بازدید 14154

آخرین آمار کرونا در ایران تا پنجم مهر/ ۲۸۹ بیمار دیگر به دیار باقی شتافتند

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۵۱ میلیون و ۹۵۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۴ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۲۰۹ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 27 September 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۳۶ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۸۲۲ دوز اول و ۱۵ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۶۱ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۵۱ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۸۳ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق ۹۹۱ هزار و ۸۰۱ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۴۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲۲۱۹ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۹۰ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۸۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۱۹ هزار و ۶۴۹ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۴ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۹۸ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۶۲۰۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
چه پول خوبی به جیب زد راهنمایی و رانندگی از محل جریمه های خودرو در سفرهای کرونایی

فعلا به نفع دولت نیست کرونا ریشه کن بشه
مردم منتظر ریشه کن شدن کرونا نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
اول اینکه جریمه‌های کرونایی پولش صرف خرید و تولید واکسن و دارو و کیت آزمایشی و… شده. دوم اینکه جلوی گسترش بیماری و مرگ‌ومیر بیشتر را گرفته. خود ما مردم می‌گفتیم باید با زور و جریمه کمی جلوی رعایت‌نکننده‌ها را بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
ناشناس ۱۵:۲۹

چرا فقط در ایران اینطوریه
چرا بقیه از همون اول واکسن خریدن

نمی دونی یا نمیخوای بدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
ناشناس 16:22
احتمالا ماکوپلو هست که خبر همه جای دنیا داره
چطوری درصد مرگ ۲.۲ نسبت به ۲.۳ وضعیت به مراتب بهتری محسوب میشه؟
هر اصطلاحی رو که هرجایی به کار نمیبرن. اینجا «به دیار باقی شتافتند» اصطلاح مناسبی نیست.
چرا کسی از مخبر به خاطر سر کار گذاشتن مردم از نمکی بخاطر سو مدیریت و از عین الله و دوستانش به خاطر امضا و سنگ اندازی در واردات واکسن( کاری که الان یکدفعه حلال شده و وقتی خودشان به قدرت رسیدند واردات آن آزاد شد) بازخواست نمی‌کند نتنها بازخواست نمی‌شوند بلکه یکی لقب الماس گرفته یکی پست وزارت یکی هم معاون اول رئیس جمهور ظاهرا کار اشتباه در این مملکت موجب پیشرفت و تسریع در طی گردن نردبان قدرت است
یکی سری چاپلوس و دور قاب چین متاسفانه راه افتادند که خودمان توانایی تولید واکسن داریم و مانع از واردات واکسن شدند و حالا ملت فلک زده باید تاوان بدهد، تاوان چاپلوسی دیگران!!!!!
بشکند دست وقلم کسانی که با چهارتا امضا و دادو بیداد ملت را به عذا نشاندند
اگر این بیماری برای مردم مصیبت بود برای بعضی‌ها این بیماری یک هدیه بود برای پیشرفت و پست گرفتن زاکانی، عین الله، مخبر......
شاید هنوز باورش سخت باشد، اما الان، اگر کسانیکه بهرعلت نمی خواهند، یا عجله ای برای واکسن زدن ندارند، و همینطور کسانیکه تازه کرونا گرفته اند و همینطور تعداد کودکان را از کل جمعیت کسر کنیم، شاید نزدیک دوسوم کسانیکه واقعا می خواستند واکسن بزنند، حداقل یک دزشان را زده اند. اینطوری عملا شدت و حدت واکسیناسیون باتوجه به کاهش تعداد داوطلبین، تا یکی دوهفته دیگر، بیشتر طول نخواهد کشید.
باعث تاسفه که هنوز عده ای مرتب تکرار می کنند که کمبود واکسن منجر به تلفات شد، درحالیکه علت اصلی اینه که از اول باید کنترلهای دقیقی برای رعایت پروتکلها انجام می شد. کشورهای موفق در تلفات، کشورهای نصفه نیمه واکسن زده نیستند، کشورهایی هستند که خوب کنترل کردند.
الان هم تنها راه چاره باقیمانده، تشویق و اجبار مردم بهرصورت ممکن برای اینه که واکسیناسیون به بالای 90 درصد برسه (که این نیاز به واکسیناسیون اجباری کودکان هم داره). درغیراینصورت، بزودی پیک بعدی با کرونای لاندا، تلفاتش از واکسینه نشده ها آنقدر خواهد بود که این تعدادی را هم که تابحال واکسن زده اند، جبران کند!
درحالیکه فاصله کرونای لاندا از ما چندهفته تا حداکثر یکی دوماه بیشتر نیست، وقت بسیار کمی باقیمانده برای هرنوع سیاست تشویقی یا واکسیناسیون اجباری.
وگرنه پیک بعدی، قطعا بدتر از این خواهدبود.
با این آمار آدم باورش نمی شود که راهپیمایی اربعین برگزار شود که شد
قرار نیست در کشور ما کرونا جمع شود؟ یعنی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا عقلشان را دادند دست شیخها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
کاسبان دارو و مافیای قدرت بیرحم پشت ان

فقط با زیاد شدن بیماری و کشتن بیشتر مردم

به کاسبی شان فکر میکنند و بس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان