بازدید 3766

۵ نفر در سیرجان از قصاص رهایی یافتند

رییس دادگستری شهرستان سیرجان گفت: در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد با اقدامات و تلاش های شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از قصاص شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 18 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، "یدالله سپهری" امروز ۲۷ شهریورماه در تشریح این خبر افزود: شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان در عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش ۱۶۸۳ فقره پرونده در پنج ماه ابتدایی سال جاری شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶۹۳ فقره پرونده به ۲۹ شعبه شورای حل اختلاف فعال در شهرستان وارد شده و با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف تعداد ۷۳۲۸ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

سپهری با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی، مدارا و آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می شود، ادامه داد: در حال حاضر یک شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان سیرجان فعال است که کارکنان این شعبه موفق شدند در سال گذشته تعداد ۴۸ پرونده را با سازش مختومه و تعداد ۴۱ نفر از مددجویان را به آغوش گرم خانواده های خویش بازگردانند.

رییس شوراهای حل اختلاف شهرستان سیرجان از سازش ۲۲ درصدی در پرونده های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد با اقدامات و تلاش های شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از قصاص شده است.

وی افزود: در پنج ماهه سال جاری نیز بالغ بر ۹۱ درصد از ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی، باعث تسریع در انجام امور قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه و با التبع رضایتمندی مراجعین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار