بازدید 3839

میشل عون خواستار حمایت جامعه جهانی از لبنان شد

میشل عون رییس جمهوری لبنان جمعه شب در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل با توجه به بحران اقتصادی این کشور خواستار حمایت بیشتر جامعه بین‌المللی از بیروت شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸ 25 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، عون که با ویدئو کنفرانس در هفتادو ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما برای تأمین بودجه پروژه‌های حیاتی چه در بخش دولتی و چه خصوصی به جامعه بین‌المللی متکی هستیم تا چرخه اقتصادی را احیا کرده و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شود.

عون همچنین خواستار حمایت از پناهندگان سوری در لبنان شد و افزود: ما همه پیشنهادات ادغام سوری‌ها در لبنان را رد می‌کنیم.

رئیس جمهوری لبنان ماه گذشته رسما فرمان تشکیل دولت جدید این کشور را به ریاست «نجیب میقاتی» امضا و ابلاغ کرد. میقاتی پس از دریافت این فرمان، طی سخنانی وضعیت کشورش را فوق‌العاده و دشوار خواند و خواستار اتحاد تمامی لبنانی‌ها و گروه‌ها در راستای نجات کشور شد.

شرایط این روز‌های لبنان که از ۲ سال پیش آغاز شده، برای مردم این کشور بسیار بغرنج شده و نبود برق و افت شدید ارزش «لیر» (پول ملی لبنان) در مقابل ارز‌های خارجی در کنار کمبود شدید سوخت و همچنین گرانی افسار گسیخته قیمت کالا‌ها در این کشور، فشار مضاعفی بر مردم لبنان وارد کرده، مشکلاتی که از دوره سوم نخست وزیر سوم "سعد حریری" به لبنان تحمیل شده و هم اکنون نخست وزیر جدید باید برای آن‌ها چاره اندیشی کند.

فروپاشی مالی در لبنان از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید و همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی در این کشور از جمله بیمارستان‌ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری خود شده‌اند.

با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت این کشور حرکت کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر