بازدید 5334
طالبان: امیر خان متقی در مجمع عمومی سخنرانی کند

طالبان به سازمان ملل سفیر معرفی کرد

در این نامه که خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشته شده، آمده است که محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور سابق در تاریخ ۱۵ اوت از کشور خارج شده و کشورهای جهان دیگر او را به رسمیت نمی‌شناسند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 22 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، طالبان در نامه‌ای از سازمان ملل درخواست سخنرانی در مجمع عمومی کرده و سهیل شاهین، سخنگوی خود را به عنوان سفیر در سازمان ملل معرفی کرده است.

در این نامه خواسته شده که امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل که در نیویورک در حال برگزاری است، سخنرانی کند.

در این نامه که خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشته شده، آمده است که محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور سابق در تاریخ ۱۵ اوت از کشور خارج شده و کشورهای جهان دیگر او را به رسمیت نمی‌شناسند.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل دریافت این نامه را تایید و گفته است که نامه به کمیته تایید اعتبار مجمع عمومی صادر شده است. این کمیته ۹ عضو دارد که روسیه و چین، از برندگان سلطه طالبان بر افغانستان در آن حضور دارند.

البته روشن نیست که آیا تصمیم کمیته درباره نامه طالبان تا قبل از پایان مجمع عمومی اعلام می‌شود یا خیر.

به گزارش رویترز در صورتی که سازمان ملل نمایندگی سهیل شاهین را بپذیرد، گامی در جهت به رسمیت شناخته شدن این گروه خواهد بود. هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.

 

سهیل شاهین کیست؟
سهیلا شاهین که در حال حاضر یکی از سخنگویان طالبان است در زمان جنگ‌های داخلی افغانستان در زمینه مبارزات فرهنگی فعال بوده و از او مقالات زیادی منتشر شده است. او به زبان‌های پشتو و انگلیسی مسلط است.

شاهین در زمان رژیم طالبان به عنوان مدیر مسئول روزنامه کابل تایمز، نماینده افغانستان در سازمان ملل و معاون سفیر افغانستان در اسلام‌آباد پاکستان کار کرده است.

پس از سقوط رژیم طالبان، او به عنوان سردبیر بخش انگلیسی سایت گروه طالبان کار کرده و پس از آن دفتر سیاسی طالبان و عضو تیم مذاکره کننده آن بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر