بازدید 4895

اخراج سفیر فرانسه از بلاروس

سخنگوی سفارت فرانسه در مینسک گفت: به سفیر فرانسه دستور داده شده بود که تا روز دوشنبه خاک بلاروس را ترک کند، او روز یکشنبه کشور را ترک کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 18 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع محلی از اخراج سفیر فرانسه در بلاروس به بهانه تقدیم نکردن استوار نامه خود به رئیس جمهور بلاروس خبر دادند.

 نیکولاس دلاکست، سفیر فرانسه در بلاروس، روز یک‌شنبه، پس از دستور دولت بلاروس به ترک این کشور، این کشور را ترک کرده است.

سخنگوی سفارت فرانسه در مینسک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: به سفیر فرانسه دستور داده شده بود که تا روز دوشنبه خاک بلاروس را ترک کند، او روز یکشنبه کشور را ترک کرد.

وی در ادامه افزود: «سفیر روز یکشنبه با کارکنان سفارت خداحافظی کرد و یک پیام ویدئویی را خطاب به مردم بلاروس در وب سایت این سفارت منتشر کرد.»

رسانه‌های محلی اعلام کرده اند که دلیل اخراج او این بود که دلاکست نتوانسته بود اعتبارنامه خود را به الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس ارائه دهد.

دلاکوست، ۵۷ ساله، اواخر سال گذشته به مینسک اعزام شد. فرانسه، مانند دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا، به دنبال پیروزی سال گذشته الکساندر لوکاشنکو در انتخابات، او را به تقلب در انتخابات متهم کرد.

اتحادیه اروپا این انتخابات را آزاد و عادلانه ندانسته و تحریم‌های شدیدی را علیه دولت لوکاشنکو اعمال کردند. پس از این تحریم ها، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مقامات این کشور دستور داد تا اقدامات حمایتی لازم خود را برای کمک به بلاروس در جهت خنثی کردن تحریم‌های غرب انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار