بازدید 19754
۸

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۳۱ شهریور/ شمار فوتی‌های روزانه پس از ۵۳ روز کمتر از ۳۰۰ تن شد

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۴۶ میلیون و ۸۹۹ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۷ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۶۳۲ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 22 September 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۴۳ دوز اول و ۱۴ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۸۹۱ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۴۶ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۴۳۴ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۸ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۲۱۶۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۲۹ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۸۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۷۱ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۶۶۳۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۶۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لیست مراکز واکسیناسیون روی نقشه بلد قابل مشاهده است. افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقشه بلد یا نصب اپلیکیشن بلد، از وضعیت مراکز اطراف خود مطلع شوند و با توجه به نوع واکسن و میزان خلوتی مراکز، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۳۱ شهریور/
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
با توجه به مشاهده مواردی از آلودگی در واکسن‌های مدرنا در ژاپن و اسپوتنیک در روسیه ،

ضروری است واکسن های وارداتی و داخلی نیز از این لحاظ مورد بررسی و آزمایش مستمر قرارگیرند ، تا فاقد آلودگی باشند.
چون با توجه به حجم انبوه و روند سریع و بسیار پرشتاب تولید واکسن در جهان ، که پروژه ای بسیار بزرگ و جهانی است ، هرآن امکان بروز اشتباه در این روند عظیم که منجر به آلودگی واکسن ها شود وجود دارد،م
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
اسپوتنیک آلودگی نداشته، روند تأییدش در سازمان جهانی بهداشت به‌خاطر عدم تطابق جزئیاتی با موارد اعلامی بوده و نه آلودگی.
در خبرها خواندم که مدیر کل دارو وزارت بهداشت خبر از تلاش برای واردات واکسن فایزر از بلژیک و جانسون از آلمان داده‌اند!! چه اتفاقی افتاده که حالا به فکر واردات واکسن‌های آمریکای افتاده‌اید!؟ مگر همین وزیر بهداشت نبود که نامه امضا میکرد در مخالفت با واردات واکسن!! مگر زاکانی و الهیان نبودند که در مجلس خودشان را نابود کرده بودند که واکسن نو ترکیب آمریکایی وارد نشود!؟ هدف فقط بازی با جان و زندگی مردم بود یا هدف چیز دیگه‌ای بوده حالا که داغ بر دلهای ما نشته چه اتفاقی افتاده که خواهان واردات واکسن آمریکایی شده‌اید!؟
خوشبختانه از این موج داریم رد میشیم ولی احتمال اینکه یه ماه دو ماه دیگه باز به موج بعدی بخوریم و آمار بالا بره هست سرعت واکسیناسیون با 1 میلیون تزریق در روز کم هست یعنی اگر قرار بر دو دوز باشه حدود 100 میلیون تزریق دیگه باید انجام بشه که میشه 3 ماه سرعت باید به تزریق 2 میلیون تا 3 میلیون در روز برسه که زودذتر تمام بشه موفق باشید
دوستی دیروز از آقای رئیسی تقاضای برکناری و سپردن مخبر به دستگاه قضا را کرده بودند من هم صحبت این دوستمان را تکرار میکنم و خواهان برکناری مخبر از پست معاونت و محاکمه ایشان بخاطر ساده انگاری و به بازی گرفتن جان مردم را دارم
خطاب به همه کسانی به شیوهای مختلف در پدید آمدن وضع موجود نقش داشته‌اند چه در دولت قبل وچه فعلی نمکی، عین الله، زاکانی...... یا هر فرد دیگری که که با لجبازی یا ندانم کاری مردم را به این روز انداخته، شما در پیشگاه مردم وتاریخ مسئول هستید و در آینده راجع به شما قضاوت خواهد شد وچه خوب است که انسان وقتی قضاوت می‌شود رو سفید باشد
سلام بر شهید زنده دکتر نمکی که اینهمه بلا بر سر مردم آورد

خواهشا کلمه مقدس شهید را از ایشان پس بگیرید

او لیاقت این نام را ندارد
انشالله تا دو ماه آینده تمام مردم واکسینه شوند و شاهد مرگ هیچ عزیزی نباشیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان