بازدید 12279
بسته ویدیویی «تابناک»

مواضع شهید مفتح درباره تشکیل حکومت اسلامی / تهران در کنترل انقلابیون / سفر رهبر چین به ایران در واپسین ماه‌های حکومت پهلوی؛ گردش به چپ! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / پادشاه خودرو‌های کبرا شلبی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 15 October 2021

مواضع شهید مفتح درباره تشکیل حکومت اسلامی / تهران در کنترل انقلابیون / سفر رهبر چین به ایران در واپسین ماه‌های حکومت پهلوی ؛ گردش به چپ! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / پادشاه خودروهای کبرا شلبی

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


مواضع شهید مفتح درباره تشکیل حکومت اسلامی

آیت الله محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ در خانواده‌ای روحانی در روستای کله سر در شهرستان فامنین استان همدان متولد شد. پدرش، شیخ محمود مفتح، از روحانیان همدان بود. مفتح تحصیلات حوزوی را در قم نزد علمایی، چون امام خمینی، آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی و آیت الله سید محمدحسین طباطبایی دنبال نمود. همچنین تحصیلات جدید را در رشته فلسفه دنبال نموده و موفق به اخذ درجه دکترا در این رشته گردید. او قبل از پیروزی انقلاب، با چاپ مقالات متعدد در روزنامه‌ها و مجلات اسلامی و ایراد سخنرانی در شهر‌های مختلف به مبارزه سیاسی با حکومت پهلوی می‌پرداخت که در نهایت این فعالیت‌ها منجر به تبعیدش به زاهدان شد. مفتح در دهه پنجاه مسجد قبا را تأسیس نمود و امامت نماز جماعت را در آن عهده‌دار شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام خمینی به ایران یکی از اعضای اصلی تشکیل دهنده کمیته استقبال بود و سرپرستی کمیته ۴ انقلاب اسلامی و دانشکده الهیات را بر عهده گرفت. مفتح در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به همراه دو محافظش در مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران با رگبار گلوله به شهادت رسید. آنچه می‌بینید، سخنان گفت و گوی شهید مفتح در اسفند ۱۳۵۷ درباره تشکیل دولت موقت و همچنین تشکیل حکومت اسلامی است.

 


تهران در کنترل انقلابیون

در بهمن ۱۳۵۷ آهسته آهسته کنترل کشور از دست دولت و نیروی نظامی و انتظامی خارج شد و حتی عبور و مرور نیز توسط نیرو‌های مردمی انقلاب صورت می‌پذیرفت. این تصاویر که متعلق به روز‌های منتهی به انقلاب است و این حال و هوا را نشان می‌دهد، در تابناک می‌بینید.

 


سفر رهبر چین به ایران در واپسین ماه‌های حکومت پهلوی ؛ گردش به چپ!

محمدرضا پهلوی در واپسین ماه‌های حکومتش، گردش به چپ کرد و از رهبران چین دعوت کرد تا به ایران بیایند. در همین راستا «هوآ گوئوفنگ / Hua Guofeng» نخست‌وزیر جمهوری خلق چین در نهم شهریور ۱۳۵۷ به ایران آمد و مذاکرات رسمی را با شاه داشت. حضور این مقام ارشد چین در ایران با اعتراضات مردم همراه شد که در جریان این اعتراضات شماری از انقلابیون به ضربه گلوله کشته و مجروح شدند. تصاویری از این دیدار که حاصلی برای تداوم رژیم پهلوی نداشت را در تابناک می‌بینید.

 


دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره

بعضی اوقات دیدن حجم سنگین کاری که در یک روز باید انجام شود، کافی است که ما را از انجام آن ناامید کند. این نا امیدی باعث می‌شود، همان میزان کاری که می‌توانیم انجام دهیم نیز رها کنیم. برای مواجهه با چنین موقعیت‌هایی بهتر است با کاهش استانداردهای خود و صرف نظر از انجام بخشی از آن کارها خود را تشویق کنیم که حداکثر کاری که در توان ماست، انجام دهیم. در این ویدیو با دو شگرد کوتاه که باعث می‌شود بتوانید از حداکثر توان خود در موقعیت‌های سخت بهره ببرید، آشنا شوید.

 

سواحل الگاروه و لاگوس پرتغال

«الگاروه / Algarve» و «لاگوس / Lagos» بخشی از سواحل جنوبی پرتغال را تشکیل می‌دهند. این مناطق بسیار زیبا و مورد توجه توریست‌هاست. این سواحل را با کیفیت 4K در تابناک می‌بینید.

 


پادشاه خودروهای کبرا شلبی

کارول شلبی یک راننده مسابقه‌ای فرمول ۱ اهل آمریکا بود که بعد از اتمام دوران مسابقه خود، به خودروسازی روی آورد و یکی از ماندگارترین برند‌ها را در صنعت خودرو پدید آورد. کبرا شلبی نام این خودرو‌ها بود که هم مسابقه‌ای بودند و هم در نسخه‌هایی شهری عرضه می‌شدند. در این ویدیو فردی را می‌بینید که به آقای کبرا و پادشاه کبرا در آمریکا معروف است؛ فردی که اطلاعاتش درباره خودرو‌های کبرا شلبی از خود نمایندگی‌های شلبی هم بیشتر است و وقتی شلبی قادر به پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان قدیمی خود نباشد، آن‌ها را به سراغ این مرد می‌فرستد. آقای کبرا چندین و چند دستگاه از خودرو‌های شلبی را برای خود دارد و در این ویدیو درباره خاطراتش و این خودرو‌ها صحبت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل