بازدید 23264
چهارمین جام قاره‌ای با تاکتیک ایرانی؛ عطایی راه شکست ژاپن در خانه اش را به آلکنو یاد داد

ایران چگونه با جوان‌ترین تیم تاریخش قهرمان والیبال آسیا شد؟ / انتقام به سبک سامورایی!

تیم ملی ایران که با چهره جدیدی برای قهرمانی والیبال آسیا راهی ژاپن شده بود، پس از ۲۱ ست برده و تنها یک ست باخته؛ جام را برای چهارمین بار به ایران آورد. در پی نتایج و بازی‌های خوب مقابل حریفان آسیایی، تیم جوان شده ایران در فینال ژاپن را هم در سه ست متوالی مقابل چشم هوادارانش شکست داد. میانگین سنی تیم ایران تنها ۲۴ سال بود
کد خبر: ۱۰۷۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 19 September 2021

تیم ملی والیبال ایران که با ترکیبی جوان شده نسبت به المپیک و با هدایت مربی ایرانی به جای سرمربی گرانقیمت روس، به ژاپن برگشته بود، با فتح جام قهرمانی قاره آسیا انتقام سختی از چشم بادامی ها گرفت که به عنوان میزبان المپیک تیم پرنوسان و سالخورده آلکنو را مغلوب کرده بودند.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان بهروز عطایی برای رسیدن به فینال والیبال قاره کهن، از دیوار تیم‌های پاکستان، هنگ کنگ، تایلند، چین تایپه و کره جنوبی با نتیجه قاطع سه بر صفر گذشتند و چین مدعی را در نیمه نهایی سه بر یک شکست دادند تا در بازی پایانی رقابت ها میزبان را هم بدون دادن حتی یک ست از پیش برداشته و یک قهرممانی بیادماندنی را رقم بزنند.

شاید تصور اغلب کارشناسان این بود که در فینال کار تیم جوان ایران مثل المپیک سخت‌تر باشد و ژاپن با فشار هوادارانش بتواند مدال طلا را از ان خود کند و بار دیگر در والیبال آسیا آقایی کند اما تاکتیک های مربی وطنی و اعتقاد بازیکنان پرانگیزه ایران به پیروزی در اکثر دقایق بازی به ویژه در امتیازات پایانی هر ست، نتیجه عالی سه بر صفر را در جوی پرفشار رقم زد تا یک نسل پخته برای والیبال کشورمان برجای بماند.

ایران چگونه با جوان‌ترین تیم تاریخش قهرمان والیبال آسیا شد؟ / انتقام به سبک سامورایی!

والیبال ایران ۷ برد متوالی را برای رسیدن به قهرمانی در جام بیست و یکم آسیا پشت سر گذاشت و فقط یک ست به چین واگذار کرد؛ اتفاقی که البته قبلا هم بی سابقه نبوده است. والیبال ایران با میانگین سنی ۲۴ سال و هدایت یک مربی ایرانی قهرمانی در آسیا را جشن گرفت که می تواند تا مدتی سایه مربی خارجی را از والیبال ایران دور کند. 

والیبال ایران با هدایت مربیان تحول ساز خارجی نظیر ایوان بوگانیکف و ولاسکو، جان گرفت ولی گاهی نیز از این نقطه ضربه خورد و عدم آشنایی مربی خارجی کار دست والیبال ایران داد. میلاد عبادی پور که کاپیتان تیم اعزامی ایران را برعهده داشت، با ۲۷ سال سن جام قهرمانی والیبال آسیا را بالای سر برد؛ در حالی که یکی از جوانترین تیم‌های تاریخ به ژاپن اعزام شده بود و قاطعانه‌ترین شکل ممکن هم قهرمان شد تا جرات تغییر نسل و فرصت به جوانتر ها در فدراسیون نشینان زنده شود.

در این میان ۵ والیبالیست ایران هم بین بهترین‌های آسیا در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند، آخرین بار در سال ۲۰۱۳، پنج مهره تیم ملی والیبال ایران در میان بهترین‌های آسیا حضور داشتند که حالا این رکورد نیز تکرار شد.

 

چهارمین فتح قله آسیا با جوان ها

والیبال ما از سال ۲۰۱۱ تا امروز ۴ بار متوالی عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی را کسب کرده است. ما در سال ۲۰۱۱ در تهران و در سال ۲۰۱۳ در امارات قهرمان شدیم، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ هم می‌توانستیم قهرمان شویم، اما در سال ۲۰۱۵ تیم ملی ب و در سال ۲۰۱۷ تیم جوانان ما در مسابقات شرکت کردند و قهرمان نشدند، در سال ۲۰۱۹ در تهران و در سال ۲۰۲۱ هم در ژاپن ۲ بار دیگر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های والیبال آسیا را به دست آوردیم.

ژاپن در این مسابقات ۹ بار قهرمان شده و تیم ملی والیبال ایران ۴ بار این عنوان را به دست آورده است، کره جنوبی ۴ بار، چین ۳ بار و استرالیا یک بار عنوان قهرمانی در آسیا را به دست آورده اند.

ایران چگونه با جوان‌ترین تیم تاریخش قهرمان والیبال آسیا شد؟ / انتقام به سبک سامورایی!

والیبال ایران در این مسابقات ۴ بار میزبان بوده که در ۲ میزبانی قهرمان شده و نکته جالب این که برای اولین بار در شرق آسیا قهرمان مسابقات شدیم و مهم‌تر از آن این که تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقات بعد از ۲ باخت متوالی برابر ژاپن در مسابقات لیگ جهانی و المپیک، بالاخره توانست حریف را در خانه اش آن هم با نتیجه شایسته ۳-۰ شکست داده و عنوان قهرمانی در این مسابقات را به دست بیاورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
متاسفانه بعد از این درخشش همین جوونا میرن قرارداد های میلیاردی میبندن و میشه همون داستان نسل قبل والیبال و داستان همیشگی فوتبال.
میگذاشتی دو روز دیگه خبر رو پخش میکردی.
"چشم بادامی ها" تعارض نژادی است
بچه ها متشکریم...
خجالت نمی کشید. چشم بادامی ها یعنی چه؟ !!!!
چرا برای جذاب نشان دادن متن (البته به زعم خودتان) جهت گیری سخیف فاشیتی را وارد نوشتار خود می کنید.
بازی برد و باخت دارد بک روز شما یک روز حریف شما
ارزش انسان ها به تلاش و پشتکار و شخصیت آنها است نه ژنتیکی که به ارث برده اند.
برای همه واضح و مبرهن است که ژاپنی ها افرادی بسیار سخت کوش و البته موفق در تمام دنیا هستند و با موفقیت های خودشان از قطب های اقتصاد دنیا هستند. این به ظاهر افراد مربوط است؟
برنده اصلی تماشاچیان ژاپنی بودند که موقع سرویس ایرانی ها حتی سکوت کردند. برنده ژاپنی ها بودند که آنقدر اخلاق و امنیت وجود دارد که ۹۰ درصد تماشاچی ها زن بودند.‌و بازنده ما بودیم که سانسورچیمون دنبال سانسور یه زن عکاس ژاپنی بود. آنها اخلاق را برنده شدند و ما دین و اخلاق را باختیم.
از قدیم گفتن خواستن توانستنه بچه های خوب والیبال کشورمان شاهکار کردن مثل فوتسال بدون رقیب
این قهرمانی ها وقتی معنی پیدا می کند که المپیک کاری بتوانید بکنید
آقای معروف ( کاپیتان تیم ملی) خودش رو بازنشست کرد و رفت به امریکایی ها والیبال بیاموزه و کشورش رو ترک کرد فکر نمی کرد بلافاصله بار فتن ایشون و سرمربی خارجی یک همچین پیروزی نصیب تیم والیبال بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
بابا معروف رفت!!!
تو رو خدا دست از سرش بردارید.
با سلام و احترام و تبریک این پیروزی شیرین به جوانان غیور تیم ملی والیبال و سرمربی فهیم و دانای ایرانی این تیم. خدا قوت قهرمانان
با آلنکو هم دارید مثل کی روش برخورد می کنیدا!

این النکو بود که راه این جوانان رو از در بسته معروف- موسوی باز کرد

همونطور که کی روش راه کشف بازیکن از میان لژیونر ها و نیز روش مقاومت در برابر تیم های بزرگ و ایضا ایزوله کردن تیم ملی از دست انداز ی های نابلد ها به همه یاد داد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان