بازدید 3946

وزش باد شدید با گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد نسبتا شدید از امروز تا روز شنبه در نقاط مختلف استان سبب خیزش گردوخاک و وقوع طوفان شن می شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 20 October 2021

به گزارش «تابناک»، محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، از امروز عصر در مناطق مرکزی و غربی استان سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتاً شدید از سمت جنوب غرب همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود، افزود: طی این مدت در نوار شرقی و غربی استان نیز وزش باد نسبتاً شدید همراه با بروز پدیده گردوخاک انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این مدت وزش باد در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان وزش باد از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از فعالیت در ارتفاعات به ویژه کارهای ساختمانی خودداری شود.

حیدری با اشاره به اینکه همچنین از روز پنجشنبه شاهد کاهش موقتی و محسوس دما در نیمه شمالی و شرقی استان خواهیم بود، گفت: همچنین دریای عمان نیز از روز پنجشنبه تا جمعه نسبتاً مواج است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان