بازدید 5837

دبیرستان ایرانسل در گلستان افتتاح شد / مدیرعامل ایرانسل: دانش‌آموزان امروز، پیش‌برندگان توسعۀ فردا هستند

دبیرستان پسرانۀ ایرانسل در شهرستان سیل‌زدۀ گمیشان در استان گلستان، رسماً افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 29 September 2021

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مراسم افتتاح دبیرستان پسرانۀ ایرانسل در سیمین‌شهر استان گلستان، صبح روز چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰، با حضور دکتر هادی حق‌شناس استاندار گلستان، دکتر عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، حاج آخوند حنفی امام جمعه سیمین‌شهر، مهندس احمد دستمرد فرماندار گمیشان، دکتر احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، مهندس یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان، مهندس محمدحسین کمیلی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گلستان، مهندس محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان گلستان، مهندس بهرام لشکر‌بلوک مدیرکل زیرساخت استان گلستان، مهندس ملیحه قلی‌خانی سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سیمین‌شهر، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، اصحاب رسانه و نیز تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان، در فضای باز دبیرستان ایرانسل در سیمین‌شهر گمیشان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در پی وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه ۱۳۹۸، ایرانسل با هدف رفع موانع آموزشی در مناطق سیل‌زدۀ استان گلستان، در راستای مسؤولیت اجتماعی شرکتی و نیز ترویج مدرسه‌سازی، این مدرسه را در شهر سیمین‌شهر، واقع در شهرستان سیل‌زدۀ گمیشان در استان گلستان احداث کرده است.

این دبیرستان پسرانه، دارای ۶ کلاس درس، کتابخانه، آزمایشگاه، امکانات چندرسانه‌ای، سایت رایانه و سایر امکانات آموزشی و پژوهشی، در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع ساختمان آموزشی، به بهره‌برداری رسیده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیش از این، در مهر ماه سال ۱۳۹۹، یک دبیرستان دخترانه را در شهر سیل‌زدۀ «ویس» در استان خوزستان راه‌اندازی کرده بود. در مهر ماه سال ۱۳۹۸ نیز، سه پروژۀ احداث و بازسازی مدارس توسط ایرانسل، در شهرهای سیل‌زدۀ پلدختر و معمولان در استان لرستان، افتتاح شده بود.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با بیان اینکه در هنگام وقوع بحران‌های ملی، بخش‌های مسؤول ارتباطات همراه، وظیفۀ بسیار خطیری بر عهده دارند، تأکید کرد: ارتباطات، عامل اصلی تسریع و بالا رفتن هماهنگی در عملیات امداد به آسیب‌دیدگان است.

وی افزود: اصولاً زندگی عادی امروز ما، حتی در دورافتاده‌ترین نقاط، بدون ارتباط مدرن قابل تصور نیست، چه برسد به مدیریت بحران‌های بزرگ و بلایای طبیعی.

عباسی‌آرند با بیان اینکه در جریان بحران همه‌گیری بیماری کرونا هم نقش و اهمیت ارتباطات و اینترنت در همه جای جهان و در ایران، چندین برابر شد، تصریح کرد: ما در ایرانسل، خوشحالیم که توانستیم با همۀ توان در همۀ این بحران‌ها، اعم از سیل و زلزله و کرونا، در کنار مردم عزیز ایران باشیم و نقش تأثیرگذاری در کاهش آسیب‌ها و تسهیل زندگی مردم ایفا کنیم.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه «علاوه بر وظیفۀ اصلی و بسیار حیاتی ما در ارتباطات، همیشه سعی کرده‌ایم، تا جایی که می‌توانیم، در سختی‌ها کنار مردم عزیز، به‌خصوص در مناطق دورافتاده باشیم»، افزود: پس از وقوع سیل ویرانگر فروردین ۱۳۹۸، تصمیم گرفتیم تا در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی (CSI)، در احداث و بازسازی چندین مدرسه، در استان‌هایی که بیشترین آسیب را از سیل متحمل شده بودند، مشارکت کنیم.

مدیرعامل ایرانسل به پروژه‌های قبلی ایرانسل برای ساخت و بازسازی مدارس در مناطق آسیب‌دیده از سیل اشاره کرد و گفت: پروژۀ احداث و بازسازی مدارس در شهرهای سیل‌زدۀ پلدختر و معمولان، در مهر ماه سال ۱۳۹۸ به سرانجام رسید و به آموزش و پرورش استان لرستان تحویل داده شد و در مهر ماه ۱۳۹۹ نیز، پروژۀ ساخت مدرسه در منطقۀ سیل‌زدۀ «ویس» در استان خوزستان، افتتاح شد. امروز هم به نمایندگی از هیأت‌مدیره و سهامداران و همۀ کارکنان ایرانسل، خوشحالیم که برای افتتاح آخرین پروژه، در استان گلستان در خدمت عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه مدرسه، نماد زندگی و قلب تپندۀ هر اجتماع است و بنای توسعۀ جامعه، در همین مدارس گذاشته می‌شود، افزود: توسعه، به نیرو نیاز دارد و دانش‌آموزانِ امروزِ این مدارس، پیش‌برندگان توسعۀ فردای این کشورند.

عباسی‌آرند در پایان، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به آموزگاران و دانش‌آموزان، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مدیر و دبیران کوشای این مدرسه، دبیرستان ایرانسل تبدیل به مدرسه‌ای نمونه شود و محل شادی، رشد و توسعۀ علم و دانش و روحیۀ تلاش فرزندان این منطقه باشد.

در این مراسم، همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تشکر و قدردانی از هیأت‌مدیرۀ ایرانسل برای ساخت مدرسه در منطقۀ سیل‌زدۀ گمیشان، اعلام کرد: امروز ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی این شهرستان، می‌توانند دراین مدرسه در یک شیفت تحصیل کنند که کار بسیار بزرگی در استان و در آموزش و پرورش است.

گوهری‌راد افزود: در شهرستان گمیشان، از نظر گذر دانش‌آموزان از متوسطۀ اول به دوم، کمی پایین‌تر از متوسط استانی هستیم که افتتاح دبیرستان ایرانسل، کمک بزرگی به بهبود این شاخص خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز، با ارائۀ گزارشی از اقدامات این سازمان در احداث و بازسازی فضاهای آموزشی در استان و مشارکت‌های انجام شده در این زمینه، از ایرانسل برای احداث این دبیرستان پسرانه در منطقۀ سیل‌زدۀ گمیشان، تشکر کرد.

لیوانی افزود: امروز شاهد هستیم تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منعقد شد به ثمر نشست و این دبیرستان، پذیرای دانش‌آموزان است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از مدیرعامل ایرانسل برای ساخت این مدرسه، گفت: شاید افتتاح این مدرسه، یک ساعته انجام شود، اما مدت‌ها تلاش پشت آن وجود دارد تا به ثمر نشسته است.

ایری با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های مدرسه‌سازی، به‌خصوص توسط مجموعه‌هایی مانند ایرانسل، قطعاً اثرگذاری خاص خودش را دارد، از ایرانسل درخواست کرد تا به مسألۀ تجهیز مدارس به امکانات ارتباطی و دیجیتالی نیز توجه ویژه‌ای کند.

در ادامۀ این مراسم، امام جمعه سیمین‌شهر، ساخت این مدرسه را خدمتی باارزش توصیف و از ایرانسل برای انجام این خدمت شایان توجه، قدردانی کرد.

حاج آخوند حنفی، با اشاره به تأکید اسلام بر ضرورت علم‌آموزی، برای تمام دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و خیرین مدرسه‌ساز، آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

استاندار گلستان، سخنران پایانی این مراسم بود که از اقدامات ایرانسل در حوزۀ مدرسه‌سازی در راستای مسؤولیت اجتماعی، در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان تقدیر و تشکر کرد.

حق‌شناس با اشاره به امکانات و تجهیزات آموزشی موجود در دبیرستان ایرانسل، تأکید کرد: تحصیل در این مدرسه، در کیفیت آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان، قطعاً و بلاتردید، اثرگذار است.

ایرانسل علاوه بر مشارکت در ساخت و بازسازی مدارس، سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را نیز با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای مشارکت فعال در پویش «آجر به آجر» منعقد کرد.

«آجر به آجر» عنوان پویشی است که با هدف گسترش و توسعۀ فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه‌سازی، به ‌منظور حضور افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، برای سهیم شدن در مدرسه‌سازی، آغاز شده است. در قالب این طرح، آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای، می‌توانند تنها با اهدای هزینۀ خرید حتی یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند و کمک‌های خود را مستقیم و بی‌واسطه به جامعۀ خیرین مدرسه‌ساز کشور منتقل کنند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نماند و بتواند در مدرسه‌ای با کیفیت و امکانات مناسب تحصیل کند.

بر اساس تفاهم‌نامۀ مذکور، ایرانسل با تأمین بستر فنی اهدای کمک‌های مردمی از طریق اختصاص کد دستوری #۲۴* ، مشارکت مردمی برای ساخت و بازسازی آجر به آجرِ مدارس را تسهیل می‌کند.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، همچنین پیش از این، پروژۀ مدارس درخشان را برای تجهیز مدارس روستایی مناطق کمتر توسعه‌یافتۀ استان سیستان و بلوچستان، به امکانات ارتباطی و تجهیزات دیجیتال، اجرا کرده بود.

رویکرد ایرانسل در افتتاح این پروژه‌ها، به خصوص افتتاح مدارس، نه فقط موضوع احداث ساختمان، بلکه توجه به امر آموزش و کیفیت آن و فراگیری آموزش دیجیتال است.

ایرانسل بر اساس راهبرد خود در پروژۀ مدارس درخشان، با تجهیز مدارس ساخته و بازسازی شده، به امکانات دیجیتالی و ارتباطی، از طریق همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آموزش، تقویت کیفیت آموزشی این مدارس را نیز پیگیری می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان