بازدید 3474

آمریکا همکاری نظامی واشنگتن و ریاض را راهبردی خواند

«جویی هود» معاون وزیر خارجه آمریکا در امورخاور نزدیک جمعه شب گفت که همکاری نظامی ایالات متحده با عربستان در راستای منافع راهبردی واشنگتن است.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 25 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هود به شبکه خبری العربیه عربستان گفت، هرگز وارد جزییات ترتیبات امنیتی و مشارکت نظامی با متحدان خود نظیر عربستان نمی‌شوم، اما در عین حال می‌گویم که ما این تعهد [همکاری با ریاض] را روشن و شفاف کرده‌ایم.

وی بدون بیان اهداف پیدا و پنهان آمریکا در قبال عربستان تصریح کرد: ما می‌خواهیم در دفاع از عربستان به آنان کمک کنیم، کاری که از آغاز نخست دهه ۴۰ میلادی و در دیدار رییس جمهوری روزولت و ملک عبدالعزیز بر روی ناو "یواس‌اس کوینسی" انجام دادیم.

معاون وزیر امورخارجه آمریکا افزود: دلیل کمک ما به عربستان این است که این کار در راستای منافع راهبردی واشنگتن است و بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا این پیام را در دیدار با وزیران امورخارجه کشورهای حوزه خلیج [فارس] به آنان منتقل کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نیویورک نشست ۹۰ دقیقه‌ای با همتایان خود در کشورهای حوزه خلیج فارس داشت که براساس گزارش رسانه‌ها، محور اصلی آن، ایران و برنامه هسته‌ای بوده است.

این ملاقات در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت. اولین باری بود که نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس با هم با بلینکن به عنوان وزیر امورخارجه آمریکا دیدار کردند.

وزیران امور خارجه عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر و «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا در این نشست حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی