بازدید 102270
کیوسک بین الملل تابناک

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا / تقویت توان توپخانه‌ای هند در مرز با چین/ پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایر سه گانه

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف، آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا، تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین، پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه و رایزنی چین و ناتو درباره افغانستان، از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹ 28 September 2021

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا/ تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین/ پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه

کیوسک بین الملل تابناک: واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف، آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا، تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین، پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه و رایزنی چین و ناتو درباره افغانستان، از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مطالب بیان شده از سوی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در فضای رسانه‌ای، اظهار داشت: در حالی که روابط خوب و محترمانه‌‌ای بین دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات بین دو طرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفتگوها ادامه پیدا کند.

خطیب زاده در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین المللی تاکید کرده است. ضمن آنکه رعایت حسن همسایگی و همجواری، از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا/ تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین/ پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه

مانور در مناطق مرزی شمال غرب موضوع حاکمیتی است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص مانور انجام شده از سوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌غرب تاکید کرد: این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود.

وی افزود: البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و در این رابطه، هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.

گفتنی است، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به برگزاری رزمایش ایران عنوان کرد، برای ما سوال است، چرا اکنون و چرا در مرز ما چنین رزمایشی صورت می‌گیرد؟

علی‌اف همچنین اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: اولین بار نیست کامیون های ایران غیرقانونی به منطقه قره باغ می روند، این اتفاق در دوره اشغال نیز بارها رخ داده بود.

آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا 

در حالی که آمریکا مکرراً از آزمایش تسلیحات مختلف از جمله موشک توسط کشورهای دیگر انتقاد می‌کند و به آنها حقی در این زمینه نمی‌دهد، پنتاگون، خود در حال آزمایش انواع تسلیحات سری و محرمانه است.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) خبر داد که موشک مافوق صوتی را آزمایش کرده که می‌تواند به سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت برسد.

به نوشته «رویترز»، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، آزمایش این سلاح که توسط شرکت تسلیحاتی «رِیتیون» تولید شده، موفق بوده و این اولین آزمایش موفق چنین سلاح مافوق صوتی از سال ۲۰۱۳ است.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته نظامی (DARPA) در وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت، آزمایش این طرح سلاح هوایی مافوق صوت (HAWC) هفته گذشته انجام شده و این پروژه را یک گام به افزوده‌ شدن به تجهیزات ارتش آمریکا نزدیک‌تر کرد.»

رویترز در این‌ باره نوشت: «این آزمایش در حالی انجام شد که ایالات متحده و رقبای جهانی آن شتاب خود را در ساخت سلاح‌های مافوق صوت افزایش داده‌اند؛ نسل بعدی سلاح‌هایی که زمان واکنش و مکانیسم‌های سنتی شکست را از دشمنان می‌گیرند.»

سلاح‌های مافوق صوت در بالاترین سطح اتمسفر با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر (۳۸۵۳ مایل) بر ساعت حرکت می‌کنند.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا/ تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین/ پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه

در بیانیه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پنتاگون آمده است: «این موشک که توسط شرکت ریتیون تکنولوجیز ساخته شده، چند ثانیه قبل از سرعت گرفتن موتور اسکرم جت، از آن هواپیما رها شد.»

تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین

ارتش هندوستان در چهارچوب تقویت تجهیزات نظامی و توپخانه ای خود خود با عقد قراردادی ، ۱۱۸ فروند تانک "آرجون" ساخت یک شرکت هندی را تحویل خواهد گرفت؛ اما درباره کاربرد این تانک ها در مناطق مرزی با چین تردیدهایی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری اوراسین‌تایمز، ارتش هندوستان ۱۱۸ فروند تانک "آرجون ام‌ک۱ – آ" ساخت داخل را در چهارچوب یک قرارداد بزرگ تامین ادوات نظامی در اختیار خواهد گرفت؛ اما آیا این قرارداد دفاعی در مواجهه با نیاز به تانک‌های سبک، اقدامی منطقی است؟

وزارت دفاع هندوستان قراردادی با شرکت HVF در شهر چنای در جنوب هند برای خرید ۱۱۸ تانک از نوع آرجون ام‌ک۱ – آ امضا کرده است که ارزش این قرارداد ۷ هزار و ۵۲۳ کرور (روپیه) اعلام شده است. این تانک ها نوع به روز شده ‌ای از تانک‌های آرجون Arjun‌ فعلی هستند که انتظار می‌رود، قدرت آتش و قابلیت مانور و بقای بالاتری داشته باشند.

سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند این تانک‌ها را به روز رسانی و به‌سازی کرده است؛ این تانک‌ها به عنوان تانک‌های رزمی اصلی (MBT) ارتش هند عمل می‌کنند.

وزارت دفاع هند اعلام کرده که نمونه به روز شده این تانک ها قادرند، در روز و شب و در حالت‌های استاتیک و دینامیک با نیروهای دشمن رو به رو شوند. این وزارت همچنین خاطرنشان کرده که این پروژه فرصت‌هایی برای بیش از ۲۰۰ شرکت کوچک و متوسط و فرصت‌های شغلی برای بیش از ۸ هزار تن ایجاد خواهد کرد. فعالیت‌های توسعه‌ای تانک جدید از ژوئن ۲۰۱۰ شروع شده و این تانک در ژوئن ۲۰۱۲ وارد مرحله آزمایش میدانی شد.

یک کارشناس نظامی هندی که خواست نامش ذکر نشود، گفته که سامانه کنترل دقیق آتش و تحرک از جمله مزیت‌های نمونه تولیدی تانک جدید هستند؛ هر چند معایبی هم وجود دارد.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا/ تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین/ پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه

بیش از ۷۰ درصد از قطعات وارداتی هستند و واقعا "ساخت هند" نیستند و مدیریت قطعات یدکی یکی از مشکلات است زیرا واردات این قطعات کاری زمان‌بر خواهد بود.

ارتش هندوستان در ابتدای امر با ذکر نگرانی‌هایی با تامین و خرید این تانک‌های آرجون مخالفت کرده بود. دلایل مخالفت ارتش، سنگین بودن بیش از حد تانک با وزن ۶۲ تن و نامناسب بودن آن برای عملیات در مناطق ناهموار و همچنین ضعف کیفیت مهمات بود.

برخی تحلیلگران دفاعی هندی هم بر لزوم تهیه تانک‌های سبک برای عملیات در مناطق ارتفاع بالا مانند شرق "لاداخ" تاکید کرده بودند.

حادثه ژوئن ۲۰۲۰ در "دره گالوان" موجب شد که ارتش هند تمرکز خود را بر تانک‌های سبک قادر به عملیات در ارتفاعات بالا در شرق لاداخ قرار دهد؛ اما با این حال از لحاظ تهیه این قبیل تانک ها بجز چند مورد جزئی درباره علاقه هند به خرید تانک سبک روسی "اسپرات اس‌دی‌ام‌۱" و "تی‌۱۴ آرماتا" ، اتفاق زیادی روی نداده است.

این در حالی است که چین تانک‌های سبک نوع-۱۵ را در "خط کنترل واقعی" به عنوان مرز عملی (دو فاکتو) با هند مستقر کرده است. این تانک که با نام ZTZ-۱۵ هم شناخته می‌شود برای عملیات در فلات تبت – کینگ‌دائو و صحرای "گوبی" طراحی شده است. این تانک بسیار قابلیت مانور بالایی دارد و می‌تواند در مناطق ارتفاع بالا فعالیت کند.

"پی آر شانکار" یکی از فرماندهان سابق توپخانه ارتش هند می‌گوید: رویارویی فعلی چین – هند فقدان تانک‌های مناسب برای ارتفاعات بالا را مورد تاکید قرار داده است. وی افزود: این تانک جدید نه تنها برای دفاع از قلمرو ما مورد نیاز است بلکه برای تهاجم به خاک چین هم لازم است. داشتن یک تانک سبک در تعداد کافی در لاداخ شرقی لازم است.

پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه 

هیات جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن بطور قاطع رد می شود.

متن کامل پاسخ هیات جمهوری اسلامی ایران به اظهارات نماینده امارات در نشست عالی رتبه هفتاد و ششمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل که توسط یکی از دیپلمات های ایران قرائت شد، بدین شرح است: مایلم به ادعاهای بی اساس نماینده امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورم در ارتباط با جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ پاسخ دهم.

جمهوری اسلامی ایران موضع ثابت و اصولی خود را تکرار می کند که وجود چنین اختلافی بین ایران و امارات را به رسمیت نمی شناسد. این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده اند و هر گونه ادعای خلاف آن قاطع رد می شود.

با وجود این، برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن همجواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفت‌وگوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هر گونه سوء تفاهمی که ممکن است از طرف امارات بر سر جزیره ابو موسی وجود داشته باشد، اعلام کرده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ مجدد به اظهارات نماینده امارات در نشست مجمع عمومی و بکارگیری نام مجعول برای منطقه خلیج فارس، مجددا بر ضرورت بکارگیری نام درست این منطقه تذکر داد.

هیات ایران پاسخ داد: همچنین باید به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح"خلیج فارس" از ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برای اشاره به پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران به کار برده می شده و این نام آن تا ابد همین خواهد ماند.

رایزنی چین و ناتو درباره افغانستان

وزیر خارجه چین و دبیرکل ناتو طی یک دیدار تصویری و مجازی درباره افغانستان و اختلاف نظرهای پکن با این ائتلاف نظامی غربی صحبت کردند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند، در بحبوحه اختلاف نظرهای طولانی مدت پکن و ناتو، دیپلمات ارشد چین با دبیرکل این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا درخصوص اوضاع افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه چین، روز سه شنبه (امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد، رایزنی وانگ یی وزیر خارجه این کشور با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو «مثبت و سازنده» بود.

این وزارتخانه اعلام کرد، در این رایزنی که روز گذشته از طریق تماس مجازی و تصویری انجام شد دو طرف روی «موضوعات مورد نگرانی مشترک» تمرکز کردند.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات گستاخانه الهام علی‌اف/ آزمایش موشک مافوق صوت از سوی آمریکا/ تقویت توان توپخانه ای هند در مرز با چین/ پاسخ ایران به ادعای امارات درباره جزایرسه گانه

پکن اعلام کرد که وانگ یی و استولتنبرگ توافق کردند «استاندارد گفت‌و‌گو را برای پیشبرد همکاری عملی» بین چین و ناتو در موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با دزدی دریایی، امنیت سایبری و حفظ صلح بین‌المللی بالا ببرند.

وزارت خارجه چین و دیگر مقام‌های پکن توضیحات بیشتری درباره رایزنی وزیر خارجه این کشور با دبیرکل ناتو ارائه نداد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، چین که مرز مشترک کوچکی با افغانستان دارد، برای مدت مدید مخالف حضور نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان بوده اما «از ثبات نسبی ایجاد شده در نتیجه این حضور نفع برده است.

این رسانه آمریکایی افزود: «این کشور (چین) به شدت از خروج پر هرج و مرج ایالات متحده (از افغانستان) که راه را برای رسیدن طالبان به قدرت باز کرد انتقاد کرده و آن را عجولانه و غیرمسئولانه خوانده است.»

مطابق بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه ناتو، ینس استولتنبرگ به وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که ائتلاف ناتو به افغانستان رفت تا مطمئن شود این کشور دیگر به عنوان پناهگاه تروریست‌ها عمل نمی‌کند.

بنا بر این بیانیه، دبیرکل ناتو به وزیر خارجه چین افزود، از سال ۲۰۰۱ (آغاز ماموریت ناتو و آمریکا در افغانستان) هیچ حمله‌ای علیه چین یا کشورهای عضو ناتو انجام نشده است.

استولتنبرگ همچنین در صحبت با وزیر خارجه چین، بر اهمیت «رویکرد هماهنگ بین‌المللی از جمله با کشورهای منطقه، برای پاسخگو کردن طالبان در قبال تعهدات خود در مقابله با تروریسم و حمایت از حقوق بشر به ویژه حقوق زنان» تأکید کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در پایان گزارش خود از رایزنی وزیر خارجه چین و دبیرکل ناتو به مواضع پکن در قبال افغانستان با توجه به تسلط طالبان اشاره کرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: «چین سفارت خود را در کابل باز نگه داشته و گفت‌و‌گو با گروه طالبان را حفظ کرده است و در ماه جولای، میزبان هیات طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر بود.» 

به گزارش آسوشیتدپرس، وانگ یی وزیر خارجه چین در دیدار ماه جولای با ملا عبدالغنی برادر در پکن، طالبان را «یک نیروی نظامی و سیاسی محوری در افغانستان» خواند و گفته بود که «انتظار می‌رود (طالبان) نقشی مهم در فرایند صلح، آشتی و بازسازی (در افغانستان) ایفا کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵۰
لعنت به چین کمونیست مسلمان کش . چین بی دین باید مسلمانان را آزاد کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
این لعنت به خاطر چین بودنش هست یا مسلمان کش بودن
این همسایه های بیشرم وناسپاس ایران به موقعش حساب پس خواهند داد
خوب حرف های گستاخانه علی اف کجا بود ما ندیدیم. میشود تمام حرف های علی اف را در این رابطه منتشر کنی ؟
بعد از ان این خواننده گان هستند که گستاخ را تشخیص خواهند داد.
پاسخ ها
دبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
چرا باید برای رزمایش از انها اجازه بگیریم؟ مگر انها با پاکستان و ترکیه رزمایش برگزار کردند ازما اجازه گرفتند؟ برای یاوه گویی قلی اف باید اینکار میشد. اذربایجان تحت نفوذ اسراییله.
من بودم در پاسخ به امارات می گفتم : امارات خود جزئی از ایران است چه برسد به جزایر سه گانه
اون موقعی که باید یه جیزی می گفتین ساکت بودین حالا هم دیر شده بچه گرگ دندون در آورده..
متاسفانه اقای علی اف مغرور جنگ ۴۴ روزه با ارمنستان شده است غافل از اینکه ایران ارمنستان نیست ایران پدر آذربایجان است وآذربایجان بچه ایران است که درسالهای گذشته از ایران جدا کردند بنابراین باید در مقابل پدر مودب باشد وکاری نکند که پدر عصبانی وناراحت شود ۰
یاوه کویی امارات در مورد جزایر سه گانه ایرانی تاابد هم ادامه داشته باشد باز هم یک وجب از خاک ایران به امارات داده نخواهد شد ومردم همیشه از خلیج همیشه فارس دفاع خواهند کرد
ابنجا کشور امام زمان وهمه سرباز امام زمان هستند خداوند سایه اقا بلای سر ما باشد خداوندبزرک کشور ما راسلامت نکهدارد
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
لطفادرموردموضوعات بالانظرت رابگوعقده گشایی نکن!
امارات قد خودش حرف بزنه . دولت ایران هم باید سطح روابط رو بیاره پایین.
امارات به دروغ هر سال چندین بار این موضوع را در مجامع مختلف تکرار و حق مالکیت خود بر این جزایر را در اذهان مردم دنیا بخصوص کشورهای طرفدار خود جا می اندازد و برای آینده برنامه دارد. بهتر است کاری شود که دیگر جرات تکرار چنین ادعایی را نداشته باشد. هر باده نشین یا پشت کوهیی که نباید جرات نگاه چب به کشور ما را داشته باشه . فردا روزی طالبان شپشو هم سیستان و بلوچستان را ادعا میکنه
به زودی جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد‌
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
، جنگ جهانی سوم شروع بشه و فساد و مسلمان کشی در خاور میانه تمام بشه برای همیشه
خدارو شکر از بعداز انقلاب یک وجب از این خاک رو هم از دست ندادیم و نخواهیم داد هشت سال با اون تجهیزات کم جلوی نصف دنیا وایسادیم حالا که از لحاظ تجهیزات هم چیزی کم نداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
خاک از دست ندادیم ولی مالکیت خزر از ۵۰ درصد به ۷ درصد رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
آره خاک رو از دست ندادید ولی سهم خزر رو از دست دادید. اسم خلیج فارس عوض شد که خیلی تاثیر روانی زیادی داره توی قضیه. ادعای واهی جزایر داره دائما مطرح میشه و کم کم امریکا و غرب هم ازش حمایت می کنند
چرا نميخواهند متوجه شوند كه با اين وضعيت مملكت به جايي نميرسد؟ اين هم از اقتدار، الان كار بجايي رسيده كه امارات و آذربايجان و ... كه هر كدام به اندازه يك استان ما هم نيستند براي ما شاخ و شانه ميكشند. در اين ٣٢ سال چند بار تيم عوض شده واي باز هم نتيجه نميگيريم، لابد مشكل از سر مربي است!
خطیب زاده در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین المللی تاکید کرده است.


آقای خطیب زاده سال ۱۳۸۵ قرارداد جدایی باکو از ایران تمام شده است و این کشور یک کشور جعلی است ایران باید رسما خواهان بازگشت این منطقه به کشور باشد چرا اینقدر ضعیف با این نوچه های اردوغان برخورد می کنید؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
از کی تا حالا کشور ما شده نفض کننده حاکمیت یا اشغال کننده کشور های دیگر؟ایران اسلامی وشیعه هرگز چنین کاری نمیکند این حرف شما تند گویی و اشغال سرزمین دیگر است در خون ایرانی جماعت اشغال سرزمین دیگر و نقض استقال وجود ندارد
درمورد اظهارات الهام علی اف درمورد عبور کامیون حق با.اوست .ان منطقه جزو خاک جمهوری اذربایجان است.باید با.دیپلماسی این مشکل حل شود.امادر موردمانورایران واعتراض علی اف باید گفت مانور ایران جواب مانوراذربایجان با ترکیه وپاکستان ر خزر است.کار ان ها غیرقانونی است نه مانور ایران در خاک خودش .لطفا دیپلماتیک جواب دهیدنه محتاطانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اولاً اونجا خاک آذربایجان نیست،اذربایجان خودسر تا اون جاده پیشروی کرده،دو مانور آذربایجان با پاکستان و ترکیه طبق یه قراردادی که اسمش یادم نیست غیر قانونی هستش چون پاکستان و ترکیه مرزی آبی در دریای خزر ندارند
لازم است در جواب گستاخی امارات ،ایران نیز بر کل امارات و بحرین ادعا داشته باشد چرا که در زمان های قدیم این دو کشور جزو خاک ایران بزرگ بودند.
دسترسی نخجوان برای آذربایجان از ایران است باید این دسترسی قطع یا عوارض سنگینی از آذربایجانی که مال ایران است گرفت تا خیالهای خام سرش نزند!
امارات در گذشته جزو خاک ایران بوده باید از اشغال در آورده شود
آمریکا اطلاعات مربوط به ساخت موشک مافوق صوت را از کجا گیر آوردند. روسیه، چین و ایران صنعت ساخت این موشک‌ها را داشتند.
خوب سوال اینجاست که چرا ایران با آمریکا و اسرائیل و آذربایجان و امارات و بیشتر کشورهای عربی و همینطور خیلی از کشورهای دیگر همواره اختلاف و دشمنی دارد
بنا به گفته الهام علی اف در قره باغ اذریاجان 25 هزار ارمنی در حال حاضر هستندایا این همه تریلی که به قره باغ میروند جهت تجارت با همین گروه اندک است؟
آقا بیریم امارات همونجا حلش میکینم بجای اینکه اونا بیان سمت ما ما یه تکون بدیم بریم سمت اونا
سلام. یکی از راهبردهای ایران برای مقابله با جمهوری آذربایجان می تواند بوسیله اعلام استقلال نخجوان از آذربایجان تحقق یابد. اگر این کار انجام شود، برد استراتژیک کامل برای ایران خواهد بود و همه نقشه های بیگانگان خنثی می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
مگر نخجوان اعلام استقلال کرده که به رسمیت بشناسید. تازه تو دنیا کی به نظر ایران اهمیت میده
ایران بایستی بحرین را به آغوش میهن اسلامی برگردونه وهمچنین آذربایجان را که جزئی از میهن اسلامی ایران میباشدضمیمه کشور کند وحاکمان آنها را از استانداری عزل کنه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
أحسنت.زنده باد ایران و ایرانی.
کشور آذربایجان نه و استان آذربایجان.به زودی خاک این استان جداشده از ایران عزیز باید به خاک وطن اضافه گردد.
مراقب باشید با ایرانی جماعت چه طور صحبت میکنید. ده ایرانی برای فتح یک کشور کافی است...‌
همان زمان که ائمه جمعه چهار استان آدربایجانشرقی و غربی و اردبیل و زنجان در حمایت از آذربایجان در جنگ اخیر اطلاعیه داده و مردم این استان‌ها را تهییج کردند و بدنبال آن توافق سه جانبه روسیه ، ارمنستان و آذربایجان بدون حضور ایران بعنوان همسایه ذینفع بوقع پیوست کامنت گذاشتم که بزرگترین منافع این توافق نصیب ترکیه و بیشترین خسارت این توافق با قطع راه ارتباطی ایران و ارمنستان متوجه ایران خو اهد شد و در واقع با حمایت خودمان به کشورمان ضربه زدیم و حتی بعنوان یکی از طرفهای ذینع در جلسه توافق حضور نداشتیم تا از منافع ملی خود دفاع کنیم و اکنون الهام علی اف سرمست از پیروزی بر ارمنستان به کمک ترکیه و رژیم صهیونیستی برای ایران رجز می‌خواند و هل من مبارز می‌طلبد من خودم آذری و ساکن تبریز هستم اما با توجه به سیاست پنهان و آشکار آذربایجان در تبلیغ پان ترکسیم در استان‌های آذری زبان از آنها منزجر و متنفر بوده و هستم و تاکنون علیرغم چندین مسافرت خارجی به کشورهای همسایه به این کشور سفر نکرده ام ، ناگفته نماند که از ماست که برماست ، آنزمان که ارمنستان پای خود را بر گلوی آذربایجان گذاشته بود و میخواست تا باکو پیش برود نخست وزیر آذربایجان به دولت ایران التماس می‌کرد که این کشور را تحت الحمایه خود کرده و کسی ازایران در آنجا حکومت کند ( منعکس در خاطرات مرحوم هاشمی) اما ما فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست دادیم و الان مجبوریم به کشورهای پیزوری هم باج بدهیم !
آغا امارات رو بگیریم بدیم امریکا تا تحریمها رو برداره.
ادعاهای مسخره و خنده‌دار ایران که همیشه مایه آبروریزی است تمام شدنی نیست، حتی رفتار دیپلماتیک صحیح رو هم ایرانی‌ها بلد نیستند.
ترک‌های ایران این رفتارهای نادرست ایرانی‌ها رو فراموش نخواهند کرد.
ایران از داخل خاک آذربایجان می گذرد و به قره باغ که جزء لاینفک جمهوری آذربایجان است بدون اجازه دولت آذربایجان کالا ارسال می کند! علیف می گوید بار اول به صورت شفاهی، بار دوم کتبی از ایران خواستیم که از ارسال کامیون هایش به قره باغ خودداری کند. ولی ایران توجهی نکرد بار سوم عوارض گذاشتیم و کامیون دارانی که بارنامه به مقصد قره باغ داشتند را بازداشت کردیم. این سخنان کجایش گستاخانه است!؟ ایران عملا چه در جنگ قره باغ و چه اکنون که جنگ تمام شده است با گسیل نیروهای نظامی به مرز با آذربایجان دشمنی می کند. متاسفانه ایران به دلایل قومیتی به جای دوستی با آذربایجان و همکاری با ترکیه، ارمنستان را به عنوان شریک راهبردی انتخاب کرده است و این با توجه به اشتراکات دینی، زبانی و فرهنگی این کشورها با مردم ایران به ضرر منافع ملی ایران است.
مادربزرگم و همه سالخورده های اذبایجان ایران از نسل کشی و وحشی‌گریی ارمنستان همیشه تعریف میکنند.این واقعا تعجبه سیاست کشور من چرا باید اینگونه باشد.ارمنستان و الخصوص قره باغ کنونی جمعیت خیلی خیلی کمی دارد که اصلا هیچ توجیه اقتصادی برای عبور کامیونی وجود ندارد کل خاک قره باغ متعلق به اذربایجان هست ونقض حاکمیت ان نباید توسط کامیون ها انجام شود .هرچند گفتند شرکت های خصوصی!اگر حمایت قاطع از اذربایجان در قره باغ نکردید حداقل نمک به این زحم نپاشید من به عنوان یک اذربایجانی ایرانی این موضوع ناراحتم میکند
اگر مثل زمان رضاشاه بتوانند با ایران رفتار کنند اصلا دشمنی نمیکنند. یا مثل زمان مصدق که با کودتا دشمنی شان را حل کردند. بازم بگم؟
ایران در موقعیتی بدی قرار داره تمام کشورهای دور نزدیک می‌خوان از این فرصت استفاده کنن
دیدین شیر تنها باشه کفتار بهش حمله میکنن
ایران الان شیر تنها به دور از گله است
آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند چه برسد به باکو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
شما برو برا محلی که بهش متعلغی نظر بده به همون کابل برادر افغانی شما زرنگ باش خودتو از دست طالبان نجات بده کابلی جان
یه سری اینجا خواب نما می شوند همه جا را می‌گیرند پس چرا نشستید
تو عمان یه سنگ قبر هست میگن مال سردار ایرانی بوده به اسم هرمز موقع مرگش رو احساس میکنه بعلت جراحاتي که در جنگ برداشته با کمان از ساحل بطرف خشکی تیر می ندازه میگه هرجا افتاد همونجا دینم کنید تو بحرین آثار از دوره مخصوصا ساسانیان هست از بحرین حمله میکنن به اشکانیان تو بندر لافت حدود عسلویه فعلی پیاده میشن بعدش جزایر سه گانه پناهگاه صیادان ایرانی بوده زمانی که قانونی به ایران الحاق میشه کشوری به اسم امارات وجود نداشته طرف ما شیخ نشین اون موقع شارجه بوده خلاصه هموطن گیر شر افتادیم از موقعی نياکانمون اومدن ایران یه دستمون شمشیر بوده یه دستمون بیل یا کلنگ یه چشممون خواب بوده یه چشم بیدار روز خوش ندیدیم باعث پیشرفت تمام اقوام بدوی دورو برامون شدیم الان شدن شر برامون
سلام
بهترین پاسخی که در مقابل امارات متحده عربی میتوان داد اینست که جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعای مالکیت چند جزیره در مقابل امارات متحده عربی که سابقآ در مالکیت ایران بوده است را ادعا کرده و مصرانه آن را دنبال کند
الهام خانم توخودت مال ایرانی جسارت پیدا کردی حالا دیگه به پدر خودت نیت سو داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
الان کجای شما سوخته تو فشاری !!!
باطرزتفکری که اکثر مردم ایران درمورد حرفهای حق الهام علیف وازربایجان دارند هرروزنفرت وبدبینی به مسولین وبقیه مردم ایران مه روزی برادرخطاب میمردندبیشترمیشود وراهشان راازبقیه ملت جداکرده دببینین اخردودش به چشم می خواهدرفت اونهایی مه نظرمیدن ومیگویندتبریزی هستم یادروغ میگویندیامانقوذدهستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان