بازدید 3405

تصویب ۲ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی

شصت و هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی معادل مبلغ ۲ میلیارد دلار در دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیئت سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 16 September 2021

تصویب ۲ میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیئت سرمایه‌گذاری خارجی با حضور اعضای این هیئت در محل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.

در این نشست ۶۸ طرح سرمایه‌گذاری خارجی شامل ۴۲ طرح جدید و ۲۶ مورد دیگر مرتبط با طرح‌های فرعی سرمایه‌گذاری خارجی اعم از اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، بازپرداخت اقساط و انتقال سود سهام سرمایه‌گذاران خارجی معادل مبلغ ۲ میلیارد دلار به تصویب رسیده است.

بر اساس این گزارش، طرح‌‎های سرمایه‌گذاری خارجی، شامل بخش‌های صنعت، معدن، پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل، انرژی و خدمات می‌باشد که در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، کرمان، سمنان، البرز، قم، هرمزگان، فارس، تهران، اردبیل، یزد، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر و سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

گفتنی است، اعضای هیئت سرمایه گذاری خارجی (قائم مقام وزیر امور خارجه، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون) هستند و حسب مورد از دستگاه‌های تخصصی ذیربط برای نشست در هیئت برای رسیدگی به طرح‌های مذکور دعوت به عمل آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان