بازدید 32229

چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم؟

چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم که استفاده بهینه‌تری از آشپزخانه داشته باشیم؟ در این مقاله با 5 راهکار ساده و کاربردی که معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از این راهکارها وسایل آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن بچینید.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 22 September 2021

امروزه دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه‌ای است که تنوع وسایل‌ها در آن بسیار زیاد است. به همین دلیل نحوه چیدمان وسایل‌ها در آشپزخانه بسیار مهم است چراکه هم تاثیر مستقیمی روی دکوراسیون دارد و هم میزان دسترسی به وسایل و لوازم را تعیین می‌کند.

چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم؟

1. با یراق آلات آشپزخانه، فضا‌های اختصاصی ایجاد کنید

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشیم که هر بخش از آشپزخانه را تقسیم‌بندی کنیم. اگر آشپزخانه شما کوچک است و لوازم و وسایل‌های زیادی دارید، بهترین راه این است که از یراق آلاتی استفاده کنید که بتوانید از کابینت و کشو‌های خود بیشترین استفاده ممکن را داشته باشید.

همچنین با یراق آلات آشپرخانه می‌توانید فضا‌ها را تفکیک کنید و هر وسایلی را در جای مشخصی قرار دهید. به عنوان مثال استفاده از نظم‌ دهنده کشو آشپزخانه هم به زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند و هم سرعت دسترسی به لوازم را بالا می‌برد. بهترین ترفند مرتب کردن کابینت آشپزخانه، استفاده از تجهیزات و یراق آلاتی است که به نظم‌دهی داخل کابینت کمک می‌کنند.

چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم؟

2.چیدمان ایده آل کابینت آشپزخانه ایرانی

چیدمان مرتب کابینت باعث می‌شود که شلوغی آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. کابینت از مهمترین بخش‌های آشپزخانه است که باعث می‌شود دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان وسایل بهینه شود. با قفسه‌بندی داخل کابینت آشپزخانه می‌توانید از فضا‌های پرت داخل کابینت به نفع خود استفاده کنید و از شلوغی آشپزخانه بکاهید.

ظروفی و لوازمی که بیشترین استفاده از آن‌ها را دارید باید در دسترس‌ شما باشند. برای چیدمان بهتر کابینت هر طبقه را به یک دسته مشخص از لوازم اختصاص دهید. مثلا برای چیدمان قابلمه در کابینت سعی کنید بخش مشخصی از کابینت را به قابلمه‌ها اختصاص دهید. اگر از قابلمه و تابه‌ای زیاد استفاده می‌کنید طبقه‌ای را به دسته لوازم پرمصرف اختصاص دهید و با نظم‌دهنده‌ها چینش کابینت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

طراحی دکوراسیون‌ها به سمت مینیمال شدن پیش می‌رود. در دنیای مینیمالیستی هر چیز اضافی حذف و یا تغییر شکل پیدا می‌کند؛ پریز توکار کابینت یکی از تغییراتی است که در دکوراسیون آشپزخانه‌ها صورت گرفته و سرعت و نحوه دسترسی به لوازم برقی و پریز برق را آسان‌تر و بهینه‌تر کرده است.

3. چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی با 2 محصول کاربردی

زیرسینک معمولاً از شلوغ‌ترین فضا‌های آشپزخانه است. اما برای مدیریت و نظم بهتر پیشنهاد می‌کنیم که 2 نکته مهم را رعایت کنید. ابتدا از سطل آشغال کابینتی استفاده کنید که با حجم کابینت و زباله‌های تولیدی شما همسو باشد. با استفاده از سطل آشغال 2 مخزنه به خوبی می‌توانید تفکیک زباله‌ها را به خوبی انجام دهید و از بوی بد ناشی از سطل آشغال نیز جلوگیری کنید.

دوم اینکه اگر سیب زمینی و پیاز را در زیر سینک نگه‌داری می‌کنی از کشو‌های ریلی استفاده کنید که هم قسمت مشخصی را به آن‌ها اختصاص داده و هم راحت بتوانید به مواد‌غذایی خود دسترسی داشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم برای سیب زمینی و پیاز از سبد سوپری آشپزخانه استفاده کنید.

4.نگه داری مواد غذایی با اکسسوری‌های آشپزخانه

نگهداری استاندارد از مواد غذایی یکی از چالش‌های جدی و مهم است. اما خوشبختانه با استفاده از سوپری سیب زمینی و پیاز، کابینت سوپری کنار یخچال و امکان ریلی کردن کشو‌ها باعث شده که حبوبات و مواد غذایی دیگر دست و پاگیر نباشند.

اگر می‌خواهید حبوبات و مواد غذایی جای مشخصی داشته باشند و فضای آشپزخانه را با شلوغی همراه نکنند و از طرفی از فاسد و خراب شدن زودهنگام آن‌ها نیز جلوگیری کنید، بهترین راه استفاده از انواع سوپری آشپزخانه است. با استفاده از ظروف استاندارد و سوپری آشپزخانه به بهترین شکل ممکن می‌توانید مواد غذایی را داخل کابینت و کشو‌ها بچینید.

جا استکانی داخل کابینت، آبچکان رومیزی، سبد آویز کابینت آشپزخانه، ریل کشو و جک کابینت از دیگر لوازمی هستند که به بهینه‌سازی آشپزخانه کمک شایانی می‌کنند.

چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم؟

5. از طراح دکوراسیون مشاوره بگیرید

برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه جذابی داشته باشیم یکی از راهکار‌ها این است که از متخصصان طراحی دکوراسیون مشاوره بگیریم. گاهی کابینت و کشو‌ها متناسب با لوازم و وسایل‌های آشپزخانه نیستند و نیاز به تعویض دارند. طراح دکوراسیون به شما کمک می‌کند که از فضای آشپزخانه خود بیشترین استفاده ممکن را داشته باشید و به بهترین شکل ممکن چیدمان وسایل‌ها را انجام دهید.

اگر فضای آشپزخانه، شما را به بن‌بست رسانده یا نمی‌دانید با حجم وسایل‌هایی که دارید چکار کنید و چگونه آن‌ها را بچینید؛ پیشنهاد می‌کنیم که در این خصوص با یک متخصص طراحی داخلی مشاوره کنید.

خرید انواع یراق آلات آشپزخانه از تجهیز یراق

در این مقاله سوال چگونه وسایل داخل آشپزخانه را بچینیم را به طور ویژه بررسی و پاسخ دادیم. برای اینکه آشپزخانه مرتب و منظمی داشته باشید ابتدا باید فضا‌های اختصاصی برای هر دسته از لوازم ایجاد کنید. با استفاده از یراق‌آلات آشپزخانه می‌توانید کابینت و کشو‌های خود را تقسیم‌بندی کرده و به نظم و چیدمان بهتر لوازم خود کمک کنید.

برای لوازمی که بیشترین استفاده روزانه از آن‌ها را دارید کشو مشخصی را به این لوازم اختصاص دهید؛ همچنین اگر لوازم زیادی دارید و نمی‌دانید با وسایل‌های خود چکار کنید بهتر است از یک متخصص طراحی دکوراسیون مشورت بگیرید.

کیفیت یراق آلاتی که تهیه می‌کنید بسیار مهم است چرا که اگر از تجهیزات یراق آلات کابینت و آشپزخانه  نامرغوبی استفاده کنید در آینده نزدیک دوباره مجبور به‌صرف هزینه مجدد خواهید شد. در این راستا تجهیز یراق بزرگ‌ترین و بهترین فروشگاه انواع یراق آلات آشپزخانه در ایران است که می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را به‌صورت اینترنتی، حضوری و یا تلفنی سفارش و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

چنانچه برای خرید یراق آلات کابینت، آشپزخانه و ساختمان خود سوال یا نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان مجرب تجهیز یراق به شماره 77343556-021 تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی