بازدید 4601

دستگیری 53 هزار سارق در یک سال

کد خبر: ۱۰۸۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ 09 October 2021

پلیس خراسان رضوی طی یک سال گذشته، فقط در یکی از ماموریت های خود که مبارزه گسترده با سرقت است، حدود53 هزار نفر از عاملان دستبرد به اموال مردم را دستگیر کرد و به پنجه عدالت سپرد.

به گزارش خراسان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب به گوشه ای از فعالیت ها و ماموریت های حافظان امنیت در روزهای سخت کرونایی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته 141 هزار متهم و مجرم توسط پلیس خراسان رضوی دستگیر شده اند که افزایش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می دهد.

سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربان زاده افزود: بررسی های علمی و تحقیقی پلیس با توجه به سوابق مجرمان حاکی از آن است که 33 درصد مجرمان دستگیر شده سابقه دار بودند و برای چندمین بار به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به دستگیری 52 هزار و 997 سارق طی یک سال در استان خراسان رضوی تصریح کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته، میانگین سنی این مجرمان بین 25 تا 39 سال است که زنگ خطری جدی برای جامعه محسوب می شود و باید کارشناسان به ریشه یابی و تجزیه و تحلیل این گونه آمارهای نگران کننده بپردازند و مسئولان ذیربط نیز برای پیشگیری و رفع نواقص اجتماعی یا قانونی چاره اندیشی کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که نیروهای انتظامی همچون مدافعان سلامت به دل کرونا زدند، خاطرنشان کرد:در روزهای شیوع وحشتناک کرونا در کشور بسیاری از ادارات، نهادها و سازمان ها با یک سوم کارکنان خود، فعالیت می کردند اما پلیس با همه توان و مدام در حال آماده باش بود به گونه ای که یک سوم جان بر کفان نیروی انتظامی به کرونا مبتلا شدند .

حتی بنابر آمار رسمی 35 درصد از مبتلایان به این ویروس مرگبار از خارج از استان وارد شهرهای خراسان رضوی شده اند که به دلیل محدودیت های قانونی در ایست و بازرسی های ورودی شهرها ابتدا با نیروهای انتظامی چهره به چهره سخن گفته اند! و در مسیر همین خدمت صادقانه، 11 تن از آنان جان خود را از دست دادند.

سردار قربان زاده کشف 34 تن انواع مواد مخدر و متلاشی شدن 28 باند توزیع مواد افیونی را از دیگر فعالیت های پلیس خراسان رضوی در چند ماه گذشته برشمرد و اضافه کرد: 943 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری نیز از باندهای تبهکاری کشف و ضبط شده است.

وی با تاکید بر کاهش 55 درصدی سرقت های مسلحانه در خراسان رضوی افزود: در سال گذشته به خاطر تقویت گشت های انتظامی و اجرای طرح های ویژه پیشگیری از وقوع جرم در مراکز انتظامی، سرقت خودرو 20 درصد، قتل 18 درصد و دستبرد به احشام 24 درصد کاهش داشته است و از سوی دیگر نیز 94 درصد خودروهای سرقتی کشف شده اند.

این فرمانده انتظامی که کوله باری از سال ها تجربه را بر دوش دارد، به فعالیت های مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری ها هم اشاره کرد و گفت: با تلاش مشاوران زبده و متخصص در کلانتری ها و مراکز انتظامی 70 درصد از پرونده ها منجر به صلح و سازش شده است، این درحالی است که آن ها طی یک سال گذشته به بیش از 51 هزار پرونده رسیدگی کردند.

سردار ابراهیم قربان زاده با بیان این که پلیس در هر 20 ثانیه یک ماموریت انتظامی انجام می دهد، تصریح کرد: 40 درصد از تماس های مردمی با پلیس 110، منجر به عملیات می شود و بقیه تماس ها مربوط به امور دیگر یا مشاوره ای است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: در کنار اجرای 103 هزار حکم قضایی و 45 هزار دستور مقامات قضایی، 181 هزار بدرقه متهمان نیز توسط پلیس خراسان رضوی در یک سال گذشته انجام شده است.

سردار سرتیپ دوم قربان زاده همچنین پیام فرمانده معظم کل قوا خطاب به سردار اشتری در سال گذشته را سند افتخار پلیس دانست و تاکید کرد: امسال نیز که با شعار «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» وارد هفته نیروی انتظامی شده ایم طرح های ویژه، مسابقات مختلف، پروژه های عمرانی و غیره را در دستور کار داریم که با هدف خدمت صادقانه و تحقق پلیس هوشمند در خراسان رضوی اجرا می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل