بازدید 18753
دومین نشان زرین کشتی آزاد ۲۰۲۱ جهان در ۱۲۵ کیلو

امیرحسین زارع با شکست نایب قهرمان المپیک؛ طلایی شد

کشتی آزاد ایران بعد از ۳۲ سال به مدال طلای قهرمانی جهان دست یافت. امیرحسین زارع کشتی گیر آملی در ۱۲۵ کیلوگرم با شکست پتریاشویلی از گرجستان قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک، به نشان طلا دست یافت. تیم ایران حاتلا دوطلایی شد و فردا شب چهار فینالیست دیگر دارد که اتفاقی تاریخی و نادر است
کد خبر: ۱۰۷۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ 03 October 2021

امیرحسین زارع به مدال طلای کشتی آزاد جهان در سال 2021 دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، کشتی آزاد ایران بعد از ۳۲ سال به مدال طلای قهرمانی جهان دست یافت. امیرحسین زارع کشتی گیر آملی در ۱۲۵ کیلوگرم با شکست پتریاشویلی از گرجستان قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک، به نشان طلا دست یافت.

امیرحسین زارع با شکست نایب قهرمان المپیک؛ طلایی شد

مرحوم علیرضا سلیمانی آخرین بار ۳۲ سال پیش و در جریان رقابت‌های جهانی ۱۹۸۹ مارتینی با شکست بومگارتنر آمریکایی، کشتی آزاد ایران را صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرده بود.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر خرامیانکوف از بلاروس ۶ بر صفر به برتری رسید و در دور سوم نیز گویازدوفسکی از آمریکا را در یک مبارزه یکطرفه و کمتر از دو دقیقه ۱۰ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. زارع در نیمه نهایی نیز مقابل طاها آکگل دارنده مدال‌های طلای جهان و طلا و برنز المپیک از ترکیه با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. زارع در المپیک توکیو مغلوب پتریاشویلی شده بود.

پیش از این حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز با پیروزی قاطع ۶ بر ۲ مقابل دیوید تیلور از آمریکا موفق به کسب اولین مدال طلای ایران در رقابت های جهانی نروژ شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
خسته نباشی امیرحسین ایران. خیلی مقتدرانه بردی!
مبارک باشه قهرمانی جهان ؛ پاینده باشی پهلوان
مولا علی (ع) یارت پهلوان که دل یک ملت را شاد کردی
دم بچه های ایران گرم . زارع مقتدرانه کشتی گرفت . دست مریزاد یزدانی شادمان کردید.
چقدر ماشالله سرحال بودی دلاور ایرانی
کیف کردیم دمتون گرم

از طرف مردم ایران خواهان پاداش قهرمانی حداقل به اندازه قرارداد یک فوتبالیست درجه یک باشگاهی ایرانی هستیم

که متاسفانه به اندازه حتی یک فوتبالیست درجه سه شهرستانی هم نمیگیرید

لعنت به باند فساد ریا و رانت
اینکه در این رقابت کشتی گیران ما خوش درخشیدند بسیار خوب و جای تقدیر دارد. اما در نظر داشته باشیم که رقابت المپیک بسیار باارزش تر از رقابت های جهانی است. متاسفانه ورزشکاران و مسولین ورزشی ما برنامه ریزی درستی برای المپیک نمی کنند یا شاید توان لازم را ندارند. مثلا همین دو کشتی گیر فینال حریفان ما (تیلور و پتریاشویلی) در المپیک با صد در صد آمادگی آمده بودند و نتیجه هم گرفتند. واضح است که الان از آمادگی آنها کاسته شده است و نیازی هم به این کار در خودشان نمی بینند. چون برای آنها المپیک مهمتر از جهانی است و آنها قبلا مزد کارشان را در المپیک گرفته بودند. چه بسا آنها به این رقابتها به جشم سرگرمی نگاه می کنند. پس یادمان نرود که المپیک باید اولویت اول باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
همه دنیا میدونه که المپیک مهمتره.... شما با این تذکر دانش بالای خودتو ثابت نکردی.. اما مسابقات جهانی هم سرگرمی نیست... اینجا دانش کم شما ثابت شد.
در المپیک هم یزدانی بهتر از تیلور بازی کرد یه بدشانسی و یه ثانیه بی دقتی باعث شکستش شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
جناب، شما جزو خودکم بین ها هستی و هر افتخاری و برای مملکت باشه ناچیز میدونی. اولا در المپیک هم این قهرمانها مدال گرفتن و اون مدالشون هم بی ارزش نبود. ضمنا افت و خیز همیشه هست و انشاالله در المپیک بعدی جبران میشه. این همه مردم ما رو مایوس نکن. این افتخارات جزو افتخارات همه ما مردم به حساب میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
شاید هدف شما از این بیان فقط تذکر به مدیران کشور باشه اما بیان خوبی نداری و افتخارات مملکت رو ناچیز شمردی... این عزیزان افتخار ما هستند و کارشون هم خیلی با ارزش بوده و همه ملت بهشون افتخار میکنن و شاد شدن
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
گر تو بهتر میزنی ؛ بستان بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
چرا این مدلی صحبت می کنی یعنی چی برای سرگرمی میان مگر این که مربیشون شما باشی مسابقه جهانی هست هیچ تیمی کم نمیزاره حتی بهترین کشتیگیر جوان را میارن حالا شما خودت اولین نفری بودی که اگر میباختن میگفتی این مسابقات خیلی مهم بود و.....
سرافراز باشی پهلوان
خدا قوت پهلوان ممنون از این دلاوری و پشتک پایانی الهی همیشه پیروز و سلامت باشی خدا پشت و پناهت باشه ودل مردم ایران را شاد کنی
تلاش ایشان کم از حسن یزدانی نداشت واقعا هردو قهرمان تحسین برانگیز وباعث افتخار هستند وکاملا معلوبود که خیلی به خودشان سخت گرفتند تا دل مردم شاد شود.از مربی گری کادر جدید که با دقت عمل کردند نباید غافل شد.اینها همه باهم بودند وبرای هدف خود جنگیدند وهرجا باعتقاد وسخت کوشی ودور از شعار کار کنیم موفق می شویم.واقعاشادشدیم.
سلام. ضمن تشکر از آقای زارع برای کشتی خوبی که گرفت به نظرم نوع رفتار بعد از پیروزی خیلی مهمه. شاید در آن لحظه غلبه بر احساس خود سخت باشه ولی اگر بجای پزی که بعد از پیروزی گرفت، سراغ رقیب شکست خورده می رفت و ازش دلجویی می کرد بهتر بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان