بازدید 4991

سفیر افغانستان از سخنرانی در سازمان ملل انصراف داد

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که غلام اسحاق زی سفیر دولت پیشین افغانستان از سخنرانی در مجمع عمومی انصراف داده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۸ 28 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، "مونیکا گریلی" سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: افغانستان از مشارکت خود در بحث عمومی مجمع کناره گیری کرد.

گریلی افزود: سفیر افغانستان در سازمان ملل دلیلی برای کناره گیری خود اعلام نکرده است.

غلام اسحاق زی که سفیر دولت اشرف غنی رییس جمهوری سابق افغانستان در سازمان ملل به رغم مخالفت طالبان قرار بود روز دوشنبه (به وقت محلی) در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان نماینده افغانستان سخنرانی کند.

کناره گیری اسحاق زی در حالی صورت می‌گیرد که طالبان هفته گذشته در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درخواست معرفی سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل را در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح کرد.

وی همچنین در این نامه خواستار سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شد. فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز نامه طالبان را تایید کرد.

گوترش هفته گذشته در آستانه برگزاری نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک با اشاره به حضور قدرت‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا طی دو دهه گذشته در افغانستان گفت: این قدرت‌ها با آن همه امکانات و منابع مالی ظرف دو دهه نتوانستند مشکلات افغانستان را حل کنند، پس هر کس تصور کند که بدون کمک گرفتن از قدرت‌ها و منابع و امکانات یاد شده، سازمان ملل بتواند مشکلات این کشور را حل و فصل نماید، دچار توهم شده است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل تمام توان خود را برای کمک کردن به افغانستان که در آستانه یک بحران انسانی بزرگ قرار دارد، بکار خواهد بست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر