بازدید 46110
۶
گزارش

کشتی آزاد ایران قهرمانی جهان را ازدست داد و سوم شد

با شکست الهی و مقام هشتم او ، روسیه و آمریکا برای قهرمانی تیمی رقابت نزدیکی خواهند داشت که کشتی فینال عبدالرشید سعدالله یف و کایل اسنایدر در تعیین تیم قهرمان سرنوشت ساز خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 05 October 2021

در ادامه رقابت های ۲ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان در گروه بازنده ها برابر آرمان آندرسیان از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به دیدار رده بندی بازماند تا کار برای قهرمانی تیمی ایران غیر ممکن شود.

با این حساب روسیه و آمریکا برای قهرمانی تیمی رقابت نزدیکی خواهند داشت که کشتی فینال عبدالرشید سعدالله یف و کایل اسنایدر در تعیین تیم قهرمان سرنوشت ساز خواهد بود.

ایران اگر امشب در هر دو وزن مدال برنز می گرفت قهرمان می شد که با حذف الهی احتمالا روی سکوی سوم تیمی خواهد ایستاد.

کشتی آزاد ایران قهرمانی جهان را ازدست داد و سوم شد

الهی در ثانیه های پایانی دست به حمله های مداوم زد اما دیر شروع کرد و با اختلاف یک امتیاز شکست خورد.

 الهی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جینتارو موتویاما نفر سوم زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن ۸ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر نیکولای گراحمز از مولداوی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید اما در این مرحله مقابل آکماتالیف از قرقیزستان در یک کشتی پر افت و خیز با حساب ۸ بر ۸ و به دلیل فن ۴ امتیازی حریف، شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریف قرقیزستانی، الهی راهی گروه بازنده ها شد.

مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران نیز که روز گذشته با شکست مقابل کایل اسنایدر راهی دیدار رده بندی شده است، امشب(سه شنبه) برای کسب مدال برنز جهان به مصاف باتزول اولزی سایخان از مغولستان به روی تشک می رود.

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶، کامران قاسمپور در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، صاحب مدال طلا شدند و علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، نیز به مدال نقره رسیدند. رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
انگار هم و غم مربیان کم تجربه ایران پیروزی حسن یزدانی بر تایلور آمریکایی بود و نتوانستند به عرفان الهی و مجتبی گلیج تفهیم کنند که چگونه با درایت و تدبیر به مصاف حریفان بروند تا با پیروزی خود بتوانند امتیازات ارزشمندی برای کسب مقام قهرمانی ایران کسب کنند .
یه کم بی تجربگی کردند
حیف شد
خیلی بد شد ایران دفعه بعد سعی کنه بیشتر گل بزنه
خخخخخ !!!
این تیم تو المپیک پاریس بیشتر از دوتا نقره نمیگیره .
تصمیم گیران کشتی لطفا متوجه تفاوت شرایط مسابقات جهانی یک سال بعد از المپیک و المپیک بعدی باشند
در ضمن حتی اگر ده طلا هم میگرفتیم نشان از توانایی کشتی ایران نبود . از ده نفر کشتی گیر ۹ نفر برای استان مازندران هستند با همه احترام به کشتی مازندران آیا تهران و کرج و قزوین و کرمانشاه حتی گیلان همه خواب بودند؟؟؟. ایا میدونید اگه دوسال دیگه این رویه باشه بهترین استعدادهای کرج و قزوین و تهران دیگه به سمت کشتی نمیاند ؟؟؟ و اونوقت متوجه هستید چه ضربه ای به ورزش سایر استان‌ها و کشور زدید؟؟؟
ده تا وزن کشتی رو یه بار دیگه ببینید یا هل دادیم یا زیر گرفتیم .
بااین همه کبکبه و دبدبه تو رسانه ها آخرسوم شدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر