بازدید 22469
پیمانه اقتصادی

جزئیات اعمال محدودیت در تعداد تراکنش‌های کارت‌به‌کارت در یک روز/ معاون وزیر اقتصاد: ۱۰۵ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور داریم/ یک صرافی رمزارز هدف تحریم آمریکا قرار گرفت/ بورس تا پایان امسال چقدر سود می‌دهد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان منفی بورس در آخرین روز تابستان، ارزش سهام عدالت کمتر شد، انتشار صورت‌های مالی همه شرکت‌های دولتی در کدال، قیمت جهانی طلا رشد کرد، طلای سیاه گران شد، قیمت گاز اروپا دوباره افزایش یافت، ترکیه برای واردات گاز از روسیه وارد مذاکره شده است و افت دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 22 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان منفی بورس در آخرین روز تابستان، ارزش سهام عدالت کمتر شد، انتشار صورت‌های مالی همه شرکت‌های دولتی در کدال، قیمت جهانی طلا رشد کرد، طلای سیاه گران شد، قیمت گاز اروپا دوباره افزایش یافت، ترکیه برای واردات گاز از روسیه وارد مذاکره شده است و افت دلار در بازار جهانی را در بر دارد.

نوسان منفی بورس در آخرین روز تابستان

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۶۵۵۲ واحدی معادل ۲.۵۶ درصد به یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۲۰ واحد رسید، حال در معاملات امروز و ساعت ابتدایی شروع به کار تابلوی معاملات بازار، نماگر کل بورس با افت ۲۶۴۸واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

جزئیات اعمال محدودیت در تعداد تراکنش‌های کارت‌به‌کارت در یک روز/ معاون وزیر اقتصاد: ۱۰۵ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور داریم/ یک صرافی رمزارز هدف تحریم آمریکا قرار گرفت/ بورس تا پایان امسال چقدر سود می‌دهد؟

بورس تا پایان امسال چقدر سود می‌دهد؟

هرچند برآورد میزان سودآوری بازارهای مختلف امکان‌پذیر نیست، یک کارشناس بازار سرمایه احتمال می‌دهد که بازار سهام تا پایان امسال به بازدهی حدود ٢٠ تا ۵٠ درصدی دست پیدا کند، البته کسب چنین بازدهی وابسته به آن است که سهامداران انتخاب درستی در خرید سهام داشته باشند. محمد آزاد در گفت و گو با ایرنا به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: بازار همیشه با ریسک و ابهاماتی همراه است که ممکن است معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، با توجه به اینکه وجود ریسک در بازار سهام، جزو ماهیت این بازار تلقی می شود؛ بنابراین، سهامداران نباید نگران چنین موضوعی در بازار باشند. وی به تاکید بر اینکه به لحاظ ریسک های سیاسی، وجود ابهام در مسائلی مانند موضوع تحریم و برجام معاملات فعلی بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: برخی از مسائل داخلی مانند نرخ ارز، تورم و نرخ سود بین بانکی که وابسته به یکدیگر هستند، همیشه برای بازار مهم بوده و جزو ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس تلقی می شوند. آزاد به دیگر ریسک های تهدیدکننده بازار سهام اشاره کرد و اظهار داشت: نبود مواد اولیه کافی و با قیمت مناسب، عدم امکان صادرات و ورود تکنولوژی جدید و نیز فرسودگی خطوط تولید از دیگر ریسک هایی هستند که بازار را تهدید کرده اند.

ارزش سهام عدالت کمتر شد

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۱۶ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۴ درصد معادل ۳۲۲ هزار و ۷۲۹ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۲۰۹ تومان رسیده است. /نبض بورس

انتشار صورت‌های مالی همه شرکت‌های دولتی در کدال

عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد برای انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و برخی شبهه‌های مطرح درباره زیان بانک ملی این موضوع را در شفافیت عملکرد آن‌ها و نظارت عمومی و بهبود عملکرد این شرکت ها بسیار موثر دانست و اظهار داشت: برای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از فساد، در ابتدا صورت‌های مالی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و در گام بعدی صورت‌های مالی همه شرکت‌های دولتی در سایت کدال منتشر خواهد شد. با این حال، هدف از ایجاد شرکت‌های دولتی به ویژه بانک‌ها صرفاً سودآوری نیست و توسعه عدالت اجتماعی و رفاه جامعه نیز از اهداف این شرکت هاست؛ مثلا بانک‌های دولتی باید علاوه بر اقدامات معمول بانکی در طرح‌های زیربنایی و عمرانی دولتی مشارکت داشته باشند و در مناطقی که بانک‌های خصوصی اقدام به ایجاد شعبه نمی‌کنند، خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به انتشار صورت‌های مالی بانک ملی و زیان این بانک و شبهه‌های مطرح در این زمینه گفت: امروز اطلاعات چهار بانک‌ دیگر از جمله مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن و کشاورزی نیز روی سایت کدال منتشر شد. امروز بانک ملی بیش از ۳ هزار شعبه در سراسر کشور دارد که برخی از آن‌ها کارایی لازم را ندارد، اما از این جهت برای ارائه خدمات بانکی در نقاط مختلف کشور مجبور به حفظ این شعب هستیم. یکی دیگر از دلایل این موضوع نگهداری اموال منجمد در بانک‌ها از جمله بانک ملی بوده است که برنامه جدیدی تدوین شده تا بانک‌ها ملزم باشند، دارایی‌ها را به وجوه قابل ارائه تبدیل کنند. با این حال امروز دارایی بانک ملی ۶۳۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن هنوز تجدید ارزیابی نشده و رقم‌های بیشتری را شامل می‌شود. زیان بانک ملی سال گذشته ۵۸ درصد کاهش یافته و ۴۹ درصد افزایش درآمد داشته است. مطالبات غیرجاری بانک ملی نیز با ۱۷ درصد کاهش به ۶ درصد رسیده است. به گفته معمارنژاد دولت به عنوان تنها سهامدار بانک‌های دولتی به عنوان پشتوانه محکمی منافع مشتریان را تضمین می‌کند. وی گفت: امیدواریم کارشناسان منصفانه صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بانک‌های دولتی را نقد کنند و در آینده صورت‌های مالی بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی منتشر خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد: ۱۰۵ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور داریم

هادی قوامی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد در شبکه خبر با اشاره به یارانه‌های پنهان در اقتصاد اظهار داشت: اگر تعریف کنیم مابه التفاوت نرخ قیمت گذاری با قیمت واقعی، یارانه‌های پنهانی است که پرداخت می‌شود؛ این رقم حدود ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهد که عدد قابل توجهی است. نتیجه کسری بودجه دولت‌ها، تورم است و فشار مضاعف به دهک‌های درآمدی پایین وارد می‌کند. با احتساب یارانه‌های پنهان بخش پتروشیمی، کالا‌های اساسی و دارو حدود ۱۰۵ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور پرداخت می‌شود. ضریب جینی معیاری برای برابری و نابرابری در جامعه است و هر چه عدد به یک نزدیک باشد، نابرابری و فاصله طبقاتی را نشان می‌دهد و هر چه به صفر نزدیک شود، کاهش فاصله نابرابری را به همراه دارد که از سال ۹۰ بالغ بر ۰.۳۷ درصد بوده و در سال ۹۹ به ۰.۴۰ درصد افزایش یافته که معنای آن بیشتر شدن نابرابری‌هاست.

جزئیات اعمال محدودیت در تعداد تراکنش‌های کارت‌به‌کارت در یک روز

بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های محتمل در تبادلات پولی کشور بر بستر کارت‌به‌کارت، به‌زودی مجموع تعداد تراکنش‌های واریزی که به کارت‌های هر شخص حقیقی (کد ملی) در یک روز انجام می‌گیرد به بیست تراکنش محدود خواهد شد. این محدودیت با هدف نظارت هر چه بیشتر بر تبادلات پولی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از خدمت انتقال وجه کارت به کارت اعمال می شود.

جزئیات اعمال محدودیت در تعداد تراکنش‌های کارت‌به‌کارت در یک روز/ معاون وزیر اقتصاد: ۱۰۵ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور داریم/ یک صرافی رمزارز هدف تحریم آمریکا قرار گرفت/ بورس تا پایان امسال چقدر سود می‌دهد؟

بنا بر بخشنامه بانک مرکزی، این محدودیت تنها در مورد تعداد تراکنش‌های واریز به کارت اعمال خواهد شد و محدودیتی برای تعداد تراکنش‌هایی که هر فرد به منظور کارت به کارت از  کارت‌‌های بانکی خود به سایر کارت ها در شبکه بانکی انجام می‌دهد، پیش بینی و تعیین نشده است. به عبارت دیگر این محدودیت تنها شامل «واریز به» کارت بانکی یک فرد است. شایان ذکر است محدودیت تعدادی تعیین شده حاصل رصد و تحلیل هوشمند یک ساله رفتار کاربران است که بر اساس آن، محدودیت در نظر گرفته شده صرفاً تعداد بسیار محدودی از افراد استفاده کننده را در روز تحت تاثیر قرار خواهد داد و بنابراین کارکرد استفاده‌های معمول بدون هیچ مشکلی برقرار خواهد ماند. از آنجا که خدمت کارت به کارت برای مقاصد شخصی در نظر گرفته شده است، این محدودیت باعث رفع سوءاستفاده‌ها و سالم‌سازی فضای بهره‌برداری کاربران از خدمت کارت به کارت خواهد شد.

قیمت جهانی طلا رشد کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که نگرانی از سقوط اورگرند چین (غول ساختمان سازی این کشور) بازارهای مالی جهان را مضطرب نگاه داشته است. تا ساعت ۷:۲۲ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۶ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۷۷.۰۹ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب در ۱٫۷۷۸.۳۰ دلار ماند. شرکت اورگرند، غول ساختمان‌سازی چین که زیر بدهی بسیار سنگین در آستانه ورشکستگی قرار دارد، آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند با سقوط خود به رشد اقتصادی چین و منطقه آسیا آسیب بزند. از سوی دیگر پایین آمدن ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا هم باعث تقویت قیمت جهانی طلا شد.

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی جهش کرد که هنوز پس از توفان آیدا، بخش بزرگی از تولید نفت دریایی آمریکا مسدود مانده است. تا ساعت ۷:۰۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۱.۰۲ درصد جهش کرد و به ۷۵.۱۲ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با جهشی ۱.۰۹ درصدی به ۷۱.۲۶ دلار رسید. این در حالی است که بازارهای جهانی در انتظار سقوط بزرگترین شرکت ساختمانی چین که می‌تواند موج منفی بزرگی ایجاد کند، مضطرب هستند. رویال داچ شل، بزرگترین تولیدکننده نفت خام در خلیج مکزیک آمریکا دیروز اعلام کرد، خسارات وارده از توفان آیدا باعث شده است تا تولید این شرکت تا اوایل سال میلادی بعدی افت کند. تا دیروز همچنان ۱۸ درصد از تأسیسات نفتی اسکله‌های نفتی خلیج مکزیک آمریکا و ۲۷ درصد از تأسیسات تولید گاز آن همچنان تعطیل باقی مانده بودند.

قیمت گاز اروپا دوباره افزایش یافت

راشاتودی: قیمت گاز اروپا به دنبال گزارش هایی از اینکه گازپروم به دنبال افزودن ظرفیت صادرات گاز خود از قلمرو اوکراین نیست، مجدداً جهش کرد و از ۹۰۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ متر مکعب بالاتر رفت. قیمت پیش‌خرید هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی برای تحویل در ماه اکتبر، در بورس آی‌سی‌ای لندن، که همین روز جمعه تا ۸۰۰ دلار سقوط کرده بود، به ۹۰۸ دلار رسید. این جهش قیمت به دنبال تصمیم گازپروم روسیه برای رزرو نکردن ظرفیت صادراتی بیشتر از طریق اوکراین برای ماه اکتبر صورت گرفت. اپراتور انتقال گاز اوکراین، مناقصه ارائه ظرفیت ترانزیت ۱۵ میلیون متر مکعب در روز برای ماه اکتبر را ارائه برگزار کرد؛ اما کسی در آن شرکت نکرد. خبرگزاری تاس هم گزارش داد که گازپروم تنها ۴.۳ درصد از ظرفیت پیشنهاد شده را رزرو کرده است. قیمت گاز اروپا البته کمی بعد در بورس تی‌تی اف هلند تا ۸۸۱ دلار برای هر ۱۰۰۰ متر مکعب پایین آمد. علت افت قیمت انتشار این خبر بود که یکی دیگر از تامین‌کنندگان کلیدی گاز اروپا، اکوینور نوروژ، بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، مجوز افزایش صادرات گاز خود از میدان دریایی اوسبرگ و ترول را دریافت کرد.

ترکیه برای واردات گاز از روسیه وارد مذاکره شده است

راشاتودی: معاون وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه خبر داد: ترکیه در حال مذاکره برای تأمین واردات جدید گاز با چند کشور از جمله روسیه است. آلپ‌ارسلان بایراکدار در حاشیه کنفرانس بین‌المللی گازتک دوبی به خبرنگاران گفت: امسال سال بسیار سختی برای همه ما خواهد بود اما ترکیه به شرایط خوبی با تأمین‌کنندگان بزرگ گاز خود شامل روسیه و آذربایجان دست یافته است. وی گفت: ما در مورد حجم جدید واردات و قراردادهای جدید مذاکره می‌کنیم چرا که برای مثال قرارداد کنونی ما با گازپروم (غول انرژی دولتی روسیه) در پایان سال جاری به پایان می‌رسد. آقای وزیر اشاره کرد که ترکیه با کشورهای دیگر تولیدکننده گاز هم در مورد قراردادهای بالقوه انرژی مذاکره می‌کند. وی گفت: ترکیه انتظار دارد به زودی به یک قرارداد بلندمدت انتقال گاز با روسیه دست یابد. بایراکدار ادامه داد: ترکیه به واردات گاز مایع شده طبیعی (ال‌ان‌جی) هم علاقه مند است؛ اما در رابطه با روسیه اولویت ما واردات گاز از طریق خط لوله است. طبق اعلام وزیر انرژی ترکیه انتظار می‌رود مصرف گاز ترکیه تا پایان ۲۰۲۱ به ۶۰ میلیارد متر مکعب برسد و این میزان تا سال‌های آینده به ۷۰ میلیارد متر مکعب افزایش یابد. /مهر

قیمت برق فرانسه زمستان امسال ۱۰ درصد جهش می‌کند

راشاتودی: در حالی که در هفته‌های اخیر قیمت گاز اروپا به رکوردهای جدیدی رسیده است، سازمان مصرف‌کننده فرانسه، یواف‌سی کو کویسیر، در مورد افزایش غیرمنتظره قیمت برق در این کشور در آینده نزدیک هشدار داد. یواف‌سی کو کویسیر بر اساس روش محاسباتی فرانسه برای تعیین تعرفه و قیمت برق، تخمین می‌زند قیمت براق فرانسه در ابتدای ۲۰۲۲ با جهش ۱۰ درصدی روبه رو شود. داده‌های لا پاریسین نشان می‌دهد، در دهه گذشته قیمت برق یک خانوار ۴ نفره که از انرژی برق برای گرمایش خود استفاده می‌کنند، بیش از ۵۰ درصد جهش کرده و از ۱٫۰۷۲ یورو در تابستان ۲۰۱۱ به ۱٫۵۵۳ یورو در آگوست ۲۰۲۱ رسیده است. به این ترتیب با در نظر گرفتن جهش ۱۰ درصدی قیمت برق در ۲۰۲۲ یواف‌سی کو کویسیر تخمین می‌زند صورتحساب برق هر خانوار ۲۵ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۱۹ افزایش یابد. وزیر اقتصاد فرانسه، برونو لو ماریه، اعلام کرد دولت فرانسه در نظر دارد برای کاهش افزایش شدید قیمت‌های گاز و برق بر خانوارهای کم درآمد، سوبسیدهایی را برای آنها در نظر بگیرد. آمار نشان می‌دهد که قیمت گاز فرانسه در سپتامبر امسال ۸.۷ درصد جهش کرده است و قیمت سوخت تحت تأثیر این افزایش قیمت در برخی نقاط فرانسه به ۲ یورو برای هر لیتر رسیده است.

یک صرافی رمزارز هدف تحریم آمریکا قرار گرفت

وزارت خزانه داری آمریکا صرافی ارز دیجیتالی SUEX را به دلیل تسهیل حملات باج افزاری تحریم کرد. به گزارش ایسنا، صرافی SUEX ظاهرا به پولشویی پول های به دست آمده از دست کم هشت نوع باج افزار کمک کرده و طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، بیش از ۴۰ درصد از مبادلات این صرافی مربوط به عوامل خلافکار بوده است.

این اقدام وزارت خزانه داری دسترسی SUEX به دارایی و سود آن که در قلمرو قضایی ایالات متحده قرار دارد را بلوکه می‌کند. بلوکه شدن اموال همچنین شامل نهادهایی می‌شود که این صرافی رمزارز در آنها یک سهام عمده دارد و انجام برخی مبادلات با آنها را برای بانکها و اشخاص ممنوع می‌کند. وزارت خزانه داری تاکید کرد، عمده فعالیت رمزارز مجاز است و بعضی از صرافی ها قربانی عاملان باج افزاری می‌شوند. با این حال SUEX برای منافع غیرقانونی خود به این حملات کمک کرده است. به عبارت دیگر، این سازمان از آنچه اتفاق افتاده، کاملا مطلع است. بر اساس گزارش انگجت، روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا به یک استراتژی تحریمها پس از دستور امنیت سایبری جو بایدن در واکنش به حملات باج افزاری برجسته اشاره کرده بود. دولت آمریکا به جای مختل کردن کل فضای رمزارز، صرافی ها و تریدرهای رمزارز را که به تسهیل پرداخت باج کمک می‌کنند، هدف می گیرد تا مانع انجام چنین پرداخت هایی شود.

افت دلار در بازار جهانی

ارزش دلار کمی مقابل دیگر ارزها کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۲۰۳ واحد بسته شد.

روز خونین رمزارزها!

ارزهای دیجیتالی برای دومین روز متوالی ریزش سنگینی را تجربه کردند. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که برخی از مدل ها خبر از ریزش بیتکوین به کانال ۳۰ هزار دلاری می دهند، مایک نوگراتس، تحلیلگر مشهور دنیای رمزارزها معتقد است تا زمانی که قیمت این رمزارز بتواند در بالای ۴۰ هزار دلار حفظ شود، خیلی جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. نوگراتس با بیان اینکه اصلاح ها بخشی از طبیعت هر بازار مالی هستند افزود: این به خوبی نشان می دهد که بازار در حال تبدیل شدن به یک بازار معقول است.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۸۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۰ هزار و ۶۸۰.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۷۴۸.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۹۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۱.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۷۷ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۴۶.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۷۹ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۸۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۳۰ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۲۰.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۱۱ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۲۶.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۰۲ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۹۸ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
توصیه به سهامداران

همین بلا سال ۱۳۸۲ بر سر سهامداران آمد
۱۷ سال طول کشید و بورس به کما رفت و دوباره جرقه ای زد و دوباره بر سر مردم کلاه رفت

خودتان را معطل بورس نکنید
سرمایه های شما قرار نیست برگردانده شود
حتی اصل پول هم برنخواهد گشت

به فکر کسب و کار جدید و درآمد از منابع دیگر باشید

( یک مالباخته در بورس در سال ۱۳۸۲ )
یعنی همه مردم قمار کارند مگر غیر این باشه؟
خوب بازار سایت های کیف پولی داغ میشه
یعنی یک بار بریزن توی کیف پول بعدا جابجا کن توی همون. نهایتا روز بعد تحویل میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
چون دولت از تراكنشهاي دستگاه پوز بانكي ماليات ميگيرد مي خواهد از كسب و كارهاي كوچك ماليات بگيرد.
کسب و کار های اینترنتی در روز بیشتر از ۲۰ ترانکش دارند. تنها چیزی که این روش جلوی آنرا میگیرد همین کسب و کار هاست .
جالبه مقدار یارانه پرداختی روزانه رشد می کنه
---جزئیات اعمال محدودیت در تعداد تراکنش‌های کارت‌به‌کارت در یک روز---
«شایان ذکر است محدودیت تعدادی تعیین شده حاصل رصد و تحلیل هوشمند یک ساله رفتار کاربران است که بر اساس آن، محدودیت در نظر گرفته شده صرفاً تعداد بسیار محدودی از افراد استفاده کننده را در روز تحت تاثیر قرار خواهد داد و بنابراین کارکرد استفاده‌های معمول بدون هیچ مشکلی برقرار خواهد ماند.»
سوال: یعنی برای فروشنده ای که به هزار و یک دلیل خریداران در طول روز ممکن است خیلی بیشتر از بیست بار برایش کارت به کارت کننند مشکلی نیست؟
قیمت برق فرانسه زمستان امسال ۱۰ درصد جهش می‌کند!!!!
10 درصد اونها میشه جهش
صد درصد ما میشه افزایش!!!!
تابناک تو دیگه چرا؟؟؟
تعداد تراکنش ها را محدود نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
عجله نکن فعلاترددشبانه محدودشده حتی درشهرهای نارنجی وسفید حالاتراکنش های بانکی محدودمیشود دعاکنیم تعدادشماره نفسهایمان محدودنشود
خوب توجه کنید:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

درسته که 105 میلیارد دلار یارانه پنهان داریم ولی یادتون باشه:::::::::::

دولت به عنوان بزرگترین کارفرمای ایران و پایین نگه داشتن دستمزدها (ماهیانه 100 تا 200 دلار حقوق ماهیانه) نه تنها باعث بدبختی ملت ایران حتی در بین کشورهای همسایه و فقیر ایران شده بلکه ده برابر این یارانه پنهان رو از جیب مردم برمیداره
خیلی خوب است که مابه التفاوت دستمزد دریافتی کارکنان و کارگران با دستمزدهای جهانی محاسبه شود تا مشخص شود یارانه پنهانی که کارگران و کارکنان به دولت و بخش خصوصی پرداخت می‌کنند خیلی بیشتر از ۱۰۵ میلیارد دلار است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
عزیزم دستمزد جهانی یعنی چی؟بورکینافاسو یا ترکیه یا سوئیس؟ما قیمت جهانی داریم اما دستمزد جهانی بیهوده ترین کلام عوامانه ای هست که می شود زد چون دستمزد مردم هر کشور تابع جمعیت و تولید ملی ان است و نه ارزوهای مردمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
درست است کار غیرعوامانه این است که کالایی که در داخل با دستمزد پایین کارگر و انرژی ارزان تولید شده به قیمت جهانی به مردم فروخت۱۵۵۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
شما هر کشوری را که دوست دارید در نظر بگیرید در ۹۰درصد کشور بین دستمزد و هزینه ها تعادل لازم برقرار است۱۵۵۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
در ارتباط با انرژی و برخی کالاها ما قیمت جهانی داریم ولی مثلا در ارتباط با بنزین برخی کشورها بالاتر از قیمت جهانی و برخی کشورها پایین تر از قیمت جهانی در اختیار مردم خود قرار میدهند و کمتر اتفاق می افتد 2 کشور قیمت بنزین مشابه داشته باشند
حقوق مردم را واقعي بپردازيد ، نميخواد يارانه بدهيد
وارد بورس نشوید که در دام و تله گیر خواهید کرد.
برادرعزیزاین ثروت ملی مااست ومال خودمانست ازبدروزگارمدیریتش درست
انجام نشده وانچه بمامیرسدبامنت است وآنچه رانت خواران میبرندباافتخار
پول نفت وگازومعادن وسرمایه های ملی مارااگربمامیدهیدمیشودیارانه پنهان و ما میشویم یارانه بگیران گدا وفقیر پول خودماراکه بمابدهندمیشود
صدقه یابقول امروزیها یارانه ومرتب بااین جمله دردآوریارانه پنهان ماراشرم زده وتحقیرمیفرمائید کمی به برنامه های اقتصادیتان توجه فرمائیدکه چگونه کسب وکارهاراتعطیل ارزش
پول مارانزدیک به صفروسرمایه های مملکت وصاحبان سرمایه و
کارآفرینان فراری داده شده اند
این یارانه پنهان نیست دوست عزیز !!!! این در واقع هزینه ناکارآمدی مدیریت کشوره که به درستی انجام نمیشه !!
پس بجای پیگیری یارانه پنهان سیستم مدیریتی رو اصلاح بفرما اون بخش پنهان قضیه خودبخود حل میشه (-:
بورس تا پایان امسال چقدر سود می‌دهد؟!!!! از کجا اینقدر مطمئن هستید که قراره سود بده؟ از کجامعلوم مثل پارسال ضرر اندر ضرر نباشد؟
بانک مرکزی حق محدود کردن دارائی های مردم را در بانکها ندارد و نباید بخشنامه های خلاف قانون برای محدود کردن دارائی های ملت صادر و از طریق بانکها اعمال نماید!
بانک مرکزی فقط باید بخشنامه برای عملکرد صحیح بانکهای تحت نظارت صادر نماید. نه مردم! و بانک مرکزی نمی تواند تعیین کند که مردم چگونه از دارائی شان در بانکها استفاده می کنند!
بانک مرکزی باید تمام بخشنامه هائی را که حق مردم بر دارائی شان را محدود می کند لغو نماید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر