بازدید 3545

ناظم‌الشریعه: بازی را تمام شده دانستیم و نیمه دوم عقب کشیدیم

کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 28 September 2021

سرمربی تیم فوتسال گفت: در سال گذشته کار سنگینی برای حضور در این رقابت‌ها انجام ندادیم و باید نگرش چند ساله فوتسال را از رده های پایه تغییر دهیم.


به گزارش تابناک ورزشی، محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم فوتسال در گفت و گو با برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش بازی شب گذشته مقابل قزاقستان را اینگونه ارزیابی کرد: بازیکنان ما نیمه نخست را بسیار با قدرت شروع کردند. تمامی کارهایی که از لحاظ بدنی لازم بود را انجام دادیم. تیم حریف هم از لحاظ بدنی شرایط مطلوبی داشت. بازیکنان نباید عقب نشینی می‌کردند و همانند نیمه اول بازی را ادامه می‌دادند. متاسفانه علی رغم توصیه های من عقب نشستند و فکر کردند که بازی تمام شده است.

وی درباره وضعیت تیم برای حضور در جام جهانی افزود: جام جهانی آوردگاهی است که بهترین‌ تیم‌های دنیا در آن حضور دارند. شاید یکی از دلایل شکست ما، عدم‌ برگزاری بازی تدارکاتی سنگین در سال گذشته بود و این مساله را بزرگ می‌کند. تدارکات برای رفتن به جام جهانی فقط مختص به یکسال یا ۶ ماه آخر کار نیست. در هر صورت فدراسیون و آقای عزیزی خادم بسیار تلاش کردند که ما به یک تورنومنت آسیایی در تایلند رفتیم. ولی به طور کلی ما در سال های گذشته کار خیلی سنگینی برای این رقابت‌ها انجام ندادیم. توقع از فوتسال به دلیل نتایج درخشانی که در سالیان گذشته کسب کرده بسیار بالا است. در حال حاضر هم جزء تیم‌های برتر دنیا هستیم ولی باید کارهای دیگری هم برای بهبود این تیم انجام دهیم.

ناظم الشریعه با اشاره به ساختار دفاعی تیم فوتسال تاکید کرد: مشکل در ساختار دفاعی به دلایل مختلفی است. بر این باور هستیم که بهترین دفاع حمله بوده و این را به بازیکنان هم القا کردیم. در حمله بسیار خوب بودیم. همیشه سعی می‌کردیم که با حملات پی در پی تیم، مانع آمدن حریف به دفاع شویم. ساختار دفاعی و نوع نگرش ما در فوتبال طی سال‌های اخیر تغییر نکرده است. این تغییر را باید از رده های پایه شروع کنیم.

سرمربی تیم فوتسال کشور در ادامه از روند بازی شب گذشته گفت: در جام جهانی لحظه ای برای فکر کردن وجود ندارد. در همان نیمه نخست با توجه به شناخت ما نسبت به رقیب، اجازه فرصت دادن به او را ندادیم. در نیمه دوم یکسری تغییرات به وجود آمد و تعداد نفرات همکاران آنان بیشتر شد. یکی از مشکلات ما عدم استفاده از فرصت‌ها و اشتباهات تیم داوری روی گل دوم قزاقستان بود.

او در پایان از مسیر انتخابی خود برای  راهیابی به مرحله بعد تصریح کرد: نظرات متفاوت است ولی شاید بهترین مسیر را انتخاب کردیم. در این مسیر در ابتدا ازبکستان و در طرف دیگر  اسپانیا، روسیه و برزیل حضور داشتند که بازی با آن‌ها به مراتب سخت تر از قزاقستان بود. شاید ما باید تفکرات خود را عوض می‌کردیم. ولی به اعتقاد من استراتژی صحیح بوده و باید از این مسیر می‌رفتیم. این موضوع را بپذیریم که فوتسال باید خوب بازی کند. دوره قبلی در سخت ترین مسیر قرار گرفتیم و تیم برزیل که قهرمان جهان بود را شکست داده به مرحله بعد صعود کردیم. ولی در این دوره هم تمام تلاش خود را کردیم تا به پیروزی دست یابیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل