بازدید 21083
۴
کیوسک بین الملل تابناک

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران/ آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین / تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل / ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران، آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین، تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل، ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی و آغاز رزمایش هوایی بزرگ رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 17 October 2021

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران/ آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین/ تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل/ ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی

کیوسک بین الملل تابناک: تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران، آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین، تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل، ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی و آغاز رزمایش هوایی بزرگ رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران

طبق گزارش یک رسانه رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم با ایجاد یک پایگاه محرمانه در حال رصد برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران است.

بنا بر گزارشی که خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از وبگاه عبری زبان «واللا نیوز» منتشر کرد: ارتش اسرائیل، یک پایگاه اطلاعاتی و تحلیلی برای نظارت بر فعالیت‌های ایران به ویژه در ارتباط با برنامه هسته‌ای خود ایجاد کرده است.

طبق گزارش واللا نیوز، این پایگاه بسیار محرمانه که طی ماه‌های اخیر تاسیس شده، افسران و تحلیلگران اطلاعاتی اسرائیل را دور هم جمع کرد و در نتیجه اصلاحات در درون سازمانی در نهادهای اطلاعاتی (این رژیم) راه اندازی شد. همچنین ادعا شده که وظیفه این پایگاه تازه تاسیس ارتش رژیم اشغالگر قدس، شناسایی و تحلیل اقدامات محرمانه ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور است.

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران/ آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین/ تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل/ ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی

ادعای رصد برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران توسط رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده که این رژیم تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیاست.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از قبیل نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم، طی ماه‌هی اخیر بارها علیه برنامه هسته‌ای ایران لفاظی کرده و در دیدارها با مقام‌های غربی از قبیل آمریکا و انگلیس، خواستار اعمال فشار بر ایران و بردن به شورای امنیت سازمان ملل شده‌اند.

بنا بر گزارش واللا نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از این پایگاه برای رصد فعالیت‌های منطقه‌ای و حضور این کشور در منطقه هم بهره می‌گیرند.

بنا به روایت این رسانه رژیم صهیونیستی، ارتش از این پایگاه برای شناسایی حضور نظامی ایران در سوریه و انجام حملات به تاسیسات نظامی گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه استفاده می‌کند.

آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین

چین در ماه اوت یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده که پس از چرخیدن به دور مدار زمین، به هدف خود برخورد کرده است.

به گزارش "فینانشیال تایمز"، این آزمایش موشکی در رادارهای آمریکا شناسایی نشده و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را غافلگیر کرده است.  

فینانشیال تایمز به نقل از پنج منبع آگاه گفت: این موشک مافوق صوت در مدار پایین به دور زمین یک بار گشته و سپس در نزدیکی هدف خود فرود آمده است.  این آزمایش موشکی پیشرفت چشمگیر چین در زمینه موشک‌های مافوق صوت را نشان می‌دهد.  

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران/ آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین/ تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل/ ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی

آمریکا، روسیه و چین در حال توسعه سلاح‌های مافوق صوت هستند. روسیه یکی از این موشک‌ها را در ماه ژوئیه آزمایش کرد. آمریکا قصد دارد همه ناوشکن‌های نیروی دریایی خود را به این موشک‌ها که می‌توانند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کنند، مجهز کند؛ هرچند برخی از موشک‌های بالستیک سریع‌تر هستند، بر خلاف فناوری قدیمی، امکان کنترل موشک‌های مافوق صوت پس از پرتاب وجود دارد و این امر گریز از سیستم‌های دفاعی و راداری را آسان‌تر می‌کند.  

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفت: ما نگرانی‌های خود در مورد توانایی‌های نظامی که چین به دنبال آن است را آشکارا اعلام کرده‌ایم. این توانایی‌ها، تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد.  

لیو پنگیو سخنگوی سفارت چین در لندن گفت: سیاست نظامی چین دفاعی است. چین مانند آمریکا استراتژی جهانی ندارد و به دنبال عملیات‌ نظامی در سطح جهان نیست. چین هیچ علاقه‌ای به رقابت تسلیحاتی با سایر کشورها ندارد.

تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل

یک روزنامه رژیم صهیونیستی از موافقت «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی طی تماس‌ها و دیدارهای اخیر با مقامات آمریکایی، در سایه مخالفت شدید «نفتالی بنت» با این امر، خبر داد.

کنسولگری آمریکا در بیت‌القدس شرقی واقع شده و ۲۵ سال دفتری مستقل بوده که مقر روابط دیپلماتیک با فلسطینی‌ها به شمار می‌رفت؛ اما در سال ۲۰۱۹ و به دنبال تصمیم‌ و گام‌ خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا تعطیل و در سفارت آمریکا پس از انتقال به قدس ادغام شد.

با اینکه کابینه جدید رژیم صهیونیستی بارها مخالفت خود با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را اعلام کرده، دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» بر انجام این کار اصرار دارد. مقام‌های ارشد کابینه بنت، تصمیم آمریکا برای بازگشایی کنسولگری را یک مسأله سیاسی ناخوشایند می‌دانند که می‌تواند ائتلاف کابینه متزلزل آنها را بی‌ثبات کند.

اما بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، بایدن در گفت‌وگو با بنت طی سفر اخیرش به واشنگتن تاکید کرد که بازگشایی کنسولگری، وعده انتخاباتی او بوده و هم‌اکنون نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا وعده داده که آن را اجرایی کند.

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران/ آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین/ تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل/ ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» با انتشار این مطلب نوشت: لاپید و بنت به دلیل مناقشه وزیر خارجه اسرائیل در گفت‌وگو با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی در خصوص موضوع بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و همسویی با آن با یکدیگر اختلاف دارند.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه سیاسی نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «تنش بین اسرائیل و آمریکا بر سر مسأله کنسولگری، عمدتاً از ناهماهنگی بین لاپید و بنت ناشی می‌شود.»

به گفته این منبع سیاسی، پس از تشکیل دولت اسرائیل، لاپید در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا متعهد شد که امکان بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی وجود دارد و به دلیل پیچیدگی‌ها موجود در ائتلاف دولتی، لاپید پیشنهاد کرد که این کار پس از تصویب بودجه دولت در نوامبر آینده انجام شود.

بنابراین، بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده با چشم انداز و پیشنهاد لاپید موافقت کرد و از مقدمات بازگشایی این کنسولگری به شرطی که در تاریخ پیشنهادی وزیر خارجه اسرائیل باشد، سخن گفت و اجرای نهایی این تصمیم را، به منظور اطمینان از ثبات دولت اسرائیل به زمان تصویب بودجه آن موکول کرد.

این روزنامه نوشت: اما پس از گذشت یک ماه از گفت‌وگوی تلفنی لاپید و بلینکن و تشکیل دولت اسرائیل، تماسها میان مشاوران بنت و دولت آمریکا در خصوص مسأله کنسولگری مذکور در قدس شرقی آغاز و دولت بایدن متوجه شد که بنت اساسا و صرف‌نظر از زمانبندی سیاسی پیشین، با بازگشایی این کنسولگری حتی پس از تصویب بودجه دولتش در کنست، مخالف است؛ این امری بود که بنت و هیأت همراهش در سفر اخیر به واشنگتن بر آن تاکید کردند.

بنا بر این گزارش، این تناقض در مواضع اسرائیل باعث شد وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته بگوید که قصد دارد این کنسولگری را با حضور لاپید طی دیدار آتی در واشنگتن، بازگشایی کند. بلینکن از موضع اسرائیل در مخالفت با این مرحله آگاه است و می داند که لاپید سعی کرده او را گمراه کند. به همین دلیل بلینکن، ناامیدی واشنگتن را از تناقض در موضع اسرائیل ابراز کرد.

به نوشته این روزنامه عبری، لاپید ادعا می‌کند که با افتتاح دائمی کنسولگری مخالف است و او نمی‌دانست که اگر با دولت آمریکا توافقی نشود، گشایش یک طرفه کنسولگری را منجر خواهد شد.

ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی

 برخی گزارش‌ها از ربایش در هائیتی ۱۷ تبعه آمریکایی توسط گروه‌های تبهکار حکایت دارد.

شبکه «اسکای نیوز» خبر داد، یک گروه ۱۷ نفره از شهروندان آمریکایی که در بین آنها چند کودک هم حضور دارند، در هائیتی ربوده شدند. طبق این گزارش، این اتباع آمریکایی که برای ساختن یک یتیم خانه به هائیتی رفته بودند، در حال حرکت به سمت فرودگاه پورتوپرنس پایتخت این کشور ربوده شدند.

در یک پیام صوتی که گروه‌های مذهبی هائیتی آن را منتشر کردند، از اعضای این گروه‌ها خواسته شده برای سلامتی این ۱۷ آمریکایی دعا کنند.

اسکای نیوز در گزارش خود، ربایش اتباع آمریکایی را به وضعیت بحرانی هائیتی بعد از ترور «جوونل مویس» رئیس‌جمهور سابق این کشور نسبت داد. مویس هفدهم خرداد ماه سال جاری در محل سکونتش به ضرب گلوله به قتل رسید.

طبق این گزارش، پس از ترور جوونل مویس، تعداد آدم‌ربایی‌های مرتبط با گروه‌های خلافکار افزایش یافته است.

یک سخنگوی وزارت خارجه دولت جو بایدن به آسوشیتدپرس گفت: «رفاه و امنیت شهروندان آمریکایی در خارج از کشور یکی از اولویت های مهم وزارت خارجه است.»

«نیویورک تایمز» در گزارشی درباره ربایش این ۱۷ تبعه آمریکا خبر داد که آنها از اتوبوسی که عازم فرودگاه هائیتی بود ربوده شدند.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، هم اکنون بخش‌هایی از پایتخت هائیتی به قدری خطرناک هستند که بسیاری از ساکنان آن فرار کرده‌اند و تعداد کمی از عابران پیاده در طول روز از خانه خارج می‌شوند.

آغاز رزمایش هوایی بزرگ رژیم صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی روز یکشنبه از شروع رزمایش هوایی بزرگ نیروی هوایی رژیم اسرائیل و برخی کشورهای دیگر جهت افزایش توان رزمی این یگان همزمان با افزایش تهدیدها از جانب ایران، سوریه و غزه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» رزمایش  «بلو فلگ» از روزیکشنبه به مدت دو هفته با مشارکت نیروهای هوایی رژیم اسرائیل، آمریکا، یونان، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و هند در جنوب فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

تشکیل پایگاه محرمانه اسرائیل برای رصد ایران/ آزمایش موشکی چین به دور مدار زمین/ تشدید تنش بین آمریکا و اسرائیل/ ربوده شدن ۱۷ آمریکایی در هائیتی

بنا بر ادعای این روزنامه، این رزمایش هوایی بزرگ‌ترین در نوع خود است و از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. قرار است اسکادرانی از جنگنده‌های «اف-۱۶»، «اف-۱۵» و «اف-۳۵» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در قالب تیم دشمن با رنگ قرمز در این رزمایش شرکت کنند.

نیروی هوایی این رژیم اعلام کرده که تمرکز در رزمایش سال جاری هماهنگی بین جنگنده‌های نسل چهارم و نسل پنجم اف-۳۵ است.

سرلشکر «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در این زمینه گفت: «ما در منطقه‌ای پیچیده‌ زندگی می‌کنیم و تهدید‌ها از غزه، لبنان، سوریه و ایران در حال افزایش هستند. برگزاری رزمایش بین المللی در این موقعیت کنونی، در حالی که فعالیت‌های عملیاتی عمومی و پنهان ما در همه جبهه‌ها ادامه دارد، از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است و تاثیر گسترده‌ای بر نیروی هوایی اسرائیل، ارتش و دولت ما دارد.»

چندی پیش، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه رژیم اسرائیل، خرید هواپیما‌های سوخت‌رسان جدید، بالگرد‌های حمل و نقل و همچنین تسلیحات سنگین و دقیق برای نیروی زمینی و هوایی خود را تصویب کرده است. کابینه رژیم صهیونیستی بودجه ۹ میلیارد دلاری را برای خرید این تجهیزات تصویب نموده است.

خبرنگار شبکه ۱۳ این رژیم نیز در این زمینه گزارش داد که نیروی هوایی این رژیم قصد دارد جنگنده‌ها و هواپیما‌های سوخت‌رسان جدید خریداری کند؛ آمریکا از جمله تامین کنندگان اصلی تسلیحات رژیم اسرائیل است.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حالی به این جنگنده‌ها تجهیز می‌شود که یک مقام ارشد دولت آمریکا بر آسیب پذیری جنگنده‌های گراقیمت اف-۳۵ در تقابل با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اشاره کرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت، بر خلاف تصور اولیه، جنگنده اف-۳۵ هواپیمای غیر قبل شکار شدن نیست و این به دلیل نوآوری‌های اخیر در زمینه فناوری موشکی است.

آدام اسمیت از نیروی هوایی خواست تا بیشتر روی سامانه‌های کوچک و بدون سرنشین سرمایه گذاری کند، زیرا معتقد است که اف-۳۵ آنطور که پیش از این تصور می‌شد لبه برتری فناوری و غیرآسیب پذیر نباشد.

این مقام ارشد دولت آمریکا خاطرنشان کرد، جنگنده اف-۳۵ البته نسبت به سایر جنگنده‌ها تا حدود زیادی پایدار‌تر است. با این حال، اسمیت گفت که اف-۳۵ با وجود دارا بودن سامانه مجهز، به دلیل پیشرفت فناوری موشک‌ها قادر به حفظ این جنگنده نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
اسراییل کارایه جاسوسی و ترورش واقعا کم نقصه ...اهل دادار دودورم نیست ...خودشونم می گن دادار دودور کردن باعث تحقیر دشمنشون می شه و اونا رو جریح تر می کنه...ساواکم اسراییل آموزش می داد ...
چین در ماه اوت یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد که قبل از برخورد با هدف می‌تواند کره زمین را دور بزند.
چرا چین, روسیه، آمریکا می‌توانند هر کاری کنندولی ایران نبایستی موشک بسازد.
اگر از خاک شیروان یا نام جعلی اذربایجان به ایران از طرف اسراییل جعلی آسیبی برسد باید کاخ الهام را رو سرش خراب کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
همه کارتون روزتاشب شده اگراینطوراگرآنطور!ا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار