چه خبر از بزرگان بورس؟

در روزی که بالاخره شاهد سبزپوشی شاخص کل بورس بودیم، در مجموع روند معاملات نمادها، وضعیت متعادلی داشت. در این میان، گروه خودرویی به روند با ثبات و منفی خود ادامه داد و گروه بانکی نیز متعادل شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 20 September 2021
به گزارش بورس تابناک، در روزی که بالاخره شاهد سبزپوشی شاخص کل بورس بودیم، در مجموع روند معاملات نمادها، وضعیت متعادلی داشت. در این میان، گروه خودرویی به روند با ثبات و منفی خود ادامه داد و گروه بانکی نیز متعادل شد.
 بر این اساس در معاملات سومین روز هفته، شاخص کل بورس با رشد ۷۲۷۸ واحدی همراه شد به جایگاه یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی رسید.  

بررسی روند معاملات امروز نشان می‌دهد ۳۰۴ نماد وضعیت متعادلی داشتند و ۳۰۱ نماد نیز مثبت بودند. این در حالی است که ۳۳۶ نماد نیز منفی بسته شدند. همچنین در این میان، ۹۶ نماد با صف خرید همراه بودند و ۱۰۸ نماد نیز با صف فروش مواجه شدند.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟

 
۱. فملی نماد متعلق به ملی صنایع مس ایران امروز بر خلاف روز‌های قبل، مثبت بود و بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل بورس داشت. فملی در پایان سومین روز هفته، در حالی که حجم معاملاتی ۵۷ میلیونی داشت، در نهایت به بازدهی ۱.۴ درصدی رسید و قیمت هر سهم آن ۱۲۳۵ تومان تعیین شد.

۲. مبین نماد متعلق به مبین انرژی خلیج فارس امروز با حجم معاملاتی ۵۱ میلیونی و با صف خرید خوبی همراه شد. مبین در پایان بازار نیز به رشد ۴.۶۴ درصدی بهای هر سهم خود بسنده کرد و به رقم ۲۲۵۶ تومان رسید.

۳. فارس نماد متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز امروز روند مثبتی داشت و توانست اندکی از افت دو روز گذشته خود را جبران کند. فارس در پایان معاملات امروز با حجم معاملاتی ۱۴ میلیونی همراه شد و در نهایت به بازدهی ۰.۵۷ درصدی رسید.

۴. شبندر نماد متعلق به پالایش نفت بندرعباس همانند سایر هم گروهی‌های خود، روند نزولی سه روز کاری گذشته را متوقف کرد و در حالی که حجم معاملاتی ۱۱۳ میلیونی داشت، به رشد ۲.۰۲ درصدی به ازای هر سهم رسید.

۵. شستا نماد متعلق به سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز امروز مثبت بود و در پایان بازار در حالی که حجم معاملاتی ۶۹ میلیونی داشت، به بازدهی ۰.۷۸ درصدی بسنده کرد و بهای هر سهم آن نیز به رقم ۱۲۹۷ تومان رسید.

۶. فولاد نماد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان در سومین روز هفته اندکی از ریزش سه روز گذشته را با رشد ۰.۳۸ درصدی بهای هر سهم، جبران کرد. بازگشتی که با حجم معاملاتی ۶۶ میلیونی همراه بود.

۷. وصندوق نماد متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی امروز همانند دو روز قبل، منفی بود. وصندوق در پایان سومین روز هفته، با حجم معاملاتی ۶ میلیونی به افت ۲.۱۲ درصدی بهای هر سهم رضایت داد.

۸. وبصادر نماد متعلق به بانک صادرات ایران امروز همانند سایر بانکی‌های بازار، روند متعادلی را تجربه کرد. وبصادر در پایان معاملات امروز با ۱.۶۱ درصد بازدهی همراه بود و بهای هر سهم آن نیز به رقم ۲۲۱ تومان رسید. این در حالی است که در روز گذشته، شاهد افت قیمت وبصادر در تابلوی معاملات بودیم.

۹. برکت نماد متعلق به گروه دارویی برکت برای چهارمین رو پیاپی منفی بسته شد. برکت در حالی که حجم معاملاتی ۳۸ میلیونی داشت، در نهایت با افت ۲.۵۶ درصدی بهای هر سهم مواجه شد و به رقم ۳۶۸۹ تومان رسید. این نماد دارویی در نه روز اخیر، تنها یک روز مثبت بوده است.

۱۰. خپارس نماد متعلق به پارس خودرو همانند دیگر خودرویی‌های بازار، به روند منفی ادامه دادند. خپارس در معاملات امروز با حجم معاملاتی ۱۷۶ میلیونی به افت ۰.۳۵ درصدی بهای هر سهم رسید.

۱۱. ریشمک نماد متعلق به تولید و صادرات ریشمک امروز مورد توجه سهامداران بود. ریشمک در حالی که حجم معاملاتی ۶ میلیونی داشت، در نهایت با صف خرید همراه شد و به بازدهی ۴.۸۴ درصدی رسید. این سومین روز پیاپی ریشمک از ابتدای هفته بود.
 
منبع: نبض بورس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر