بازدید 4863
۱

واکنش چین به اعزام ناو‌های آمریکا و کانادا به تنگه تایوان

ارتش چین اعزام ناو‌های جنگی آمریکا و کانادا به تنگه تایوان را محکوم و اعلام کرد که اقدامات این دو کشور صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 18 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فرماندهی تئاتر شرقی ارتش خلق چین ضمن محکومیت این اقدام در بیانیه‌ای اعلام داشت که نیرو‌های چینی ناظر بر کشتی‌ها بودند و در مسیر آن‌ها قرار گرفتند.

ارتش آمریکا نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناو جنگی کانادا و آمریکا اواخر هفته گذشته همزمان با افزایش تنش بین چین و تایوان، از تنگه تایوان عبور کردند.
چین بار‌ها ماموریت‌های هوایی را در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان در سال گذشته انجام داده و همین مساله خشم تایوان را برانگیخته است.

چین از اول اکتبر طی چهار روز ۱۵۰ هواپیما به این منطقه اعزام کرد.

ارتش ایالات متحده اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز کلاس آرلی برک روز‌های پنجشنبه و جمعه به همراه ناوچه کانادایی اچ‌ام‌سی‌اس وینیپگ از آبراه باریکی که تایوان را از چین جدا می‌کند، عبور کردند.
طبق بیانیه ارتش آمریکا، حرکت ناو‌های آمریکا و کانادا از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد ایالات متحده، متحدان و شرکای آن به منطقه آزاد و باز هند- آرام است.
کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا تقریبا ماهانه در حال عبور از این تنگه هستند تا خشم پکن را برانگیزند. متحدان ایالات متحده از جمله انگلیس نیز گاهی اوقات ناو‌های جنگی خود را از طریق تنگه عبور می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرماندهی تئاتر شرقی ارتش خلق چین، تئاتر یعنی چه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر