بازدید 4442
۳

مردم و نانوایی‌ها، هر دو ناراضی‌اند

رئیس اتحادیه صنف نانوایان ایلام گفت: در حال حاضر ما در شهرستان ایلام ۱۷۰ باب نانوایی داریم که از این تعداد ۴۰ نانوایی اضافه بر ظرفیت محسوب می‌شوند و چون دخل و خرج آنها با هم نمی خواند و سهمیه آرد آنها هم کم است، قانون ساعات کاری را رعایت نمی‌کنند و این مساله باعث نارضایتی مردم، مسولان و خود نانوایی شده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 21 September 2021

به گزارش «تابناک»، «صادق پژوهان» با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به عنوان مثال نرخ یک عدد نان لواش در ایلام ۲۵۰ تومان است و همین نان در اکثر استان‌های کشور بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان نرخ‌گذاری شده است اگر این نانوایی لواش روزانه در تیراژ ۶ هزار نان کار کند نسبت به نانوایی‌های استان‌های دیگر چقدر ضرر می‌کند؟

وی مشکل دیگر نانوایی‌ها در شهرستان را آزاد شدن نانوایی‌ها از دهه گذشته تا کنون دانست و ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ به منظور افزایش اشتغال به دستور دولت وقت، هر کس مجوز راه اندازی نانوایی داشت توانست دریافت کند و این کار بدون بدون در نظر گرفتن ظرفیت شهر انجام شد، به یکباره تعداد نانوایی‌های شهرستان از ۱۴۰ باب نانوایی به ۳۳۰ باب افزایش پیدا کرد اما در یک بازه زمانی کوتاه تعدادی از این نانوایی‌ها ورشکست شدند.

پژوهان تصریح کرد: در حال حاضر ما در شهرستان ایلام ۱۷۰ باب نانوایی داریم که از این تعداد ۴۰ نانوایی اضافه بر ظرفیت محسوب می‌شوند و چون دخل و خرج آنها با هم نمی خواند و سهمیه آرد آنها هم کم است، قانون ساعات کاری را رعایت نمی‌کنند و این مساله باعث نارضایتی مردم، مسولان و خود نانوایی شده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان ایلام با بیان اینکه مدت دو سال است هیچ مجوز جدیدی برای راهاندازی نانوایی صادر نشده است گفت: تعداد نانوایی‌ها در کشور اشباع و در ایلام فوق اشباع است.

وی افزود: نان در ایلام بر اساس قیمت تمام شده و آنالیزهای انجام شده ارزان است و نانوایی‌ها مشکل سهمیه آرد دارند و این برای صاحبان نانوایی‌ها ضرر دو طرفه محسوب می‌شود و کمرشکن است.

پژوهان تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات فوق، نانوایی‌ها در ایلام برای تأمین معاش خود دست به خام‌فروشی و کم‌فروشی می‌زنند و متأسفانه خسارت جریمه‌های سنگین را هم به جان می‌خرند اما واقعاً چاره‌ای ندارند.

این مسئول صنفی گفت: میزان تورم هر چه که باشد برای نانوایی باید دو برابر محاسبه شود چرا که هزینه‌های جانبی همچون حقوق کارگر، بیمه کارگر، آب و برق و کرایه مغازه و خمیر مایه براساس تورم افزایش می‌یابد در حالی که اجازه افزایش قیمت نان داده نمی شود، مسئولان هیچگاه به این مسئله واضح و روشن توجه نکرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
چرا انجا ارزان است کارمندان انجا که همان حقوق ما که در تهران هستیم را می گیرند و حتی بیشتر ولی در تهران 500 و 700 تومان است
دولت در مورد نان باید نگاه ویژه ای داشته باشه ، واقعا قیمت نان برای قشر زیادی از جامعه بالاس و برخی نونواییها هم با روشهای مختلف اقدام به کم فروشی و گرون فروشی میکنن. مثلا نونوایی میشناسم که همیشه فقط کنجدی داره و نون ساده نمیزنه و ...
در چهارتاشون را ببندید
این مشکل هم قراره از جیب مردم حل بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس