بازدید 9764
۸

خودروسازان درباره واردات خودرو چه می گویند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت خودروسازان با واردات خودرو خبر داد و گفت: در نخستین فرصت، رفع ابهامات شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 27 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس مصوبه مجلس برای واردات خودرو در قالب طرح ساماندهی خودرو از سوی نهادهای مختلف در حال بررسی است و در آخرین اظهارنظرها شاهد اعلام برخی ایرادات شکلی از سوی شورای نگهبان نسبت به این مصوبه بودیم و حالا قرار است موضوع واردات خودرو توسط نمایندگان مجلس مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا با رفع ایرادات شورای نگهبان، مجددا در دستور کار مجلس و رأی گیری برای تصویب دوباره قرار گیرد.

حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد با بیان اینکه در نخستین فرصت رفع ابهامات شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار می‌گیرد و توضیحات لازم ارائه خواهد شد، گفت: شورای نگهبان تنها دو ابهام به این مصوبه وارد کرد و ایرادی مبنی بر مغایرت آن با قانون اساسی و شرع از این مصوبه گرفته نشد.

وی افزود: یکی از این ابهاماتی که شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره واردات مشروط خودرو وارد دانست، در مورد جمله «تصویب سایر مقررات بر عهده وزارت صمت است» بود که این ابهام به جا و درست است. باید به جای عبارت مذکور، در متن مصوبه ذکر می‌شد که «آئین‌نامه اجرایی این بند توسط دولت تهیه می شود».

فیروزی ادامه داد: در ابهام دیگر، شورای نگهبان خواستار شفاف‌سازی نحوه انتقال ارز برای واردات خودرو شده که این موضوع نیز باید اصلاح شود و کمیسیون صنایع و معادن مجلس تلاش می کند این ابهامات را رفع کند.

 

* نزولی شدن قیمت خودرو در بازار با مصوبه مجلس

وی افزود: ساز و کار پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در مصوبه مجلس موجب تنظیم بازار، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، کمک به تولید داخلی، ایجاد رقابت سالم و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره تاثیر مصوبه مجلس مبنی بر واردات مدیریت شده خودرو بر بازار، توضیح داد: بازار واکنش مثبتی به مصوبه مجلس داشت به گونه‌ای که قیمت‌ها در روزهای اخیر نزولی شد. این مصوبه بر قیمت خودروهای خارجی تاثیر بسیار داشت و خودروهای داخلی نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

وی با بیان اینکه با اصلاح این مصوبه در کمیسیون صنایع و معادن و تایید آن توسط شورای نگهبان شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروها خواهیم بود، تصریح کرد: خودروسازان در نشست‌های مختلف کمیسیون صنایع و معادن نیز با واردات خودرو اعلام موافق کرده اند زیرا نسبت به کمبودهای بازار و بیشتر بودن تقاضا نسبت به تولید آگاه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۸
اخوی چرا مهمل میگی؟گیریم چند تا خودروی بالای میلیارد وارد مملکت بشود اولا روی قیمت خودروهای داخلی که هیچ تاثیری ندارد چون نه تعدادی دارد و نه در رنج قیمتی انهاست در مورد خودروهای خارجی هم با توجه به دخالت های مارکسیستی شورای رقابت ،خودروهای مطرح جهانی مانند بنز،بی ام و و تویو تا ظاهرا وارد نخواهند شد پس در زمینه این خودروها هم تاثیری ندارد و فقط کل داستان واردات یک حرکت نمایشی است
فرقون ساز حق اظهار نظر نداره . بزور میخواهید مردم رو سوار فرغون کنید و به کشتن بدید
اینها فقط مردم را فریب می دهند مانند تما کارهای در همه زمینه ها که بتوانند مثلا قیمت خودرو را پایین بیاورند هنوز نمی دانند خودرو کالای مصرفی و عرضه ‌ تقاضا و رقابت می تواند قیمت ها را مشخص کند
خدا میدونه پشت پرده این مصوبه مجلس چیه! توی این شرایط که نه دلاری هست نه کسی به ما چیزی میفروشه نه خودروسازان موافق هستن در ظاهر.... حتما یا نمایشه یا رانتی برای خواصه یا چیز دیگه
رسانه میلی در مورد ماهواره چی میگه اینها هم همونو میگن
والله تا اونجايي كه ما ميدونيم بعد از انقلاب قانوني براي خودرو سازها و واردات خودرو تنظيم شده بود كه قرار شد تا ١٠ تا ١٥ سال از خودروساز هاي داخلي حمايت بشه به اين شكل كه واردار در اين چند سال ممنوع بشه و حمايت مالي از اونها انجام بشه و بعد از اون واردات با تعرفه x آزاد بشه و هر چند سال ميزان تعرفه رو كاهش بدن تا رقابت بوجود بياد ولي اين قانون رو اجرا نكردن و برعكس تعرفه واردات رو هر چن سال يك بار بالاتر بردن و بعد هم به كلا واردات رو ممنوع كردن و عامل بدبختي هم خودرو سازي مملكت شدن و هم مردم .اگه قانون اجرا ميشد الان بايستي خودرو هاي با كيفيت با تعرفه 10 تا 15 درصد وارد كشور ميشد و خودرو ساز ها هم ميتونستن خودرو با كيفيت صادراتي داشته باشن. نه يه مشت خودرو با تكنولوژي ٣٠ سال پيش بي كيفيت رو به قيمت خودرو روز
تحميل مردم كنه. و اصلا استاندارد هاي صادرات كه هيچي استاندارد داخلي رو هم نداشته باشه .
بجای اینکار، مجوز ورود تهاتری 50 درصد خودروهای مورد نیاز کشور را برای خودروهای با کیفیت و کم آلاینده و 4 سیلندر زیر 20 هزار دلار خارجی صادر کنید و از ماه دیگر اجرا کنید. میتوانید از کره ، ژاپن و کشورهای دریافت کننده نفت ایران شروع کنید و با ورود ضربتی 1-5 میلیون خودرو به بازار سروسامان دهید.
این طرح را هر سال متناسب با نظر مردم توسعه دهید و اگر مردم رضایت داشتند تا 80 درصد خودروها را از خارج وارد کنید.
اگر مردم رای به استفاده از خودروهای داخل دادند و کیفیت آنها بهبود مستمر داشت درصد ورود خودرو را 50 درصد حفظ کنید تا رقابت حفظ شود.
امیدوارم این مطلب را سانسور نکنید
من ساکن کانادا هستم اینجا کمپانیهای بزرگ خودرو سر فروش بیشتر خودروهاشون باهم رقابت شدیدی دارند وکلی امتیاز میدن تا مردم انهارا برای خرید انتخاب کنند ادم واقعا گیج میشه که کدام را انتخاب کنه یکی از یکی مدرنتر و راحت تر و امن تر و صد البته زیباتر
من خودم بعداز کلی تحقیق یک تویوتای کرولای ۲۰۲۱ را خریدم از دم قسط ماهی ۲۸۰ دلار قیمت نقدش هست ۲۲۰۰۰ دلار که به نرخ ارز ازاد کانادا میشه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان
حالا اینرا مقایسه کنید با فرغونی مثل پراید که طراحی ۳۰ سال پیش هست و کوچکترین مزیتی نداره و خریدار مظلوم و به معنی واقعی بیچاره ایرانی مجبوره برای چنین کالای بی کیفیتی ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کنه
سالهاست که به بهانه حمایت از تولید داخل جلوی ورود خودروهای باکیفیت خارجی گرفته میشه یا اگرهم اجازه ای داده بشه عموما اینکار توسط خود تولیدکنندگان داخلی انهم به چندبرابر قیمت خارج ازکشور انجام میشه حال سوال اینجاست که ایا این حمایت منجر به ارتقای کیفیت محصولات داخل شده پاسخ تا ابد یک کلمه خواهد بود «خیر» !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار