بازدید 5806

پمپئو: اگر در قدرت می ماندیم جلوی ایران را می گرفتیم

پمپئو مدعی شد اگر دولت ترامپ یکی دو سال دیگر در قدرت می ماند، در همکاری با اسراییل می توانست مانع پیشرفت های هسته ای ایران شود.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 13 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، "مایک پمپئو" وزیر خارجه دولت سابق آمریکا (دولت ترامپ) مدعی شد سیاست دولت بایدن در مماشات با ایران و بازگشت به برجام، ریسک حمله اسراییل به ایران به عنوان آخرین گزینه دولت تل آویو برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بالا برده و اگر دولت ترامپ یک دوره دیگر در قدرت بود، با همکاری با اسراییل اجازه پیشرفت های هسته ای را به ایران نمی داد.


 "مایک پمپئو" که روز سه شنبه در کنفرانس سالانه روزنامه " جروزالم پست" اسراییل سخن می گفت، مدعی شد سیاست "مماشات" دولت بایدن در برابر ایران، خطر حمله یکجانبه اسراییل به ایران را بیشتر کرده است.

پمپئو: اگر در قدرت می ماندیم جلوی ایران را می گرفتیم
او با اشاره به اینکه "اقدام نظامی به نفع هیچکس نیست" در عین حال تاکید کرد این اقدام در صورتی که سیاست فشار حداکثری علیه ایران به کنار گذاشته شود، تنها گزینه باقی مانده اسراییل برای مهار برنامه هسته ای ایران خواهد بود.


پمپئو از تصمیم دولت ترامپ در سال 2018 برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به توافق هسته ای ایران معروف است، دفاع کرد و گفت سیاست هایی که دولت ترامپ علیه ایران اتخاذ کرد، جهان را از خطرات ناشی از فعالیت های ایران ایمن تر کرد.


او گفت: "ما آنها را از دستیابی به منابعشان محروم کردیم و توانایی آنها را در ایجاد تهدید در خلیج فارس کاهش دادیم."

او افزود: حمله به ( سردار شهید) قاسم سلیمانی نشان دهنده تمایل ما برای دفاع از منافع آمریکا در سراسر جهان بود. کاری که ما انجام می دادیم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شد."


"پمپئو در ادامه با انتقاد از تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام گفت:" دولت فعلی می خواهد دوباره به توافق برسد ، آیا این توافقی طولانی تر، بهتر و قوی تر خواهد بود؟ ما یک توافقی می خواهیم که طولانی مدت تر، بهتر و قوی تر باشد."


پمپئو مدعی شد اگر دولت ترامپ یکی دو سال دیگر در قدرت می ماند، در همکاری با اسراییل می توانست مانع پیشرفت های هسته ای ایران شود.


وی افزود: "ما هرگز اجازه نمی دادیم ایران سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
عجب لاغر شده
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
ان شاالله عن قریب به درک واصل خواهد شد
ای کاش می‌ماندند !!!؟؟؟
اگر را با مگر تزویج کردند ؛ از او فرزندی آمد ، کاشکی نام .
من فکر کنم که راست میگه.. حداقل احتمالش بود.
الان بایدن، هنوز هم مردد است؛ نه بلافاصله به برجام برگشت که حداقل بگه من برجام را احیا کردم.
نه سیاست فشار خودش را داشت...
الان هم محبوبیتش در حدود 44 درصد، به اندازه متوسط محبوبیت ترامپ است!!!
خجالت بکش مردک، شهید سلیمانی هنوز هم پدر شمارا داره در میاره. اسرائیل مانند تو و اربابت احمق نیست با حمله به ایران خودش را نابود سازد.
اینهم همه هم و غمش بیشتر له کردن مردم نگون بخت ایرانه و کلا ایران رو زیادی جدی گرفته ....
ترامپ عملگرا بود و هست ...نشون داد با کسی شوخی نداره ....این آقا راست می گه
این چرا همه دغدغه ش ایرانه؟ چه گیری به ایران داده ؟ موضوع دیگه ای نیست؟ یه مدت به کره شمالی گیر بده مثلا. چرا پیله کردی به ایران
من آخرش نفهمیدم سردار سلیمانی با این بیچاره چکار کرده بود هنوز بعد از 2 سال ولکن ماجرا نیست؛ هر روز یه چیزی میگه . خسته نشدی مرد ؟
یعنی مردم هوم لس امریکا دنبال اینه که تو رئیس احمقت جلوی ایران بگیرید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر