند.

این سناتور آمریکایی افزود: گروسی کاملا بزرگی مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم را درک می کند و من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با وی برای حل این مشکلات دشوار هستم.

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران/ کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷/ دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تعهدات راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران رایزنی کرد.

 روز گذشته، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن بر حمایت قاطع آمریکا از ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی جهانی عدم اشاعه هسته ای، از جمله در ایران، تاکید کرد.

در این بیانیه ادعا شده است : وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ضرورت پایبندی ایران به تعهدات راستی آزمایی هسته ای، توقف اقدامات تحریک آمیز هسته ای و بازگشت به دیپلماسی که می گوید به دنبال آن است، با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، آژانس بین المللی انرژی اتمی با تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای در سراسر جهان و تسهیل استفاده امن از فناوری اتمی، از جمله کمک به رسیدگی به چالش تغییرات اقلیمی در جهان، نقش مهمی در اجرای وعده معاهده منع اشاعه هسته ای دارد.

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه به وقت محلی در سخنانی کوتاه قبل از دیدار با بلینکن اظهار داشت آمریکا قاطعانه از کار آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می کند.

بلینکن با بیان اینکه کار آژانس بین المللی انرژی اتمی حفظ صلح و ثبات در جهان، حیاتی است، افزود که این آژانس نقش حیاتی در نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران دارد.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در سخنانی گفت: ما موضوعات گسترده ای برای گفت و گو داریم از جمله مساله ایران و کره شمالی.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود که ما همچنین در مورد حمایت آمریکا از استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی گفت و گو می کنیم.

پیش از گروسی، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واشنگتن بود تا درباره آخرین وضعیت تحولات بین المللی از جمله توافق هسته‌ای ایران با وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

در همین حال، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی دوشنبه شب به وقت تهران با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: مذاکرات اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه با انریکه مورا مثبت بوده است و در هفته آینده در بروکسل به این گفت‌وگوها ادامه خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران از مذاکراتی که نتایج عملی ملموس داشته باشد، حمایت می کند و چنانچه اعضای برجام به تعهدات کامل خود عمل کنند، ایران نیز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

گوترش نیز با ابراز امیدواری جهت موفقیت مذاکرات هسته ای اظهار داشت، سازمان ملل همواره از برجام حمایت کرده و پس از خروج ترامپ، دنبال راهی برای بازگرداندن وضعیت به زمان قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است.

کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله

منابع خبری گزارش دادند، چهار فرمانده ارشد نیروهای ائتتلاف سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رسانه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن روز سه شنبه، از خاکسپاری پیکر چهار فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پیکر سرتیپ مسعد الصیادی رییس عملیات لشکر ۱۴۳ پیاده نظام، سرتیپ عبدالرقیب النقاش، سرهنگ ابراهیم علی ناجی الحجری و سرگرد وسیم توفیق علی شدیوه که در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند، در مأرب تشییع و به خاک سپرده شد.

رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی اشاره‌ای به زمان و مکان دقیق کشته شدن این چهار فرمانده ارشد خود نکردند؛ اما طی روزهای اخیر، درگیری‌های شدیدی در محورهای عملیاتی مأرب از سوی نیروهای صنعاء برای بازپس‌گیری این استان در جریان است.

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران/ کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷/ دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری، جزئیات آخرین عملیات نظامی انجام شده با عنوان «ریبع النصر» (بهار پیروزی) توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان‌های مارب و شبوه را تشریح و اعلام کرد که پنج شهرستان این دو استان‌ توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور آزاد شدند.

به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی منطقه، با آزادسازی استان مارب از دست تروریست‌های داعش، القاعده و مزدوران وابسته به دولت منصور هادی، شرایط برای مردم یمن و رزمندگان انصارالله بسیار بهتر خواهد شد و عملا محاصره زمینی استان‌های در دست مقاومت از محاصره خارج خواهند شد.

آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷

وزیر امور خارجه قطر استوارنامه اولین سفیر مصر در قطر از زمان پایان بحران خلیج شورای همکاری فارس را تحویل گرفت.

به گزارش روسیا الیوم، روز سه شنبه، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، استوارنامه عمرو الشربینی که اولین سفیر مصر در قطر از زمان پایان بحران خلیج فارس است، دریافت کرد.

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد، آل ثانی "یک نسخه از استوارنامه سفیر جمهوری عربی مصر را دریافت کرد. وزیر خارجه قطر، برای الشربینی آرزوی موفقیت در انجام وظایف خود و توسعه و پیشرفت بیشتر روابط دوجانبه کرد.

پانزدهم سپتامبر گذشته، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، استوارنامه سالم بن مبارک الشفیع، سفیر فوق العاده و تام الاختیار قطر در قاهره را دریافت کرد.

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران/ کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷/ دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

۲۳ ژوئن گذشته نیز، مصر تصمیم گرفت الشربینی را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار در قطر منصوب کند.

قطر، عربستان، مصر، امارات و بحرین پنجم ژانویه بیانیه العلا را در عربستان امضا کردند؛ توافقی که به بحران آغاز شده از سال ۲۰۱۷ بین دوحه از یک سو و ریاض، قاهره، ابوظبی و منامه از سوی دیگر پایان داد.

دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

منابع رسمی عبری‌زبان، عصر روز سه‌شنبه، گزارش دادند که «محمد بن زاید»‌ ولی‌عهد ابوظبی در پیامی مکتوب رسما از «نفتالی بنت»‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات دعوت کرده است.

بر اساس اعلام سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «نفتالی بنت» امروز با «محمد الخاجه» سفیر امارات در تل‌آویو و «خالد الجلاهمه» سفیر بحرین در اراضی اشغالی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

طبق این اعلام، سفیر امارات در ابتدای این دیدار دعوتنامه‌ای از جانب ولی‌عهد ابوظبی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحویل داده که در آن، از بنت برای سفر به امارات عربی متحده دعوت شده است.

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت، بابت این دعوت از ولی‌عهد ابوظبی تشکر کرده، بی آنکه پاسخ مثبت یا منفی به این دعوت داده شود.

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران/ کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷/ دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

بر اساس این اعلام، سفرای امارات و بحرین در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توسعه دامنه روابط با تل‌آویو، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توافق عادی‌سازی روابط بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت این رژیم در ابوظبی به امارات سفر کرده بود.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با میانجی گری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضا و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

روابط دو طرف از سال گذشته تاکنون توسعه‌ یافته به‌نحوی که تل‌آویو و ابوظبی در زمینه‌های مختلفی توافق امضا کرده‌اند.

دیدار عبدالمهدی و امیرعبداللهیان برای توسعه مناسبات ایران و عراق

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق از ایران و عراق به عنوان دو دوست ماندگار و دو‌ کشور برادر یاد کرد و‌ گفت: ظرفیت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی دو‌ کشور، بیش از پیش می تواند حالت اجرایی پیدا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات عادل عبدالمهدی و دولتش را در دوران نخست وزیری عراق در جهت بسط مناسبات فیمابین ستود و بر عزم ایران برای توسعه مناسبات با دولت عراق تأکید کرد.

دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران/ کشته شدن ۴ فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در جنگ با انصارالله/ آغاز به کار رسمی اولین سفیر مصر در قطر از ۲۰۱۷/ دعوت رسمی بن زاید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات

امیرعبداللهیان افزود: ایران همواره از صلح و ثبات عراق و‌ نقش سازنده آن در مناسبات منطقه‌ای استقبال کرده و به اراده مردم این کشور در تصمیم گیری‌های سیاسی احترام می گذارد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار بر مشترکات بیشمار ایران و عراق در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و آنها را سرمایه بزرگی برای نزدیکی هر چه بیشتر دولت و‌ ملت دو ‌کشور خواند.

در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق، وزیر امور خارجه در پیامی به همتای عراقی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در این کشور را تبریک گفت و آمادگی ایران برای همکاری مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه روابط فیمابین را مورد تأکید قرار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
فروپاشی تورکیه نزدیک است

پاینده باد ایران عزیزمان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
ما خواهان تجزیه ترکیه به دو کشور ترکستان و کردستان هستیم
جمهوری اسلامی نمی خواد به کشورهای جنوب خلیج بگه حضور اسرائیل را تحمل نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا هیچی در مورد اینکه بالاخره وزارت صمت جلو واردات خودرو را گرفت نمی نویسید ؟ دیدید مافیای خودرو اجازه انجام این کار را نخواهد داد ؟ دیدید دراین مملکت بالاخره منافع یک عده خاص به منافع عمومی ارجحیت دارد ؟ دیدید که چه بهانه های سخیفانه ای برای بالا رفتن قیمت ارز از خودشان در کردند !!؟ مگر دراین چند سال خودرو وارد می شد که قیمت دلار ده برابر شد ؟ مگر اکنون که هر روز میلیونها دلار در سطح شهر با کارت ملی مردم توسط دلالها خریداری و به دبی منتقل می شود چیزی نیست ولی اگر دلار حتی از بازار داخلی تامین شود و به ازاء ان خودرو وارد شود بهتر نیست . این دلارهایی که از کف خیابانها جمع اوری می شود و از مملکت خارج می شود چیزی نیست ولی اگر به ازا ان یک کالایی مثل ماشین وارد شود که حداقل در ازای بیرون رفتن ارز یک چیزی داخل ممکلت شده است که به پایین امدن قیمت ماشین کمک می کند قیمت ماشین توسط خودرو سازان که بالا رفتن قیمت نجومی ان منشا بالا رفتن خیلی از قیمتهای دیگر در مملکت ما شده است ؟ ایا وارد کردن خودرو توسط یک عده مافیای خودرو چینی مشکلی ندارد ولی خودرو اروپایی و ژاپنی که یک عمر کار می کند مشکل دارد ؟ ایا وارد کردن خودروهای دست دوم توسط این مافیا از دوبی و ثبت ان به عنوان خودروهای دست اول مطابق با سال تولیدشان در گمرک و سپس شماره کردنشان توسط این مافیا در اداره شماره گزاری که حذف سند خودور در ثبت که نشان دهنده تخلف انها بود هیچکدام مد نظر مسئولین قرار نمی گیرد و ازاد است که انها را به چندین قیمت بفروشند . ولی وارد کردن خودرو توسط مردم باعث گرانی ارز و خروج ارز می شود ؟ چرا تابناک هیچ مطلبی راجع به این چیزها نمی نویسی ؟ ششماه وقت خواسته وزارت صمت ؟ ششماهی که بعدا هم تمدید خواهد شد تا اوضاع این مملکت هرگز به نفع مردم درست نشود ! فرغونهای سال 1970 را به خداد تومان به مردم بفروشند و مردم را از سوار شدن به خودروهای درست و حسابی منع می کنند فقط به خاطر منافع خودشان ! تابناک چرا در خصوص مسکوت ماندن این طرح و سئوال از وزارت صمت که مصوبه مجلس را ارجرا نمی کند و مجلیسی که از یک طرح خوب حتی شده امتحانی حمایت نکرد چیزی نمی نویسی ؟
بعد نماینده عربستان در سازمان ملل متحد از اسراییل میخواهد که سرزمینهای اشغالی را پس دهد. کدومش رو باور کنیم؟
خوبه حالا غربیها به تک و دو افتادن یک جوری جلوی ایران رو بگیرن راه ما درست بوده و تهدید و تطمیع البته وجود داره ولی بهتره همین راه رو ادامه بدیم تا حسابی کوتاه بیان دیگه مثل زمان روحانی ایران منفعل نمیمونه و اونها هیچ کاری نکنن
جناب عبداللهیان انتخابات موفقیت آمیز عراق یا سراسر تقلب ودستهای فتنه انگیز آمریکا واسرائیل؟؟؟؟!!!!
از ایران تا مدیترانه یک عده کشور از هم پاشیده شده و ناامن هستند.
منابع ایران را در این کشورها هدر ندهید.
اگر ایران امروز برخلاف بقیه کشورهای خاورمیانه امن هست بخاطر این هست که ایران برخلاف بقیه کشورهای منطقه بدست استعمارگران نقشه کشی نشده و قدمت دارد و حس ناسیونالیسم در ایران وجود دارد.
مشکلات کشور را به سرعت حل کنید و از سرنوشت کشورهای منطقه عبرت بگیرید.
جمهوری اسلامی برای برقراری و یا احیای مناسبات با کشورهای کلیدی منطقه آنقدر دیر به سر دیگ آش نذری رسید، که حالا آنها که بالای دیگ ایستاده اند برای پر کردن کاسه ای که دراز شده ناز می کنند و به این آسانی ملاقه را به ته دیگ نمی کشند!
چهار نوبت با عربستان مذاکره کرده اند و به نتیجه ای نرسیده اند و درعوض عربستان در یک حمله هوائی جدید، موضع حوثی های یمن را بشدت درهم کوبیده و صدها تلفات برجای گذاشته است. آن زمان که هاشمی گفت و برای رهبر هم پیام داد که حاضراست برود عربستان و مناسبات دو کشور را برقرار کند، به او پاسخ ندادند و حالا که خودشان جلو افتاده اند عربستان ناز می کند. سراغ مصر رفته اند، آن هم پس از 40 و چند سال. در مصر هم برای مذاکره و مناسبات ناز می کنند.
الشرق الاوسط نوشته است: تماس‌های بدون واسطه از دو ماه پیش بین ایران و مصر در جریان است شتاب جمهوری اسلامی ناشی از روابط اسرائیل با کشورهای خلیج فارس است. امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نیویورک با مقامات چندین کشور عربی از جمله مصر دیدار کرد و گفت که بدنبال روابط با همسایگان و مصر است." اما این گفته او بازتاب مثبتی نداشته است. زیرا درحال حاضر مصر و ترکیه سخت سرگرم گفتگو و مذاکره برای گسترش مناسبات هستند. مناسبات کج دار و مریز جمهوری اسلامی با ترکیه نیز روز به روز هم کج می شود و هم می ریزد! اسرائیل در آذربایجان هیزم زیر اجاق آذربایجان می گذارد و ترکیه هم آن را فوت می کند تا شعله اش بالا بگیرد. اوضاع با پاکستان هم چنگی به دل نمی زند، بویژه که در افغانستان تیغ طالبان اگر تیز شود، برای ایران از نیام بیرون خواهد آمد. مانده است عراق که در آنجا هم بوی جنگ داخلی می آید. جنگی که اگر آغاز شود مردم آن کشور ایران و گروه های نظامی وابسته به آن را مقصر میدانند و کار از امروز خراب تر می شود. بعید است، حوزه علمیه نجف، تره برای ایران خرد کند.

در چنین اوضاع و احوال آشفته ای، مذاکرات اتمی هم مطرح است، که علاوه بر همه عقب و جلو کردن ها که مبادا همان راهی طی شود که روحانی طی کرده بود، حالا مشکل زبان انگلیسی هم برای مذاکرات مستقیم و محرمانه مطرح است. نه عبدالهیان به این زبان مسلط است و نه باقری کنی و سرلشکر شمخانی. مدیرکل آژانس اتمی در تازه ترین اظهار نظرش، پس از سفر به واشنگتن گفته است: «با وزیر خارجه ایران تماس تلفنی گرفتم، اما دیدار مستقیم برای گفتگو اجتناب ناپذیر است، چون در تماس غیر مستقیم نمی توانیم همدیگر را درک کنیم!» ظاهرا فکر می کند شاید به کمک مترجم مسلط فارسی- انگلیسی بتواند امیرعبدالهیان را درک کند!
دیدار گروسی با سناتورهای آمریکایی درباره برنامه هسته ای ایران:
چرا سناتورهای امریکایی میتوانند از گروسی توضیح بخواهند ولی نمایندگان مردم ایران نمیتوانند یا نمیخواهند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر