بازدید 3113

گوترش: جهان با چالش‌های بی شمار روبروست

دبیرکل سازمان ملل گفت من هفته گذشته دستور کار مشترکمان را راه اندازی کردم: طرحی برای از سرگیری سیستم چندجانبه گرایی.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 21 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: جهان هیچ گاه به این اندازه به چالش کشیده نشده است، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا مناقشه‌ها و کووید-۱۹ که همه و همه توسعه پایدار را بیش از پیش خارج از دسترس قرار می‌دهد. از دست دادن امید آسان است، اما ما امیدمان را از دست نداده ایم و ناامید نشده ایم.

وی افزود: ما بهترین ابزار را برای بهبود در اختیار داریم، البته اگر از آن استفاده کنیم. این ابزار همین لحظه‌ای است که ما در آن هستیم: گرد هم آمدن برای نجات سیاره و خودمان.

گوترش ادامه داد: من هفته گذشته دستور کار مشترکمان را راه اندازی کردم: طرحی برای از سرگیری سیستم چندجانبه گرایی و جمع کردن دنیا حول اهداف مشترکمان، زیرا تنها با گرد هم آمدن است که ما می‌توانیم توسعه پایدار را به مسیر اصلی خود بازگردانیم.

دبیرکل سازمان ملل بیان کرد: من پنج حوزه اقدام را می‌بینم: نخست ما باید به این بیماری همه گیر پایان دهیم. پاسخ ما به این بیماری، بسیار کُند و نابرابر بوده است. من از کشور‌های دنیا می‌خواهم در طرح واکسیناسیون جهانی بسیج شوند و تولید واکسن را دو برابر کنند و به هدف واکسینه کردن ۷۰ درصد مردم دنیا تا اواسط سال آینده برسند. دوم، ما باید به کار بهبود پایدار برای همه بپردازیم تا بتوانیم تا سال ۲۰۳۰ به فقر پایان دهیم. این به معنای سرمایه گذاری جسورانه روی توسعه انسانی است - شامل حمایت اجتماعی، مراقبت‌های سلامتی.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل