بازدید 19021
۹
دو فرنگی‌کار آملی و بابلی، شاگردان بنا را به قهرمانی جهان نزدیک کردند

سنگین‌ترین طلاهای کشتی ۲۰۲۱ جهان به نام ایران / دبل طلای فرنگی با ساروی و یوسفی

اولین طلای سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در دنیا در شرایطی حاصل شد که هفته گذشته امیرحسین زارع توانسته بود در سنگین وزن کشتی آزاد، طلای جهان را کسب کند. برای اولین بار در تاریخ، هر دو طلای فرنگی و آزاد جهان به نام ایران زده شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ 09 October 2021

دو مدال طلای فرنگی‌کاران سنگین وزن ایران، شبی درخشان و خاطره انگیر در اسلو پایتخت نروژ برای ورزش ایران ساخت.

به گزارش تابناک ورزشی، در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات جهانی یوسفی و ساروی با کسب دو طلای پیاپی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

سنگین‌ترین طلاهای کشتی ۲۰۲۱ جهان به نام ایران / دبل طلای فرنگی با ساروی و یوسفی

اولین طلای تاریخ سنگین وزن فرنگی ایران در قهرمانی جهان

یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. یوسفی در ادامه با نتیجه ۲ بر یک اسکار مارویک از نروژ را از پیش روی برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه دو بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز، دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

سنگین وزن ایران در این دیدار به مصاف زورابی گدخوری، دارنده مدال برنز اروپا از روسیه رفت که با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید تا برای نخستین بار، طلای سنگین وزن را کسب کرده و تاریخ‌ساز شود.

مقاومت بی نظیر یوسفی مقابل تلاش‌های ناتمام گدخوری برای اجرای فن بارانداز در خاک نتیجه داد و داور کشتی را سرپا اعلام کرد. یک دقیقه پایانی وقت اول یک امتیاز برای یوسفی داشت که توانست پای حریف را به سختی از تشک بیرون ببرد. به این ترتیب، دو کشتی گیر با نتیجه ۱-۱ سه دقیقه نخست را به پایان رساندند.

در وقت اول بعد از اخطار کم کاری، مقاومت بی نظیر یوسفی در برابر تلاش‌های بی امان حریف برای اجرای فن، برگ برنده پیروزی او بود

یوسفی وقت دوم را با حمله شروع کرده و یک امتیاز بابت اخطار کم کاری به حریف دریافت کرد؛ او در حالت سر پا به کار خود ادامه داد و با خارج کردن پای گدخوری از تشک کار را سه بر یک کرد. در شرایطی که حریف روس از نظر نفس کم آورده بود، یوسفی دو بار دیگر پای او را از تشک خارج کرد تا نتیجه ۵ بر یک شود.

کشتی گیر کشورمان یک دقیقه پایانی مبارزه را به خوبی مدیریت کرد و توانست گدخوری را به زانو درآورده و صاحب طلای ۱۳۰ کیلوی اسلو ۲۰۲۱ شود؛ به این ترتیب، بعد از شکسته شدن طلسم طلای فرنگی ایران در جهانی، یوسفی طلای دوم ایران در جهانی اسلو را هم کسب کرد تا مثل ساروی یک تندر از جزینی خورده و با پرچم ایران دور افتخار بزند.

 

ساروی برنز المپیک را در اسلو به طلا بدل کرد

محمدهادی ساروی، دارنده مدال برنز المپیک در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم برابر آلکس زوک از مجارستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه نزدیک و سخت با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.

 ساروی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته (جمعه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه ۶ بر ۴ پیروز شد. وی در ادامه، ملیا از گرجستان را ۹ بر یک برد و در نیمه نهایی نیز مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا ۵ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

سنگین‌ترین طلاهای کشتی ۲۰۲۱ جهان به نام ایران / دبل طلای فرنگی با ساروی و یوسفی

اسامی فینالیست‌های روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی از ایران - لری آبولادزه از گرجستان

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی از ایران- نظیر عبداله یف از روسیه

۸۷ کیلوگرم: زورابی داتوناشویلی از صربستان - ماسکوویچ از بلاروس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خدا قوت پهلوانان سربلند ایران ؛ سلامت و پاینده باشید
آفرین به همه کشتی گیرهای خوب وطن ، قهرمانان ارزنده و تاریخ ساز عرصه ورزش، دم همتون گرم

از مسئولین ورزش می خواهیم همانقدر که به شوتبالیست های بی کیفیت پول بی زبون می دهید بدون اینکه واقعا لیاقتش را داشته باشند

به این قهرمانان ارزنده مملکت پاداش های میلیاردی و حداقل به اندازه یک فوتبالیست باشگاهی درجه سه شهرستانی، پاداش بدهید
آقا این قضیه RWF که بجای روسیه مینویسند تا کی ادامه داره؟ حسابی آبروشون سر اون دوپینگ رفت.
همه ورزشکاران میهن مایه افتخار ما هستند
تبریک به خانواده کشتی و ملت ایران .
آقازاده اصلی این عزیزان و نور چشمان ما هستند. نه آن اقازاده های مصرفی پر زرق و برق. امیدوارم دولت قدر اینها را بداند و زندگی خوبی برایشان فراهم کند.
شیربچه های ایرانی و پلنگ های مازندران دمتون گرم دل همه ی مردم همه ی مردم همه ی مردم ایران را شاد کردید این خطاب به دبیر بود
يادداشت ایزد سیف الله پور در مورد مظلوميت استان مازندران



بعد از درخشش کشتی گیرهای مازندرانی در رقابت های قهرمانی جهان به نمایندگی از مردم غیور تبرستان دست به خط شدم تا درخواست های مردمان این دیار را به گوش مسولان کشور برسانم :

خوشحالی مردم ایران بعد از برد کشتی گیران در مسابقات جهانی باز هم نشان دادکه ورزش چقدر برای مردم ایران مهم است. اما نگاه مسولان به ورزش استان مازندران اصلا در شان مردمان دیار علویان نیست.

مازندران مهد کشتی دنیا است اما سالن های که در این استان وجود دارد که هیچ گونه امکاناتی ندارد‌.

مازندران بیشترین بازیکن را لیگ های برتر فوتبال ایران دارد اما در این استان یک استادیوم استاندارد وجود ندارد تا بازی های نمایندگان این استان در لیگ برتر برگزار شود.

سرمربی تیم والیبال قهرمان آسیا اهل مازندران است اما امکانات این رشته در این استان مثل بقیه رشته های ورزشی ضعیف است

تیم های مختلف ورزشی در این استان توسط بخش خصوصی اداره می شوند اما هیج کمکی به این عزیزان نمی شود. این در حالی است که تیم های خوزستانی با نفت و گاز، تیم های کرمانی و اصفهانی توسط صنایع بزرگ حمایت می شوند اما بار مدال آوری ورزش کشور بر روی دوش کدام استان است ؟

جواب این سوال مشخص است مازندران مظلوم.
خدا قوت وخسته نباشید به هر دو بزرگوار و با آرزوی پیروزیهای بعدی برای همتون ، انشاءالله تمام مردم و مسئولین برای پیروزی و بهتر شدن وضع اقتصادی کشور مثل همین ورزشکاران با تمام قدرت کوشش کرده تا شاهد بهروزی اوضاع باشیم خدایا خودت کمکمون کن
خدا قوت وخسته نباشید به هر دو بزرگوار و با آرزوی پیروزیهای بعدی برای همتون ، انشاءالله تمام مردم و مسئولین برای پیروزی و بهتر شدن وضع اقتصادی کشور مثل همین ورزشکاران با تمام قدرت کوشش کرده تا شاهد بهروزی اوضاع باشیم خدایا خودت کمکمون کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر