بازدید 18589
یازده پیروزی دلچسب شاگردان پژمان درستکار در اسلو

چهار صعود پیاپی آزادکاران ایران به نیمه نهایی کشتی قهرمانی ۲۰۲۱ جهان / ساعت دو فینال امشب یزدانی و زارع

چهار کشتی گیر آزادکار ایران شامل سه مازندرانی و یک ملی پوش از لرستان، در چهار وزن دوم قهرمانی جهان از صبح امروز در اسلو روی تشک رفتند و با کسب یازده پیروزی پیاپی و بدون باخت، به نیمه نهایی راه یافتند تا شانس مدال تیم کشورمان به بیشترین حد خود برسد. تیم ایران امشب دو فینالیست هم در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ دارد که می‌تواند ۲ طلا برای ما به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 03 October 2021

کسب ده پیروزی پیاپی در چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان، دلاوران کشورمان را در آستانه موفقیتی کم نظیر قرار داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، محمد نخودی، امیرمحمد یزدانی، کامران قاسم‌پور و علیرضا سرلک، چهار نماینده ایران در اوزان مختلف کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو نروژ هستند که همگی با برتری‌های پیاپی، راهی مرحله نیمه نهایی شدند و تنها یک گام تا رسیدن به فینال فاصله دارند. عصر امروز مصاف‌های نیمه نهایی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ با حضور ایرانی‌ها برگزار می‌شود.

چهار صعود پیاپی آزادکاران ایران به نیمه نهایی کشتی قهرمانی ۲۰۲۱ جهان / ساعت دو فینال امشب یزدانی و زارع

در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز با شکست رقبایشان راهی نیمه نهایی شدند تا هر چهار کشتی‌گیر ایران در روز دوم این رقابت‌ها فاتح میدان باشند و در جدول بدون باخت پیش بروند.

 

صعود نفسگیر امیرمحمد یزدانی به نیمه نهایی جهان

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور نخست مقابل گابریل جاناتچ از اتریش در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل سباستین ریورا از پورتریکو، ۱۳ بر ۳ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی، از سد بینکوفسکی از لهستان گذشت. این کشتی سنگین تا ثانیه های پایانی به سود یزدانی بود؛ اما زیرگیری سریع حریف می رفت تا حساب را چهار بر چهار به سود حریف کند، ولی کشتی گیر جوان و باهوش جویباری با حرکت روی یک پا و حفظ تعادل، خاک نشد و امتیازی از دست نداد تا با پیروزی نفسگیر به نیمه نهایی برسد.

علی بک عثمان اف کشتی گیر قرقیز، حریف یزدانی قبل از فینال خواهد بود که شکست او هم دور از دسترس نیست؛ هرچند این حریف بسیار خطرناک و فنی است.

نخودی جویباری هم با اقتدار به نیمه نهایی صعود کرد

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی در مبارزه نخست به مصاف کانوا از ایتالیا رفت و در همان تایم نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در یک هشتم نهایی نیز مقابل آرمان آواگایان از ارمنستان در یک کشتی دشوار با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف سیف الدین آلکما از فرانسه رفت و به راحتی با نتیجه یازده بر صفر و امتیاز ضربه فنی به نیمه نهایی رسید. نخودی در وقت اول نه بر صفر پیش بود و با فنون پیاپی پیش انداز، چندین بار حریف را خاک کرد.

کینچادزه حریف گرجی، مانع آخر پیش پای نخودی برای رسیدن به مصاف نهایی است تا این کشتی گیر مازندرانی به بالاترین مدال جهانی خود در عمر حرفه ایش برسد.

 

پیروزی میلی‌متری در کشتی باخته با کامبک سرلک!

در وزن ۵۷ کیلوگرم، علیرضا سرلک پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف جوزپه ویلارو از اکوادور رفت و در یک مبارزه آسان در همان تایم نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. سرلک در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی به مصاف آرین سیوترین از بلاروس رفت. این کشتی‌گیر بلاروسی پیش از این موفق به شکست بخبایار اردنبات دارنده ۲ مدال برنز جهان از مغولستان شده بود، اما سرلک در حالی که شش بر یک عقب بود، در دقیقه پایانی با حملات پیاپی و زیرگیری‌های سرعتی، حریف را از پای درآورد، با روی پل بردن حریف با اجرای عقربک، پیروزی هفت بر شش را رقم زد.

سلیمان آتلی سرشناس، حریف سرلک در راه فینال مسابقات جهانی خواهد بود.

 

کاکس آمریکایی، آخرین مانع در راه فینالیست شدن قاسم‌پور

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور، کشتی گیری که پشت نام بزرگ حسن یزدانی فرصت کسب مدال جهانی پیدا نکرد، پس از استراحت در دور اول، مقابل آندریل ولاوسف از اوکراین به روی تشک رفت و با کسب برتری هفت بر صفر، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. قاسم پور در مرحله بعد به مصاف ایراکلی متسیتوری از گرجستان رفت و با رشادت این حریف قلدر و بد افت را ده بر یک شکست داد.

جی دن کاکس آمریکایی در گروه قاسم پور حضور دارد و احتمالا قبل از فینال، حریف قاسمپور خواهد بود. کشتی گیر مستعد جویباری برای به دست آوردن اولین مدال جهانی خود، باید این آمریکایی پرآوازه را از پیش روی بردارد.

 

رقابت‌های نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه امروز (یکشنبه)

وزن ۵۷ کیلوگرم
علیرضا سرلک(ایران) - سلیمان آتلی(ترکیه)
توماس گیلمان(آمریکا) - هورست جونیور لهر(آلمان)

وزن ۶۵ کیلوگرم
امیرمحمد یزدانی(ایران) - علی بک عثمان اف(قرقیزستان)
زاگیر شاخیف(روسیه) - تولگا اوچیر(مغولستان)

وزن ۷۹ کیلوگرم
محمد نخودی(ایران) - نیکا کنچادزه(گرجستان)
ریوکی یوشیدا(ژاپن) - جردن باروز(آمریکا)

وزن ۹۲ کیلوگرم
کامران قاسمپور(ایران) - جی دن کاکس(آمریکا)
ماگومد قربان اف(روسیه) - عثمان نورماگومدوف(آذربایجان)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل