بازدید 17633

ادعای هلاکت دو تن از عاملان ترور سردار سلیمانی

پایگاه خبری تحلیلی کریدل (The Cradle) که به مسائل منطقه غرب آسیا می‌پردازد در گزارشی اختصاصی افشا کرد: یک مقام امنیتی ارشد محور مقاومت می‌گوید سرهنگ جیمز ویلیس آمریکایی و سرهنگ شارون اسمان از اسرائیل به دلیل مشارکت در ترور [سردار]سلیمانی و المهندس در اربیل کشته شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 22 September 2021
به گزارش تابناک، سایت «مشرق» در ادامه نوشت: آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعا‌های مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکرد‌ها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید ما نیست.

دروغ‌گویی پنتاگون برای سرپوش گذاشتن بر حقایق

بنابر گفته این منبع امنیتی «عملیاتی در اربیل به کشته‌شدن دو فرمانده عالیرتبه آمریکایی و اسرائیلی انجامید: سرهنگ دوم جیمز ویلیس ۵۵ ساله اهل البوکرک و از واحد «اسب سرخ» یکی از فرماندهان آمریکایی است که طی عملیاتی در اربیل کشته شد، هرچند پنتاگون در گزارش خود گفته که او در جریان یک سانحه غیررزمی در پایگاه العدید قطر جانش را از دست داده است. این فرد در ترور [سردار]سلیمانی و ابومهدی دست داشت. همچنین، سرهنگ (اسرائیلی) شارون اسمان از تیپ ناحال که گفته شده در اثر نارسایی قلبی از دنیا رفته است، یکی دیگر از افراد کشته‌شده در اربیل است.»

این نخستین بار است که یکی از مسئولان محور مقاومت مسئولیت اقدامات تلافی‌جویانه ضد قاتلان سرداران ایرانی و عراقی را بر عهده می‌گیرد. روز ۲۷ ژوئیه، یک روز پس از مرگ سرهنگ ویلیس، وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه کوتاهی اظهار داشت که او در جریان یک سانحه غیررزمی در پایگاه العدید جانش را از دست داده است. بیانیه مزبور جزئیات بیشتری را در بر نمی‌گرفت و فقط در آن گفته شده بود که «حادثه در دست بررسی است.»

عدم همخوانی ادعا‌های آمریکا در خصوص مأموریت ویلیس

این پایگاه خبری تحلیلی افزود: روزنامه نظامی «استارز و استریپ» ویلیس را «فرمانده اسکادران دویست و دهم اسب سرخ» معرفی کرده است. این واحد ۱۳۰ نفره «خدمات مهندسی عمران به همراه قابلیت‌های واکنش سریع در راستای انجام عملیات در محیط‌های دوردست و بسیار تهدیدآمیز ارائه می‌دهد»؛ توصیفی که با محیط قطر همخوانی ندارد.

سرهنگ شارون اسمان از ارتش اسرائیل که طبق گفته رسانه‌های اسرائیلی صرفاً چند روز قبل‌تر فرماندهی تیپ پیاده ناحال را بر عهده گرفته بود، بنابر ادعا‌ها ظاهراً روز ۱ جولای حین تمرین دویدن زمین خورده و جانش را از دست داده است. اسمان از کسانی بود که در هر دوی غزه و لبنان جنگیده بود. ارتش اسرائیل گفته که حادثه در دست بررسی است.

به هلاکت رسیدن تروریست‌ها در دو حمله جداگانه در موصل

در ادامه این گزارش آمده است: منبع امنیتی پایگاه کریدل می‌گوید ویلیس و اسمان هر دو در اربیل عراق در جریان عملیات علیه افراد دخیل در ترور [سردار]سلیمانی و المهندس کشته شده‌اند. دست‌کم دو حمله جداگانه از طرف عوامل ناشناس ضد اهدافی در موصل طی سال جاری گزارش شده‌اند.

نخستین حمله در اواسط ماه آوریل در پی حمله خرابکارانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای نطنز، چند حمله متقابل ضد شناور‌های یکدیگر در آب‌های منطقه‌ای و ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران به دست اسرائیل در ماه نوامبر صورت گرفت. دولت اقلیم کردستان که به سمت آمریکا گرایش دارد، اخبار حمله را تکذیب کرد.

گردان ویلیس در فصل بهار وارد منطقه شد. منبع محور مقاومت درباره زمان‌بندی حمله‌ای که به کشته شدن ویلیس و اسمان انجامید، توضیحی نداد.

ایران در خصوص مقابله با رژیم صهیونیستی معادله را تغییر داده است

مقام امنیتی مزبور همچنین از موضع قاطع جدید ایران در پاسخ به حملات ادامه‌دار اسرائیل سخن گفت. او در این‌باره اظهار داشت: «ایران در خصوص مقابله با رژیم (اسرائیل)، معادله را تغییر داده است.»

او با اشاره به یک‌سری از حملات اسرائیل علیه شناور‌های ایرانی بیان داشت: «از حالا به بعد، پس از هر اقدام رژیم (اسرائیل) ضد منافع ایران، یک کشتی مورد حمله قرار خواهد گرفت.»

در ادامه به درسی در خصوص «تناسب‌پذیری» نظامی اشاره شد: «رژیم اسرائیل مدعی شده که تاکنون ۱۲ کشتی ایرانی را هدف قرار داده است، حال آنکه ایران به حداکثر پنج کشتی حمله کرده است. بنابراین، در خصوص هفت کشتی ایرانی دیگر باید کاری صورت داد. اگر هرگونه حمله ضد مواضع ایران صورت گیرد، ایران کشتی‌های رژیم (اسرائیل) را در پاسخ هدف خواهد گرفت.»

مقام مزبور هشدار داد: «رژیم (اسرائیل) بیش از ۸۰ درصد تجارت خود را از راه دریا انجام می‌دهد و این فعالیت‌ها ناگزیر از طریق مناطق تحت کنترل ایران صورت می‌گیرند ــ معنایش آن است که در معرض آتش ایران قرار دارند.»

اوایل ماه گذشته، آمریکا، انگلیس، و اسرائیل تهدید کردند که دست به تلافی‌جویی ضد ایران خواهند زد. آن‌ها مدعی شدند که ایران دست به حملات پهپادی ضد نفتکش «مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان زده است. ایران هرگونه نقش داشتن در حمله مزبور را قویاً تکذیب کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، این سه کشور «هنوز هیچگونه شواهد فیزیکی در خصوص حمله یا اطلاعاتی در خصوص چرایی مقصر دانستن تهران ارائه نکرده‌اند.»

قواعد درگیری محور مقاومت تغییر کرده است

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این قواعد جسورانه درگیری که توسط محور مقاومت اتخاذ شده‌اند، ممکن است از مرز‌های منطقه فراتر بروند.

این مفهوم که کشور‌های متوسط و ائتلاف‌های شبه‌نظامی آن‌ها آماده‌اند با کشور‌های به لحاظ نظامی کاملاً مجهز در دنیا مقابله کنند و نسبت خسارت ۱:۱ را تحمیل کنند و «در قالب تلافی‌جویی» که ذیل قوانین جنگی و حقوق بین‌المللی ماهیت قانونی دارد اقدام کنند، نشان دهنده یک تکاپوی جدید است.

دکترین جدید چشم در برابر چشم محور مقاومت

در پایان این گزارش آمده است: دکترین جدید «چشم در برابر چشم» محور مقاومت بطور بالقوه می‌تواند در برابر مانورپذیری آمریکا و متحدانش در غرب آسیا بازدارندگی ایجاد کند و آن را محدود سازد.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در گزارش تحقیقی خود شرح داد که چگونه محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی توسط موساد و با استفاده از یک مسلسل مجهز به هوش مصنوعی که از اسرائیل هدایت می‌شد، ترور گردید. با این حال سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه روایت نیویورک از رویداد‌ها را رد کرد و گفت که دستگاه اطلاعاتی ایران همه جزئیات حادثه از جمله اطلاعات مربوط به عوامل دخیل را در اختیار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی