بازدید 5024

تلگرام در قطعی فیس بوک ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کرد

پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این سرویس پیام رسان در جریان قطعی روز دوشنبه فیس بوک بیش از ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 06 October 2021

تلگرام در قطعی فیس بوک ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کرد

به گزارش ایسنا، پاول دوروف در کانال تلگرام خود نوشت: نرخ رشد روزانه تلگرام از حد معمول فراتر رفت و ما در یک روز به بیش از ۷۰ میلیون پناهنده از پلتفرمهای دیگر خوشامد گفتیم.

دوروف گفت: بعضی از کاربران در آمریکا ممکن است سرعت کندتری را تجربه کرده باشند زیرا میلیونها نفر همزمان برای عضویت در تلگرام هجوم آوردند اما این سرویس برای اکثر کاربران طبق معمول کار کرد.

فیس بوک "تغییر پیکربندی معیوب" را عامل قطعی شش ساعته ای اعلام کرد که روز دوشنبه دسترسی ۳.۵ میلیارد کاربر به شبکه های اجتماعی و سرویس‌های پیام رسان این شرکت شامل واتساپ، اینستاگرام و مسنجر را قطع کرد. این شرکت شبکه اجتماعی اعلام کرد هیچ فعالیت مخربی عامل تغییر پیکربندی خطایی که باعث قطع دسترسی شش ساعته به سرویس‌های این شرکت در روز دوشنبه شد، نبوده است. فیس بوک پیشتر مشخص نکرده بود آیا این تغییر پیکربندی از قبل برنامه ریزی شده بود یا فردی عامدانه در سرورهای این شرکت اختلال ایجاد کرده بود.

مارگرت وستاگر، رییس ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا اعلام کرد قطعی شش ساعته فیس بوک در روز دوشنبه تبعات اتکا به چند بازیگر بزرگ را نشان داد و ضرورت رقیبان بیشتر را بارز کرد.

این قطعی طولانی ترین قطعی رصد شده از سوی گروه مونیتورینگ وب داون دتکتور اعلام شده است.

شمار زیادی از کاربران روز دوشنبه به اپلیکیشنهای رقیبی مانند توییتر و تیک تاک وارد شدند. چندین کارمند فیس بوک که مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند معتقدند علت این قطعی یک اشتباه داخلی در نحوه هدایت ترافیک اینترنت به سیستمهای فیس بوک بوده است.

وستاگر در توییتر نوشت: این واقعه ضرورت رقابت بیشتر را نشان داد. ما به جایگزینها و انتخابهایی در بازار فناوری نیاز داریم و نباید به چند بازیگر بزرگ وابسته باشیم و این هدف قانون بازارهای دیجیتالی است.

وستاگر سال گذشته لایحه مقرراتی معروف به "قانون بازارهای دیجیتالی" را پیشنهاد کرد که بایدها و نبایدهایی را برای آمازون، فیس بوک و گوگل تعیین می کنند و در واقع آنها را مجبور خواهند کرد مدل کسب و کار خود را تغییر دهند تا امکان رقابت بیشتر فراهم شود.

مقامات روسیه هم در پی قطعی سرویس‌های فیس بوک اعلام کردند این اتفاق نشان داد روسیه حق داشته است پلتفرمهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی بومی را طراحی کند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در طول قطعی حدود شش ساعته سرویس‌های فیس بوک در بعدازظهر روز دوشنبه اظهار کرد: این پاسخی به پرسش "آیا ما به شبکه های اجتماعی و پلتفرمهای اینترنتی نیاز داریم"، است.

بر اساس گزارش رویترز، شبکه اجتماعی روسی Vkontakte کاربران روزانه بیشتری در روسیه نسبت به فیس بوک دارد و افزایش پیامها و کاربرانش در پی قطعی فیس بوک را گزارش کرد. طبق گزارش خبرگزاری ریا، شبکه اجتماعی محبوب اودنوکلاسنیکی هم با افزایش شمار کاربرانش در پی قطعی فیس بوک روبرو شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر