پیش بینی بورس در هفته چهارم شهریور

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم سهامداران شاهد اُفت ۲.۵ درصدی شاخص کل و اُفت ۳.۴ شاخص کل هموزن در مقایسه با هفته قبل‌تر بودند. در گفتگو با حمزه کریمی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی وضعیت بازار در هفته آخر شهریور پرداختیم. آیا فروش‌ها به پایان خواهد رسید؟
کد خبر: ۱۰۷۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 17 September 2021

به گزارش بورس تابناک، سهامداران هفته‌ای نه چندان خوبی را در بازار سرمایه پشت سر گذاشتند. در حالی که شاخص کل در روز چهارشنبه مورخه ۱۷ شهریور ماه بر روی سطح یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸ واحد قرار داشت، در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخه ۲۴ شهریور ماه با اُفت ۲.۵ درصدی و با از دست دادن کانال ۱.۵ میلیون واحدی به سطح یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۴ واحد سقوط کرد.  

شاخص کل هموزن نیز که به نوعی دماسنج وضعیت نماد‌های کوچک بازار می‌باشد، در حالی که در روز چهارشنبه مورخه ۱۷ شهریور ماه بر روی سطح ۴۶۶ هزار و ۹۸ واحد قرار داشت با اُفت ۳.۴ درصدی که نسبت به شاخص کل اُفت بیشتری بود در روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه به سطح ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحدی عقب گرد داشت.  

خروج پول حقیقی هم در بیشتر روزهای هفته سوم شهریور ماه مشهود بود و این نشان از ترس سهامداران حقیقی بود. 

هفته چهارم شهریور ماه بورس چگونه خواهد بود؟

حمزه کریمی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در هفته آخر شهریور ماه با توجه به اتمام زمان تسویه حساب اعتباری کارگزاری‌ها به نظر می‌رسد کم کم باید شاهد پایان فروش‌ها و همچنین شروع و خرید‌های بالا توسط فعالین بازار باشیم که این خرید‌ها در هفته اول مهر نیز می تواند انجام شود.

وی افزود: شاخص کل بورس در شهریور ماه روی عدد ۱.۴۷۰.۰۰۰ واحد دو مرتبه حمایت شده است و اگر در این هفته روی این عدد دوباره حمایت شود انتظار داریم با شکست ۱.۵۴۵.۰۰۰ تا سقف قبلی ۱.۵۸۵.۰۰۰ صعود داشته باشیم و در نهایت با عبور از این مقاومت مهم شاهد رشد بیشتر شاخص خواهیم بود. اما اگر شاخصحمایت ۱.۴۷۰.۰۰۰ را از دست بدهد و به سمت پایین ریزش کند حمایت بعدی آن ۱.۴۰۰.۰۰۰ واحد خواهد بود.

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل