بازدید 4445
با اعلام مجید صدری؛

پرسپولیس بسته شد و بازیکن دیگری جذب نمی‌کند

کد خبر: ۱۰۷۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 21 September 2021

سیدمجید صدری درباره استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی پرسپولیس اظهار داشت: سمیعی یار بسیار خوبی برای ما بود و زحمت‌های زیادی کشید، اما به دلیل مسائلی که داشت تصمیم به جدایی گرفت. با وجود اصرار اعضای هیئت مدیره و حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای ماندن سمیعی در پرسپولیس، او ادامه همکاری را صلاح ندانست و باشگاه را ترک کرد و ما ماندیم و خاطرات خوب‌مان با ایشان.

وی در مورد بحث تغییر و تحولات در پرسپولیس تصریح کرد: به خاطر شرایط حساس پرسپولیس، هیئت مدیره جلسه‌ای برگزار کرد تا بنده به‌عنوان سرپرست باشم و در وقت مقتضی مدیرعامل مشخص شود. باید از آقای سجادی تشکر کنم که برای اولین بار بود به استقلال هیئت مدیره اهمیت داد و به رأی هیئت مدیره اعتماد کرد. این مسئله باعث شد به‌عنوان سرپرست در خدمت پرسپولیس باشم. به دلیل بازی‌های حساس در لیگ قهرمانان آسیا، تلاش همه دوستان حفظ آرامش در تیم است تا در وقت مناسب که وزیر ورزش صلاح بداند، تغییرات در پرسپولیس انجام شود. هیئت مدیره یک نفر را کم دارد، ولی با چهار نفر کار را پیش می‌بریم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس راجع به بازی‌های تدارکاتی سرخپوشان قبل از دیدار با الهلال عربستان یادآور شد: با نظر یحیی گل‌محمدی دو بازی تدارکاتی قبل از دیدار با الهلال عربستان خواهیم داشت که یک بازی با تیم لیگ برتری و دیگری با تیم لیگ یکی خواهد بود.

صدری در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای جذب بازیکن جدید دارند یا نه، گفت: تقریباً درخواست‌هایی را که گل‌محمدی داشت، برآورده کردیم. بازیکنی مدنظر نیست و با توجه به بحث بدهی به کالدرون و بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات بنایی برای جذب بازیکن نداریم. تیم سرپایی داریم و به آن موفقیتی که می‌خواهیم، می‌رسیم.

وی با اشاره به بدهی باشگاه پرسپولیس به کالدرون تصریح کرد: همه جا ورزش نماد صلح و دوستی است، اما متأسفانه به خاطر تحریم‌های ظالمانه یک سال و اندی است پول پرسپولیس وارد کشور نمی‌شود. با بردهایی که در آسیا به دست می‌آوریم، رقم پول‌مان در AFC بالاتر می‌رود، اما اجازه استفاده از این پول را نمی‌دهند. نامه‌های متعددی را به فیفا و AFC زدیم تا به هر طریقی پول را بگیریم. به AFC و فیفا اعلام کردیم که این پول را داریم و اصرار نداریم به ما بدهید و مستقیم به کالدرون و دستیارش بدهید. ما این تلاش را می‌کنیم و اخیراً نامه‌ای به شیخ سلمان نامه‌ای ارسال کردیم، کسی که به ایرانی‌ها علاقه دارد و امیدواریم نتیجه بگیریم. از طریق وزارت ورزش و وزارت امور خارجه نیز پیگیر هستیم.

سرپرست باشگاه پرسولیس با بیان اینکه طلب پرسپولیس از AFC سه میلیون و 400 هزار دلار است، افزود: خیلی جالب است در نامه خود به AFC اعلام کردیم از پول‌مان طلب کالدرون پرداخت شود، اما پاسخ دادند در مسائل داخلی شما دخالت نمی‌کنیم! این جواب جالبی نیست و گفتیم بنا بر اعلام AFC یا فیفا تحریم هستیم? آنها ما را به اینترنت و فلان سایت آمریکا ارجاع دادند که گفته ایران تحریم است، در صورتی که ادعا دارند ورزش نماد صلح و دوستی است. کشور ایران تحریم است و ورزش نباید شامل این مسئله شود. امیدوارم این مشکل حل شود. ما سر بودیمیر هم این مشکل را داشتیم، اما مشکل حل شد و پنجره بسته نشد.

صدری ادامه داد: بدهی ما به کالدرون و دستیارش حدود 700 هزار یوروست. با کالدرون و وکیلش صحبت کردم. اگر ما تعامل جدی با او داشتیم، کار به اینجا نمی‌کشید. نمی‌دانم چرا دوستان قبلی این زحمت را نکشیدند و الان باید تاوانش را بدهیم. این بدهی برای زمان ما نیست و از گذشته به ارث رسیده است.

وی درباره بحث عدم ادامه همکاری با کارگزار فصل گذشته پرسپولیس گفت: کارگزار قرارداد سه ساله داشت و دو سال دیگر مانده بود، اما رقم ما با رقم دوستان خیلی متفاوت بود. آنها تعهدات فصل قبل را کامل انجام دادند و حالا اینکه در قرارداد مشکلاتی بوده است یا نه را، وارد نمی‌شوم. تنها راهی که دیدیم این بود که به صورت مسالمت‌آمیز اقاله قرارداد انجام دهیم تا برای فصل آینده مزایده برگزار کنیم. تلاش‌مان این است کار کاملاً شفاف باشد و صد درصد می‌خواهیم مزایده برگزار کنیم و کار دقیقه نودی نباشد. کارشناس رسمی برای هر فضای تبلیغاتی عدد در آورده است و بر اساس آن قیمت پایه اعلام می‌کنیم و اسناد را در معرض مزایده قرار می‌دهیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد مطالبات بازیکنان پرسپولیس یادآور شد: از فصل گذشته درصدی از قرارداد بازیکنان باقی مانده است و تلاش می‌کنیم پاداش‌ها و مانده قرارداد را تسویه کنیم تا با خیال آسوده فصل را آغاز کنیم. برای فصل جدید قصد داریم در زمان‌های اعلام شده پرداختی داشته باشیم تا مثل الان فشار مضاعفی به باشگاه وارد نشود. با بدهی‌هایی مثل کالدرون واقعاً شرایط مالی سختی برای باشگاه بوده است، اما با تلاش سمیعی و همدلی بین بازیکنان و کادر فنی، موفقیت حاصل شده است. اگر پولی نبوده است بازیکنان و کادر فنی با آرامش قبول کردند و نگذاشتند این بحث‌ها رسانه‌ای شود. جای تشکر دارد که بازیکنان با غیرت و مردانگی این کار را کردند و در لیگ برتر قهرمان شدند و امیدوارم در آسیا هم جام بیاوریم.

صدری درباره وضعیت ابراهیم شکوری تصریح کرد: ایشان سرباز بود و دوران آموزشی را سپری می‌کند. اگر دوران سربازی ایشان تمام شد و برگردد، در خدمتش هستیم.

وی در ارتباط با حضور کریم باقری و خانبان در تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: از ابتدا بنا بود که با دوستان تعامل داشته باشیم. تیم ملی مربوط به کل کشور است و وظیفه داریم کمک کنیم. عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال لطف دارد و کمک می‌کند. با اجازه گل‌محمدی در زمان‌هایی که تیم ملی بازی دارد باقری و خانبان در خدمت تیم ملی هستند. این شرایط هم برای باقری سخت است و هم خانبان.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: در تلاش هستیم در دوره جدید زیرساخت‌های درآمدی باشگاه را جوری برنامه‌ریزی کنیم تا انتهای فصل یا اول فصل درگیر مسائل مالی نباشیم. تلاش می‌کنیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم تا درآمدزایی خوبی دیده شود. از هواداران که همیشه حامی ما بودند، تشکر می‌کنم، همینطور از هیئت مدیره و مخصوصاً سدجلال حسینی که کاپیتان نمونه است و گل‌محمدی، مطهری و باقری.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر