بازدید 61708
دو هزار و ششصد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ماجرای اعتیاد نماینده مجلس هشتم چه بود؟ / هشدار معنادار مطهری به جمهوری آذربایجان / مردم چقدر به عملکرد دولت رئیسی امید دارند؟ / انتقاد تند پزشک ویژه رهبر انقلاب از اظهارات وزیر بهداشت

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: اعتراض شدید ایران در پی تعرض شبانه به حریم سفارت تهران در باکو / علم‌الهدی: کسانی که پاسخ توهین به نظام را نمی‌دهند مصداق نظاره گران واقعه کربلا هستند / توصیه امام جمعه تبریز به همسایگان: در دام توطئه‌های رژیم صهیونیستی نیفتید / فعال اصولگرا: طیف اصولگرایان معتدل با برجام موافق است و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 01 October 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

یک نماینده: وضعیت زندان‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی است

نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: ماده ۲۹ قانون راهنمایی و رانندگی تصریح کرده که نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود. ضمن احترام به دادستان کل کشور اما تفسیر ماده ۲۹ را قانونگذار باید اعلام کند. کاظم دلخوش اباتری در‌ خصوص عدم پاسخگویی قوه قضاییه درباره وضعیت زندان‌های کشور و ضرورت انتقال مسئولیت این بخش به دولت، اظهار کرد: مجلس وظیفه دارد از قوه قضائیه سوال کند و پرسش و بررسی از قوه قضاییه محدودیتی ندارد. وی افزود: طبق اصل ۷۶ قانون اساسی، مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ حق‌ تحقیق‌ و تفحص‌ در تمام‌ امور کشور را دارد. نماینده صومعه‌سرا در مجلس بیان کرد: موضوع وضعیت زندان‌ها نیز در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی است و جلساتی برای پیگیری برگزار شده است. وی در خصوص ورود مجلس به موضوع برگ سبز خودرو نیز گفت: ضمن احترام به دادستان کل کشور اما تفسیر ماده ۲۹ را قانونگذار باید اعلام کند. ماده ۲۹ قانون راهنمایی و رانندگی تصریح کرده که نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین‌شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه کنند.

توضیحاتی درباره دو عبارت پرحاشیه قاضی‌زاده هاشمی

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی جملات نسبت داده شده به امیرحسین قاضی‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در فضای مجازی را تکذیب کرد. در توضیحات اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است: در چند روز گذشته در فضای مجازی و برخی رسانه‌های معاند اقدام به انتشار جملات جعلی مانند «توقعات بی پایان ایثارگران» و «آرزوی شهادت برای ملت ایران» و نسبت دادن آنها به دکتر امیرحسین قاضی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است که صحت ندارد.

معاون رئیس‌جمهور: «دولت – ملت» نه بلکه «امام – امت»

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در حکمرانی باید مجموعه‌ای از نظریه‌ها را به کار گرفت، گفت: گاهی ما از نظریه‌های خوبی استفاده می‌کنیم اما در اجرا، آن اتفاقی که باید بیفتد، نیفتاده است. بر خلاف الگوی غربی که حکمرانی را مبتنی بر Nation State تعریف می‌کند، علی‌المبنا ما با این مشکل داریم و مساله ما امام و امت است.

واکنش امام جمعه اردبیل به انتصاب برادرزاده‌اش به عنوان استاندار

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بنده در مسئولیت نمایندگی مقام معظم رهبری در استان دخالتی در عزل و نصب ها ندارم و به هیچ وجه سفارش فردی را نمی کنم و اگر نامه ای را به مدیران و یا مجموعه قضائی استان ارجاع می دهم قطعا با پی نوشت بررسی قانونی و دقت نظر در پرونده هاست تا حقی از کسی ضایع نشود اما قضات و مدیران در تصمیم گیری نهایی مبسوط الید هستند. وی اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارنظرها و طرح مسائل حاشیه ای، بنده اعلام می کنم که در انتخاب استاندار جدید اردبیل دخالتی نکرده و سفارشی را به دولت و یا وزیر کشور نداشته ام، بلکه رزومه افراد به وزارت کشور ارسال شده تا تصمیم نهایی را وزیر کشور و دولتمردان بگیرند. امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: آنهایی که تهمت زده و اظهارات دروغی در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می کنند، باید بدانند که در روز قیامت باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند چرا که خدا را شاهد می گیرم که برای استانداری سیدحامد عاملی حتی یک قدم نیز برنداشته ام. عاملی گفت: وزیر کشور و نمایندگان استان در مجلس گواه خوبی هستند که صحبت های بنده را تائید کنند چرا که از هیچ مسیری سعی نکردم تا فرد خاصی را توصیه کرده و یا نسبت به انتصاب او مصر باشم.

آمار فوتی‌ کرونا در واکسن‌نزده‌ها بسیار بیشتر بوده

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است مبتلا و حتی فوتی میان کسانی که واکسن نزده اند بسیار بیشتر بوده است افزود: در خروجی مترو در کنار حرم امام راحل و در سوله بحران بهشت زهرا(س) که به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده است تزریق واکسن انجام می شود. وی افزود: درباره افرادی که در این روزها فوت شده اند و به بهشت زهرا(س) می آیند، سرانگشتی درباره واکسن می‌پرسیم کسانی هستند که واکسن نزده اند و بیمارانی هم که مبتلا می شوند افرادی هستند که واکسن نزده اند. در حقیقت تجربه نشان داده است مبتلا و حتی فوتی میان کسانی که واکسن نزده اند بسیار بیشتر بوده است لذا عاجزانه از همه تهرانی‌ها می خواهم واکسن بزنند و خانواده ها با تمام اعضای خانواده برای دریافت واکسن به مراکز مراجعه کنند.

ماجرای اعتیاد نماینده مجلس هشتم

طرح موضوع اعتیاد برخی نمایندگان مجلس در ادوار قبل که روز گذشته توسط علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه و نماینده مجلس یازدهم گفته شده بازتاب زیادی داشته است. محسن کوهکن، عضو هیات رییسه مجلس هشتم درباره این موضوع گفت: گفته های آقای سلیمی قابل تکذیب نیست، این نماینده تا جایی که به خاطر دارم در دوره هشتم بود و از داروهای روان گردان استفاده می کرد.وی ادامه داد: از ابتدای دوره هشتم، هیات رییسه مجلس از طریق حراست در جریان مساله قرار گرفت و بر اساس یک تکلیف قانونی به موضوع ورود پیدا کرد و با توجه به تکالیف شرعی و اخلاقی برای اصلاح موضوع به فرد فرصت داده شد.کوهکن در این باره گفت: خانواده این همکار محترم و سابق ما در آن دوره مجلس، بسیار خانواده محترمی بودند و همسر ایشان تلاش زیادی برای معالجه ایشان کردند و در این مسیر تماس های مکرر و پیوسته ای با هیات رییسه و مسئولان در مجلس داشتند تا این کار را به سامان برسانند.وی افزود: خود ایشان نیز بسیار انسانی بااخلاق و مودب بود و در طول زمان نیز قابل رویت بود که تلاش هیئت رییسه و تلاش بسیار زیاد خانواده ایشان و نوع برخورد اخلاقی که از جانب مجلس با این موضوع شد ، در بهبود نسبی وضعیت ایشان موثر بود.نماینده ادوار مجلس همچنین تصریح کرد: اصل مطلبی که آقای سلیمی به عنوان هیات رئیسه مجلس یازدهم بیان کرده ، قابل تکذیب نیست ، اما بیان این مسائل از اساس در این شرایط چه نفعی برای کشور دارد که بگوییم نماینده ای در دوره ای درگیر داروی روانگردان شده و مشکلاتی داشته است.

کوشکی: سخنرانی‌های «روحانی» زلزله در بازار ایجاد می‌کرد

کوشکی با تاکید بر اینکه یکی از نکات درستی که رئیسی باید آن را ادامه دهد، کم سخن گفتن است، گفت: هر اندازه او کمتر سخن بگویند و بیشتر شنونده باشند، خیلی موفق خواهند بود. ما رئیس جمهوری داشتیم که با هر سخنرانی خود یک زلزله در بازار به پا می کرد و یک آسیب جدی به اقتصاد کشور می رسید.وی ادامه داد: همین کم گفتن، یکی از مزیت های آقای رئیسی است که باید ادامه پیدا کند. سخن گفتن با مردم دیگر زیاد راهگشا نیست و مردم گوش شنوایی برای سخنرانی ها ندارند. اینکه سخنرانی در سفرهای استانی حذف شده و بازدید در حضور تعداد معدودی از افراد انجام می شود و رئیس جمهور در خصوص هر مسأله ای اظهار نظر نمی کند از مسائلی است که امتیازات خوبی محسوب می شود و اینها باید حفظ شود.

انتقاد تند پزشک ویژه رهبر انقلاب از اظهارات وزیر بهداشت

واکنش انتقادآمیز دکتر علیرضا مرندی به اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مورد جشن شکست کرونا و برداشتن محدودیت ها را می‌خوانید.در نامه دکتر سید علیرضا مرندی خطاب به دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر بهرام عین اللهی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم
با احترام، نظر به اهمیت مدیریت، کنترل و نظارت بر رونده همه گیری کرونا و اطلاع رسانی عمومی در این خصوص، موارد زیر را به اطلاع می رساند
- کلیه مستندات علمی بین المللی که به ایمنی جمعی (herd immunity) توصیه نموده اند همزمان به حفاظت های فردی نیز تأکید جدی ورزیده اند
- در کشورهای متعدد بعنوان نمونه کانادا که دو نوبت واکسیناسیون در بیش از ۸۰ از جمعیت صورت پذیرفته است، کماکان سخت گیری های چندی از جمله بستن مرز خود با آمریکا و نیز قرنطینه دو هفته ای افرادی که وارد کشور می شوند را اعمال می کنند
- برخی کشورها که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت خود را در دو نوبت واکسینه نموده اند ولی حفاظت های فردی را جدی نگرفته و رها کرده اند، مجددا به پیک های بعدی کرونا دچار شده اند
- تجربه نشان داده است که بیماری های با خطر کمتر و شیوع کمتر مانند سرخک و فلج اطفال حتی با بیش از واکسیناسیون ۹۰ درصد، ایمنی جمعی ایجاد نمی کند.
با توجه به موارد فوق به نظر می رسد توصیه ها و قول هائی از جمله آزادی مسافرت و موارد دیگر که پس از انجام ۷۰ واکسیناسیون از طرف وزارت بهداشت به مردم داده می شود این نگرانی را ایجاد می کند که با ساده انگاری در این خصوص و کاهش حفاظت های فردی مجدد شاهد پیک های بعدی بوده و زحمات و تلاش های اخیری که در حوزه سلامت تاکنون صورت گرفته کم اثر شود. لذا پیشنهاد می گردد در توصیه هایی که به مردم عزیزمان بعد از ایمنی جمعی می شود ضمن مشورت با مجامع علمی داخلی و بین المللی و با احتیاطات لازم در اطلاع رسانی ها صورت گیرد بنحوی که در آینده باعث بدبینی مردم نشود
دکتر سید علیرضا مرندی

محمد هاشمی: کاری کنیم که مردم از صدقه گرفتن فاصله بگیرند

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اصولگرایان در حال حاضر همه ارکان دولت و نظام را گرفته‌اند؛ مجلس، قوه قضاییه، قوه مجریه و نهادهای عمومی همه در اختیارشان است اگر بخواهند واقعاً به مردم خدمت کنند و کشور را از مشکلات و بحران‌ها نجات دهند، راهکارهای آقای هاشمی می‌تواند رافع مشکلات باشد، از بحران‌ها بکاهد و ما را به طرف توسعه پایدار سوق دهد که فرصت‌های شغلی در کشور به وجود بیاوریم تا مردم از صدقه گرفتن که حال به عنوان یارانه مطرح می‌شود، فاصله بگیرند، چراکه اینطور موارد در دنیا مقبولیت ندارد و ملت ایران هم به دنبال این نیست، بیاید دائم بسته حمایتی بگیرد.وی تاکید کرد: ایران جوانان تحصیلکرده و متفکر زیادی دارد که می‌خواهند در صحنه بین‌الملل خودشان را نشان داده و کارهای مختلفی انجام دهند، تولید و درآمد داشته باشند و اشتغال ایجاد کنند. ایران امکانات بسیار خوبی دارد و می‌تواند یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در سایه این موارد باشد، از همین روی چه اعتدال‌گرا، چه اصلاح‌طلب و اصولگرا اگر بخواهند امروز کاری برای ایران کنند جدای از این مسائل نمی‌توانند موفق باشند و این چیزی است مکتب آقای هاشمی بود.

مردم چقدر به عملکرد دولت رئیسی امید دارند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، به منظور سنجش نگرش شهروندان در خصوص دولت سیزدهم، نظرسنجی را در مقیاس ملی در شهریورماه ۱۴۰۰ انجام داد.نظرسنجی به منظور سنجش نگرش شهروندان در خصوص دولت سیزدهم، در روزهای ۲۱ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام شد. جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن ۱۵۸۱ نفر بودند. ۵۰.۲ درصد پاسخگویان مرد و ۴۹.۸ درصد نیز زن بودند؛ همچنین ۳۸.۳ درصد پاسخگویان در مراکز استان، ۳۵.۶ درصد در شهرهای کوچک تر و ۲۶.۱ درصد در روستاها سکونت داشتند.از شهروندان سوال شد: «فکر می‌کنید این دولت در مقایسه با دولت قبلی چگونه عمل خواهد کرد؟» ۵۳.۲ درصد معتقدند دولت آقای رئیسی در مقایسه با دولت قبلی بهتر باشد و ۹.۶ درصدگفته‌اند بدتر عمل خواهد کرد و ۲۱ درصد معتقدند فرقی نخواهد کرد. همچنین ۱۵ درصد در این ‌خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و ۱.۱ درصد نیز پاسخ نداده‌اند. ۱۲.۹ درصد مردها معتقدند دولت آقای رئیسی در مقایسه با دولت قبل بدتر عمل خواهد کرد، درحالی که این میزان بین زنان ۶.۵ درصد است.در بین گروه‌های تحصیلی، ۵۵.۷ درصد افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی و ۵۱.۱ درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی معتقدند دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل بهتر عمل خواهد کرد. ساکنین مناطق روستایی (۵۷.۴ درصد) نیز در مقایسه با ساکنین شهرهای غیر مرکز استان (۵۵.۶ درصد) و مراکز استان‌ها (۴۹.۴ درصد) به عملکرد دولت سیزدهم امیدوارترند.

واکنش معاون احمدی‌نژاد به صحبت‌های الهام علی‌اف درباره ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ایجاد موانع و تغییرات برای کامیون‌های ایرانی برخلاف حسن همجواری است، تقریبا 40 سال می‌گذرد از زمانی که قره باغ توسط ارمنستان اشغال شد و طی این مدت ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رساند و در این چند دهه کامیون‌های آذربایجان برای رفتن به نخجوان از خاک ایران عبور کردند.«محمدرضا میرتاج‌الدینی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با اظهارات دولت آذربایجان درباره ایران گفت: صحبت‌های الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، برخلاف حسن همجواری و تحت تاثیر کسانی است که نمی‌خواهند همگرایی بین کشورهای اسلامی صورت بگیرد، باید مقابله کرد با هر گونه القای تفرقه از سوی کسانی که می‌خواهند اختلاف بین کشورهای اسلامی رخ بدهد. انتظار می‌رفت رئیس جمهور آذربایجان جلوی بعضی از افرادی که این زنگ تفرقه را به صدا درآوردند و حرف‌های ناشایست زدند، بایستد و پاسخ یاوه‌گویی‌ها را بدهد اما نه تنها این انتظار برآورده نشد بلکه حرف های جدیدی هم از سوی ایشان مطرح شد.او در ادامه با بیان این جمله که ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رسانده است، مطرح کرد: ایجاد موانع و تغییرات برای کامیون‌های ایرانی برخلاف حسن همجواری است. تقریبا 40 سال از زمانی که قره باغ توسط ارمنستان اشغال شد، می‌گذرد و طی این مدت ایران حسن همجواری و برادری را برای آذربایجان به اثبات رساند و در این چند دهه کامیون‌های آذربایجان برای رفتن به نخجوان از خاک ایران عبور کردند؛ بر همین اساس انتظار نبود آذربایجان پاسخ خدمت چندین ساله را اینگونه بدهد و برای کامیون‌های ایران موانع ایجاد و عوارض سنگین از آنها اخذ کند که همین امر موجب تجمع کامیون‌داران در مرز شد.

نماینده مجلس: مطالبه‌گری از رئیسی زود است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: منصفانه نیست که از الان مطالبه‌گری‌ از دولت رئیسی دنبال شود چرا که مطالبه‌گری‌های زیاد از دولتی که هنوز کامل شکل نگرفته،به دور از انصاف است.حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با مهر، در واکنش به مطالبه‌گری‌های برخی از اصلاح طلبان از دولت سیزدهم، گفت: این افراد در سال‌های اخیر سکوت کرده بودند و ما ندیدیم که در دولت روحانی درباره مسائل مهم مردم و کشور در حوزه‌های مختلف از مسئولان دولت سابق مطالبه‌گری کنند.وی بیان کرد: عجیب است این افراد که سالیان سال سکوت کرده بودند، با آغاز به کار دولت رئیسی، دغدغه‌مند شده‌اند و مدام مطالباتی را از این دولت مطرح می‌کنند.سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم هنوز به معنای واقعی کلمه شکل نگرفته است و حتی برخی از معاونان وزرا و استانداران انتخاب نشده‌اند و در این شرایط بسیار زود است که مطالبه‌گری و انتقاد از دولت رئیسی آغاز شود.

فعال اصولگرا: طیف اصولگرایان معتدل با برجام موافق است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: طیف اصولگرایان معتدل با برجام موافق بوده و اعتقاد آنها این است که اگر تحریم‌ها مرتفع نشود اقتصاد کشور از بحران خارج نمی‌شود. «جواد آرین‌منش»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با برنا در خصوص دلیل موافقت اصولگرایان با برجام و مذاکرات و اینکه پیش از این مخالف بودند، گفت: اصولگرایان طیف گسترده‌ای هستند که از افرادی نسبتا متعادل‌تر تشکیل شده و بخشی از اصولگرایان هم رادیکال‌تر و تندروتر هستند. آن بخش تندرو اصولگرایی کسانی بودند که در مجلس برجام را به آتش کشیدند و مخالفت صریح خود را نشان دادند.او اضافه کرد: گروهی از اصولگرایان کاملا با برجام موافق هستند، طیف اصولگرایان معتدل با برجام موافق بوده و اعتقاد آنها این است که اگر تحریم‌ها مرتفع نشود اقتصاد کشور از بحران خارج نمی‌شود.آرین‌منش ادامه داد: در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ما به برجام و تحریم‌ها گره خورده است؛ صادرات نفت و درآمدهای نفتی متوقف شده و اصولگرایان معتدل، معتقدند که باید مذاکرات ادامه پیدا کند. در سایه تداوم مذاکرات و در نظر داشتن منافع ملی است که رونق اقتصادی در کشور اتفاق می‌افتد.

توصیه امام جمعه تبریز به همسایگان: در دام توطئه‌های رژیم صهیونیستی نیفتید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رژیم صهیونیستی هر چقدر به زمان اضمحلال خود نزدیک می شود، فتنه گری های خود را بیشتر می کند. کشورهای برادر و مسلمان منطقه باید مراقب باشند تا در دام فتنه گری های رژیم غاصب قدس نیفتند.به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز با حضور در منطقه عمومی رزمایش "فاتحان خیبر" در منطقه شمالغرب کشور، گفت: برگزاری برنامه ریزی شده رزمایش در نیروهای مسلح یک رویداد جاری است و همیشه برای ارتقای آمادگی نیروهای مسلح انجام می شود و امروز هم شاهد هستیم که یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمالغرب رزمایشی را برای ارزیابی و ارتقای توانمندی های خودشان برگزار می کنند.وی افزود: پیام برگزاری رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمالغرب، پیام صلح، دوستی و برادری است. مرزهای شمالغرب کشور همواره مرزهای امن و دوستی بوده است.حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: کشورهای منطقه باید مراقب فتنه گری های رژیم غاصب قدس شریف باشند. رژیم صهیونیستی هر چقدر به زمان اضمحلال خود نزدیک می شود، فتنه گری های خود را بیشتر می کند. کشورهای برادر و مسلمان منطقه باید مراقب باشند تا در دام فتنه گری های رژیم غاصب قدس نیفتند.

بیانیه وزیر خارجه انگلیس درباره یکی از محکومان پرونده محیط زیست در ایران

وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اظهاراتی مدخله‌جویانه‌ای درباره وضعیت یکی از محکومان پرونده محیط زیست و آزادی او مطرح کرد.الیزابت تراس با انتشار بیانیه‌ای که روی پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه این کشور قرار گرفته است، درباره محکومیت مراد طاهباز، یکی از محکومان پرونده محیط زیست، گفت: مراد طاهباز امروز که ۶۶ ساله می‌شود، بار دیگر روز تولدش را در بازداشت ناعادلانه در ایران می‌گذراند.تراس در این بیانیه از ایران خواست آنچه "رفتار بی‌رحمانه" خواند را با طاهباز پایان بدهد.وزیر خارجه انگلیس همچنین با اشاره به دیدار و رایزنی‌اش با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: موضوع مراد را هفته گذشته با وزیر امور خارجه ایران مطرح کردم و هنوز نسبت به بازگرداندن او به خانه و پیوستن دوباره به خانواده‌اش متعهد هستم.

علم‌الهدی: کسانی که پاسخ توهین به نظام را نمی‌دهند مصداق نظاره گران واقعه کربلا هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کسانی که در فضای مجازی، توهین، تهمت و شبهه‌افکنی افراد معاند نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را مشاهده می‌کنند اما در پی پاسخگویی برنمی‌آیند، مصداق همان کسانی هستند که پس از واقعه کربلا، در بازار شام بی‌تفاوت و نظاره‌گر ورود کاروان اسرا بودند.وی گفت: تبیین منطقی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان یک تکلیف قطعی است اما این پاسخگویی هم نباید آمیخته با افترا و توهین و تهمت به طرف مقابل باشد. پاسخگویی در برابر شبهات و جنگ رسانه‌ای و تبلیغی عناصر معاند باید منطبق بر استدلال و منطق باشد و اساساً تبیین هم به معنای استفاده از منطق و استدلال در برابر دشمن خارجی است.علم‌الهدی متذکر شد: برخی اوقات مشاهده می‌کنیم که برادران و خواهران انقلابی برای پاسخ دادن به ادعای یک برادر یا خواهر ارزشی دیگر، دست به افشاگری می‌زنند و به گونه‌ای وارد میدان مناظره می‌شوند که نتیجه آن با رسوا شدن طرف مقابل همراه است. این دوستان باید بدانند که اقدام آنها دقیقاً به منزله خودزنی است و پاسخگویی‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، باید اولاً منطبق بر رعایت اخلاق و منطق باشد و ثانیاً جهت‌گیری به سمت دشمنان خارجی داشته باشد.امام‌جمعه مشهد، خستگی‌ناپذیری در روشنگری را دومین شرط پاسخگویی تبیینی در برابر هجمه فرهنگی دشمن دانست و عنوان کرد: علاوه بر ارائه پاسخ‌های منطقی و برخواسته از عقلانیت و اخلاق، باید در این عرصه خستگی‌ناپذیر بود و ممارست داشت.

اعتراض شدید ایران در پی تعرض شبانه به حریم سفارت تهران در باکو

سفیر جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان بر اعتراض شدید سفارت ایران در باکو به تعرض به حریم این سفارتخانه و پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه تاکید کرد.«سید عباس موسوی» روز جمعه اظهار داشت: در پی تعرض و بی احترامی عده‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در نیمه شب گذشته و اعتراض شدید و پیگیری های رسمی، پلیس دیپلماتیک و وزارت کشور جمهوری آذربایجان چهار متعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را شناسایی، بازداشت و بازجویی کرد.سفیر ایران در باکو تاکید کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و تنبیه خاطیان است.

هشدار معنادار مطهری به جمهوری آذربایجان

نایب رییس پیشین مجلس در توییتی نوشت: جمهوری آذربایجان به جای خیانت به مادر خود ایران، بهتر است به دامان مادرش بازگردد، وگرنه همان درسی را که ‎صدام گرفت دریافت خواهد کرد.‏‎علی مطهری در توییتر نوشت:ایران باید در مقابل طرح خائنانه ‎جمهوری آذربایجان و ‎ترکیه و ‎اسرائیل مبنی بر ایجاد دالان زنگزور که مرز ‎ارمنستان با ایران را ازبین می‌برد و یکی از راه‌های ایران به اروپا را مسدود می کند، به هر قیمتی بایستد.جمهوری آذربایجان به جای خیانت به مادر خود ایران، بهتر است به دامان مادرش بازگردد، وگرنه همان درسی را که ‎صدام گرفت دریافت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳۳
راه و روش مرحوم هاشمی عملا شکست خورده و نتیجه آن را می بینیم
۸ سال تجربه دولت هاشمی و ۸ سال تجربه دولت خاتمی و ۸ سال تجربه دولت روحانی یعنی ۲۴ سال یعنی تورم ۴۰ درصدی و کوچک تر شدن هر روزه سفره مردم نه چرخ مردم چرخید و نه چرخ سانتریفیوژ ها
به گفته فایزه هاشمی دولت اصلاحات ادامه دولت سازندگی می باشد و روحانی با حمایت هاشمی و خاتمی سر کار آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
انشاء الله شیوه دولت رییسی را خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
هشت سال گند کاری معجزه هزلره سوم یادت رفت
مردم دوس دارن قیمتها پایین بیاد هر کار دیگر بی فایده است.حالا هر روز کارخانه افتتاح بشه ،تو پیمانها باشیم قیمت پایین نیاد همش باد هواست
مردم دوس دارن قیمتها پایین بیاد هر کار دیگر بی فایده است.حالا هر روز کارخانه افتتاح بشه ،تو پیمانها باشیم قیمت پایین نیاد همش باد هواست
روحانی به قول شما خیانت کار بود. آقای رییسی و وزارت خارجه اش چرا فوری و انقلابی سفیر آذربایجان را احضار نمی کنند؟
حداقل تو مسئله آذربایجان کمی جدیت داشته باشید تا مگ... جرات جسارت نداشته باشند ، هر کس کوچکترین تعرضی به کشور داشته باشه بدون شک بااتش خشم ملت نابود خواهد شد ،بحث امنیت کشور شوخی بردار نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
احسنت
اصل مطلبی که آقای سلیمی به عنوان هیات رئیسه مجلس یازدهم بیان کرده ، قابل تکذیب نیست ، اما بیان این مسائل از اساس در این شرایط چه نفعی برای کشور دارد که بگوییم نماینده ای در دوره ای درگیر داروی روانگردان شده و مشکلاتی داشته است
حالا اگر بک شهروند عادی بود بازداشت می‌شد و کتک هم شاید میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
ماله کشی شروع شد

تا دیروز گفتند نمابنده هرویین تزریق میکرده

و مواد مخدر مصرف داشته

امروز شد داروی روانگردان !!!!!؟؟؟؟
در دولت آقای روحانی یک از را انداختن گرانی رادیو تلوزیون بود مردم خبر نداشتند از قیمت یک کالا تلوزیون اعلام می کرد فولان کالا افزایش قیمت داشته است مر دم به فروشگاهها و با عث جور وانی در کالا افزایش خرید قیمت می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
عوامل زیادی دخیل بوده. مشکل زیرساخت‌های اقتصادی و سیاسی معیوب و بیمار است
استاد مطهری لطفا اگر خواستید با آذربایجان جنگ کنید حتما آقازاده ها رو به کشور برگردونید و بفرستید جنگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
بچه ها و اقازادهاتونو از امریکا فرا بخوانید با جونشون از مرز بوم دفاع کنند
آقای مطهری بعضی از به اصطلاح مسولین با کارهاشون و صحبت هاشون همین چندتایی که با مام میهن ماندند پشیمان می کنند مسولینی که افتخارشون هست که ملت توی فشار و فلاکت هستند و هیچ اقدامی نمی کنند تازه خوشحال هم هستند
عین الله گفته تا دو هفته دیگر جشن پیروزی بر کرونا برگزار می‌کنیم میخواستم از ایشان بپرسم که سهم عزیزان ما که در اثر سنگ اندازی شما و دوستانتان در مسیر واردات واکسن از بین ما را رفتند در این جشن چیست!؟ و واقعا فکر می‌کنید این عملکرد جشن دارد!؟
احیای برجام با چند چالش اساسی روبروست که عملا احیای آنرا تقریبا غیر ممکن کرده
۱_ با توجه به اینکه با پایان دوره اول بایدن تقریبا انقضای ۱۰ساله برجام میباشد و عملکرد بایدن بدون شک او را یک دوره ای خواهد کرد و این عاملی هست که زیاد تمایلی برای احیای برجام وجود نداشته باشد
۲_ امریکا از دادن تضمین خودداری می‌کند
۳_ امریکا بحث راستی آزمایی رو اصلا قبول ندارد ، و حتی مدعی هست اول ایران باید گام اول رو بردارد ( وزیر خارجه آمریکا:توپ در میدان ایران است )
۴_امریکا خواهان نابودی سانیفیوژهای پیشرفته هست
۵_بحث موشکی و منطقه ای نیز مورد تاکید اروپا و امریکاست
۶_کشورهای عربی منطقه هم مداخله گر هستند
پس اگه مسئولان دولت سخن رهبری رو آویزه گوش میکردن و بحث خنثی سازی رو عملیاتی میکردن امروز با گلابی های برجام تورم بالای ۵۰ درصدی رو شاهد نبودیم
راه حل اساسی
مالیات از ثروتمندان است و بس
کل نقدینگی کشور دست ۱۸درصد جامعه هست
اگه دولت همت کنه فقط ۲درصد مالیات از سود های بادآورده بانکی یه عده بگیره مشکل کشور حل میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
حرف تو دهن آمریکایی‌ها نذارید لطفا
جناب دکتر مرندی! ضمن تشکر از رهنمود های جنابعالی، نطرتان در مورد سفر ۶۰ هزار و به روایتی ۲۰۰ هزار نفر زائر اربعین به عراق چیست؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
واقعا خودتونو به اون راه زدین؟ عراق کرونارو حل کرده. انتظار بود محدودیتهای سفر اربعین برداشته بشه نه اینکه ...
بسیاری از کشورها مشغول مرحله چهارم واکسیناسیون هستند و صحبت از جشن پیروزی نکرده اند!! بعد این آقایان که بعد از 8-9 ماه و کش قوس فراوان که آیا واکسن خوب است یا بد هنوز نتوانسته اند همه مردم را واکسینه کننذ میخوا هند از این نمد برای خودشان کلاهی درست کنند عجله دارند و می‌خواهند جشن پیروزی برگزار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
ما جشن خیلی چیزها را گرفتیم ولی...،
جشن خودکفایی گندم، جشن هسته‌ای، ....
حالا عده ای می شوند طرفدار اذربایجان و عده ای از مردم می شوند طرفدار ارمنستان ولی این وسط کمتر در مورد منافع ملی ایران که همان باز ماندن کریدور ایران به ارمستان است صحبت می شود. اگر اذربایجان می خواهد از طریف نوار مرزی ایران به نخجوان وصل شود و دیگر ایران با ارمنستان هم مرز نباشد مسئله ای نیست. بجایش ایا اذربایجان و ترکیه قیول می کنند که از انطرف نخجوان و مرز ترکیه مرز برای ایران و ارمنستان باز بگذارند؟ قطعا خیر. چون در انصورت دیگر اردوغان مستقیم به نخجوان و اذربایجان دسترسی نخواهد داشت. در دنیای سیاست حفظ منافع ملی یک کشور از هر سیاست و عقیده و طرفداری از ترک زبان یا ارمنی زبان مهمتر است.

برای روشن شدن بحث نمونه ایران و روسیه. هر دو این کشورها مزیت اصلی انها همان صنعت گاز و نفت هست. ولی ببینید با اینکه ما دم از دوستی و هم فکری با روسیه می زنیم در مزیت اصلی خود چه اندازه راهکار و انتخاب اشتباه نسبت به روسیه داشتیم. ایران براحتی اجازه داد تنها مزیت اصلی او در دنیای اقتصاد امروز یعنی صنعت نفت و گاز و صادرات ان تحریم شود. ولی در مقابل روسیه خط قرمز برای خود تعیین کرد و ان هم همان عدم تحریم و ادامه احتیاج اروپا به نفت و گاز و روسیه هست و حتی برای ان حاضر به جنگ شد. اگر ما وارد حماست جدی از سوریه شدیم از زاویه سیاسی و همراهی بود. ولی تصور می کنید به چه دلیلی روسیه حاضر شد مستقیم در سوریه حضور یابد و در شهرهای ساحلی سوریه پایگاه نظامی چند ده ساله تاسیس کند؟ فقط به این دلیل که قطر و عربستان و کویت و امارات به سوریه پیشنهادهای فضایی داده بودند که اجازه انتقال مستقیم نفت وگاز از ان کشورها به ساحل مدیترانه و در نتیجه بازار اروپا را داشته باشند. از انطرف ایران و عراق هم زیاد می گفتند که ما می توانیم مستقیم از ایران و گاز خود را وارد ساحل سوریه یعنی بازار اروپا کنیم. رهبری روسیه دید که امنیت و انحصار بازار نفت و بخصوص گاز اروپا که در اختیار روسیه هست به هم خواهد خورد. حالا خودش امده در ان سواحل. گمان می کنید به قطر و عربستان و کویت و حتی ایران و عراق اجازه خواهد داد که مستقیم نفت و گاز خود را از مدیترانه وارد بازار اروپا کنند؟ حتی مصر که کاملا در خط عربستان و غرب هست ولی در مورد سوریه دقیقا در خط روسیه قرار گرفت. گمان می کنید چرا؟ چون بزرگترین مزیت و منبع درامد ملی کشور مصر هم کانال سوئز هست. اگر نفت و گاز خاورمیانه براحتی با دور زدن کانال سوئز از ساحل سوریه و دریای مدیترانه سر در اورد می دانید چه اندازه از نظر مالی و از نظر اهمیت استراتژیک بضرر سیسی و مصر خواهد بود. اینها هست که متاسفانه مسئولان کشور ما متوجه نیستند و بیشتر به جنبه سیاسی مسایل می پردازند و ان را تبدیل به مزیت اقتصادی برای کشور نمی کنند. نمونه دقیق ان سوریه. که ایران این همه هزینه مالی و مستشاری داد ولی عملا حتی نمی تواند یک خط لوله یا یک بندر در ساحل مدیترانه داشته باشد. اینها را هم بگوییم عده ای از دوستان فوری می گویند غربگدا یا شرق گدا. گدای منافع ملی کشور باشیم همه مسایل حل می شود.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
اظهار نظر بدون داشتن دانش سم مهلک ما ایرانی هاست! حتی مسئولین رده بالا مثل نمایندگان مجلس و شما دوست عزیز
اولا ایجاد دالان زنگه زور به معنی واگذاری آن به آذربایجان نیست! همانطور که کامیون های نخجوان از کنار رود ارس در داخل ایران عبور کرده و به سرزمین اصلی آذربایجان می رفتند قرار است از دالان زنگه زور هم به عنوان یک آلترناتیو دیگر عبور کنند و بنابراین قرار نیست ارتباط ایران با ارمنستان قطع شود!!! ثانیا دوست عزیز سیسی چند سال قبل در مصر با کودتای نظامی از کار برکنار شده و در زندان جان سپرد و شما هنوز فکر می کنید ایشان سر کار هستند!! با این دانش سیاسی بهتر نیست بیش از آنکه بنویسید بیشتر بخوانید!؟
آقای امام جمعه اردبیل هنوز نمی دونه که اسم ایشان برای انتصاب برادرزاده‌اش وزنه ای هست و اگر راست میگه ایشان را منصرف کنه تا اتحاد و باور مردم بیشتر بشه
(تعداد مرگ و بیماری بین واکسن نزدها بیشتر است) کسانی که با واردات واکسن مخالفت کردند و مردم را به این روز انداختند برای این همه بی گناه که از بین رفتند چه پاسخی دارند؟؟ دل هزاران مادر سوخت،هزاران زن بیوه شد، هزاران خانواده بی سرپرست و جامعه با مشکلات روانی متعدد گرفتار تا عده‌ای به خواستهای..... برسند!!!
عزیز دل برادر شما راه‌ به اروپا رو میخوای چه کنی
مهم راه چین هست که بازه
حالا این تعرض چی بوده
میگید یا بریم از شبکه های معاند پیگیری کنیم
((هشدار معنادار مطهری به جمهوری آذربایجان.....)) عجب.... جناب مطهری آیا aftf اجازه همچنین هشداری را به شما می دهد؟ شما که تمام مسائل کشور را به aftf ارتباط می دهید.........
حدود ۳۰درصد به رئیسی رای دادند اما بیش از ۵۰درصد بهش اومیدوارند!!! کسی به چنین اماری اعتماد نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
منظورش ۵۰ درصد از آن ۳۰ درصد رأی دهندگان است.
سلام
بهترین عمل در حال حاضر برای کشور ما این است که استان هم مرز با ایران جمهوری ارمنستان را قبل از تصرف توسط آذربایجان به تصرف ایران در بیاره وگرنه باز روزی افسوس میخوره چطور ترکیه تا دهها کیلومتر از عمق سوریه را اشغال کرد
خدایا ایران را از شر دروغگویان و دشمنان ،و خشکسالی نجات بده و محافظت فرما ،،آمین ،،
مطهری درود
از قدیم گفته اند سالی که نگوست از بهارش پیداست.حالا دولت آقای رئیسی رئیس جمهور محترم ایران است.بعد از اقای روحانی ودولت جدید همه چیز دیگر درصدی گران نمیشود بلکه چند برابری اجناس افزایش پیدا می کنند .ما خوشحال شدیم که دولت یکدست شده ولی نیم دست نشد
مطهری زیادی پاشو از گلیمش دراز کرده
آقای مطهری مراقب باشیدکینه ای که ارمنستان متجاوزپس ازشکست ازآذربایجان وآزادشدن بخشی ازسرزمینهای اشغالیش توسط ارمنستان اکنون باکینه ایکه ازآذربایجان بدل دارد باموذیگری ماراباهمسایه وبرادرمان آذربایجان دشمن نسازد آیااین درست است که غریبه هابسادگی مسلمانان رابجان هم میاندازندکه‌خودشان به نیت بدشان برسند اگرشما به آذربایجان توصیه خاص میفرمائیددستتان دردنکندبه خودمانهم توصیه بفرمائید مراقب مکر دشمنان مشترکمان نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
کمی به افکارتان عمق دهیداگر مغرض نیستید،صحبت از منافع ملی واقتصاد کشورمان است که علی اف و اردوغان بصورت خزنده در حال محاصره شریان حیاتی شمال غرب کشور ما هستند و ارمنستان بخاطر شکست اخیر ش در موضع ضعف بوده وممکن است نوار مرزی مشترک با ایران را به آذربایجان بدهد،در اینصورت ما دچار خفگی ژئوپولیتیک خواهیم شدوهمچنین شریان حیاتی حمل نقل شمال غربی کشورمان تحت سیطره اردوغان خواهد شد ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ارمنی ها غریبه نیستن. در ایران ریشه دارند و خود را از فرهنگ بزرگ ایران می دونن اما آذربایجانی های باکو خودشان رو از نسل چنگیز و تیمور مغول می دونن و علاقه به ایران نداشته و آرزوی تجزیه ایران رو در سر می پرورونن. ضمنا دولت باکو لاییک و مخالف مسلمانان هست.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
آقای ناشناس 8:49 اگر ارمنی ها خود را از فرهنگ ایران می دانند چرا به ایران ملحق نمی شوند!؟ ضمنا آذربایجانی ها خودشان را تورک و از نسل سومری ها می دانند نه مغول ها! لازم است بدانید مغول ها هیچ موقع تعرضی به زبان و فرهنگ
تورک ها نداشتند و حتی در آن ادغام شدند بر خلاف پان فارسیسم که می خواهد به زور زبان تورک ها را نابود کند.0
امیرحسین قاضی‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نامزد پوششی...
قطعاً روش نظر سنجی در خصوص عملکرد دولت اشکال داشته است. بیشتر مردم ایران ( به قوت می توان گفت حداقل 80 درصد) به عملکرد هیچ دولتی اطمینان ندارند و معتقدند هر روزشان بدتر از روز قبل خواهد بود.
قرار نیست ترکیه و روسیه و آذربایجان با هم بنشینند و بدون کسب نظر ایران مرزهای ایران با همسایگانش را تغییر بدهند. ما باید سال گذشته این موضع محکم را میگرفتیم ولی الان هم دیر نشده و باید روی حرف حق خود بایستیم حتی اگر به قیمت جنگ تمام شود. ما چنین جنگی را مقدس میدانیم و صد در صد از جمهوری اسلامی در این خصوص حمایت و برای جانفشانی آماده ایم. اگر صلح میخواهیم باید برای جنگ آماده باشیم. قدرت ملی ایران بسیار بیشتر از این است که چنین مساله ای را نتواند حل کند.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
به مثبت و منفی ها نگاه کن و جوابت را بگیر!!!0
"جمهوری آذربایجان به جای خیانت به مادر خود ایران، بهتر است به دامان مادرش بازگردد"

آقای مطهری! اونا وقتی می بینند که وضع مادرشون خرابه با چه انگیزه ای به دامانش برگردند؟!!
دوره هفتم هم یکی از شهرستانهای غرب استان اصفهان نماینده اش اعتیاد داشت .
بنظ رئیسی هیچ کاری نخواهد توانست انجام بدهد
زمان همه چیز را مشخص می کند
حتی اگر جنگ شود ایران باید مانع از ایجاد جاده آذربایجان در مرز ایران و ارمنستان شود. سی سال قبل که حاکمیت بر قره باغ مشخص نبود ایران می توانست با استناد به قرارداد ترکمنچای ادعای مالکیت قره باغ را بکند . ان موقع ایران اهمال کرد ولی الان نباید این کار را بکند.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
زنگه زور خاک ابدی آذربایجان است و انشاالله روزی به آذربایجان باز گردانده خواهد شد چه با حرف چه با زور. ایران بهتر است برای منافع ملی خودش به جای روابط حسنه با ارمنستان متجاوز و نسل کش روابطش را با آذربایجان بهینه کند و بهعضویت اتحادیه کشورهای ترک در آید.
حتی اگر جنگ شود ایران باید مانع از ایجاد جاده آذربایجان در مرز ایران و ارمنستان شود. سی سال قبل که حاکمیت بر قره باغ مشخص نبود ایران می توانست با استناد به قرارداد ترکمنچای ادعای مالکیت قره باغ را بکند . ان موقع ایران اهمال کرد ولی الان نباید این کار را بکند.
اقای ربیسی کم صحبت میکنند بخاطر اینکه فن ببان ندارند هرکس به ایشان مشاوره داده خدایش ببامرزد
اونوقت آقای علم الهدی جناب عالی در این تمثیلی که فرموده اید در کجای واقعه کربلا قرار دارید؟
اقای علم الهدی شما تریبون دارید تریبون ازاد دارید حامی دارید هرحرفی را یمتوانید بارملت کنید وکسی هم ازشماها بازخواست نکند ولی ما مردم چی رای میدهیم میگوئید بیسواد وبزن برقصها وغربگراها وطنفروش وحاشیه شهر نشین رای نمیدهیم میگوئید صد انقلاب وضد ولایت وهزاران حرف که ازدهان همین شماها حوزویان درمیاید بارملت میکنید اونوقت کی از ملت دفاع میکند؟ اونوقت ما ملت نظاره گرها را به چی تشبیه کنیم ؟ حاضزم باشماها دریک برنامه صداوسیما تریبون ازاد مناظره کنم البته قران بلد نیستم که اول سخنرانی 5دقیقه ایه قران تلاوت کنم حدیث حفظ نیستم
ولی تابع دین ناب محمدی ص هستم ومخلص ونوکر معصومین ع
"سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: منصفانه نیست که از الان مطالبه‌گری‌ از دولت رئیسی دنبال شود"
مطالبه از خود مجلس چطور؟ اونم هنوز زود هست؟!
باز هم‌گلی به جمال مطهری
علیف که اصلا در حد و اندازه ای نیست که ادعایی داشته باشد او نوکر اردوغان است و باید اردوغان را با سیاست درست سرجایش نشاند تا کی در برابر اردوغان مماشات می کنید؟ چرا به بهای تجارت فرزندان عده ای از مسئولان که در ترکیه کار و کاسبی راه انداخته اند امنیت ملی کشور را به خطر انداخته اند؟ بهترین راه برای گوشمالی اردوغان حمایت گسترده ایران از کردهای سوریه و عراق و تجهیز ارمنستان به سلاح های پیشرفته است و همزمان ایران باید روابط با کشورهای عربی به خصوص مصر و عربستان را به سطح بالا برساند و همچنین ایران باید با غرب نیز سریع تنش زدایی کند و هر چه زدودتر برجام را به توافق برسانند.
خدا را شگر که رییسی حرف نزده دلارش رفته بالای بیست و هشت هزار نومن، خدا کنه ساکت بمونه و الا سر بفلک میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
رئیسی مچکریم
اقا نمیدونم این مسئولین ایران کی میخوان سیاست درست در پیش بگیرن...رئیس دولت آذربایجان تحت تاثیر کسی نیست سیاست واقعی جمهوری آدربایجان همینه...شما فکر میکنید اینها چرا اسم کشورشون اذربایجان گذاشتن چون آرزو دارن آذربایجان اایران هم جزو خاکشون بشه...تمام شبکه های ترکی زبان و جدایی طلب مرکزشون توی آذربایجانه و اسرائیل و ترکیه به شدت اونجا نفوذ دارن...درحالی که ارمنی ها به ایران وفادار هستند ما طرفدار آذربایجان بودیم همانطور که در اشتباهی فاجعه بار جلوی تجزیه عراق رو گرفتیم در حالیکه سه کشور ضعیف بهنر بود تا یک کشور منسجم بنام عراق...مسئولین فک میکنن بهتر از مردم تحلیل میکنن....همانطور که عدم حمایت ما از احمد مسعود اشتباهه...ما باید در مقابل آذربایجان از ارمنستان حمایت کنیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
عالی گفتی. وقتی می فهمن که دیگه دیر شده. افسوس
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
تو فقط یک نژاد پرست هستی
جناب اقای علم الهدی ، آیا همه فعل و انفعالات امرور ایران و جهان را فقط و فقط باید با جریانات مذهبی ۱۴۰۰ سال پیش مقایسه کرد و نتیجه گرفت!!!؟؟؟
بعنوان یک مسلمان شیعه بسیار معتقد عرض میکنم که روحانیت بهتراست کمی معلومات خودرا به روز کند و از روی ناچاری ،اولا در هر مورد،،، تا لازم نشده باشد ، اظهار عقیده بیجهت ننماید و در صورت لزوم!هم ،مرتبا از گنجینه معلومات خود ، ،فقط در مذهب اثنی عشری هزینه ننماید
مثلا در همین اظهار عقیده مورد بحث ، تیتر زده شده است که طبق فرموده اقای علم الهدی :
کسانی که پاسخ لازم رو به توهین به نظام نمیدهند ، ،مصداق نظاره گران واقعه کربلا هستند
در حالی که منظور ایشان بجای ،، کسانی که ،، دقیقا ،،، مسئولین ذیربطی که ،، بوده است
وگرنه اگر امثال من دست به پاسخگوئی برنامه ریزی نشده بزنند
ممکن است که حادثای در حد اتش زدن بیجهت سفارت عربستان در انتظارمان باشد
به هر حال :
زیاد صحبت کردن در باره همه مسائل و موارد ، انهم با یک معلومات مشخص و مقدس ،، زیاد جالب نیست.
مملکت مجلس دارد ، ،دولت دارد ، شورای عالی امنیت ملی دارد ،چتر مواظبت رهبری معظم در تمام زمینه ها را دارد ،،واقعا نیاز به این طور اظهار نظرهای حساب نشده رسانه ای نیست
درباره مطالبه گری از رئیسی، زمان مطالبه گری بسته به موضوع مطالبه باید تنظیم شود.
مثلا درباره گشت ارشاد مدیران، کاری نیست که نیاز به زمان طولانی داشته باشد. حداقل نتیجه ای که باید تا به امروز اعلام می شد این بود که چه رفتارهایی در مدیران مشمول تذکرات گشت ارشاد است. ولی ظاهرا این ستاد هنوز فعال نشده است و به جز جلسه ی تبلیغاتی تیرماه، هیچ جلسه دیگری نداشته و دستور کار خاصی را دنبال نمی کند.
اما در طرح دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال، مطالبه گری تا پایان سال اول چندان منطقی نیست و باید به دولت در این خصوص فرصت داد و در زمان مقرر، مطالبه گری را به صورت جدی در دستور کار قرار داد.
اما مواردی هست که مطالبه گری ناظر به نتیجه نیست و مطالبه گران از دولت می خواهند که در موردی خاص اعلام موضع و نظر کنند. مثلا موضع دولت رئیسی به FATF و برجام، کاملا مبهم است و مطالبه گری در این خصوص با مطالبه به نتیجه رساندن برجام در زمانی کوتاه کاملا متفاوت است .
انتظار معجزه از دولت نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
اما تو شعارهاش وعده چیزی شبیه معجزه داد. ما که از اول می‌دونستیم با این سیاست‌ها و اوضاع هیچ رییس جمهوری راه به جایی نخواهد برد.
جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی و قومیتی و تاریخی زیادی با ایران داره. این رسم همجواری نیست که آذربایجان بذاره اسراییل از خاک آذربایجان برای عملیات خرابکاری در ایران استفاده کنه.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
این هم رسم همجواری نیست که ایران با این همه اشتراکات فرهنگی و قومیتی و تاریخی به قول شما در جنگ قره باغ از ارمنستان متجاوز حمایت بکنه!!!0
نماینده مجلس: مطالبه‌گری از رئیسی زود است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما زمانش را بفرمایید ما اطاعت میکنیم !
پس واکسن چه خاصیتی داره؟
اگر‌ علی آقای مطهری‌ در این‌ مورد‌ نظر‌ تحریک‌ کنندگی‌ نمیداد‌ عقب نمی موند‌ ! بابا آقای مطهری‌ خدا پدر تو بیامززه‌ اون‌ هشت‌ سال‌ برای‌ هشتاد‌ پشتمون‌ بسه‌ دیگه باز رمقی مونده‌ برای یکی دیگه‌ ؟! ماشاالله حقوق مکفی‌ و ... !
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از کجا به پرونده پزشکی افراد دسترسی دارد؟
باید مسولین جمهوری اسلامی ایران درسی در خور توجه به اذربایجان به دهند تا ابد عبرت دیگران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
اون ور آبی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
خب خود جنابعالی پاشو برو درس در خورت را بده ببینیم.
خدا را شاهد می گیرم که برای استانداری سیدحامد عاملی حتی یک قدم نیز برنداشته ام.
احتمالا تصادفا آین اتفاق افتاده .
حاجی علم الهدی.......مصداق کسانی که فقر وبدبختی وگرفتاری مردم میبینند ولی بی تفاوت میگذرند ولی رانت خوری وبی عدالتی وپارتی بازی ها را نمیبنندچیست؟مصداق کسانی که از دین فقط حجاب رامیبینند چیست؟مصداق کسانی که عزت وراحتی واسایش مردم ومملکت خودمان برایشان اهمیت ندارد چیست؟......
نه بابا عمرا اگرسفارش سفارش کردهباشی
فقط در صدر روزمه او نوشته شده من برادرزاده امام جمعه اردبیل هستم
نه بابا عمرا اگرسفارش سفارش کردهباشی
فقط در صدر روزمه او نوشته شده من برادرزاده امام جمعه اردبیل هستم
علم‌الهدی عزیز این روزها تخم مرغ هم خیلی کران شده لطفا یک دستور غذایی جایگزین اشکنه را بدهید.
علم‌الهدی عزیز این روزها تخم مرغ هم خیلی کران شده لطفا یک دستور غذایی جایگزین اشکنه را بدهید.
نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان هم در واکنش به مواضع الهام علی‌اف، از طرح ارمنستان درخصوص معاوضه دالان مغری (زنگزور) با دالان نخجوان سخن به میان آورده که به احتمال زیاد اتفاق خواهد افتاد به این دلیل که ارمنستان به قره باغ و آذربایجان به نخجوان وصل خواهد شد و ایران هم عملا نمیتواند کاری کند، تنها ایران می‌تواند ادعای ارضی بر آذربایجان و نخجوان کند و با فشار نخجوان را حداقل به ایران وصل کند و راه حل آن خرج‌کردن پول و حمایت اقتصادی از نخجوان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
ایران تنها کاری که میتونه بکنه ایستادن و نگاه کردنه و نه بیشتر.
مطهرى از خواب پاشد
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
اتفاقا مطهری تازه به خواب رفته
روسیه و ترکیه به سبب همسایگی با ایران برای ما خطری بالفعل هستند و اروپا و امریکا خطری بالقوه...هنر ما در میانداری میان این دو است؛ که ایران نه خاورمیانه که جهان میانه است.
مطهری یواش تند نرو .
همه دست اندرکاران مملکت جنگ میخواهندچون فکرمیکنندتنهاراه نجاتشان است ولی بدانیدجنگ باعراق یک استثنابودودیگرآن همه حمایت وایثار تکرارنشدنی است!
صدام که همچنان بعد جنگ با ایران بود و تازه بعدش با قدرت به کویت حمله کرد
باید به جان امریکا دعا کرد که این جنایتکار را برای همیشه محو کرد
"واکنش امام جمعه اردبیل به انتصاب برادرزاده‌اش به عنوان استاندار" احتمالا رزومه اش برادر زاده امام جمعه اردبیل بوده است.
متاسفانه انفعال دولت روحانی و وزیر خارجه وی کشور را به چاه عمیق رذالت دیپلماتیک که نتیجه آن گستاخی کشورهای همسایه هست شده، این بماند ،ولی تنبیه ترکیه و آذربایجان و پاکستان مانند آب خوردن هست،
ترکیه: تحریک علویان و اکراد آنها که ۲۰ میلیون علوی و ۲۰میلیون کرد دارد ،و خروج ایرانی ها به ترکیه را برای خروج ارز کشور رو تا اطلاع ثانوی ممنوع کند و...
آذربایجان: حمایت از شیعیان و مخالفان علی اف که کم نیستند، و تحریک و حمایت از تالشی های آنجا...تا مزه خباثت رو بچشند
واما پاکستان: پاکستان با دعوت ترکیه وارد معرکه علیه ایران شده که خباثت آنها به افغانستان هم مشهود بود بهترین کار رزمایش مشترک بین روسیه و ایران و هند در مرز کشمیر هست تا پاکستان که در دنیا وزن سیاسی ندارد جای خود را بداند،
در غیر اینصورت همه علیه ایران گستاخ تر خواهند شد.و در آخر تجهیز نیروی هوایی به جنگنده‌های جديد و انبوه اقدام کنید.
آقای مطهری واضح بگویند چه بلایی بر سر صدام آمد؟ یا روشن تر، ایران چه بلایی بر سر صدام آورد؟
اینجور که دلار وطلا وکلاها داره می روند بالا به این دولت هم امیدی نیست وامیدمان به توافق برجامه که اون هم ریسی هم تند رو و؟....بی خیال ما ملت لایق این بد بختیها هستیم ؟...
ایران باید به سلاح هسته‌ای مجهز شود و تنها راه نجات کشور همین است، رقابت منطقه ای را هم آمریکا فکرش را بکند! پاکستان دارای سلاح هسته‌ای هست و ایران سکوت کرده! اگر ایران داشت، ترکیه و عربستان سعودی هم سکوت می کردند؟!
این آقای کوشکی خارجیه؟ یا از درد مردم بی خبره ؟ الان گرانی ها رفع شد؟ مشکل شما فقط روحانی بود؟
اگر قابل هدایتید خدا هدایت تون کنه . آمین
جناب علم‌الهدی 60 میلیون مردم رو اسیر افکار خودتون کردید تازه ملت رو با مردم زمان امام حسین (ع ) تشبیه می کنید شما مگر عملکردی مثل معصومین دارید که توقع اینچنینی دارید
خب خوبه لحمدالله !

اون نماینده ی خیلی شریف خوب شد رای آورد و در درستای خدمت به مردم روی صندلی مجلس نشست و در دوران خدمتش ، هم وقت خودش و هم تلاش دیگر همکارانش ! جهت رفع اعتیادش به کار گرفته شد ...احسنت به ا مجلس ،....خصوصا دوره هشتمش !!!
مطهری با این اظهارات بزرگترین ضربه را به روابط دوستانه ایران و ازربایجان زد. اگر قرار باشد ازربایجان به مام وطن ایران برگردد ایران هم باید به مام وطن مغولستان و یونان و افغانستان برگردد چرا که زمانی تحت تسلط آنها قرار داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
دوره هخامنشیان به کی تعلق داشته ؟؟
هدف اول آذربایجان منفعل کردن دولت سید ابراهیم رئیسی در اجرای راهبرد توجه به همسایگان (به‌ویژه حوزه قفقاز) و توسعه مناسبات با محیط پیرامونی خود از طریق حرکت رو به جلو است.

دومین هدف جلوگیری از ایجاد اجماع در داخل ایران برای پاسخ به سیاست‌های خصومت‌آمیز باکو است. این در حالی است که سیاست‌های خصومت آمیز باکو به ویژه در همکاری با رژیم صهیونیستی بر علیه کشورمان از ترور دانشمندان هسته‌ای گرفته تا سایر اقدامات ضد ایرانی برکسی پوشیده نیست.

دلیل اصلی و سوم در این ماجرا به نظر می‌رسد نارضایتی جمهوری آذربایجان از مخالفت ایران با ایجاد دالان موهوم، ادعایی و ساختگی «زنگزور» است که به استان جنوبی ارمنستان با نام «سیونیک» خطاب می‌شود
لابی دفترخانه ها با مجلس برای دریافت مبالغ چند ده میلیونی نقل و انتقال خودرو به نتیجه خواهد رسید!!!..... حق مردم تضییع خواهد شد و هزینه ها افزایش خواهد یافت!!!1.... برگ سبز باید تنها ملاک نقل و انتقال خودرو باشد.
مطهری یعنی اینقدر نااگاه و بیسواده؟
سیدحامد عاملی استاندار جدید اردبیل، برادر زاده آیت الله عاملی نیستند بلکه نوه عموی ایشان می باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
خودش گفته برادرزاه تو میگی نوه عمو
جمهوری باکو از همان ابتدای استقلالش سیاستش بر دشمنی با ایران بود فیلم صحبتهای ایلچی بیک را ببینید در جنگ اول ایران به آذری ها کمک کرد اما ایلچی بیک همان موقع گفت دشمن ما ارمنستان نیست ایران است
اگر ایران از آذربایجان در جنگ قره باغ حمایت نمیکرد به هیچ عنوان آذر بایجان نمی توانست مناطق اشغال شده را بعد از 40 سال آزاد کنه الان هم به پشتوانه ترکیه که داعیه امپراتوری در سر داره به ایران بد و بی راه میگه نمی دونه که ایران ارمنستان نیست و خیلی راحت می تونه اذربایجان و قره باغ رو به سرزمین مادری برگردونه واقعا که نمیشه خوبی کرد برای این بی چشم و رو ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
آهان معنی حمایت ار آذرباجان ارسال تسلیحات و ائات به ارمنستان اشغالگر بود دیگه..
اقای مطهری می دانی جنگ داخلی چیست؟ حرفهای شما تشویق جنگ داخلی است
جریان اعتیاد هر چه بود برای مردم مهم نیست
سیلی زدن به نیروی انتظامی مهم است
عبور از مسیر های خاص!!!! مهم است
کار هایی که می کنند و انچه بر سر مردم می اورند مهم است
لابی هایی که می کننند مهم است
هروئین هم که بکشند صدمه اش به مردم نباشد برای مردم کم اهمیت است
آقای محمد هاشمی حالا کار بجایی رسید که مردم حقشان را بگیرند صدقه حساب می شود؟یادتان رفته انقلاب کردیم که اشرف پهلوی ها نباشند...انقلاب کردیم خسروانی ها نباشند و سرمایه داران انگل وار خودن مردم را در شیشه نکنند و حق مردم را به دستشان بدهیم ...آقای محمد هاشمی همه که مثل برادرزاده های جنابعالی یاسر و مهدی در شرکت بزرگ کیسون شریک نیستند تا صدقه نگیرند ...البته شراکت انها نیز بواسطه نفوذ سیاسی و جایگاه پدرشان برای گرفتن پروژههای عمرانی است ...آقای هاشمی فائزه و فاطمه خانم هم که کارخانه محصولات غذایی بدون قند دارند ...اینها سر کوه یخ است از این صدقه نگیران ...مردم و ملت پدرشان که نفوذ سیاسی ندارد به تعبیر شما صدقه نگیرند و به تعبیر بنده و تاکید هزار باره امام خمینی ره حق مردم و تایید حضرت آقا بر رساندن حقوق مردم و بویژه مستضعفان به دستشان....حرف های شما به درد بچه های فقیری که امروز نان ندارند بخورند نمی خورد حرف های شما مثل برادرتان آرمانی است و اما واقعیت جامعه امروز ما فقر و نداری است...آقای محمد هاشمی پدر من یک بازنشسته بود و مرحوم شد آن مرحوم فقید تمام زندگیش را برای درمان سرطان برادرم فروخت و هزینه کرد و بعد اون سایر اعضا خانواده که همه کارمند هستیم انواع و اقسام وام ها زا گرفتیم تا بتوانیم هزینه نگهداری و درمان بردار جوانمان را پرداخت کنیم اینا واقعیات امروز جامعه ما هستند پدری که شاید اگر حمایت مالی بهتری میشد زندگی بهتری داشت غذای بهتری می خورد و حتی عمرش طولانی تر میشد اما او بخاطر اینکه حمایت قابل توجهی از جایی نتوانست بگیرد فقر را به اب شدن ذره ذره فرزندش ترجیح داد و با نان خشک سر کرد و با سیلی صورتش را سرخ کرد و حتی از صدقه های اهدایی حضرتعالی هم نتوانست استفاده کند لذا خواهشا استدعا دارم باعث ازار و اذیت مردم نشوید و سرتان به ثروت افسا نه ای گرم باشد خدای ما هم کریم است
درود بر مطهری- اگه از اول اینطور برخوردی بود قطعا هیچ کاری الان نمی کردند
به به جمهوری آذربایجان!
سلام کوچولو از کی تا به حال یاد گرفتی به مادرت خیانت کنی!
ملت تقاضا دارد حق آبه را پس بگیرید! به هیچ وجه تحمل نخواهم کرد.
ای فرزند ناسپاس. کنعان پسر نوح نشو!
ریشه تو از من است. چطور حاضری خودت را در دسیسه های پیاپی دشمنانمان از ریشه بخشکانی.
امان از فرزند نادان. امان از فرزند جاهل.
این آمار ساختگی! از نظرات در این صفحه متوجه این موضوع خواهید شد!
نماینده ادوار مجلس همچنین تصریح کرد: اصل مطلبی که آقای سلیمی به عنوان هیات رئیسه مجلس یازدهم بیان کرده ، قابل تکذیب نیست ، اما بیان این مسائل از اساس در این شرایط چه نفعی برای کشور دارد که بگوییم نماینده ای در دوره ای درگیر داروی روانگردان شده و مشکلاتی داشته است.

مگه خود شما و امثال شما در مجلس محترم قانون تدوین نکردید و شرایط نمایندگی و استخدام و... را تدوین وتصویب نکردیدو جهت اطلاع شما نماینده محترم یکی از شرایط استخدام و ثبت نام برای انتخابات مجلس "عدم استعمال مواد مخدر " نیست؟
چشم شورای نگهبان روشن

پناه میبریم به خدا
وقتی که ... رجب اردوغان را در آستین می پروراندیم ، و در مقابل کارهای ایشان دربرابر کردهای عراق و سوریه و کشور ارمنستان سکوت می کردیم ، باید به فکر امروز هم می بودیم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
مثلا سکوت نمیکردی می خواستی چیکار کنی؟؟؟؟؟؟؟؟
یاشاسین آذربایجان
الحدالله که وقتی منافع ملی در میان است از همه اقشار و جناههای سیاسی یک صدا و آن هم عزت و اقتدار کشور شنیده میشود .
اقای علی اف دست بردار نیست . و موقتا کمی کوتاه می اید و در اولین فرصت قد علم خواهد نمود. پس گوش به زنگ باشید. ایشان یک خطر بالقوه و دایمی است،
مطالبه از عملکرد دولت رئیسی شاید زود باشد ولیکن میشه از برنامه های آماده شده وی در کوتاه مدت و .... صحبت کرد. متاسفانه هنوز دولت راهبرد ها و سناریو های خود در خصوص خلق درآمد مستقل از نفت، و مقدارنحوه تقسیم متوازن بودجه در حوزه ها و بخش های گوناگون ارائه نکرده است. آنچیزی که تا اینجا اتفاق افتاده بیشتر گفتار درمانی و دادن امید به زمان های آینده است.
این آقای علم الهدی همونی نیست که می گفت هرکس در انتخابات شرکت نکند کافر هست ؟ با این حساب نصف مردم ایران به زعم ایشان کافر شده اند.خوب شد که ما کافر نشدیم .انشاالله که در گروه نظاره گران شام هم نباشیم.یا للعجب
سلام
این نماینده محترم معتاد آیا وقت مجلس هشتم را برای ترک اعتبتد گرفته بود؟تکلیف نماینده گی ایشان چی شد .چه بلایی سر حوضه انتخابیه آورد؟بقیه افراد معتاد بسیار نامحترم هستند؟
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
دستپخت شورای نگهبان همین ها هستند !!!یا معتادند یا اختلاسگر ویا کارچاق کن و.......
اعتراض شدید ایران در پی تعرض شبانه به حریم سفارت تهران در باکو) امیدوارم رفتار اذربایجان برای کسانی که فکر میکردند در سیاست خارجه خیلی حالیشونه و کشورهای دوست و دشمن را خوب میشناسند و بقیه را وادار به تبعیت می کنند درس باشه
چند صدایی در امور های بین المللی سم مهلک برای نظام دیپلماسی کشور است، شایسته هست به مسئولین محلی و اشخاص غیر مسئول هشدار و تذکرات لازم در اظهار نظر های غیر مرتبط داده شود.
متاسفانه اکثریت جوانان تحصیلکرده، استعدادهای درخشان و متفکر ایرانی امروزه هیچ علاقه ایی به مشارکت در فضای فعلی کشور ندارند چرا که شایسته سالاری و عدالت در نظامات انتخابات و انتصابات بایگانی شده و نیروهای متخصص و کارآمد حاضر نیستند عمر گرانمایه خود را صرف سعی و خطای مدیران ، بی برنامه، ناتوان و حزبی کنند.
آقای لطیفی شما مردم را از بدبختی و گرانی بیکاری نجات بدهید میخواهید دولت امت باشد امت دولت باشد امام امت باشد امت امام باشد یا هر ترکیبی که دوست دارید را در ذهنتان بسازید فقط بدانید که دارید همین ملت را به فنا میدهید
ارمنستان همیشه درطول تاریخ گذشته مرز وسپردفاعی ایران درمقابل غرب بوده است.واغلب دربزنگاههای تاریخی به یاری ایران آمده است.درگذشته که کشوری بنام آذربایجان وجودنداشته ولی ارمنستان دارای تاریخ جند هزارساله است.ومیتوان گفت ارمنستان درگذشته مدافع ساتراپی یا استان آذربایجان ایران درمقابل غربیهانیزبوده است.
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
تاریخ نمی دانی و فقط از روی تعصب حرف می زنی اولا قدمت آإربایجان بیشتر از ارمنستان است ثانیا خاک ارمنستان در قسمت هایی از خاک ترکیه کنونی بوده نه آذربایجان ثالثا فاجعه جیلولوق و نسل کشی مردم ارومیه خوی و سلماس هنوز از یادمان نرفته رابعا ارمنی ها همیشه به ایران خیانت کرده اند اخرینشان ترور ستارخان از رهبران مشروطه توسط یپرم خان ارمنی بوده خامسا....0
" آذربایجان به جای خیانت به مادر خود ایران، بهتر است به دامان مادرش بازگردد،"
جناب مطهری : آیا نسل جدید حتی در تهران و یا جوانان آذربایجان هم مثل شما فکر می کنند!!!؟؟؟
فکری اساسی بکنید مملکت را با سیاست ها غلط و بی تدبیری به لبه پرتگاه رسانده اید. مردم زیر فشار های مختلف دارند خفه می شوند.
یعنی معاون رییس جممهور معنی امت و ملت رو نمیدونه؟
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
اگر میدانستند این وضع مملکت نبود که مردمش برایه یک لقمه نان سر در ظرف زباله کنند !!!!بیسوادی بیداد میکند
تظام و میدان و دیپلماسی در خصوص آذربایجان رفوزه شدید
خاک ایران رو دودستی دادین ترکیه. اگه با زور میشه مرزهارو عوض کرد پس این همه قدرت افزایی ما نتونسته نخجوان و ارمنستان و اذربایجان و گرجستان رو برگردونه به خاک ایران؟ اونقدر فکر اونور دنیا هستین که بیخ گوشمون مرزهامونو به توپره زدن دلتون به بزمایش نظامی خوشه؟ خواب موندین آقا سرتون گرم بود نفهمیدین. هی قاجار رو تمسخر کردین
آقای کوهکن. شما که از سیر تا پیاز داستان و گفتی. اسم اون نماینده هم می گفتی و این بار سنگین از روی دوش خود بر می داشتی!!!.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل