بازدید 5952

ایران کایسا؛ مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن

کد خبر: ۱۰۷۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 20 September 2021

ایران کایسا؛ مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن

ایران کایسا، بزرگترین مرکز خرید مواد پتروشیمی، پلی استایرن، پلی وینیل کلراید، مواد پلی اتیلن، پلی آمید، پلاستیک abs و ده ها مواد پلاستیکی و پلیمری می باشد که با قیمت ارزان و کیفیت درجه یک می توانید تنها با یک تماس سفارش و درب منزل تحویل بگیرید.

پلی استایرن (PolyStyrene) چیست؟

پلی استایرن، اولین بار توسط ادوارد سایمون در سال 1839 کشف شده و در سال 1934 استایرن را از فرآورده های نفتی سنتر کردند و سپس آن را پلیمریزه کردند. ماده اصلی و کاربردی آن در سال 1950 ساخته شد که سهولت فرایند تولید به هر شکل و اندازه ای از مزایای روش آن است. شیوه تولید آن شامل دو مرحله زیر است:

  1. تهیه دانه های شامل توزیع یکنواخت که عامل پف زا از طریق پلیمریزاسیون سوسپانسیونی مونرمر استایرن
  2. داخل قالب ریختن این ترکیب و قالبگیری آن

از نظر شیمیای PS یک هیدورکربن طویل زنجیر بوده که در آن مراکز متغیر کربنی به گروه های فنیل متصل هستند. این محصول دارای عناصر شیمیایی کربنی و هیدروژنی است که دارای فرمول شیمیایی n(c8H8) می باشد.

ویژگی و مشخصات مواد پلی استایرن

  • قابل اجرا بودن با سرعت و سهولت بالا
  • سبک بودن
  • صرفه جویی در آهن آلات
  • صرفه جویی در گچ و خاک
  • صرفه جویی در تیرهای بتنی
  • حمل و نقل سریع و اسان آن
  • ضربه پذیری بالا
  • پایدار در برابر زلزله

ایران کایسا؛ مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن

انواع پلی استایرن (PS)

به طور کلی پلی استایرن ها، پلاستیک هایی هستند که در تولید آن ها از مونومر استایرن استفاده می شود و معروف ترین پلاستیک های این گروه، پلی استایرن اصلاح شده، استایرن آکریلونیتریل و آکریلونیتریل بوتادین استایرن است. در ادامه شما را با انواع Poly Styrene آشنا می کنیم.

پلی استایرن مقاوم

این نوع در برابر ضربه مقاوم است و به اختصار با HIPS شناخته می شود و از آن در ساخت ظروف و بدنه لوازم خانگی، ساختمان سازی و پوشش ها مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت پلی استایرن مقاوم در ایران مناسب بوده و تولید این نوع از طریق افزودن پلی بوتادین در طول فرایند پلیمریزاسیون، موجب ایجاد پیوندهای شیمیایی آن با پلی استایرن می شود که در نهایت پلی بوتادین در مخلوط نهایی جای می گیرد.

پلی استایرن انبساطی

این نوع از PS یک پلیمر سفید است که به اختصار EPS می گویند. در ایران این ماده را با نام یونولیت می شناسند که از طریق افزودن فوم کننده موجب می شود تا ویژگی های خاص خودش را داشته باشد. قیمت پلی استایرن انبساطی با توجه به ویژگی های چون سبک بودن، رسانایی گرمایی پایین، مقاومت بالا در برابر فشردگی و توانایی بالا در برابر جذب ضربه بسیار مناسب است.

گریدهای مختلف پلی استایرن انبساطی با توجه به موارد زیر دسته بندی می شود:

  • اندازه ذرات
  • پوشش سطح آن
  • کند سوز شده
  • آنتی استاتیک

پلی استایرن اکسترود شده

ظاهر این نوع به صورت یک ماده اسفنجی متراکم و به صورت یک محصول جامد و غیرقابل متراکم است. از XPS برای ساخت انواع ساندویج پنل سردخانه ای، مصالح و ظروف نگهداری استفاده می کنند.

پلی استایرن معمولی

این نوع PS بیشتر مورد استفاده مردم است و جنبه مصرف عمومی دارد. این مدل دارای ویژگی های چون مقاومت بالا در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب، سیالیت عالی، استحکام بالا و دارای خواص دی الکتریکی است. قیمت پلی استایرن معمولی در بازار متغییر می باشد؛ از این رو باید دنبال مرکز فروش مواد پلیمری ارزان و باکیفیت باشید. این محصول در ایران با نام کریستال شناخته می شود که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

GPPS نوعی از پلیمر سخت و شفاف با قدرت شکل پذیری بالا است که اسم تجایر ان کریستال است. از مواد پلاستیک کریستال برای تولید ظروف مصرفی مانند بشقاب، لیوان و فنجان استفاده می کنند و در ورق های گوناگون مانند یخی، گالشی، مشجر و شفاف تولید می شود.

ویژگی های مواد پلاستیک شامل موارد زیر است:

  • استحکام بالا
  • قیمت مناسب آن
  • شفافیت
  • مقاومت در برابر حرارت و جذب رطوبت

مواد پلاستیک کریستال

همانطور که متوجه شدید پلی استایزن معمولی (GPPS) نوعی پلیمری سخت و شفاف با قدرت شکل پذیری بالااست. در واقع اصطلاح تجاری و بازاری آن کریستال است. در ضمن قیمت مواد اولیه پلاستیک کریستال مناسب می باشد.

از جمله مشخصات مواد پلاستیک کریستال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و جذب رطوبت
  • شفافیت
  • سیالیت مناسب
  • استحکام بالا
  • مناسب بودن قیمت مواد پلاستیک کریستال
  • خواص الکتریکی بالا

ایران کایسا؛ مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن

حلال پلی استایرن چیست؟

به طور کلی این محصول از یک ماده پتروشیمی ساخته شده است. تمامی پلیمرها در گرما نابود می شوند و حلال خاص خودشان را دارند.

حلال های PS شامل موارد زیر است:

  1. متیل اتیل کتون
  2. اتیل استات
  3. هیدروکربن های آلیفاتیک کلر شده
  4. بنزن

انواع محصولات مواد پتروشیمی

مواد پتروشیمی آن دسته از محصولات شیمیایی است که از طریق تغییر شکل دادن یا فعل و انفعالات پارتی از هیدروکربورهای نفت و گاز طبیعی با سایر مواد ساخته می شود. از محصولات و مواد پتروشیمی در مصارف گوناگون عمومی و صنعتی مانند پارچه، نایلون، دارکرون، پشم، پنبه مصنوعی، لوازم الکتریکی، کودهای شیمیایی، حلال ها، مواد پاک کننده و ... استفاده می کنند.

به طور کلی محصولات صنایع پتروشیمی در دسته بندی های زیر قرار می گیرد:

محصولات بنیادی: این نوع محصولات پایه و اساس محصولات دیگر پتروشیمی قرار می گیرند مانند اتیلن، پروپیلن، پلی استایرن، گوگرد، بنزین و آمونیاک.

محصولات میانی: این نوع از محصولات بنیادی به وجود آمده است و مواد اولیه کارخانه های تولید کننده محصولات نهایی است؛ مانند پلی کلروروینیل (PVC)، ملامین و... .

محصولات نهایی: برای تولید لوازم و وسایل، مورد مصرف صنایع و عموم قرار می گیرد؛ مانند الیاف مصنوعی، اشیای پلاستیکی، لاستیک، کودهای شیمیایی و ... است.

ایران کایسا؛ مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن

کاربرد انواع مواد پتروشیمی

به طور کلی محصولات و مواد اولیه پتروشیمی در انواع گوناگون تقسیم می شود و پتروشیمی به دلیل تامین نیازهای مصرفی زیاد توسط انسان به عنوان سومین صنعت در دنیا شناخته می شود. در ادامه در جدول زیر شما را با کاربرد تعدادی از انواع محصولات پتروشیمی آشنا می کنیم.

مواد پتروشیمی

کاربرد مواد و محصول پتروشیمی

استایرن

تولید پلی استایرن، نرم کننده ها و تولید انواع لاستیک مصنوعی

پلی استایرن انبساطی

ظروف نگهداری یخ، عایق های صنعتی و بسته بندی لوازم شکننده

پلی استایرن معمولی

تولید مسواک، بدنه خودکار، یخچال، اتومبیل، ظروف نگهداری و صنایع روشنایی

پلی استایرن مقاوم

تولید بدنه ماشین لباسشویی، اتومبیل، تلویزیون، رادیو، ضبط صوت، قطعات یخچال و اسباب بازی

سود مایع

صنایع بهداشتی و شوینده ها، تنظیم PH در صنایع پالایشگاهی و شیمیایی، حلال صنعتی، تولید اپوکسین ها و پلی کربنات

پلی پروپیلن

 وسایل آشپزخانه، وسایل غذاخوری، اسباب بازی، بسته بندی مواد غذایی، کیسه های حمل برنج و غلات، تهیه بطری و فرش، قطعات ماشین و لوازم التحریر

عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت مواد پتروشیمی

به طور کلی پلیمرهای مهندسی به خاطر کاربردهای فوق العاده اش نسبت به بقیه پلیمرها دارای قیمت بالاتری است و دارای ارزش افزوده بیشتری است. قیمت روز مواد پتروشیمی در بازار امروز و در بورس براساس بازار مصرفی، تنوع و پیچیدگی های فرآورده های تولیدی تعیین می شود. در ادامه عوامل موثر بر لیست قیمت مواد پتروشیمی های ایران را برای شما آورده ایم.

  • نوسانات قیمت نفت خام
  • میزان رقابت برای خرید مواد اولیه پتروشیمی در بورس کالا
  • نوسانات و تغییرات نرخ ارز
  • تغییرات میزان مصرف پلاستیک

در ضمن برای تعیین قیمت آن باید مراحل گوناگونی سپری شود. این مراحل به این صورت است که در هر هفته در روز یکشنبه قیمت گذاری مواد پتروشیمی صورت می گیرد، بعد از قیمت گذاری در روز دوشنبه و سه شنبه محصولات به بازار عرضه شده و متقاضیان می توانند با داشتن کد بهین یاب آن را خریداری کنند. در ادامه شما را با مرکزی آشنا می کنیم که شما می توانید مواد پلیمری درجه یک را با قیمت ارزان و بدون هیچ واسطه ای خریداری کنید.

معتبرترین مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم تمامی صنایع برای فرایند تولید خود و تولید محصولات شان به مواد پتروشیمی مانند پلی استایرن (PS) نیاز دارند. در این میان خرید از یک مرکز فروش مواد پلیمری باکیفیت و ارزان برای این دسته از افراد دغدغه برانگیز است.

فروشگاه پلیمر ایران کایسا یکی از بهترین مرکز خرید مواد پتروشیمی و پلی استایرن (Poly Styrene) می باشد. شما با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی (https://irankaisa.com) می توانید از قیمت پلی استایرن مقاوم، انبساطی و معمولی (کریستال) در بازار مطلع شوید و با اطلاع دقیق از قیمت مواد پتروشیمی اقدام به خرید آنلاین آن ها کنید. کارشناسان ایران کایسا با توجه به دانش و سایقه کاری خود در زمینه فروش مواد اولیه پلیمری می تواند بهترین و باکیفیت ترین مواد پتروشیمی و پلیمری را به شما معرفی می کنند.

برگرفته از سایت ایران کایسا : irankaisa.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار