بازدید 9728
در حاشیه سفر وزیر صنعت،معدن تجارت به استان مرکزی اتفاق افتاد:

بازدید وزیر صمت از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساعات پایانی روز جمعه 23مهرماه از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور واقع در شهر خمین بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 16 October 2021

بازدید وزیر صمت از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور

بازدید وزیر صمت از خودروساز تازه نفس در شهر خمین

مجتمع صنعتی آرین پارس موتور واقع در خمین، میزبان سفر فشرده وزیر صمت به استان مرکزی در روز جمعه بود که با پیگیری های نماینده مجلس این شهر در خلال بازدید فشرده وزیر صمت، در ساعات پایانی شب امکان این بازدید فراهم شد. سید رضا فاطمی امین؛ وزیر صمت در این بازدید ضمن ابراز خشنودی از روند فعالیت این مجموعه از سالن تولید و کنترل کیفیت این مجموعه بازدید کرد و دستوراتی نیز در جهت رفع مشکلات و موانع تولید در این واحد صنعتی صادر شد.

بازدید وزیر صمت از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور

عزیز الله اکبری تالار پشتی «رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی»، علی رضا نظری« نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی» و مسئولان استان مرکزی و شهرستان خمین در این بازدید وزیر صمت را همراهی کردند.

مجتمع صنعتی آرین پارس موتور با ظرفیت تولید سالانه 60هزار دستگاه انواع خودرو، عضوی از گروه آرین سرمایه است که پیشتر در قالب مجموعه آرین موتور اقدام به واردات خودروهای سواری میتسوبیشی و DS می کرد اما به واسطه اوج‌گیری تحریم ها، مسیر تولید را در پیش گرفته و در همین راستا یکی از سایت های تولیدی سایپا که در راستای محرومیت زدایی از منطقه شهر خمین در نظر گرفته شده بود را خریداری کرد تا با هدف تولید انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین در این کارخانه، رسالتی که بر دوش بخش دولتی صنعت خودروسازی گذاشته شده بود را در قالب مجتمع صنعتی متعلق به یک هلدینگ خصوصی ادامه دهد. به گفته مسئولان ارشد مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، این مجموعه صنعتی در صورت رفع موانع تولید، امکان افزایش اشتغال تا 500 نفر تا پایان سال را برای این منطقه محروم فراهم می کند.

بازدید وزیر صمت از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور

این کارخانه هم اکنون با ظرفیت تولید یک دستگاه در ساعت به تولید 5 محصول نیمه سنگین در کلاس ون و کامیونت می پردازد. این کارخانه در ابتدا و پیش از اوج گیری تحریم ها از سوی هلدینگ آرین سرمایه با هدف تولید محصولات میتسوبیشی ژاپن با هدف دستیابی به 40درصد داخلی سازی و 25 درصد صادرات با ظرفیت نهایی سالانه 60هزار دستگاه خریداری و تجهیز شده بود که تحریم ها مانع این اهداف بزرگ و سازنده شدند اما حرکت آرین پارس موتور متوقف نشد و با هدف استمرار هدف محرومیت‌زدایی این واحد صنعتی در منطقه خمین، به سرعت محصولات نیمه سنگین کامیونت و ون را وارد خطوط تولید کرد و با نهایی‌سازی قرار داد تولید خودرو سواری، سالنی جدید را نیز آماده بهره برداری کرد و احتمالا خودروهای سنگین نیز به زودی به جمع تولیدات این کارخانه خواهند پیوست.

هم اکنون 5 محصول کامیونت های شش، 8.5 و 9 تن در کنار ون و مینی بوس سان‌ری در این کارخانه به تولید می رسند و در شبکه فروش و خدمات پس از فروش شرکت آرین دیزل عرضه می شوند.یکی از مهمترین کاربری‌های این ون با ارتفاع بالای سقف، ایده‌آل بودن برای استفاده به عنوان آمبولانس است که هم اکنون نیز با این کاربری در حال عرضه است اما وزیر صمت طی این بازدید از لزوم بهره گیری بیشتر شبکه سلامت کشور از پتانسیل این خودرو به عنوان آمبولانس صحبت کرد. همچنین با آماده سازی تجهیزات تولید خودروها سواری در سالن مجاور این مجموعه، نخستین محصول سواری تولیدی آرین موتور که خودرویی در کلاس کراس اوور و با نام اختصاصی لاماری است نیز به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد و تا پایان سال شاهد ورود این خودرو به خیابان ها خواهیم بود. آرین پارس موتور همچنین برنامه های گسترده ای در راستای تولید خودروهای سنگین در کنار محصولات سواری و نیمه سنگین در این کارخانه دارد تا از حداکثر پتانسیل این منطقه در راستای تولید و محرومیت زدایی استفاده کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر